راهنمای خرید لپ تاپ+پیشنهادات ویژه

راهنمای خرید لپ تاپ+پیشنهادات ویژه
زمان مورد نیاز برای مطالعه

افزایش قیمت لوازم دیجیتال به‌ویژه لپ تاپ سبب شده است تا برای خرید بهتر، اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید تا با دانش کافی اقدام به خرید لپ تاپ کنید. نبود راهنمای خرید لپ‌ تاپ جامع که تمامی زیر و بم و چم و خم خرید لپ تاپ، از نیاز و توقع شما از لپ تاپ گرفته تا برند، هزینه و این موضوع که حتی پس از مصرف هم ارزش خواهد داشت، موضوعی مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید و متاسفانه در خصوص آن صحبتی نشده است.

در این مقاله که به دست تیم تولید محتوا کامپیوتر سورس نگارش شده است، قصد داریم تا با ارائه اطلاعاتی ملموس و از جنس واقعیت به شما همراه عزیز در کامپیوتر سورس کمک کنیم تا خرید بهتری را تجربه کنید. مهم‌ترین موضوع در این مقاله ارائه محتوایی ساده برای درک نیازهای خود قبل از خرید است؛ نکته‌ای که کم‌تر به آن توجه و اشاره می‌شود.

در این مقاله با توجه به اولویت‌هایی که باید به آن بپردازیم تمامی اطلاعات را در پنج قسمت به شما ارائه می‌دهیم تا با دید کلی‌تر برای خرید لپ تاپ اقدام کنید؛ البته که توجه داشته باشید ممکن است بعد از مطالعه این مقاله تمامی تصورات شما، از جمله خصوصیات سخت افزاری و برندی که انتخاب کرده‌اید کاملا تغییر کند؛ پس صرفا اکتفا به یک مقاله نمی‌تواند ملاک قطعی برای شما باشد. اما پنج بخش اصلی این مقاله به شرح زیر خواهد بود:

  • نیاز مخاطب: بررسی خواهیم کرد که نیاز مخاطب دقیقا چیست؟ آیا او نیاز خود را به درستی می‌شناسد یا خیر؟ سپس بعد از بیان چهار مورد دیگر به معرفی بهترین مدل لپ‌تاپ مناسب با هر نیازی خواهیم پرداخت.
  • برند: برندها را به شما معرفی می‌کنیم تا دید شما به هر یک بیشتر باز شود و با خصوصیات مثبت و منفی هر یک بیشتر آشنا شوید.
  • انواع لپ تاپ: لپ تاپ فقط در لپ تاپ خلاصه نمی‌شود و هر برند یا تولید چندین مدل مختلف قصد دارد تا به طیف نیازهای مخاطبین پاسخ دهد.
  • خصوصیات لپ تاپ: لپ تاپی با خصوصیات i7 DDR4 چه ویژگی‌هایی دارد؛ در واقع در این قسمت با معنی واژگانی رو‌به‌رو خواهیم شد که می‌توانند نگرش شما را در خرید تغییر دهند.
  • بودجه: اما بودجه ... ، معیاری که گاهی می‌تواند مقوله مهمی هم‌چون نیاز را تحت شعاع خود قرار دهد.

البته باید به این موضوع اشاره کنیم که برای درک بهتر مقاله و مسیر آسان‌تر در انتخاب ابتدا مقدمه‌ای در خصوص نیاز بیان می‌کنیم؛ سپس در انتها زمانی که اطلاعات و نگرش شما در خصوص لپ تاپ مورد نظر کامل شد به بررسی بهترین لپ تاپ مطابق با نیازهای شما خواهیم پرداخت؛ پس با ما همراه باشید.

راهنمای خرید لپ تاپ مطابق با نیاز مخاطب

حرف از نیاز شد، به خاطر دارم که زمان خرید لپ تاپ به دنبال یک لپ‌تاپ بسیار با کیفیت و با قابلیت بالا بودم، تقریبا سه الی چهارسال پیش بود؛ با هزینه سه میلیون تومان بودجه‌ای که داشتم گزینه‌های زیادی برای من روی میز بود؛ از برند ایسوس با پردازنده i5 تا پردازنده i7 برندهایی هم‌چون acer، hp، DELL و ... اما غافل از این که یک لپ تاپ i3 هم می‌توانست نیازهای من را پاسخگو باشد.

در آن زمان موضوع صرفا در کاهش هزینه‌ها خلاصه شود ولی اگر من به عقب برمی‌گشتم بدون شک به غیر از مک بوک ایر i3 خرید دیگری نمی‌کردم؛ پس مشاوره خرید لپ تاپ می‌تواند گزینه ایده‌آلی برای انتخاب بهتر با بودجه مناسب‌تر باشد. برای دریافت مشاوره و خرید انواع مک‌بوک با بهترین قیمت مک بوک به فروشگاه اینترنتی سورس کامپیوتر مراجعه نمایید.

مروری برمطالب گذشته

  • خرید بهترین لپ تاپ با توجه به افزایش قیمت نجومی آن تبدیل به یک موضوع سخت و ملزم به دانش قبلی شده است.
  • بهترین لپ تاپ برای شما دستگاهی است که هم از نظر قیمت و هم از نظر امکانات به‌طور کامل پاسخگو نیازهای شما باشد.
  • راهنمای خرید ارائه شده صرفا کافی نیست و پیشنهاد می‌شود برای خرید بهتر کمی بیشتر تحقیق کنید.

پیشنهاد خرید لپ تاپ برمبنای برند

برند موضوع مهمی در خرید لپ تاپ است؛ البته اگر مصرف تخصصی از لپ تاپ دارید! احتمالا این سوال در ذهن شما مطرح می‌شود که منظور از مصرف تخصصی چیست؟ در واقع اگر کارهای شما به نوعی به لپ‌تاپ شما وابسته باشد باید بگوییم که شما مصرف تخصصی از لپ تاپ خود دارید؛ برای مثال یک نویسنده، یک فیلم باز و یک گیمر حرفه‌ای از لپ تاپ خود مصرف تخصصی دارد.

اما برندها، برند لپ تاپ همان‌طور که گفتیم موضوع نسبتا مهمی است؛ البته نه به مهمی خصوصیات داخلی (سخت افزاری و نرم افزاری لپ تاپ)؛ پس نباید برند برای شما به یک معیار اصلی تبدیل شود. در این قسمت به معرفی برندها خواهیم پرداخت و پس از آن به معرفی انواع لپ تاپ و سپس بیان خصوصیات لپ تاپ اشاره خواهیم کرد، اما برای معرفی لپ‌تاپ‌های شاخص هر برند اجازه می‌خواهیم که در ابتدای مقاله؛ یعنی درست بعد از بیان تمامی موضوعات صحبت کنیم تا با دید کامل‌تر به این موضوع نگاه کنید.

