بهترین مک بوک برای برنامه نویسی

بهترین مک بوک برای برنامه نویسی
زمان مورد نیاز برای مطالعه

انتخاب لپ تاپ، برای یک برنامه‌نویس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و از آنجایی که برنامه‌نویسان معمولا با سیستم عامل macOS کار می‌کنند، به‌دنبال بهترین مک بوک برای برنامه نویسی می‌گردند. سیستم‌های اپل به‌دلیل کارایی و توانایی بالایی که دارند، موردتوجه برنامه‌نویسان قرار گرفته‌اند و شما می‌توانید یک سیستم خوب را از میان محصولات این شرکت انتخاب کنید. در ادامه همراه ما باشید تا با چند مدل مک بوک مناسب برای برنامه نویسی آشنا شوید.

مک بوک؛ انتخابی مناسب برای برنامه‌نویسی

یک برنامه‌نویس حرفه‌ای، برای آنکه بتواند کدنویسی را به بهترین شکل انجام دهد، کدها را کامپایل کند و بازی‌هایی که کدنویسی آن‌ها را انجام می‌دهد، بیازماید، به یک سیستم قدرتمند با حافظه رم زیاد و پردازنده چند هسته‌ای مدرن نیاز دارد. کارت گرافیک نیز مورد مهمی است که باید هنگام خرید سیستم به آن توجه داشت؛ اما شما با انتخاب یک مک بوک برای برنامه‌نویسی، می‌توانید تمام این ویژگی‌ها را به‌صورت یکجا داشته باشید. از بهترین مک بوک برای برنامه‌نویسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مک بوک پرو 14 اینچ مدل MPHE3 2023 M2 PRO/16GB/512GB

Macbook Pro MPHE3 14 INCH سال 2023، به‌لیل تراشه M2 Pro که در آن به‌کار رفته، سرعت بسیار بالایی دارد و عملکرد سیستم را افزایش داده است و از نظر گرافیکی نیز کیفیت قابل قبولی دارد. در بدنه این مک بوک، پورت‌های فراوانی دیده می‌شود که هرکدام برای انجام کاری هستند. باتری این مک بوک نیز فراتر از انتظار است و می‌توانید برای 14 ساعت از آن برای برنامه‌نویسی استفاده کنید. از جمله مشخصات این مک بوک که باید بدانید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صفحه نمایش 14.2 اینچی
  • CPU 10 هسته‌ای
  • پردازنده گرافیکی 16 هسته‌ای، 12 هسته‌ای یا 19 هسته‌ای
  • اندازه باتری 70 وات ساعت
  • فضای ذخیره‌سازی 512 گیگابایت تا 8 ترابایت
  • حافظه 16 تا 96 گیگابایت
  • وزن تقریبی 3.5 پوند

برای خرید به لینک زیر مراجعه کنید:

مک بوک پرو 14 اینچ مدل MPHE3 2023 M2 PRO/16GB/512GB

                           مک بوک پرو 14 اینچ مدل MPHE3 2023 M2 PRO/16GB/512GB

مک بوک ایر 13.6 اینچ اپل مدل MLXX3 2022 M2/8GB/512GB

دیگر مدلی که می‌توان به‌عنوان بهترین مک بوک برای برنامه نویسی معرفی کرد، مک بوک ایر 13.6 اینچ اپل مدل MLXX3 2022 M2/8GB/512GB است. این مک بوک ظاهر ساده، اما جذابی دارد و بدنه آن را از آلومینیوم باکیفیت می‌سازند. نگران سرعت کار با این سیستم نباشید، زیرا پردازنده Apple M2 chip که در آن به‌کار رفته است، سرعت بالایی دارد و محدوده سرعت درنظر گرفته شده برای این پردازنده 2.8 گیگاهرتز و حتی بیشتر است.

