دلایل شارژ نشدن ساعت هوشمند- روشن نشدن ساعت هوشمند

دلایل شارژ نشدن ساعت هوشمند- روشن نشدن ساعت هوشمند
زمان مورد نیاز برای مطالعه

شارژ نشدن ساعت هوشمند، اتفاقی بسیار رایج برای یکی از محصولات بسیار کاربردی زندگی امروزه ما!

ساعت هوشمند جدای از امکاناتی که در راستای نمایش ساعت و همچنین نوتیفیکشن‌های پیام‌رسان دارد می‌تواند تا حد زیادی در بحث فیتنس و حتی سلامتی نیز به ما کمک کند. ساعت هوشمندی که می‌تواند در بحث نظم بخشیدن به زندگی شخصی و حتی کاری‌مان کمک کند. با استفاده از چنین دستگاهی حتی می‌توانیم به تماس‌های دریافتی پاسخ دهیم. ساعتی که به واسطه برخورداری از سنسور GPS می‌تواند به شما در بحث مسیریابی نیز کمک کند.لازم به ذکر است که برخی از جدیدترین مدل‌های این محصول از قابلیت پخش موسیقی نیز برخوردار هستند.

یکی از رایج‌ترین موضوعاتی که در طول استفاده از چنین محصولی ممکن است برای ما ایجاد شود، شارژ نشدن ساعت هوشمند است. در این مقاله قصد داریم که تمرکز خود را بر روی علل مختلف شارژ نشدن ساعت هوشمند و همچنین راهکارهای مواجه با چنین موضوعی، بپردازیم. بنابراین؛ اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که ساعت هوشمند یکی از کالاهای دیجیتالی مورد علاقه‌تان است تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چرا ساعت هوشمند شارژ نمی‌شود؟

در این قسمت از مقاله قصد داریم به بررسی علل مختلف شارژ نشدن ساعت‌ هوشمند از برندهای پرطرفداری همچون شائومی، امیزفیت و همچنین هایلو بپردازیم.


همچنین ببینید: خرید ساعت هوشمند


شارژ نشدن ساعت هوشمند شیائومی

 شارژ نشدن ساعت هوشمند شیائومی می‌تواند بنابر دلایل مختلفی همچون مشکلات سخت افزاری و یا نرم افزاری ساعت، خرابی کابل شارژر و یا شارژر و حتی اتصال اشتباه شارژر به ساعت، اتفاق بی‌افتد. لازم است که گهگاه، هنگ کردن ساعت هوشمندی که دارید منجر به خاموش شدن آن شود به همین جهت عموما توصیه می‌شود که یک بار اقدام به ریست کردن ساعت خود کنید. برای این کار نیز کافی است که دو دکمه مجاور ساعت هوشمند خود را همراه باهم فشار دهید.

شارژ نشدن ساعت هوشمند امیزفیت

این برند ساعت به واسطه طراحی مشابه، اپل واچ طرفداران بسیار زیادی بخصوص در بین جوانان دارد. یکی از مشکلاتی که ممکن است دارندگان این محصول و به صورت کلی دارندگان محصولات دیجیتال با آن مواجه شوند، بحث به یک باره روشن نشدن آن است. روشن نشدن ساعت هوشمند امزفیت می‌تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، اختلال در پروسه شارژ شدن آن است. شارژ نشدن ساعت‌های هوشمند این برند می‌تواند بنابر دلایل مختلفی همچون اختلال در پورت یو اس بی شارژر، آداپتور و یا حتی پریز برق ایجاد شود.

به همین علت توصیه می‌شود که ابتدا ساعت خود را به وسیله لپ تاپ و یا حتی کامپیورتان شارژ کنید. اگر شارژری که برای شارژ کردن تلفن همراه خود استفاده می‌کنید دارای ولتاژ ورودی DC با جریان و ولتاژ 5 ولت و 500 آمپر است می‌توانید از شارژ تلفن همراه‌تان نیز برای شارژ کردن ساعت هوشمند استفاده کنید.

گاهی از مواقع، کثیف بودن پین‌های پایه شارژر نیز می‌توانند در روند شارژ شدن ساعت هوشمند امیزفیت شما اختلالاتی ایجاد کنند به همین علت توصیه می‌شود که از تمیز بودن نواحی مذکور مطمئن شوید. برای پاک کردن آن‌ها نیز می‌توانید از یک پنبه یا پارچه نخی که با مقدار بسیار اندکی الکل، مرطوب شده است استفاده کنید. بعد از پاک کردن نواحی مربوطه و پیش از اتصال، لازم است از خشک بودن پین‌های شارژرتان، مطمئن شوید.

شارژ نشدن ساعت هوشمند هایلو

در بحث دلایل و همچنین خاموش شدن ساعت هوشمند هایلو، مطالب گفته شده برای ساعت‌های شیائومی و امیزفیت برقرار هستند.