پرفروش‌ترین برند‌های جهان و ایران

در خصوص پرفروش‌ترین برندهای جهان متاسفانه نمی‌توانیم اطلاعات دقیقی ارائه دهیم؛ اما براساس اطلاعات موجود از سایت مجله لپ تاپ  که تصویر نمودار آن را مشاهده می‌کنید، برند ایسوس به عنوان پرفروش‌ترین لپ تاپ موجود در بازار شناخته می‌شود.

اما در ایران موضوع کمی متفاوت است و ایسوس، لنوو، ایسر، مک بوک و اچ پی به عنوان پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار شناخته می‌شوند؛ اما به طور کلی برندهای زیرا را برای شناخت بیشتر به شما عزیزان معرفی می‌کنیم:

  • ایسوس
  • لنوو
  • ایسر
  • مک بوک
  • اچ پی
  • ام اس آی
  • هوآوی
  • مایکروسافت
  • دل
  • سامسونگ

اگر در خرید لپ تاپ نیازهای خودم را بهتر بررسی می‌کردم متوجه می‌شدم که یک لپ تاپ i3 هم می‌تواند پاسخگو نیاز من باشد؛ البته شاید این ده برند بالا با توجه به آمار ارائه شده در زمره برند‌های رایج لپ‌تاپ بازار ایران شناخته می‌شوند که در این قسمت لازم است به معرفی هر یک بپردازیم؛ مجددا تکرار می‌کنم که این بخش صرفا برای معرفی هر یک از برندها در نظر گرفته شده است و در ادامه بهترین مدل‌های هر برند را برای مصارف روتین به شما معرفی می‌کنیم.

ASUS

این برند که نام ابتدایی آن از انتهای اسم اسب بالدار جاودانی یونان (پگاسوس) الگوبرداری شده است به دلیل تولید رایانه و لوازم جانبی آن نامی آشناش است؛ این برند معتبر که دفتر مرکزی آن در تایپه، پاتخت تایوان قرار دارد از همکاری 4 مهندس شاغل در برند aser به وجود آمده است.

این برند که به عنوان پرفروش‌ترین برند لپ تاپ جهان و ایران شناخته می‌شود با قیمتی تقریبا یک سرگردن بالاتر از طیف وسیعی از رقبا در زمره برند‌هایی قرار دارد که به نوعی پول برند خود را می‌گیرند؛ شاید این ادعا با برخی مخالفت‌ها همراه باشد اما با توجه به ساختار تقریبا یکسان داخلی لپ‌تا‌پ‌های ویندوزی باید با این واقعیت کنار آمد؛ هرچند که محصولات ایسوس از نظر متریال جنس بهتری به نسبت سایر رقبا دارند.

سری‌های لپ تاپ ASUS
  • لپ تاپ سبک و باریک ایسوس Thin & Light مناسب برای خانواده (مانند سری الترابوک زنبوک)؛
  • لپ تاپ‌های چند رسانه‌ای خانواده (Multimedia سری N)؛
  • لپ تاپ‌های خانواده Gaming (لپ‌تاپ‌های سری G ایسوس)؛
  • لپ تاپ‌های مصرف روزمره ایسوس (Everyday Computing) سری X و K.
  • Hall Of Fame مدل دیگری از برند ایسوس است که به دلیل قیمت بالا گزینه مناسبی برای مصارف عام نیست؛ مانند یری لامبورگینی که با همکاری شرکت لامبورگینی تولید شد.

برند لنوو

لنوو یک برند معتبر چینی آمریکایی در حوزه تولیدات رایانه‌، لپ تاپ و لوازم جانبی است؛ این برند که قدمت آن به بیست و چند سال می‌رسد، ابتدا با نام لجیون (Legion) اقدام به تولید قطعات کامپیتور نمود و پس از چند سال، در سال 2003 اقدام به تولید لپ تاپ و بزرگ نمودن برند خود کرد؛ اما به دلیل ثبت نام Legion در عرصه بین المللی به عنوان یک برند از ترکیب دو اسم Legion و novo به معنای جدید این برند متولد شد.

Lenovo که در عرصه جهانی با نام لپ‌تاپ‌های اقتصادی شناخته می‌شود در بازار ایران عنوان دومین برند پرفروش بازار را به خود اختصاص داده است؛ این در حالی است که محصولات این برند در جهان جایگاه پنجمین برند پرفروش لپ تاپ جهان را به خود اختصاص داده‌ است. قیمت مناسب در کنار گارانتی‌های معتبر و شناخته شده دو عامل مهم در موفقیت این برند در بازار جهانی و به‌همچنین بازار ایران است.

سری‌های لپ تاپ لنوو

  • لپ تاپ لنوو خانواده ThinkPad
  • لپ تاپ لنوو خانواده IdeaPad
  • لپ تاپ لنوو خانواده Essential
  • لپ تاپ لنوو خانواده Yoga و Yoga Book
  • لپ تاپ لنوو خانواده Legion

برند ایسر

شرکت ایسر در یکم اوت سال ۱۹۷۶ توسط استن شیه، کارولین یه و جورج هوانگ تاسیس شد. عده‌ای ایسر را برند دوم ایسوس می‌دانند؛ اما با توجه به مدیریت یکسان یک خانواده در این دو برند، استراتژی متفاوتی دارند. ایسر هم مانند ایسوس یک برند تایوانی است که تولیدات خود را در سری‌های متفاوت به بازار عرضه می‌کند. این برند تایوانی در حال حاضر دومین برند بزرگ جهان در تولید لپ تاپ و رایانه به حساب می‌رود که طرفداران زیادی دارد.

ایسر در ایران سومین برند پرفروش بازار است که دلیل آن در کیفیت بالای محصولات؛ قیمت مناسب و خدمات مناسب خلاصه می‌شود. اما سری‌های لپ تاپ ایسوس در موارد زیر خلاصه می‌شوند:

  • لپ‌تاپ ایسر سری Aspire مناسب مصارف اقتصادی
  • لپ تاپ ایسر سری Swift با ابعاد کوچک و مناسب برای حمل
  • لپ تاپ ایسر سری Spin با قابلیت چرخش بالا و تبدیل به تبلت
  • لپ تاپ ایسر سری Switch با قابلیت تبدیل جداسازی و تبدیل به تبلت
  • لپ تاپ ایسر سری Nitro مناسب برای گیمرها با بودجه کم‌تر
  • لپ تاپ ایسر سری Predator مناسب‌ برای گیمرهای حرفه‌ای

برند اپل

Apple که همه آن را با محصولات باکیفیتی هم‌چون تلفن همراه آیفون می‌شناسند یکی از تولید کنندگان موفق لپ تاپ در جهان است که نمونه اولیه آن توسط استیو جابز فقید معرفی گردید و هر سال نمونه به‌روز تر آن معرفی می‌شود.