از نظر گرافیکی نیز Apple MacBook Air 2022 M2 کیفیت خوبی دارد، زیرا پردازنده گرافیکی آن 8core Apple-designed integrated GPU است. بنابراین هنگام برنامه‌نویسی می‌توانید تصاویر و هرچیز دیگری را در بالاترین کیفیت مشاهده کنید و بسنجید. صفحه نمایش این محصول 13.6 اینچ و نوع آن IPS است.

از دیگر ویژگی‌ و امکانات این مک بوک می‌توان به تاچ پد مجهز به Force Touch، بلوتوث داخلی ورژن 5.0، دو عدد پورت USB Type-C، پورت Thunderbolt، باتری لیتیوم-یون با شارژدهی 15 ساعته، کیبورد با نور پس‌زمینه، حسگر اثر انگشت و وبکم اشاره کرد. بنابراین این مک بوک برای برنامه‌نویسان و سایر افرادی که به یک سیستم مجهز و عالی نیاز دارند، مناسب است و می‌توانند نیازهای کاری خود را با آن رفع کنند.

برای خرید به لینک زیر مراجعه کنید:

مک بوک ایر 13.6 اینچ اپل مدل MLXX3 2022 M2/8GB/512GB

مک بوک ایر 13.3 اینچ اپل مدل MacBook Air M1, 2020

اگر به‌دنبال یک مک بوک قیمت مناسب هستید که بتوانید با آن کارهای مربوط به برنامه‌نویسی را به بهترین شکل و سرعت بالا انجام دهید، MacBook Air M1 مدل 2020 انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. در این مک بوک یک تراشه اپل M1 با پردازنده 8 هسته‌ای و یک پردازنده گرافیک جی‌پی‌یو 8 هسته‌ای به‌کار رفته است که به کاربر اجازه می‌دهند کارهای مربوط به برنامه‌نویسی را با سرعت و کیفیت بالا انجام دهند.

صفحه نمایش این مک بوک، 13.3 اینچی است و با رزولوشن 2560*1600 پیکسل بهترین کیفیت از تصاویر و ویدیوها را در اختیار شما قرار می دهد. نگران حافظه ذخیره‌سازی و رم این سیستم نیز نباشید، زیرا رم 8 تا 16 گیگابایت و حافظه ذخیره‌سازی 256 گیگابایت تا 2 ترابایت نیازهای شما را به‌طورکامل رفع می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های مثبت این محصول، می‌توان به نداشتن فن اشاره کرد؛ بنابراین هنگام برنامه‌نویسی و کامپایل کردن کدها هیچ صدای اضافه‌ای حواس شما را پرت نمی‌کند. البته اگر بخواهیم صادقانه با شما حرف بزنیم، باید بگوییم این مک بوک برای انجام کارهایی چون ویرایش تصویر و ویدیو انتخاب مناسبی نیست، اما اگر به دنبال بهترین مک بوک برای برنامه نویسی هستید، می‌توانید با خیال راحت از این محصول استفاده کنید.

مک بوک ایر 13.3 اینچ اپل مدل MacBook Air M1, 2020

مک بوک پرو 16 اینچی مدل 2021 M1

از دیگر مک‌ بوک‌هایی که می‌توان آن را به‌عنوان بهترین مک بوک برای برنامه نویسی معرفی کرد، مک بوک پرو 16 اینچی مدل 2021 M1 است. این مدل مک بوک برای افرادی که به‌دنبال یک نمایشگر بزرگ و باتری با شارژدهی عالی هستند، مناسب خواهد بود. در این سیستم یک پردازنده اپل M1 پرو 10 هسته‌ای و یک پردازنده گرافیک جی‌پی‌یو 16 تا 32 هسته‌ای به‌کار رفته است که همگی باعث افزایش کیفیت کار شما می‌شوند.

