بهترین اسپیکر بلوتوثی قابل حمل

بهترین اسپیکر بلوتوثی  قابل حمل
زمان مورد نیاز برای مطالعه
این روزها کسانی که قصد خرید اسپیکر بلوتوثی خوب را دارند مطمئناً به دنبال بهترین اسپیکر بلوتوثی ۲۰۲۱ و ۲۰۲۰ هستند. ویژگی‌های مشترک بهترین اسپیکرهای بلوتوثی که در این دو سال به بازار آمده‌اند، نسبت به مدل‌های سال‌های قبل، وزن سبک‌تر، حمل راحت‌تر و کیفیت صدای بهتر است. در کنار این ویژگی‌ها، هر کدام از بهترین مدل‌های اسپیکر بلوتوثی، ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند و انتخاب را بسیار سخت می‌کنند.
در این مقاله از سری مقالات سایت سورس کامپیوتر، سعی داریم به شما در انتخاب بهترین مدل اسپیکر بلوتوثی کمک کنیم و مشخصات اسپیکر خوب را بررسی کنیم. اما در ابتدا باید ببینیم که مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب بهترین اسپیکر بلوتوثی قابل حمل کدام هستند، بهترین برند اسپیکر بلوتوثی کدام است و در آخر با برخی از بهترین اسپیکرهای بلوتوثی آشنا خواهیم شد. 

فاکتورهای مهم در انتخاب اسپیکر بلوتوثی قابل حمل

برای خرید بهترین اسپیکر بلوتوثی قابل حمل باید مواردی را مد نظر قرار دهید و بر اساس نیاز خودتان این فاکتور‌ها را در انواع اسپیکرهای بلوتوثی بررسی کنید. بررسی این موارد به شما کمک می‌کند تا انتخاب بهتری داشته باشید، گزینه‌های پیش روی شما را کمتر و انتخاب را برای شما آسان‌تر خواهد کرد. در ادامه به این فاکتورهای مهم می‌پردازیم.

قیمت اسپیکر بلوتوثی قابل حمل

قیمت اسپیکر بلوتوثی با توجه به کیفیت، اندازه و ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد تعیین می‌شود. از آنجایی که برندهای مختلفی در بازار وجود دارند که هر کدام مدل‌های بسیار متنوع با ویژگی‌های مختلف را تولید می‌کنند، بنابراین قیمت اسپیکر بلوتوثی بازه قیمتی گسترده‌ای را در بر می‌گیرد. شما پس از اینکه ویژگی‌های اسپیکر مورد نظرتان را مشخص کردید می‌توانید حدود قیمت آن را پیدا کنید.

قدرت اسپیکر در مقایسه با اندازه فضای مورد استفاده

اولین و یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که هنگام خرید اسپیکر بلوتوثی باید مد نظر قرار دهید این است که در چه فضایی قصد دارید از آن استفاده کنید. در صورتی که برای فضاهایی مانند یک اتاق کوچک یا در زمان کار در آشپزخانه نیاز دارید یک اسپیکر بلوتوثی کوچک برای شما کافی است اما اگر در فضاهای بزرگ‌تر می‌خواهید استفاده کنید باید با توجه به اندازه محیط، قدرت صدا و اندازه آن را با دقت بیشتری بررسی کنید.

ورژن بلوتوث

کیفیت صدا و فاصله‌ای که می‌توانید بین تلفن همراه خود و اسپیکر ایجاد کنید، با نسخه بلوتوث هر دو دستگاه رابطه مستقیم دارد. ایده‌آل‌ترین حالت این است که به دنبال اسپیکری با بلوتوث ۴ و بالاتر باشید. در بلوتوث نسخه ۵ که جدیدترین نسخه است سرعت و دامنه انتقال داده‌ها بسیار بهبود یافته است.