 شاید تصور کنید چرا لپ تاپ‌های اپل که با نام مک بوک شناخته می‌شوند مانند تلفن همراه عنوان پرفروش‌ترین لپ تاپ بازار را یدک نمی‌کشند که در جواب باید بگوییم تنها دلیل آن سیستم عامل مختص اپل است که فقط در لپ‌تاپ‌های اپل مشاهده می‌شود؛ این موضوع دلیل بر عدم کیفیت سیستم عامل نیست؛ در واقع اگر بخواهیم براساس سیستم عامل مصارف را دسته بندی کنیم باید بگوییم که سیستم عامل مک صرفا در محصولات این برند استفاده می‌شود و آمار استفاده از این سیستم عامل در جهان عدد قابل توجهی است.

سری‌های لپ تاپ اپل

مک بوک سری ایر (برای مصارف روزمره و در سایز 11 و 13.3 اینچی)

مک بوک سری پرو (برای مصارف تخصصی‌تر در سایز 13.3 و 15.6 اینچی)

برند اچ پی

Hewlett-Packard یا به اختصار HP  یک برند معتبر آمریکایی است؛ این برند که به نوعی یکی از پیشگامان صنعت رایانه، سرور و لپ‌تاپ جهان شناخته می‌شود به نوعی از اولین بنیان‌ گذاران این صنعت در دره سلیکون بوده است. اچ پی در حال حاضر به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده لپ تاپ در جهان شناخته می‌شود که محصولات آن طرفدران نسبتا زیادی دارد.

نکته جالبی که در خصوص برند اچ پی لازم است بدانید این است که استیو جابز زمانی کارمند این برند بوده و پس از آن اقدام به پایه گذاری برند اپل نمود. اچ پی شاید در ایران عموما با پرینتر و چاپگر شناخته شود؛ ولی باید بدانید که محصول اصلی این برند لپ تاپ و رایانه است.

سری‌های لپ تاپ اچ پی

  • لپ تاپ‌های سری Spectre رده بالا اچ پی با قیمت بالا
  • سری Envy لپ تاپ‌هایی رده بالا اما ارزان‌تر از سری اسپکتر
  • سری Omen اچ پی لپ‌تاپ‌هایی گران قیمت و حرفه‌ای برای گیمرها
  • ZBook سری حرفه‌ای و نسبتا گران‌ قیمت برای طراحان و افرادی که مصارف سنگین از لپ تاپ دارند.
  • EliteBook لپ تاپ‌هایی کوچک و با امنیت بسیار بالا که گزینه ایده‌آلی برای مدیران هستند.
  • لپ تاپ اچ پی سری Pavilion با کارایی بالا و قیمت اقتصادی مناسب مصارف روزمره
  • استریم سری لپ تاپ مناسب برای کودکان با پردازنده نسبتا ضعیف

برند لپ تاپ DELL

دل یک برند معتبر آمریکایی است که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان لپ تاپ جهان شناخته می‌شود؛ این برند در سال 2016 به عنوان رتبه نخست و بزرگ‌ترین تولیدکنندگان اترابوک شناخته شد. محصولات این برند شاید در جهان تا حدودی پرفروش باشند و در رتبه‌های ابتدایی قرار داشته باشند؛ اما باید این موضوع را به یاد داشته باشید که محصولات این برند به دلیل عدم گارانتی‌های فراوان مانند سایر رقبا عموما طرفداران زیادی ندارد.

سری‌های لپ تاپ دل

  • خانواده اینسپایرون اچ پی مناسب برای مصارف روزانه (البته کمی قیمت بالایی دارد)؛
  • خانواده وسترو که لپ‌تاپ‌هایی نسبتا لوکس، اما با مصارف خانگی هستند؛
  • خانواده لتیتود که لپ‌تاپ‌هایی محکم و قدرتمندی هستند و عموما در مصارف نظامی و صنعتی از آن استفاده می‌شود؛
  • خانواده ایکس پی اس که با توجه به کیفیت قابل قبول و ظاهر نسبتا کوچک رقیب نه‌چندان قدری برای سری پرو مک هستند.

برند لپ تاپ هوآوی

هوآوی یک برند چینی است که در سال 1987 تاسیس شد؛ این برند که به نوعی در حوزه شبکه ارتباطات حرف اول را در جهان می‌زند در سال‌های اخیر با تولید لپ‌تاپ به این عرصه پا گذاشت. محصولات این برند عموما با الهام گیری از مک بوک ظاهری نسبتا ظریف و آراسته دارند که نشان از طراحی ایده‌آل آن دارد. سیستم عامل محصولات هوآوی ویندوز است و در ابعاد عموما کوچک، یعنی تا 14 اینچ به بازار عرضه می‌شوند.

سری‌های لپ تاپ هوآوی

  • هوآوی میت بوک X؛
  • هوآوی میت بوک D؛
  • هوآوی میت بوک E.

برند لپ تاپ سورفیس مایکروسافت

مایکروسافت در سال 2012 با ارائه یک لپ تاپ کاربردی با قابلیت جداشدن صفحه آن و تبدیل شدن به تبلت تحولی جدید در این عرصه ایجاد کرد. سورفیس با توجه به ظاهر مناسب در کنار ابعاد به نسبت جمع و جور گزینه ایده‌آلی برای مصارف خانگی و استفاده از مدیران است؛ در واقع بسیاری براین باور هستند که سورفیس رقیب مک بوک البته با سیستم عامل ویندوز است.

سری‌های مایکروسافت سورفیس

  • سورفیس لپ تاپ؛
  • سورفیس بوک؛
  • سورفیس پرو.

برند ام اس آی

اما در بخش انتهایی راهنمای خرید لپ تاپ برند آخری که لازم است به آن اشاره کنیم ام اس آی خواهد بود؛ این برند که عموما آن را به عنوان یکی از بزرگترن تولیدکنندگان لپ تاپ می‌شناسند یکی از معروف‌ترین برند‌های موجود در بازار به شمار می‌رود که به دلیل عدم گارانتی‌های بسیار معتبر و مواردی از این دست در رقابت تنگاتنگ با سایر برند‌ها قرار ندارد و صرفا به عنوان یکی از برندهای کم فروش بازار در حوزه تولید لپ تاپ به شمار می‌روند. این برند هم مانند سایر برند‌هایی هم‌چون ایسوس و ایسر یک برند تایوانی است که دفتر مرکزی آن در تایپه قرار دارد.

