راهنمای خرید مک بوک (حتما قبل از خرید لپ تاپ اپل بخوانید!)

راهنمای خرید مک بوک (حتما قبل از خرید لپ تاپ اپل بخوانید!)
زمان مورد نیاز برای مطالعه

خرید لپ تاپ با توجه به اینکه برای رفع نیازهای شغلی، پروژه‌ای و فردی انجام می‌شود و نیاز به پرداخت هزینه بالایی دارد، اهمیت زیادی دارد. نقش کلیدی این لپ‌تاپ‌ها باعث شده بسیاری از افراد به خرید مک بوک اپل روی بیاورند، دلیل این موضوع نیز کاملاً مشخص است. مک‌بوک‌ها دستگاه‌های قدرتمندی برای فرامین شما هستند، به‌شرطی‌که راهنمای خرید مک بوک اپل را مطالعه کنید و خرید لپ‌تاپ را از فروشگاه معتبری همچون سورس کامپیوتر انجام دهید. دریافت راهنمایی برای خرید لپ‌تاپ اپل به شما کمک می‌کند تا بهترین مک‌بوک را با ویژگی‌های مورد انتظار بخرید. همچنین این راهنمایی فاکتورهای مهم برای خرید مک‌بوک اپل را به شما ارائه می‌کند. با سورس کامپیوتر همراه باشید.

راهنمای خرید مک ‌بوک

دنیای مک‌بوک‌ها نیز مانند لپ‌تاپ‌ها با تنوع بسیاری همراه است، بنابراین طبیعتاً دریافت راهنمای خرید مک‌بوک می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد، زیرا به شما اجازه می‌دهد یک مک‌بوک متناسب با نیازهای شخصی خریداری کنید.

اهمیت پردازنده در راهنمای خرید لپ ‌تاپ مک‌بوک

در راستای نکات خرید مک‌بوک‌ بهتر است بدانید آن‌ها با 2 نوع پردازنده روانه بازار می‌شوند که مدل‌های اینتل از سال 2020 تقریباً منسوخ شد و تراشه‌های سیلیکون جای آن‌ها را گرفت.

تراشه‌های سیلیکونی پیش از سال 2020 چندان رایج نبودند، با این وجود این پردازنده‌ها قدرت بسیار و مصرف انرژی پایینی داشتند. هنگامی که این تراشه درونی برای مک‌بوک اپل استفاده شد، مک‌بوک‌ها به ساختاری یکپارچه و یکدست تبدیل شدند، به‌گونه‌ای که توسعه‌دهنده‌ها و برنامه‌نویسان اپل توانستند برنامه‌های مورد نظر خود را بر روی مک‌بوک‌ها بهینه کنند. البته این بدین معنای نیست که پردازنده‌های قبل گزینه‌ی نامناسبی بودند.

پردازنده‌های اینتل به کمک بوت کمپ، امکان نصب ویندوز بر روی مک را فراهم می‌کردند و کاربران از این طریق، برنامه‌های مختلفی را بر روی سیستم خود به اجرا در می‌آورند. تراشه‌های اینتل اگر چه در نوع خود بسیار قدرتمند و کارآمد بودند، اما در مقابل تراشه‌های سیلیکون چندان قدرتمند به‌حساب نمی‌آیند.

این راهنمای خرید مک‌بوک اپل به شما توصیه می‌کند که برای خرید مک‌بوک، مدل‌هایی را انتخاب کنید که دارای تراشه سیلیکون هستند. در حال حاضر، امکان خرید مک‌بوک با پردازنده‌های M1 و M2 وجود دارد که مدل M2، بهترین مدل مک‌بوک اپل به‌حساب می‌آید.

راهنمای خرید مک بوک

اهمیت کیفیت تصویر و اندازه نمایشگر در راهنمای خرید لپ‌ تاپ اپل

کیفیت تصویر و اندازه نمایشگر از مواردی است که در راهنمای خرید لپ‌تاپ مک‌بوک اهمیت دارد، چرا که این ویژگی‌ها بخش بسیاری از قابلیت‌های مک‌بوک را تحت تاثیر قرار می‌دهند. تمام نمایشگرهای تولیدی شرکت اپل اکنون از نوع Retina هستند، با این حال برخی از نمایشگرها استانداردهای کیفی و عملکرد بهتری دارند.

فرض کنید قصد خرید مک‌بوک پرو 16 اینچی یا 14 اینچی را دارید. نرخ تازه‌سازی تصویر در این 2 مدل، برابر با 120 هرتز است. ممکن است برای یک کاربر عادی لپ‌تاپ این نرخ‌تازه‌سازی چندان معنا نداشته باشد یا قابل درک نباشد، اما این موضوع برای یک تدوینگر، طراح گرافیک، گیمر، عکاس حرفه‌ای، فیلمساز، ادیتور فیلم و... اهمیت زیادی دارد و به‌خوبی احساس می‌شود. هر چه نرخ‌ تازه‌سازی تصویر بیشتر باشد، کیفیت تصویر بهتر خواهد شد.

