بررسی جزئی‌ترین تفاوت سری‌های لپ تاپ ایسوس X، K، N، U

بررسی جزئی‌ترین تفاوت سری‌های لپ تاپ ایسوس X، K، N، U
زمان مورد نیاز برای مطالعه
تفاوت سری‌های لپ تاپ ایسوس از آن دست اطلاعاتی است که می تواند در خرید شما جهت ایجاد کند به همین دلیل در این مقاله به بررسی این تفاوت ها پرداختیم.

خرید بهترین لپ تاپ مطابق با نیازهای شما از آن دست تصمیماتی است که نیاز به دانش و آشنایی با امکانات اولیه لپ تاپ در برندها و سری‌های مختلف دارد. Asus از جمله برندهای معتبر در حوزه تولید لپ تاپ و رایانه است که به دلیل کیفیت، کارایی و دوام بیشتر بعد از لنوو رتبه دوم پرفروش‌ترین لپ تاپ در ایران را دارد؛ اما نکته مهم در خرید لپ تاپ ایسوس انتخاب بهترین سری موجود در بازار مطابق با نیازهای شماست؛ به همین دلیل امروز قصد داریم به تفاوت سری های لپ تاپ ایسوس اشاره کنیم.

تفاوت سری‌های لپ تاپ ایسوس سری X، K، S، N و ...  

قبل از پرداختن به  موضوع تفاوت لپ تاپ ایسوس سری X و K و ... لازم است ابتدا با برند ایسوس و ویژگی‌های خاص آن آشنا شویم تا بعد از آن با دید بهتری به بررسی تفاوت‌های میان این دو سری بپردازیم.

ایسوس برندی آشنا

کمپانی Asus Tec که معمولا با نام اختصاری ASUS شناخته می‌شود، در سال 1990 توسط چهار مهندس کامپیوتر در تایوان تاسیس شد. ایده تاسیس ایسوس توسط مهندسان اسبق شرکت acer شکل گرفته و در نهایت افرادی مانند TH Tung ،Ted Hsu ،Wayne Hsieh و MT Liao به عنوان اولین هیئت مدیره و بنیانگذاران ایسوس معرفی شدند. ایسوس که نام آن برگرفته از انتهای واژه Pegasus به معنای اسب بالدار در افسانه‌های یونان باستان است؛ این برند در میان 5 برند پرفروش لپ‌ تاپ در جهان قرار دارد.

ایسوس یک برند چند ملیتی است که دفتر مرکزی آن در تایپه پایتخت تایوان قرار دارد؛ البته به غیر از کارخانه اصلی در تایوان سه کارخانه دیگر در چین، مکزیک و جمهوری چک دارد که هر یک محصولات مختص به قاره خود را تولید می‌کنند؛ این برند در ایران بعد از لنوو که به دلیل قیمت اقتصادی برند پرفروشی است، به عنوان دومین برند پرفروش ایران شناخته می‌شود و همین موضوع بیانگر خدمات پس از فروش ایده‌آل در ایران است.

از محصولات این برند می‌توانیم به مادربرد، کارت گرافیک، لپ تاپ، مانیتور، pc ، تبلت و تلفن همراه در کنار تجهیزات شبکه به عنوان مهم‌ترین محصولات این برند معتبر اشاره کنیم. در خصوص قیمت لپ تاپ‌های ایسوس باید به این واقعیت اعتراف کنیم که این برند از نظر قیمت به نسبت سایر رقبا مانند lenovo، acer و hp قیمت بالاتری دارد؛ البته که ورای بحث برند بودن ایسوس که در افزایش قیمت آن بی‌تاثیر نیست، نباید از کیفیت بی‌نقص آن چشم‌پوشی کرد.

سری‌های لپ تاپ ایسوس

سری‌های لپ تاپ ایسوس هر یک شامل خصوصیاتی هستند که این موضوع سبب می‌شود تا هر سری برای برخی از نیازها گزینه ایده‌‌آل‌تری باشد؛ در این بخش به صورت خلاصه‌وار به بررسی تمامی سری‌های ایسوس می‌‌پردازیم؛ اما اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تمامی مدل‌ها هستید، می‌توانید با مراجعه به مقاله سری‌های لپ تاپ ایسوس اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

  • لپ تاپ ایسوس خانواده (Thin & Light) باریک و سبک یا سری U یاS ؛
  • لپ تاپ ایسوس خانواده (Multimedia) چند رسانه ای یا سری N و R؛
  • لپ تاپ ایسوس خانواده (Gaming) مخصوص بازی یا سریG ؛
  • لپ تاپ ایسوس خانواده (Everyday Computing) کارهای کامپیوتری روزمره یا معمولی یا سری X و سریK .