سری‌های لپ تاپ MSI

  • لپ تاپ‌های سری گیمینگ یا G ام اس آی؛
  • لپ تاپ‌های سری W یا Workstation که لپ‌تاپ‌های کاری به شمار می‌روند؛
  • لپ‌تاپ‌های سری C که به معنای Classic هستند و بیان‌گر مصارف خانگی هستند؛
  • لپ‌تاپ‌های سری P که به معنای Prestige هستند و بیان‌گر مصارف خانگی هستند.

 

چکیده نکات و مروری برمطالب گذشته

  • برند‌های معتبری هم‌چون DELL، HP و ... با توجه به آمریکایی بودن و خدمات نسبتا ضعیف از استقبال زیادی برخوردار نیستند.
  • ایسوس، لنوو و ایسر به عنوان پرفروش‌ترین برندهای لپ‌تاپ شناخته می‌شوند.
  • مک بوک و سورفیس دو لپ تاپ خاص برای مدیران هستند که از پرستیژ خاصی برخوردار هستند.

شناخت انواع لپ تاپ و راهنمای خرید آن

نت بوک یا NET Book: این لپ‌تاپ‌ها که انقلابی در صنعت رایانه ایجاد کردند به دلیل ابعاد بسیار کوچک برای مصارف خانگی گزینه ایده‌آلی هستند. ابعاد این دستگاه‌ها معمولا بین 10 الی 15 اینچ خواهد بود و نکته دیگر که لازم است حتما به آن اشاره کنیم، قدرت پایین سخت افزار در کنار قیمت مناسب است؛ از نت بوک‌ها معمولا به عنوان لپ تاپ دانش آموزی یاد می‌شود.

الترابوک یا Ultra Book: الترابوک‌ها به نوعی همان لپ‌تاپ‌های سبک وزن هستند که به دلیل وزن پایین، ابعاد کوچک و ضخامت کم، گزینه مناسبی برای مدیران، فریلنسر‌ها و افرادی که لپ تاپ به عنوان یک وسیله همراه برای آن‌ها تلقی می‌شود، است. نکته‌ای که در خصوص الترابوک‌ها می‌بایست به آن توجه کنید در امکانات سخت افزاری پایین تا بالا خلاصه می‌شود.

نوت بوک یا Note book: این نوع از لپ‌تاپ‌ها که ابعاد بزرگی از بازار را از آن خود کرده‌اند به دلیل امکانات بالا درست مانند یک سیستم رومیزی گزینه ایده‌آلی برای مصارف بیزینسی، خانگی و مشاغل تخصصی هستند. ابعاد این لپ‌تاپ ها معمولا از 13.3 اینچ تا 15.6 خواهد بود.

لپ تاپ هیبریدی: ساده‌ترین مثال برای لپ‌تاپ‌های هیبریدی سورفیس مایکروسافت است که به دلیل امکانات قابل قبول گزینه ایده‌آلی برای مصارف خانگی، مدیران و مشاغل غیر ساکن(فریلنسرهای متحرک) به شمار می‌روند؛ این لپ‌تاپ‌ها به دلیل قابلیت تبدیل به تبلت و لپ‌تاپ در ویژگی‌های مختلف و ابعاد 11 الی 15.6 اینچی می‌توانند انتخاب منحصر به‌فردی باشند.

لپ‌تاپ‌هایی با صفحه نمایش لمسی: این مدل لپ‌تاپ‌ها که عموما از قیمت بالایی برخوردار هستند به دلیل صفحه نمایش لمسی گزینه ایده‌آلی برای طراحان به شمار می‌رود. سری یوگا با توجه به قیمت روز لپ تاپ لنوو گزینه منطقی در این دسته بندی هستند.

مروری برمطالب گذشته

هر یک از موارد بالا برای استفاده‌های متفاوتی به بازار عرضه شده‌اند؛ مهم نیاز شماست که این موضوع را مشخص می‌کند؛ ولی در حالت کلی نوت بوک‌ها، الترابوک و لپ‌تاپ‌های هیبریدی به عنوان پرفروش‌ترین‌ها در بازار ایران شناخته می‌شوند.

راهنمای خرید لپ‌تاپ برمبنای خصوصیات کلی

اما موضوع مهم و به نوعی عامل تعیین کننده در خرید شما در این بخش نهفته شده است؛ خصوصیات از آن دست موارد یا بهتر است بگوییم عواملی است که در خرید لپ‌تاپ می‌تواند نقش تاثیرگذاری داشته باشد. در مورد خصوصیات لپ تاپ دو موضوع مهم مطرح است؛ ابتدا عوامل ظاهری که بخشی نسبتا مهم برای خرید هستند و مرحله بعد که باید در خصوص آن صحبت کنیم، خصوصیات سخت افزاری و نرم افزاری لپ تاپ است که از نظر متخصصین موضوع مهم و کلیدی به شمار می‌رود. اولین مورد و تنها مورد از سیستم نرم‌افزاری که لازم است در مورد آن صحبت کنیم، سیستم عامل است.

مشاوره خرید لپ تاپ برمبنای سیستم عامل

سیستم عامل که به عنوان مهم‌ترین بخش نرم‌افزار کامپیوتر شناخته می‌شود وظیفه ایجاد ارتباط بین سخت افزار، نرم افزار و سایر برنامه‌های اجرایی را ایفا می‌کند. نکته‌ای که در خصوص سیستم عامل باید به آن توجه کنید در کارایی آن و نیاز شما خلاصه می‌شود. اما وظیفه سیستم عامل در مورد بالا خلاصه نمی‌شود و امنیت و ساماندهی سیستم در کنار مدیریت فایل‌ها از دیگر وظایف مهم و تاثیرگذار آن به شمار می‌رود. اما انواع سیستم عامل‌ها:

  • یونیکس
  • گنو/لینوکس
  • مک اواس
  • ویندوز اکس‌پی
  • ویندوز ویستا
  • ویندوز ان‌تی
  • ویندوز ۷
  • ویندوز ۸
  • ویندوز ۸٫۱
  • ویندوز ۱۰
  • ویندوز سی‌ای
  • سولاریس
  • بی اس دی
  • داس
  • ویلز
  • پالم

احتمالا نمی‌دانستید که به این میزان سیستم عامل وجود داشته باشد؛ جالب‌تر اینکه اگر متوجه شوید که موارد بالا همه سیستم‌عامل‌های موجود نیستند بیشتر متعجب خواهید شد؛ اما نگران نباشید بلکه شما در زمان خرید صرفا با دو نوع از سیستم عامل‌ها سروکار خواهید داشت! Mac OS و Windows  دو سیستم عامل ثابت در لپ‌تاپ‌ها هستند که مورد اول یعنی مک او-اس صرفا در برند اپل، یعنی مک بوک یافت می‌شود.