وزن و اندازه اسپیکر

اندازه و وزن اسپیکر بلوتوث قابل حمل با توجه به اینکه برای جابه‌جایی‌های مداوم ساخته شده‌اند، چندان زیاد نیست، به طوری که بسیاری از مدل‌ها را به راحتی می‌توانید به کوله‌پشتی خود متصل کنید و هنگام کوهنوردی و پیاده‌روی‌های طولانی در دل طبیعت نیز از آن استفاده کنید. البته این مورد کاملاً به محیطی که قصد دارید اسپیکر را در آن استفاده کنید و قدرت صدایی که نیاز دارید بستگی دارد. در مواردی که به قدرت صدای بالا نیاز دارید و قصد دارید اسپیکر را در یک محیط بزرگ استفاده کنید به اسپیکری نیاز دارید که تعداد بلندگوهای بیشتری داشته باشد که طبیعتاً باعث می‌شود که اندازه اسپیکر بزرگ‌تر و وزن آن بیشتر باشد.

ظرفیت و نوع باتری

ظرفیت و عمر باتری، یکی از مواردی است که به آن توجه زیادی می‌شود. ظرفیت باتری باید به گونه‌ای باشد که در سفر، یا وقتی در حال طبیعت گردی و کوهنوردی هستید و ساعت‌های طولانی پیاده‌روی در انتظار شماست، بتواند شما را همراهی کند. در بهترین حالت، باتری یک اسپیکر بلوتوثی خوب می‌تواند تا ۲۰ ساعت شارژدهی داشته باشد؛ اما نکته‌ای که نباید فراموش کنیم این است که ظرفیت باتری و اندازه آن رابطه مستقیم دارند و هرچه ظرفیت باتری بیشتر باشد، اندازه آن نیز بزرگ‌تر است و به دنبال آن اسپیکر نیز بزرگ‌تر و سنگین‌تر خواهد بود.

روش شارژ اسپیکر

در سال‌های اخیر اسپیکرهای بلوتوثی که ساخته شده‌اند با پورت Micro-USB شارژ می‌شوند که یک ویژگی بسیار خوب است، زیرا اکثر تلفن‌های همراه هم با همین پورت شارژ می‌شوند و در صورت فراموش کردن شارژ به راحتی می‌توانید این مدل شارژر را پیدا کنید. از طرف دیگر در صورتی که پریز برق در دسترس نبود، به‌راحتی می‌توانید با پاور بانک خود آن را شارژ کنید.

ضد آب بودن اسپیکر

این مورد هم کاملاً به موارد استفاده شما از اسپیکر بستگی دارد. در صورتی که در حمام، استخر، در ساحل یا به صورت کلی فضای خیس یا مرطوب می‌خواهید از این وسیله استفاده کنید، ضد آب بودن یک ویژگی واجب است. در صورتی که مطمئن هستید که آن را در محیط مرطوب قرار نمی‌دهید، لازم نیست چندان بر ضد آب بودن آن تاکید زیادی داشته باشید. اما به صورت کلی، این ویژگی باعث آسیب‌دیدگی کمتر و طول عمر بیشتر اسپیکر می‌شود.

بهترین برندهای اسپیکر بلوتوثی قابل حمل

پیش از این هم اشاره شد که امروزه برندهای زیادی هستند که اسپیکر بلوتوث قابل حمل تولید و روانه بازار می‌کنند. اما سؤالی که همواره هنگام خرید این مدل اسپیکر پرسیده می‌شود این است که کدام برند بهتر است؟ برندهای زیادی هستند که اسپیکرهای بسیار با کیفیتی را تولید می‌کنند. از این برندها می‌توان به تسکو، جی‌بی‌ال، انکر، انرجایزر، شیائومی، بیتس، سونی و سیلیکون پاور اشاره کرد.