مک بوک پرو 16 اینچی فراتر از آنچه یک برنامه‌نویس انتظار دارد، ظاهر شد و می‌توان با آن کارهای بیشتری مانند ویرایش ویدیو، ویرایش عکس و ... را نیز انجام داد. نکته مثبتی که در رابطه با این محصول وجود دارد، باتری قدرتمند به‌کار رفته در آن است. شرکت اپل ادعا کرده که این مدل مک بوک تا 14 ساعت برای وب‌گردی و انجام سایر کارهای آنلاین تا 17 ساعت شارژ را نگه می‌دارد؛ این در حالی است که اگر شما برای کارهای آفلاین از آن استفاده کنید، سیستم تا 22 ساعت نیاز به شارژ مجدد ندارد.

مک بوک ایر 15 اینچی مدل M2 8GB 256GB

در راستای معرفی بهترین مک بوک برای برنامه نویسی، باید به مک بوک ایر 15 اینچی مدل M2 نیز اشاره کنیم. این مک بوک در سال 2023 به طرفداران اپل معرفی شد و توانست در مدت‌زمان کوتاه نظر افراد زیادی را به خود جلب کند. این مک بوک یک صفحه نمایش 15 اینچی دارد و از یک میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند، بنابراین علاه‌بر برنامه‌نویسان، تدوین‌گرها نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

این مک بوک به‌دلیل تراشه M2 به‌کار رفته در آن، یک سیستم سریع‌ است و به شما این امکان را می‌دهد که پردازش کدها را با قدرت بالا انجام دهید. تراشه M2، چهار هسته مجازی و چهار هسته حقیقی دارد و پردازنده گرافیکی آن یک پردازنده 10 هسته‌ای است که باعث شده این مک بوک یک انتخاب ایده‌ال برای بسیاری از افراد با هر شغل و جایگاه شود.

مک بوک پرو 13 اینچ مدل M2, 2022

مک بوک پرو 13 اینچ مدل M2, 2022 یک سیستم با پردازنده قدرتمند است و به‌دلیل پردازنده گرافیک جی‌پی‌یو 10 هسته‌ای یک انتخاب کامل محسوب می‌شود. بنابراین اگر برنامه‌نویس هستید و به یک مک بوک قوی نیاز دارید، اما نمی‌خواهید به‌سراغ مک بوک پرو 14 اینچی بروید، MacBook Pro 13-inch برای شما مناسب خواهد بود. این سیستم به پردازنده M2 مجهز است و شما می‌توانید با آن کدهای برنامه‌نویسی را بدون مشکل کامپایل کنید.

در این مدل مک بوک از فن استفاده شده است، اما از این فن صدای زیاد و آزاردهنده‌ای شنیده نمی‌شود و شما می‌توانید با تمرکز برنامه‌نویسی را انجام دهید. نکته مثبتی که در رابطه با این ویژگی وجود دارد، این است که مک بوک شما به‌دلیل استفاده‌ای که از آن می‌کنید، داغ نمی‌شود و دیگر اختلالی در سرعت کار با سیستم پیش نمی‌آید.

کلام آخر

اگر در حوزه برنامه‌نویسی مشغول به فعالیت هستید، به یک دستگاه و سیستم قدرتمند و سریع نیاز دارید تا بتوانید با استفاده از آن کدنویسی‌های لازم را انجام دهید. از همین رو ما در این مقاله چند مدل از بهترین لپ تاپ اپل را به شما معرفی کردیم تا بررسی‌های لازم را انجام دهید و در نهایت بهترین مک بوک برای برنامه نویسی را انتخاب کنید. تمام مک بوک‌های معرفی‌شده، سرعت، قدرت و حجم بالایی دارند و می‌توانند تمام نیازهای شما را برای برنامه‌نویسی رفع کنند. بنابراین اگر قصد خرید هریک از این لپ تاپ‌ها را دارید، می‌توانید با مجموعه سورس کامپیوتر مشورت کنید تا براساس نیاز شما بهترین‌ها معرفی شوند.

دیدگاه ها