مک یا ویندوز؟ کدام یک گزینه ایده‌آلی است؟

اگر بخواهیم به طور قطع یکی از موارد بالا را به عنوان برنده اعلام کنیم در بیان آن کمی با مشکل مواجه خواهیم شد؛ زیرا هر یک ویژگی‌های منحصر به‌فردی را دارند. اما به طور کلی موارد زیر برای هر یک عامل برتری به‌شمار می‌رود.

خصوصیات شاخص مک او اس

  • رابطه کاربری نسبتا آسان؛
  • امنیت بالا به طوری که مانند ویندوز نیاز به فیلتر شکن نخواهید داشت؛
  • اکثر نرم افزارهای مک بر روی رابط کاربری (اینترفیس کاربری) فوکوس کرده‌اند؛
  • قابلیت اتصال سایر دستگاه‌های این برند برروی مک بوک آسان است.

خصوصیات شاخص ویندوز

قابلیت انعطاف پذیری از نظر سخت افزاری و نرم افزاری بالا؛

ساپورت بالای تمامی نرم افزارها که یک ویژگی ایده‌آل به شمار می‌رود؛

سیستم عامل ایده‌آل‌تری برای گیمرها است؛

در حالت کلی بیشترین میزان کاربر را در ایران دارد.

خصوصیات ظاهری در راهنمای خرید لپ تاپ

یکی از موارد تاثیرگذار در خصوص خرید لپ‌تاپ که لازم است در خصوص آن صحبت کنیم، بدون شک در خصوصیات ظاهری لپ‌تاپ خلاصه می‌شود؛ خصوصیات ظاهری لپ تاپ یعنی رنگ، ابعاد و چگونگی برش‌ها و خمیدگی‌ها که در آن قسمت اشاره کوتاهی به هر یک خواهیم داشت.

رنگ لپ‌تاپ

شاید این موضوع سلیقه‌ای باشد؛ اما اگر به مسیر تکامل مدل‌های مختلف نگاه کنیم، کاملا مشهود است که پرچم داران هر برند به دلیل فروش بهتر یا ... به سمت تولید دستگاه‌های نقره‌ای یا خاکستری رنگ می‌روند؛ شاید کمی بی‌انصافی باشد؛ اما می‌توانیم بگوییم که از برند اپل الگوبرداری می‌کنند؛ برای مثال لپ‌تاپ‌های هوآوی سری میت و آیدایاپد لنوو به عنوان مهم‌ترین مدل‌هایی هستند که از این رنگ در لپ‌تاپ‌های خود استفاده می‌کنند.

البته از نظر شخصی و براساس برخی نظرات لپ‌تاپ‌های مشکی رنگ هر چقدر جدید باشند؛ به‌نوعی بعد از مدتی دمده می‌شوند، این درحالی است که لپ‌تاپ‌های رنگ روشن به‌ویژه نقره‌ای به دلیل جذابیت دائمی هیچ‌وقت قدیمی نمی‌شوند؛ مانند مک بوک‌های 7، 8 سال پیش که هیچ وقت قدیمی نمی‌شوند.

ابعاد لپ‌تاپ

ابعاد لپ‌تاپ موضوع مهمی است که می‌توانیم آن را عاملی مهم در خرید در نظر بگیریم. ابعاد یکی از موارد مهمی است که در خصوص آن خیلی با مشکل زیادی مواجه نمی‌شوید؛ البته اگر نیاز خود را به خوبی بشناسید.

یک فیلم‌باز، گیمر و یا برنامه نویس و گرافیست همگی به دلیل مصرف بیش از حد از لپ تاپ جزو افرادی هستند که باید از لپ‌تاپ 15 اینچی استفاده کنند؛ اما باید ابعاد بزرگ لپ‌تاپ را برای حمل و نقل در نظر بگیرند؛ ولی اگر از لپ‌تاپ توقع فضای بزرگ ندارید و صفحه‌ 13 یا 14 اینچی نیازهای شما را برطرف می‌کند به شما سایز 13یا 14 اینچی را پیشنهاد می‌کنیم که علاوه‌بر ابعاد کوچک وزن نسبتا سبکی دارند.

وزن لپ تاپ

وزن لپ‌تاپ ارتباط مستقیمی با ابعاد آن دارد، برای مثال یک لپ تاپ 13.6 اینچی بیش از 500 گرم از لپ‌تاپ 15.6 اینیچی سبک‌تر است که در صورت مسافت زیاد و حمل کیف عدد قابل توجهی به شمار می‌رود.

مروری برمطالب گذشته

ویندوز و مک هر یک به نوعی از مزایای زیادی بهره‌مند هستند، به‌طور خلاصه ویندوز سیستم عامل عمومی‌تری است؛ اما مک به دلیل قابلیت بالا در امنیت و عدم هنگی گزینه از رده خارجی نیست. ابعاد رنگ و وزن هم هر یک به دلیل تاثیر کلی در کاربری لپ‌تاپ می‌تواند گزینه ایده‌آل و مهمی باشد.

اجزای داخلی لپ‌تاپ، مهم‌ترین بخش در راهنمای خرید

اما مهم‌ترین بخش و عامل تعیین‌ کننده در تصمیم‌گیری بدون شک اجزای داخلی لپ‌تاپ خواهد بود؛ در واقع شما به عنوان یک مصرف کننده دقیقا با همین موارد سروکار خواهید داشت که به توضیح هریک خواهیم پرداخت.

CPU و پردازنده

پردازنده و یا واحد پردازش مرکزی (CPU) ، سخت افزاری است که به نرم افزارها و برنامه‌ها اجازه اجرا روی سیستم پردازشی را می‌دهد. احتمالا با این موضوع مواجه شده‌اید که وقتی فردی از فردی دیگر اطلاعاتی در خصوص یک لپ‌تاپ می‌پرسد، سوال Core i چند است از مهم‌ترین سوالاتی است که قبل از هر چیزی پرسیده می‌شود.

