مزایای استفاده از اسپیکر بلوتوثی

مزایای استفاده از اسپیکر بلوتوثی
زمان مورد نیاز برای مطالعه

اغلب افراد برای دریافت امواج صوتی اطراف خود، از انواع اسپیکر استفاده می‌کنند که یکی از آن‌ها اسپیکر بلوتوثی است. این اسپیکر با عمل جفت شدن دو دستگاه دیجیتال یا همان فرایند بلوتوث، امواج رادیویی و صوتی را به‌صورت بی‌سیم دریافت می‌کند. این اسپیکر‌ها بدون استفاده از اتصالات سیمی، امواج را دریافت نموده و به امواج آنالوگ تبدیل خواهند کرد. در مرحله بعدی این موج را تقویت می‌کنند تا درنهایت به یک‌صدای قابل شنیدن تبدیل شود. بلندگوهای به‌کاررفته در این اسپیکر با نمونه‌های دیگر تفاوت خاصی ندارند حتی مدل‌هایی که از آمپلی‌فایر داخلی استفاده می‌کنند. تنها تفاوت بین اسپیکرهای متعدد، بی‌سیم بودن مدل بلوتوثی است. مزیت اسپیکر بلوتوثی، عمل‌کردن به‌عنوان یک مبدل است به صورتی که بتواند انرژی الکتریکی یا همان سیگنال صوتی را به انرژی مکانیکی یا همان امواج صوتی تبدیل نماید. این تبدیل بدون توجه به بی‌سیم یا با سیم بودن اسپیکرها انجام می‌شود.



اسپیکر بلوتوثی و قابل حمل چه مزایایی دارد

اسپیکرهای بلوتوثی چه مزایایی دارند؟

گجت‌های هوشمند به‌خصوص موبایل هم در ساعات کاری و هم در زمان اوقات فراغت کارایی بالا دارند. اگر فردی بخواهد با استفاده از گوشی یا تبلت خود فیلم تماشا کند ممکن است صدای آن را بی‌کیفیت بداند. یک راه‌حل خوب برای چنین مشکلی، استفاده از یک اسپیکر بلوتوثی است که به‌صورت پرتابل ساخته شده باشد. این اسپیکر در هرجایی از خانه می‌تواند قرار بگیرد و کیفیت صدای گجت‌های هوشمند را افزایش دهد. اسپیکرهای بلوتوثی بی‌سیم مزایای خاصی دارند که افراد خریدن آن‌ها را به بقیه مدل‌های اسپیکر ترجیح می‌دهند. در ادامه به چند نمونه اشاره خواهیم کرد و به مقایسه اسپیکر سیم دار و بلوتوثی می‌پردازیم.

 مزایای اسپیکرهای بلوتوثی چیست

بهره‌مندی از تکنولوژی بی‌سیم

استفاده از فناوری بی‌سیم از مزیت‌ اسپیکر بلوتوثی به شمار می‌رود. همان‌طور که از نام این ویژگی پیداست برای اتصال اسپیکر نیازی به استفاده از سیم‌ها نیست و به‌راحتی می‌توان فایل‌های صوتی را با استفاده از آن پخش کرد. بسیاری از افراد برای پخش‌های فایل‌های صوتی و تصویری از اسپیکرها استفاده می‌کنند. برای حل مشکل کیفیت پایین صدا در گجت‌های هوشمند، می‌توان از یک اسپیکر بلوتوثی پرتابل استفاده کرد. بدین ترتیب هرکس می‌تواند فایل‌های صوتی موردعلاقه‌اش را در خانه و باکیفیت مطلوب و ایده‌ال پخش کرده و از شنیدن آن لذت ببرد.

کاهش مصرف انرژی

امروزه صرفه‌جویی در مصرف انرژی الکتریکی اهمیت بالایی دارد از همین رو فناوری به‌کاررفته در این اسپیکر به‌گونه‌ای است که آن را به یک وسیله پرکاربرد تبدیل می‌کند. یک مزیت اسپیکرهای بلوتوثی، کاهش مصرف انرژی در آن‌ها است. به‌خاطر استفاده از باتری در این اسپیکرها، می‌توان گفت که مصرف بسیار پایینی دارند و جایی برای نگرانی وجود نخواهد داشت. صدای با کیفیتی که از این اسپیکرها پخش می‌شود، با کمترین میزان مصرف انرژی تولید شده است.

قابلیت حمل آسان

یک مزیت اسپیکر بدون سیم، قابلیت حمل آسان است. کسانی که علاقه زیاد به موسیقی دارند می‌توانند از قابلیت پرتابل بودن یا همان قابلیت حمل آسان اسپیکرهای بلوتوثی استفاده کنند. در ماشین، ساعات کاری، ساعت فراغت و یا حتی زمانی که فرد در حمام و زیر دوش آب است می‌تواند با اسپیکر بلوتوثی موسیقی پخش کرده و از شنیدن آن لذت ببرد.