ایرادهای نرم‌افزاری

 یکی از دلایلی که می‌تواند در شارژ نشدن ساعت‌ هوشمند، اثرگذار باشد، بروز مشکلات و ایرادهای نرم افزاری است. اتفاقی که نه تنها در بحث خاموش شدن ساعت تاثیرگذار است بلکه می‌تواند در ایجاد مشکلاتی همچون:

  • اتصال گوشی به ساعت
  • دریافت ناتفیکیشن‌های پیام‌رسان‌ها
  • هنگ کردن ساعت هوشمند
  • و ...

نقش بسیار مهمی داشته باشد. برای مواجه شدن با چنین مشکلاتی یکی از رایج‌ترین توصیه‌ها، آپدیت کردن نرم افزاری است که از آن برای ایجاد اتصال بین تلفن همراه خود و ساعت هوشمندتان استفاده می‌کنید.

ایرادهای سخت افزاری

ایرادات وارد شده به بخش سخت افزاری ساعت‌های هوشمند می‌تواند طیف وسیعی را شامل شود. در ادامه به تعدادی از مهم‌ترین ایرادات سخت افزاری در ساعت‌های هوشمند اشاره شده است:

  • آسیب به گلس ساعت هوشمند
  • نفوذ آب به قسمت‌های حیاتی ساعت هوشمند
  • و ...

خراب شدن کابل شارژ

خراب شدن کابل شارژ ساعت می‌تواند بنابر دلایل مختلفی همچون ایجاد پارگی در قسمت و یا قسمت‌هایی از کابل، کشیدگی بیش از حد کابل، آویزان شدن کابل از ارتفاع و ... اتفاق بی‌افتد.

مشکلات پورت شارژر یا آداپتور

وارد کردن و خارج کردن پیوسته پورت USB به اقلام دیجیتالی مختلف می‌تواند در ایجاد مشکلات پورت شارژر شما موثر باشد. اختلال در عملکرد آداپتور نیز عمدتا به علت جدا کردن پیوسته کابل از آداپتور ایجاد می‌شود.

اصل نبودن شارژر

اصل نبودن شارژر سوای از مشکلات و اختلالاتی که در پروسه شارژ ساعت هوشمند شما ایجاد می‌کند و می‌تواند منجر به آسیب به ساعت نیز شود. از این رو لازم است که خرید یک شارژر اصل را جدی بگیرید!

عدم قرار گیری صحیح ساعت روی شارژر

در خیلی از مواقع نیز هیچ‌کدام از مشکلات نرم افزاری و یا حتی سخت افزاری علت شارژ نشدن ساعت شما نیستند بلکه ساعت شما شارژ نمی‌شود به این علت که اتصال درستی بین شارژر و ساعت برقرار نشده است!

از این رو، لازم است که نسبت به قرار گیری صحیح ساعت بر روی شارژر مطمئن شوید.

بهترین راهکار برای روشن کردن ساعت هوشمند چیست؟

همان‌طور که گفته شد بهترین راه‌کار مواجه با شارژ نشدن ساعت هوشمند، پیدا کردن علت است.

  • ابتدا چک کنید شاید که مشکل شارژ نشدن به کثیف بودن پورت USB مرتبط باشد.
  • سالم بودن کابل شارژ و یا آداپتور شارژر را چک کنید. برای این کار کافی است ساعت هوشمند خود را به لپ تاپ و یا کامپیوتر متصل کنید و بررسی کنید که آیا به درستی شارژ می‌شود یا خیر! وجود پارگی و یا علائمی از کشیده شدن کابل شارژر نیز می‌تواند سرنخ‌هایی برای شما باشد که ریشه شارژ نشدن ساعت هوشمند شما، اشکال در کابل شارژ است.
  • بررسی کنید که آیا ساعت هوشمند شما، دچار مشکلات سخت افزاری و یا نرم افزاری نشده باشد. برای ای کار کلفی است که به یک تعمیرکار ماهر مراجعه کنید.

لازم به ذکر است که خیلی از مواقع، ریست کردن ساعت هوشمند می‌تواند راهگشای شما باشد.

  • ریست ساعت هوشمند شیائومی

پس از اتصال ساعت به گوشی، وارد نرم افزار xiaomi wear شوید. قسمت مربوط به اطلاعات ساعت خود را لمس کنید و در ادامه وارد قسمت Delete The Device شوید. در این لحظه، ساعت شما ریست می‌شود.

  • ریست ساعت هوشمند هایلو

پس از اتصال ساعت و گوشی، برنامه Haylou Fun را اجرا کنید. در ادامه وارد Home و سپس گزینه My Smart Device شوید و ساعت خود را انتخاب کنید. در نهایت با لمس گزینه چرخ‌ دنده‌ای که در بالای صفحه و سمت راست آن وجود دارد می‌توانید به گزینه ریست فکتوری دست پیدا کنید.

  • ریست ساعت هوشمند امیزفیت

ابتدا به صفجه Home در ساعت هوشمند خود بروید. در قسمت بالا و سمت چپ ساعت به دنبال گزینه More Setting باشید و در نهایت بعد از لمس آن، گزینه Reset Factory را انتخاب کنید.

دیدگاه ها