CPU و قدرت آن از آن دست مواردی است که عموما در تصمیم نهایی می‌تواند دخیل باشد؛ البته که نباید از تاثیر مستقیم آن در قیمت غافل شد. اما چندیدن سوال در این میان مطرح می‌شود که پاسخ به هر یک می‌تواند جهت درستی به تصمیم شما بدهد؛ اما قبل از پاسخ به این سوالات باید اعتراف کنیم که یک طرفه به قاضی رفتیم و هیچ حرفی از CPU شرکت AMD که برروی برخی از لپ‌تاپ‌ها نصب است نزدیم؛ پس سوال اول که باید به آن پاسخ دهیم این است که اینتل (Core i) بهتر است یا AMD؟

اگر CPU را به موتور یک خودرو تشبیه کنیم؛ intel یا AMD می‌تواند نقش بنزین یا گازوئیل را داشته باشد. intel یا AMD  برندهای معتبری در حوزه تولید پردازنده‌های رایانه هستند که در اواخر دهه 60 میلادی پا به عرصه تولید گذاشتند؛ موسسه اینتر برند در سال 2006 AMD را به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده پردازنده در جهان معرفی کرد؛ اما این پایان ماجرا نبود و Intel به دلیل ارائه پردازنده‌هایی بهتر توانست به هفتمین برند ثروتمند جهان تبدیل شود؛ اما چرا اینتل بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

در حالت کلی پردازنده اینتل به نسبت ای ام دی برتری مشهودی دارد؛ اما این به این معنا نیست که برند AMD یک پردازنده از رده خارج باشد؛ با توجه به این موضوع که پردازنده های شرکت Intel معمولاً دو برابر پردازنده های AMD دارای L2 Cache هستند و در حالت گیم توان بالاتری دارد، به عنوان پردازنده اصلی در کنسول‌های بازی استفاده می‌شوند؛ ولی در حالت کلی توصیه مشاورین و پیشگامان این عرصه استفاده از همان پردازنده محبوب اینتل است.

با توجه به قیمت مناسب، عدم تولید گرمای زیاد و قابلیت پردازش و سرعت مناسب و بالای آن باید به این موضوع اشاره کنیم که اینتل گزینه ایده‌آل‌تری برای لپ‌تاپ‌ها خواهد بود؛ البته که نباید از قابلیت پشتیبانی بهتر مولتی تسکینگ در پردازنده‌های AMD غافل شد؛ ولی در حالت کلی اگر از لپ‌تاپ توقع سرعت بالا دارید به غیر از اینتل سمت پردازنده دیگر نروید.

Cori3، Cori5 و Cori7 کدام یک مناسب شماست؟

CPU یا پردازنده، قلب تپنده هر سیستم پردازشی است، مانند ماشین که موتور آن قدرت ماشین را مشخص می‌کند؛ پس خیلی ساده اگر از خودرو خود به غیر از سفرها شهری و مسافرت‌های معمولی توقع آن‌چنانی ندارید یک خودرو کوچک ‌نتواند گزینه ایده‌آلی برای شما باشد؛ اما اگر به دنبال طبیعت گردی هستید توصیه می‌کنیم به چیزی به غیر از خودرو آفرود فکر نکنید؛ درست مانند Core i3، Core i5 و Core i7 که از مصارف سبک تا مصارف سنگین را پوشش می‌دهند.

  • Core i3: برای مصارف روزانه و خانگی در کنار وب‌گردی و تماشای فیلم گزینه ایده‌آلی به شمار می‌رود.
  • Core i5: برای مصارف تخصصی‌تر مانند کارهای ابتدایی با نرم‌افزارهای ادیت تصاویر و فیلم گزینه معقولی است.
  • Core i7: پردازنده مناسب برای کارهای گرافیکی، ادیت عکس و تصاویر و مواردی از این دست.

حافظه جانبی رم لپ تاپ

‌RAM  یا Random Access Memory  گونه‌ای از حافظه است که این اجازه را به لپ‌تاپ‌ها می‌دهد تا در مدت زمان کمی خوانده و نوشته شود؛ در واقع رم به سیستم شما این اجازه را می‌دهد تا در مدت زمان کم‌تری به داده‌های مورد نیاز دسترسی داشته باشد و بدیهی است که این موضوع در افزایش سرعت دستگاه شما تاثیر مستقیم و مثبتی خواهد داشت.

 نکته دیگر آنکه رم یک حافظه موقتی است که پس از هر بار راه‌اندازی دوباره سیستم عامل تمامی داده‌های ذخیره شده ‌روی آن پاک می‌شود. پس اگر شما یک وبگرد فعال و محقق هستید باید به این موضوع توجه داشته باشید که RAM تاثیر شگرفی در بهبود فرایند و سرعت کار شما خواهد داشت.

شما چه میزان رمی نیاز دارید؟

نیاز شما در خصوص رم می‌تواند عامل مهمی در انتخاب یک لپ‌تاپ خوب باشد؛ اما به طور کل اعداد زیر بیان‌گر میزان نیاز و استفاده شما از رم هستند:

رم 4 گیگ: این میزان از حافظه برای افرادی که صرفا به دنبال وب‌گردی؛ استفاده از شبکه‌های اجتماعی و آفیس هستند گزینه ایده‌آلی به شمار می‌رود.

رم 6 گیگ: اگر به غیر از موارد بالا در ویرایش تصاویر و فیلم هم تخصص دارید و قصد انجام آن با لپ‌تاپ را دارید باید بگوییم که رم 4 گیگ نمی‌تواند پاسخگو شما باشد و نیاز به رم 6 گیگ دارید.

رم 8 گیگ: تمامی موارد بالا در کنار بازی‌های کامپیوتری نه‌چندان سنگین و برنامه‌های گرافیکی نسبتا سبک می‌تواند گزینه ایده‌آلی برای شما باشد.

رم 12 گیگ به بالا: اگر یک گیمر حرفه‌ای هستید و یا به دنبال لپ‌تاپی هستید که با آن نرم‌افزارهای سنگین گرافیکی را باز کنید، باید بگوییم که بهترین گزینه برای شما رم بیش از 12 گیگ است و اگر لپ‌تاپی با عددی کمتر از 12 گیگ را دیدید باید بگوییم که به هیچ وجه سمت آن نروید.

چه مدل رم گزینه نسبتا ایده‌آلی است؟

DDR  مخفف عبارت Double Data Rate (نرخ داده دو برابر) است؛ در حال حاضر رم DDR4 در بازار وجود دارد که به عنوان بهترین انتخاب شناخته می‌شود؛ البته که براساس برآوردها در آینده‌ای نزدیک رم DDR5 هم روانه بازار می‌شود.