بهترین اسپیکرهای بلوتوثی

بهترین اسپیکرهای بلوتوثی کدام‌اند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا فقط چند مورد از انواع بهترین اسپیکرهای بلوتوثی را بررسی کنیم.
1. JLB Flip 5
این اسپیکر که در حال حاضر محبوب‌ترین و بهترین باند خانگی است و ثابت می‌کند که بهترین اسپیکرهای بلوتوث همیشه آن‌هایی نیستند که چشمگیرترین ویژگی‌ها را دارند.

اسپیکر جی ال بی

این اسپیکر تنها با بلوتوث به سایر دستگاه‌ها متصل می‌شود. اسپیکر 5Flip  ضد آب است و با استاندارد 7IPX ساخته شده است که آن را مناسب استفاده در خارج و داخل ساختمان می‌کند. پورت شارژ این اسپیکر USB-Type C است که سرعت شارژ را تا حدود زیادی افزایش می‌دهد و صرفاً 2.5 ساعت نیاز است تا دستگاه کاملاً شارژ شود. کیفیت صدای قوی و عدم وجود تأخیر در پخش، جفت شدن استریو و رنگ بندی متنوع از دلایلی است که به محبوبیت بیشتر اسپیکر کمک می‌کند.

 

وزن

544 گرم

شارژدهی باتری

12 ساعت

ورژن بلوتوث

4.2

2. 2Anker Soundcore Flare 
کیفیت صدای عالی و ویژگی‌های دیگری مانند ضد آب بودن، طراحی زیبا و این موضوع که مناسب استفاده در داخل و خارج از خانه است، این اسپیکر را تبدیل به یکی از محبوب‌ترین‌ها کرده است. هرچند که فاقد دستیار صوتی است اما ویژگی‌های مثبت آن باعث می‌شود که این مورد چندان مورد توجه واقع نشود.

اسپیکر سوندکور

طراحی خاص و زیبای این اسپیکر و سبک بودن وزن آن باعث می‌شود تا به راحتی بتوانید آن را به کوله پشتی خود آویزان کنید در مسافرت‌ها، کوهنوردی و طبیعت گردی‌ها آن را همراه خود داشته باشید. قدرت و کیفیت صدای Flare 2 این اسپیکر را به گزینه‌ای مناسب برای مهمانی‌ها نیز تبدیل می‌کند.

وزن

580 گرم

برد بی‌سیم

20 متر

شارژدهی باتری

12 ساعت

3. 5JBL Charge 
دوام شارژ این مدل از اسپیکر از دو مدل قبلی بسیار بیشتر است و صدای بهتری هم دارد. کیفیت صدا تنها موردی نیست که 5Charge را متمایز می‌کند بلکه افزایش گستره صدا نیز از ویژگی‌های چشمگیر این مدل است. این مدل با دارا بودن استاندارد 67IP نه تنها می‌تواند آب را تا عمق یک و نیم متر تحمل کند بلکه ضد گردوغبار و ذرات ریز است. از ویژگی‌های جذاب 5Charge  این است که شما می‌توانید تلفن همراه خود را در حین پخش موسیقی با این دستگاه شارژ کنید. اگر قصد خرید اسپیکر بلوتوثی جی ال بی charge 5 را دارید، کلیک کنید.

اسپیکر جی ال بی شارژ

کیفیت صدای این اسپیکر با مدل‌های بسیار گران‌تر برابری می‌کند. از نظر طراحی کوچک و زیبا است. عمر باتری آن طوری است که می‌تواند کل روز شما را همراهی کند. یک پورت USB-TYPE C برای شارژ کردن خود دستگاه و یک پورت USB-A برای شارژ کردن تلفن همراه شما روی آن وجود دارد.

وزن

950 گرم

برد بی‌سیم

10 متر

شارژدهی باتری

20 ساعت

ورژن بلوتوث

5.1

4. 2369Tsco Speaker TS
این مدل اسپیکر از برند تسکو یک اسپیکر کوچک و سبک برای همراهی شما در سفرها و مهمانی‌های کوچک و دورهمی‌ها است. این مدل در مدت ۲ ساعت کاملاً شارژ می‌شود.