سایز نمایشگر نیز در راهنمای خرید لپ‌تاپ اپل بسیار مورد توجه است. با این حال، بیشتر افراد این سایز را متناسب با نیازهای شخصی انتخاب می‌کنند. اگر قصد دارید خرید مک‌بوک را برای استفاده روزمره انجام دهید، بهتر است سایز 13 اینچی آن را انتخاب کنید. اگر قصد دارید به شکل حرفه‌ای از لپ‌تاپ استفاده کنید، نمونه‌های 16 اینچی گزینه‌ بهتری خواهند بود. توجه داشته باشید سایز نمایشگر، ارتباط نزدیکی با وزن مک‌بوک دارد، یعنی هر چه نمایشگر بزرگ‌تر باشد، وزن مک‌بوک بیشتر خواهد بود، بنابراین این موضوع را نیز در نکات خرید مک ‌بوک مدنظر قرار دهید.

مک‌بوک نو یا دست دوم؟

در راهنمای خرید مک‌بوک اپل، ممکن است خرید لپ‌تاپ نو یا دست دوم به شما پیشنهاد شود. این موضوع به چندین عامل مهم بستگی دارد. واقعیت امر این است که مک‌بوک‌ها قیمت بالایی دارند و این موضوع در انتخاب مک‌بوک‌های دست دوم تاثیر بسیاری داشته است.  

در راهنمای خرید مک‌بوک اپل به شما خرید مک‌بوک نو توصیه می‌شود. این موضوع چندین دلیل مهم دارد:

  • اول اینکه مک‌بوک‌های دست دوم اغلب با مشکلات فنی و... مواجه هستند و این موضوع به‌مرور برای شما آشکار می‌شود.
  • دوم اینکه این مک‌بوک‌ها گارانتی خرید ندارند، بنابراین در صورت بروز مشکل، نمی‌توانید اقدامات مربوط به پیگیری را انجام دهید.
  • سوم اینکه با توجه به ریسک بالایی که در عملکرد دارند، گزینه ایده‌‌آلی برای خرید نیستند.
  • چهارم اینکه مک‌بوک‌های دست دوم محدودتر هستند و به همین دلیل کمتر می‌توان یک نمونه کاملاً منطبق با نیازهای شخصی را در میان آن‌ها پیدا کرد.

وضعیت رم و حافظه در راهنمایی برای خرید لپ ‌تاپ اپل

رم و حافظه داخلی یکی دیگر از آپشن‌های مهمی است که در راهنمای خرید مک‌بوک اپل به آن توجه می‌شود. به طور مثال برای کاربران عادی مک‌بوک، مک‌بوک ایر M1 با 256 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت رم بهترین گزینه است. برای فیلمسازان، تدوینگران، توسعه‌دهندگان، طراحان و... بهتر است مک‌بوک با رم 16 گیگابایت انتخاب شود.

نکته قابل توجه دیگر در راهنمای خرید مک‌بوک اپل این است که امکان ارتقا حافظه برای آن‌ها وجود ندارد، از این رو باید این نکته را به خاطر بسپارید که حافظه مک‌بوک‌ها را از همان ابتدا متناسب با نوع کاربری و نیاز انتخاب کنید.

درگاه های مک بوک

درگاه‌ها نیز از مواردی هستند که امکان اتصال مک‌بوک به دستگاه‌های مختلف و بالعکس را فراهم می‌کنند. مک‌بوک ایر با تراشه‌های M2 و M1، مجهز به یک درگاه برای هدفون و یک درگاه برای تاندربولت تایپ C هستند. در این دستگاه یک درگاه دیگر نیز برای شارژ Magsafe مشاهده می‌شود. این مدل درگاه دیگری ندارد و در صورت نیاز باید دانگل و تجهیزات مربوطه را به شکل جداگانه برای اتصالات بیشتر دستگاه خریداری کنید.  

اغلب مدل‌های مک‌بوک پرو به‌ویژه مدل 16 و 14 اینچی آن، نسبت به مک‌بوک ایر، یک درگاه تاندربولت 4 بیشتر دارند و دارای درگاه HDMI نیز هستند. توصیه می‌کنیم برای مک‌بوک خود هاب یو اس بی نیز تهیه کنید.

اهمیت باتری خرید مک ‌بوک

باتری یکی از فاکتورهای مهم در راهنمای خرید مک‌بوک اپل است. تراشه M1 باعث شده ذخیره باتری مک‌بوک پرو و مک‌بوک ایر ماندگاری خوبی داشته باشد. مک‌بوک ایر 11 ساعت شارژ و مک‌بوک پرو 13.5 ساعت شارژ نگه می‌دارد.

در مک‌بوک پرو 16 اینچی نیز شارژ حدود 12 ساعت حفظ می‌شود. فن داخل این دستگاه تا حدی سروصدا تولید می‌کند، این در حالی است که مدل مک‌بوک ایر  بدون فن است، از این رو مولد هیچ صدایی نیست.

جمع بندی

در راهنمای خرید مک‌بوک اپل به ویژگی‌های مختلف حافظه و رم، باتری، اندازه نمایشگر، کیفیت تصویر، نوع پردازنده، درگاه‌های اتصال و... توجه می‌شود. برای خرید مک‌بوک با گارانتی، بهتر است از سایت معتبر و مطمئن سورس کامپیوتر خرید کنید. اگر هدف خرید شما استفاده روزمره است، مدل مک‌بوک ایر بهتر است، زیرا سبک و کم‌حجم است و می‌تواند در مکان‌های مختلف استفاده شود. برای کارهای تخصصی مدل مک‌بوک پرو را انتخاب کنید. این مدل مک‌بوک سنگین‌تر و قدرتمندتر است. 

دیدگاه ها