حافظه داخلی و هارد لپ تاپ

حافظه لپ تاپ یعنی جایی که در آن اطلاعات موجود ذخیره می‌شود؛ این قابلیت اگر کاربری هستید که بر روی سیستم خود اطلاعات مختلفی را برای ذخیره دارید یک گزینه ایده‌آل و مهم به شمار می‌رود. نرم افزارها، فیلم‌ها، فایل‌ها و تصاویر همه و همه از آن دست اطلاعاتی هستند که به عنوان اطلاعات مهم برای شما ارزش زیادی دارند؛ پس باید به این موضوع توجه کنید که حافظه و هارد لپ‌تاپ گزینه ایده‌آلی برای ذخیره اطلاعات به شمار می‌رود.

هارد لپ تاپ از حداقل میزان خود یعنی 60 گیگ شروع می‌شود و بعد از 128، 256، 512 و 1 ترابایت که همان 1024 گیگ است ختم می‌شود؛ شما براساس نیاز خود لازم دارید تا دستگاهی تهیه کنید که بیشترین میزان حافظه البته متناسب با نیازهای شما را داشته باشد.

اما شما چه میزان حافظه نیاز دارید؟

اجازه دهید طور دیگر به موضوع نگاه کنیم؛ یک هارد دیسک ۵۰۰ گیگابایتی معادل ۱ میلیون عکس و یا ۳۸ ساعت فایل ویدئویی یا ۱،۲۵۰،۰۰۰ فایل صوتی است؛ البته که توصیه ما استفاده از هاردهای SSD است که خود به نوعی یک برگ برند برای شما به شمار می‌رود.

هارد لپ تاپ SSD یا HDD

حافظه دیسک سخت یا HDD یا hard disk drive  و حافظه دیسک جامد یا SSD یا solid state drive هر دو به عنوان هارد لپ‌تاپ شناخته می‌شوند؛ البته نکته‌ای که نیاز است تا به آن توجه داشته باشید، قابلیت‌های بیشتر هارد SSD به نسبت HDD است که در این قسمت به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.

  • از نظر کارایی نمونه SSD به دلیل دسترسی سریع‌تر به داده‌ها گزینه نسبتا ایده‌آلی به شمار می‌رود؛
  • موضوع مکانیکی هم مانند موارد دیگر به دلیل شکنندگی کمتر، دست هارد اس اس دی را به عنوان پیروز این رقابت بلند می‌کند؛
  • از نظر مصرف برق و وزن هم همان‌طور که گفتیم این هارد SSD است که به عنوان گزینه ایده‌آل شناخته می‌شود.

انواع باتری لپ تاپ

باتری‌های لپ‌تاپ به سه دسته زیر تقسیم می‌شوند که مورد آخر یعنی باتری لیتیوم یونی به عنوان ایده‌آل‌ترین گزینه شناخته می‌شود. اما انواع باتری‌ها:

  • باتری های نیکل کادمیومی (NiCAD)
  • باطری های نیکل متال هایبرید (NiMH)
  • باطری های لیتیوم یونی

صفحه نمایش لپ تاپ

یکی از مواردی که در خصوص صفحه نمایش باید به آن دقت داشته باشید، کیفیت آن است که در مات یا براق بودن و کیفیت تصویر خلاصه می‌شود.

مات یا براق بودن صفحه نمایش

از تصمیمات مهمی که شاید در زمان خرید لپ‌تاپ کمتر به آن توجه می‌شود، مات یا براق بودن صفحه نمایش است؛ این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که شاید اگر به آن توجه کافی نداشته باشید، می‌تواند برای شما آزار دهنده باشد. فرض کنید که به دلیل رنگ بهتر اقدام به خرید لپ‌تاپی با صفحه براق کرده‌اید؛ اما غافل از این موضوع که استفاده از این صفحه نمایش در فضای باز یا نسبتا روشن با بازتاب نوری همراه است که شما را آزار می‌دهد؛ اما اگر مصرف شما در منزل و به میزان محدود است، صفحه براق هم می‌تواند گزینه ایده‌آلی باشد؛ هر چند که انتخاب صفحه نمایش در حالت کلی یک انتخاب برمبنای سلیقه است.

کیفیت و رزولوشن صفحه

این موضوع کاملا بدهی است که یک صفحه نمایش با رزولوشن بالا تجربه بهتری برای شما به همراه داشته باشد؛ اما به طور کلی باید این موضوع را درنظر داشته باشید که کیفیت صفحه برروی قیمت نهایی لپ‌تاپ تاثیر داشته باشد؛ پس اگر از یک لپ تاپ توقع بالایی مانند بازی‌های رایانه‌ای با کیفیت یا دیدن فیلم ندارید؛ پیشنهاد می‌کنیم که خیلی برای صفحه نمایش هزینه نکنید.

نقش بودجه در راهنمای خرید لپ تاپ

بودجه، از عوامل مهم در خرید است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید؛ شاید روزی مخاطبین به دنبال لپ تاپ زیر 1، 2، 3، 4 و 5 ملیون سرچ می‌شد اما دیگر این اعداد به یک شوخی برای خرید لپ تاپ تبدیل شده و باید با این حقیقت کنار آمد که صرفا چند مورد محدود در زمره لپ‌تاپ‌های زیر 10 ملیون قرار دارند که در مقاله بهترین لپ‌تاپ‌های زیر ده میلیون به آن پرداختیم.

اگر از ابتدای مقاله ما را همراهی کرده باشید احتمال زیاد به یاد خواهید داشت که گفتیم بهترین لپ تاپ موجود در بازار برای شما دقیقا همان چیزی است که با نیازهای شما مطابقت دارد؛ شاید اگر سه چهار سال پیش این مقاله تولید می‌شد به جرات می‌گفتیم که با کمی هزینه بیشتر لپ‌تاپ بهتری خریداری کنید که هیچ وقت با مشکل رو به رو نشوید؛ اما در حال حاضر میان یک لپ تاپ i3 و i7 فاصله 10 میلیون تومانی وجود دارد که با بودجه احتمالی شما بسیار فاصله دارد.

قبل از ادامه موضوع برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بهترین مدل هر برند پیشنهاد می‌کنیم به مقاله بهترین مدل لپ تاپ لنوو مراجعه کنید؛ البته که از برند ایسوس هم نمی‌توان غافل شد؛ به همین دلیل مقاله تفاوت سری‌های لپ تاپ ایسوس می‌تواند به خرید و انتخاب نهایی شما جهت بدهد.