اسپیکر تسکو

وزن

294 گرم

برد بی‌سیم

10 متر

شارژدهی باتری

6 ساعت

ورژن بلوتوث

4.2

5. energizer BTS106 Bluetooth Speaker
این مدل اسپیکر از کمپانی انرجایزر یک مدل جمع و جور و سبک است که فضای زیادی را نمی‌گیرد. یک بند چرم به بدنه آن اضافه شده است که به راحتی بتوان آن را جابه‌جا و به کوله پشتی متصل کرد. وجود پورت‌های USB و AUX کاربری آن را  گسترده‌تر می‌کند و یک پورت Micro USB هم برای شارژ کردن آن وجود دارد.

اسپیکر انرجایزر

همانطور که گفته شد وجود این پورت‌ها، اتصال به این دستگاه را با سیم هم امکان‌پذیر می‌کند؛ علاوه بر آن کارت حافظه نیز می‌پذیرد. این مدل قابلیت پشتیبانی از رادیو را دارد و به یک میکروفون داخلی جهت انجام تماس‌ها نیز مجهز است. همه این ویژگی‌ها در کنار طراحی زیبا و رنگ بندی جذاب این اسپیکر، آن را به یکی از محبوب‌ترین‌ها تبدیل کرده است.

وزن

478 گرم

برد بی‌سیم

10 متر

شارژدهی باتری

2 ساعت

ورژن بلوتوث

5

6. Kingstar BT Speaker kbs549
این اسپیکر بلوتوثی، نسبت به سایر گزینه‌های معرفی شده در این لیست وزن بیشتری دارد و بزرگ‌تر است، اما داشتن رقص نور این اسپیکر را به یک گزینه خاص در این لیست تبدیل کرده است. این اسپیکر هم از رادیو FM پشتیبانی می‌کند، همچنین ورودی میکروفون برای برقراری تماس دارد. از ویژگی‌های دیگر آن، اتصال با سیم و داشتن ورودی AUX و USB است. علاوه بر آن از کارت حافظه نیز پشتیبانی می‌کند.

اسپیکر کینگ استار

از ویژگی‌های منحصر به فرد این اسپیکر امکان اتصال آن به گیتار و قابلیت ضبط صدا است که آن را برای موزیسین‌ها و هنرجویان گیتار، تبدیل به یک گزینه عالی می‌کند.

وزن

1700 گرم

نسخه بلوتوث

5

شارژدهی باتری

5-6 ساعت

کلام آخر
اسپیکر بلوتوثی قابل حمل یک وسیله جانبی مفید برای گوشی‌های هوشمند و لپ تاپ شما است. طبیعی است که با توجه به تنوع محصولات موجود در بازار و گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد، گاهی تصمیم‌گیری بسیار سخت می‌شود. بهترین کار برای محدود کردن گزینه‌ها و انتخاب راحت‌تر این است که از قبل بررسی کنید و بدانید که دقیقاً به دنبال چه ویژگی‌هایی هستید و انتخاب خود را بر اساس آن انجام دهید.


در این مقاله، در خصوص خرید بهترین اسپیکر بلوتوثی قابل حمل صحبت کردیم. مواردی که باید در انتخاب یک اسپیکر بلوتوث خوب در نظر بگیرید را مورد بررسی قرار دادیم، از این موارد می‌توان به قیمت، قدرت ورژن بلوتوث، اندازه آن، ظرفیت و نوع باتری، ضد آب بودن و روش شارژ آن اشاره کرد. با بهترین برندهای اسپیکر بلوتوثی آشنا شدیم و پس از آن در یک راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی، با چند مورد از بهترین‌های بازار آشنا شدیم. از اینکه تا انتهای مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

  • تاریخ: چهارشنبه 21 مهر 1400 - 11:56
  • نویسنده: hdmteam
  • صفحه: مقالات
دیدگاه ها