مقایسه مک بوک ایر m1 و m2 [از لحاظ تمام ویژگی ها]

مقایسه مک بوک ایر m1 و m2 [از لحاظ تمام ویژگی ها]
زمان مورد نیاز برای مطالعه

خرید لپ تاپ می‌تواند یکی از نیازهای اساسی هر فردی باشد. اغلب افراد تمایل دارند لپ‌تاپی را انتخاب کنند که بتواند پاسخ‌گوی نیازهای آن‌ها باشد. از این رو اکثر کاربران خرید مک بوک اپل را به دیگر برندها ترجیح می‌دهند. مک‌بوک ایر m1 و m2 می‌توانند بهترین لپ تاپ اپل خریداری شوند. مقایسه مک‌بوک ایر m1 و m2 به شما کمک می‌کند تا لپ‌تاپ خود را متناسب با نوع کاربری و نیازهای شغلی انتخاب کنید. هر دو مدل مک‌بوک m1 و m2 در سورس کامپیوتر با قیمت مناسب عرضه می‌شوند.

مقایسه مک‌بوک ایر m1 و m2 از جهات مختلف

MacBook Air M1 یک لپ‌تاپ زیبا است. طراحی نسبتاً سبک و کم ضخامت این مک‌بوک باعث شده هر جایی که می‌روید، آن را در کیف خود حمل کنید. البته طراحی مک‌بوک ایر m2 از مک‌بوک m1 نیز کم‌ضخامت‌تر است.

مقایسه ظاهری مک‌بوک m1 و m2

هر دو لپ‌تاپ از نظر طراحی خیره‌کننده هستند، اما از نظر رنگ‌بندی‌ کمی با هم تفاوت دارند. به عنوان مثال رنگ طلایی برای مک‌بوک ایر M2 و رنگ آبی و مشکی برای مک‌بوک ایر M1 وجود ندارد.

در مقایسه مک‌بوک ایر m1 و m2، متوجه تفاوت‌های بسیار جزئی در صفحه کلید و ترک پد خواهید شد. ترک پد MacBook Air M1 در حال حاضر بسیار بزرگ است، اما ترک پد MacBook Air M2 کمی بزرگ‌تر از m1 است.

بزرگترین ارتقاء MacBook Air M2 وب کم 1080p و اضافه شدن پورت شارژ MagSafe به آن است. عدم وجود درگاه شارژ اختصاصی یکی از بزرگترین مشکلات مک‌بوک ایر M1 است، چرا که این مدل فقط دو پورت تاندربولت و جک هدفون دارد. خوشبختانه این مشکل در مک‌بوک m2 برطرف شده است. در واقع پورت شارژ اضافه شده به این معنی است که مجبور نیستید یکی از دو پورت Thunderbolt خود را هنگام شارژ مسدود کنید. وب کم 1080p در مک‌بوک ایر M2 نیز یک پیشرفت عالی و یک ارتقاء بزرگ نسبت به وب کم 720p مک‌بوک ایر M1 به حساب می‌آید، چرا که تصویر وب کم مک‌بوک ایر m1 نسبت به m2 بی‌کیفیت‌تر است و برای زیبا به نظر رسیدن به نور بیشتری نیاز دارد.

مقایسه مک‌بوک ایر m1 و m2 از نظر عملکرد صوتی

با مقایسه مک‌بوک ایر m1 و m2 متوجه می‌شوید که MacBook Air M1 از نظر صوتی پیشرفته‌تر است. در این طراحی، اپل تصمیم گرفت اسپیکرهای صدا را از روی شاسی مک‌بوک ایر M2 حذف کند و آن‌ها را بین نمایشگر و کیبورد ادغام کند. این موضوع باعث شده که صدا در مک‌بوک ایر m2 خفه و گرفته به نظر برسد.

مقایسه مک‌بوک ایر m1 و m2 نشان می‌دهد که هر دو مدل مک‌بوک‌ ایر دارای درایورهای اسپیکر یکسانی هستند، اما مک‌بوک ایر m2 دارای چهار بلندگو (دو تویتر و دو ووفر) است، در حالی که M1 فقط بلندگوهای استریو دارد. با این وجود صدای M1 واضح‌تر به نظر می‌رسد.

مقایسه صفحه نمایش مک‌بوک m1 و m2

صفحه نمایش مک‌بوک ایر M2 برای افرادی که بسیار محتوای HDR تماشا می‌کنند، مناسب‌ است، چرا که این صفحه نمایش از صفحه نمایش مک‌بوک m1 پیشرفته‌تر است. مک‌بوک M1 دارای صفحه نمایش رتینا است که این مانیتور 13.3 اینچی با وضوح 2560 در 1600 پیکسل و حداکثر روشنایی 400 نیت استفاده می‌شود. ضمن اینکه این صفحه نمایش از میلیون‌ها رنگ در طیف رنگی P3 پشتیبانی می‌کند. در حالی که مک‌بوک ایر M2 مجهز به صفحه نمایش Super Retina است، این صفحه نمایش یک پنل 13.6 اینچی با وضوح 2560 در 1664 پیکسل و حداکثر روشنایی 500 نیت است که از میلیاردها رنگ در طیف رنگی P3 پشتیبانی می‌کند. 