برای ارائه گزینه‌های پیشنهاد در این مقاله کمی با محدودیت مواجه هستیم؛ به همین دلیل برای ارائه اطلاعات کاربردی در خصوص لپ تاپ‌های مناسب برای شما گزینه‌های موجود را به صورت دسته‌بندی خدمت شما ارائه می‌دهیم که جلوتر به جزئیات آن اشاره می‌کنیم.

اما به صورت کلی گزینه‌های پیشنهادی برای خرید لپ تاپ به صورت یک نمودار سهمی گونه است و به گونه‌ای است که در ابتدای این نمودار  گزینه‌های زیادی وجود ندارند، برای لپ تاپ‌های در حدود 10 میلیون تومان است و اواسط این نمودار که این میزان به اوج خود می‌رسد متناسب با بودجه 20 الی 30 میلیون تومان است. در انتهای نمودار که به کاستی میل می‌کند لپ‌تاپ‌های بالای 40 میلیون تومان هستند که عموما برای مصارف تخصصی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

هر لپ تاپ را بهر کاری ساختند

هر تخصص و نیازی به چه لپ تاپ و با چه خصوصیاتی نیاز دارد؟ این سوالی است که پاسخ به آن می‌تواند به انتخاب شما جهت درست‌تری بدهد تا از گزینه‌های نهایی بهترین انتخاب را داشته باشید. براساس تجربه و سرچ‌های موجود دسته بندی زیر به عنوان کامل‌ترین مشاغل و نیاز‌ها شناخته می‌شود که به صورت خلاصه‌وار به بررسی هر یک خواهیم پرداخت:

بهترین لپ تاپ برای دانش آموزان

  • ابعاد و وزن مناسب برای حمل و نقل نسبتا راحت که پیشنهاد ما لپ‌تاپ‌های 13 اینچی است.
  • صفحه نمایشی با نسبت کیفیت قابل قبول که حتی صفحه محصول HD هم می‌تواند گزینه ایده‌آلی باشد.
  • صفحه‌کلید‌های نرم برای شروع یادگیری تایپ با فاصله منطقی از یک دیگر از دیگر موارد مهم در انتخاب بهترین لپ تاپ به شمار می‌رود که باید به آن توجه کنید.
  • پورت‌های خروجی از دیگر موارد مهم در لپ‌تاپ‌های دانش آموزی هستند که در زمان خرید باید به آن توجه کنید.

بهترین لپ تاپ برای دانشجویان

اطلاعات زیر برای دانشجویانی که مصرف عمومی از لپ‌تاپ دارند گزینه ایده‌آلی است و دو رشته برنامه نویسی و هر آن‌چه که با گرافیک مرتبط است را به صورت مجزا بیان می‌کنیم.

  • ابعاد و وزن مناسب برای حمل و نقل نسبتا راحت که پیشنهاد ما لپ‌تاپ‌های 13 اینچی است.
  • برای وب‌گردی‌های احتمالی و اتصال به مودم که با مصرف باتری لپ تاپ در رابطه مستقیم دارد باید لپ‌تاپی با باتری قدرتمند تهیه کنید.
  • صفحه نمایش از دیگر عوامل مهم در لپ تاپ مناسب دانشجویان است که توصیه ما لپ‌تاپ‌های HD و FULL HD خواهد بود.
  • رنگ بندی به ‌ویژه برای دانشجویان دختر شاید موضوع مهمی باشد ولی باید به این موضوع توجه داشته باشید که ممکن است در زمان فروش لپ‌تاپ‌های به غیر از رنگ‌های سفید، طوسی و مشکی برای شما آزار دهنده باشند.

بهترین لپ تاپ برای مصارف خانگی

  • پورت‌های خروجی قابل قبول به دلیل اتصالات احتمالی به تلوزیون و ...
  • حداکثر CPU i3 اینتل تا پاسخگوی تمامی نیازهای شما باشد. البته اگر با ابزارهایی مانند فتوشاپ و ... به صورت حرفه‌ای کار نخواهید کرد.
  • ابعاد و وزن معمولا گزینه مهم و ملموسی در لپ تاپ‌های خانگی نیست و عموما پیشنهاد ما برای چنین مصارفی لپ‌تاپ‌های 15.6 اینچی است.
  • درایو دی وی دی از آن دست ویژگی‌هایی است که توصیه می‌کنیم حتما در لپ تاپ‌های خانگی به آن توجه کنید زیرا می‌تواند برای شما بسیار کارا باشد.

بهترین لپ تاپ برای نویسندگان

  • وبگردی از رایج‌ترین رفتارهای نویسندگان است که به چند عامل مهم وابسته است؛ ابتدا رم بالا زیرا مرورگر با این معیار ارتباط مستقیم دارد.
  • باتری لپ تاپ از دیگر عواملی است که به وای فای لپ تاپ بستگی دارد و یک نویسنده به دلیل زمان بالایی که با لپ تاپ به صورت روزانه کار می‌کند موضوع بسیار مهمی است.
  • کیوورد قدرتمند از دیگر موارد مهم در یک لپ تاپ است که باید به آن توجه ویژه داشاته باشید.
  • یکی از موارد مهم برای نویسنده صفحه مات است که در زمان تولید محتوا و تایپ با انعکاس نور درگیر نباشد.

بهترین لپ تاپ برای گیمرها

  • صفحه نمایش 4K از مهم‌ترین دلایلی است که در یک لپ تاپ گیمینگ باید به آن توجه کنید.
  • پردازنده قدرتمند به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل برای انجام بازی‌های کامپیوتری بدون هر گونه مشکلی است.
  • اما کارت گرافیک موضوع یا ویژگی است که به عنوان یک عامل مهم در لپ تاپ گیمینگ باید به آن توجه شود.

بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسان

  • صفحه نمایش بزرگ و واضح به عنوان اولین ویژگی یک لپ تاپ برنامه نویسی است که باید به آن توجه شود.
  • پردازنده قدرتمند که رابطه مستقیمی با سرعت سیستم دارد از دیگر موارد مهم برای یک برنامه نویس است.
  • کارت گرافیک و پورت‌های خروجی آخرین مورد است که در خصوص راهنمای خرید لپ تاپ برای برنامه نویسان باید به ن توجه کنید.آن آن توجه کنید.

کلام آخر

نیاز، بودجه و علاقه سه عامل مهم در انتخاب است که در مقاله راهنما و مشاوره خرید لچ تاپ حسابی در خصوص آن صحبت کردیم.

دیدگاه ها