عدم نیاز به نرم‌افزار خاص

اسپیکرهای بلوتوثی برای متصل شدن به گجت‌های هوشمند مراحل سختی ندارند و اگر کسی با این وسیله آشنا نباشد ممکن است فکر کند باید برنامه خاصی برای متصل کردن آن، نصب کند. در این صورت باید به چنین فردی گفت که نیازی به این کار نیست چرا که اسپیکرهای بلوتوثی برای متصل شدن به گجت‌ها، برنامه خاصی لازم ندارد و فقط کافی است که بلوتوث گجت روشن باشد. سپس نام کاربری را برای آن تعریف کند و بعد از اتصال به گجت، از پخش فایل خود لذت ببرد. اسپیکرهای بلوتوثی و گجت‌های هوشمند در فاصله سی‌متری از یکدیگر نیز می‌توانند کار کنند و ازاین‌جهت می‌توان گفت که محدودیت مکانی ندارند. نکته آخر اینکه برای اتصال اسپیکر نیاز به انجام تنظیمات خاصی وجود ندارد.

امکان پاسخ‌گویی به تماس‌های تلفن همراه

یکی از مزیت‌های اسپیکر بدون سیم، امکان پاسخ‌دادن به تماس‌های تلفن همراه است. وجود یک میکروفون توکار در این اسپیکر زمینه را برای پاسخ‌گویی به تماس‌های تلفن همراه فراهم می‌کند. چنانچه در خانه یا در هنگام رانندگی، فرد از نگه‌داشتن گوشی در دستان خود احساس خستگی می‌کند یا کیفیت خوبی برای شنیدن صدا ندارد، می‌تواند برای پاسخ‌دادن به تماس خود از یک اسپیکر استفاده کند. اما اگر در خانه یا محل کار فرد شخص دیگری وجود داشته باشد، استفاده از این اسپیکر توصیه نمی‌شود چرا که از حریم شخصی فرد محافظت نمی‌کند. پس لازم است از این فناوری در هنگام رانندگی یا در خانه استفاده شود.

باتری‌های قابل شارژ

منبع تغذیه اسپیکرهای بلوتوثی، باتری آن‌هاست که با برق شارژ می‌شود؛ بنابراین لازم است در هنگام خرید این وسیله ابتدا به کیفیت باتری آن توجه شود. انواع اسپیکرها از نظر قدرت و کارایی باتری‌هایشان با هم تفاوت دارند. برای مثال ممکن است باتری که 4400 میلی‌آمپری است بتواند تا 12 ساعت کار کند درحالی‌که اگر یک باتری 1400 میلی‌آمپری باشد تنها 9 ساعت کارایی مفید خواهد داشت. هراندازه مدل اسپیکر بزرگ‌تر باشد از باتری قوی‌تری استفاده می‌کند. مصرف بیشتر در این اسپیکرها سبب می‌شود تا باتری در زمان کمتری نیاز به شارژ شدن پیدا کند.

باتری‌های قابل شارژ اسپیکر بی سیم

اسپیکر بلوتوثی بخریم یا سیم‌دار؟

پیشرفت در فناوری بلوتوث گجت‌های هوشمند سبب شده تا آخرین نسخه آپدیت شده از آن مصرف انرژی کمتری داشته باشد، سیگنال قوی‌تر و پایدارتری را منتقل کند و از فاصله بیشتری کارایی خود را حفظ نماید. با وجود چنین امکاناتی می‌توان اتصالات سیمی را کنار گذاشت و در هرجایی از خانه یا محل کار به موسیقی گوش سپرد. مقایسه اسپیکر سیم‌دار و بلوتوثی معین می‌کند که کدام یک از آن‌ها مناسب‌تر است. لازم به ذکر است که در هنگام خرید اسپیکر بلوتوثی باید به نسخه بلوتوث آن توجه گردد. هر فردی باید بداند که اگر نسخه پایینی از اسپیکر بلوتوثی را خریداری کند ممکن است نتواند به‌خوبی به گجت هوشمند متصل شود و سیگنال پایداری را منتقل نماید.

مهم‌ترین ملاک برای خریداری یک اسپیکر باسیم یا بدون سیم، بی شک نیاز افراد است. ممکن است فردی بخواهد اسپیکر موردنظر را به کنسول بازی، رایانه، مصارف خانگی یا تلویزیون خود متصل کند، در این صورت لازم است یک اسپیکر سیم‌دار بخرد. درایوری که در این اسپیکر استفاده شده، باعث می‌شود صدای رسایی برای پخش‌کننده ایجاد شود. وجود یک درایور FM در این اسپیکر سبب شده تا بتوان از طریق حافظه جانبی، فایل‌های موسیقی را پخش کرد و با استفاده از یک کابل aux نیز تلفن همراه را به اسپیکر متصل کرد. همه افراد می‌توانند با مقایسه اسپیکر بی‌سیم و سیمی و مزایای آن‌ها، بهترین انتخاب را انجام دهند. در پایان باید گفت کسانی که از اسپیکرهای بلوتوثی استفاده می‌کنند ممکن است مدل بی‌سیم آن را به‌خاطر قابل‌حمل بودن و راحتی آن، ترجیح دهند. فروشگاه سورس با بیش از ده سال سابقه فروش محصولات الکترونیکی، عرضه‌کننده کلیه اسپیکر‌های بلوتوثی و سیمی است. شما عزیزان می‌توانید پس از  مقایسه اسپیکر سیم دار و بلوتوثی، با مراجعه به وب‌سایت ما از انواع مدل‌های آن دیدن کنید و با توجه به نیاز خود خریداری نمایید.

دیدگاه ها