برای استفاده روزمره، تفاوت زیادی بین این دو نمایشگر مشاهده نخواهید کرد. هر دو از طیف رنگی کامل sRGB و P3 پشتیبانی می‌کنند، اساساً تراکم پیکسلی یکسانی دارند (از نظر فنی مدل  M1، 1٪ متراکم‌تر است) و به اندازه کافی روشن هستند، بنابراین می‌توانید در یک دفتر کار با نور مناسب از آن‌ها استفاده کنید.

مقایسه مک‌بوک ایر m1 و m2 از نظر پردازش

مقایسه مک‌بوک ایر m1 و m2 از نظر پردازش نشان می‌دهد که پردازنده Apple Silicon M2 نسخه بهبود یافته‌تری نسبت به تراشه M1 اپل است. هسته‌های پردازنده m2، جدیدتر، کمی قدرتمندتر و کارآمدتر از هسته‌های m1 هستند. هر دو پردازنده M1 و M2 در مک‌بوک ایر، یک CPU  8 هسته‌ای با چهار هسته عملکرد و چهار هسته کارآمد را در اختیار شما قرار می‌دهند.

برای کارهای ساده، مانند مرور یک وب سایت یا نوشتن مقاله، عملکرد تک هسته‌ای پردازنده بیشتر از عملکرد چند هسته‌ای اهمیت دارد. زمانی که یک هسته بتواند فرامین کامپیوتر را انجام دهد، کامپیوتر شما نیازی به پخش کار روی چندین هسته ندارد. این در حالی است که کامپیوترها برای اجرای برنامه‌های سنگین مانند ویرایش یک فایل فتوشاپ یا اجرای یک بازی ویدیویی، از چندین هسته استفاده می‌کنند (و باتری شما سریعتر تخلیه می‌شود، زیرا به انرژی بیشتری نیاز دارد).

سرعت ذخیره‌سازی

مقایسه مک‌بوک ایر  m1  و m2 نشان می‌دهد که تفاوت زیادی در سرعت ذخیره‌سازی بین لپ‌تاپ‌ها وجود دارد. متأسفانه، سرعت خواندن و نوشتن فضای ذخیره‌سازی مک‌بوک ایر M2 بسیار کمتر از مک‌بوک ایر M1 است، زیرا SSD مک‌بوک ایر M2 تا 50 درصد کندتر از SSD مک‌بوک ایر M1 بود.

عمر باتری

برای مقایسه مک‌بوک m1 و m2 به ظرفیت باتری آن‌ها نیز توجه کنید. باتری مک‌بوک ایر m1 می‌تواند 11 ساعت و 42 دقیقه شارژ نگه دارد، اما باتری MacBook Air M2 می‌تواند 17 ساعت و 10 دقیقه دوام بیاورد.

تنظیمات و قیمت

در پیکربندی پایه، هر دو مدل با 8 گیگابایت حافظه و 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه می‌شوند، اما MacBook Air M2 ، 100 دلار گران‌تر است. با این حال، هر ارتقایی که در هر یک از مدل‌ها انجام دهید، هزینه یکسانی دارد. هر دو لپ‌تاپ را می‌توان تا 2 ترابایت فضای ذخیره‌سازی ارتقا داد. با این حال، Macbook Air M2 می‌تواند از رم (حافظه یکپارچه) بیشتری نسبت به M1 پشتیبانی کند.

مقایسه مک‌بوک ایر m1 و m2

در مقایسه مک‌بوک ایر m1 و m2 از نظر گرافیکی باید گفت که مک‌بوک ایر m1 با پردازنده گرافیکی 7 هسته‌‌ای و Air M2 با پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای عرضه می‌شود.

مقایسه مک بوک ایر m1 و m2

جمع بندی

در مقایسه مک‌بوک ایر m1 و m2، مک‌بوک ایر m2 به عنوان بهترین لپ تاپ اپل معرفی می‌شود. این مدل دارای پورت شارژ جداگانه، صفحه نمایش روشن‌تر، وب کم و صفحه کلید بهتر، عمر باتری بیشتر و قدرت عملکرد بیشتر است.

مک‌بوک ایر m1 بهترین لپ‌تاپ اپل برای افرادی است که به دنبال صرفه‌جویی در هزینه هستند. این لپ‌تاپ قدیمی‌تر است، بنابراین احتمال فروش آن بیشتر است. مک‌بوک ایر M1 تقریباً 12 ساعت عمر باتری دارد و صفحه نمایش 2K رتینا روشن و با دقت رنگ دارد. همچنین صدای آن بهتر از MacBook Air M2 است و سرعت ذخیره‌سازی سریعتر آن فاصله عملکرد بین پردازنده‌های دو لپ‌تاپ را کاهش می‌دهد.

دیدگاه ها