اما احتمالا در زمان خرید لپ‌‌تاپ با اسامی دیگری هم مواجه شوید که شما را برای خرید و تصمیم‌گیری کمی سردرگم می‌کنند که به شرح زیر هستند:

  • لپ تاپ ایسوس سری ZenBook؛
  • لپ‌تاپ ایسوس ROG وTUF؛
  • لپ‌تاپ ایسوسVivoBook ؛
  • لپ‌تاپ ایسوسChromebook .

لپ‌ تاپ‌های ایسوس سری U و S

لپ‌تاپ‌های ایسوس سری U و S از دو واژه Ultrabook و Slim نشات گرفته‌اند که بیان‌گر لپ تاپی سبک و باریک هستند. نکته‌ای که درخصوص این سری از لپ‌ تاپ‌ها باید به آن توجه کنید؛ عدم وجود درایو DVD است که شاید برای برخی مصارف مشکلاتی را به همراه داشته باشد؛ اما در حالت کلی این مدل از لپ‌تاپ‌ها برای مصارف دانشجویی و اداری یا به طور کلی‌تر برای مصارفی که مدام مجبور به حمل این لپ‌تاپ هستید، گزینه به نسبت ایده‌آلی خواهد بود؛ لازم به ذکر است که Zenbook و VivoBook دو مدل شناخته شده از سری S و U هستند.

اما نکته‌ای که لازم است قبل از خرید حتما به آن توجه کنید، در نارضایتی‌های ضد و نقیض در خصوص خرابی لپ‌تاپ‌های زنبوک اشاره دارد؛ باتوجه به کامنت‌های موجود، در مواردی نارضایتی‌هایی که در رابطه با خرابی‌های متعدد از برخی مدل‌های این سری شنیده می‌شود.

نکته:

Coil Whine  و Power Manegement issue دو مشکل اساسی در برخی مدل‌های شاخص مانند zenbook، ROG و Zephyrus است.

در خصوص تفاوت سری های لپ تاپ ایسوس S و U با سایر مد‌ل‌ها باید به این موضوع اشاره کنیم که این دو مدل با توجه به ابعاد کوچک‌تر 13، 14 و 15 اینچی خود در کنار وزن سبک‌تر گزینه ایده‌آلی برای مصارف عادی هستند؛ البته که از نظر سخت افزاری هم گزینه ایده‌آلی برای انواع مصارف به شمار می‌روند؛ در حالت کلی اگر با قیمت به نسبت بالای این مدل مشکلی ندارید؛، این سری از لپ‌تاپ‌ها می‌توانند گزینه ایده‌آلی برای شما باشند.

سری G لپ تاپ ایسوس Asus از خانواده Gaming یا مخصوص بازی

لپ‌تاپ‌های گیمینگ که با پسوند G نمایش داده می‌شوند، جزو لپ‌تاپ‌های گیمینگ به شمار می‌روند؛ از جمله تفاوت سری های لپ تاپ ایسوس با سری G باید به پردازنده قدرتمند 6 هسته‌ای، پردازنده قدرتمند i7 یا i9 و طراحی عجیب‌تر اشاره کنیم که به عنوان ویژگی‌های شاخص این دو مدل شناخته می‌شوند؛ اما آیا این لپ تاپ مناسب شما هستند یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اگر شما گیمر حرفه‌ای نباشید، جواب کاملا منفی است؛ زیرا وزن بالا در کنار ابعاد به نسبت بزرگ جابه‌جایی را کمی سخت‌تر می‌کند.

از سری‌ G ایسوس دو مدل ROG به معنای Republic of Gamers و Zephyrus دو مدل پرطرفدار از سری گیمینگ ایسوس هستند که برای خرید آن‌ها باید قیمت به نسبت زیادی را هزینه کنید.

سری K و سری X لپ تاپ ایسوس از خانواده کاربری عام

سری K و X ایسوس به عنوان سری خانواده ایسوس شناخته می‌شوند که در ابعاد و قدرت‌های مختلفی به بازار عرضه‌ می‌شوند؛ این دو سری به دلیل قابلیت‌های فراوان در کنار قیمت به نسبت منطقی، به عنوان پرفروش‌ترین سری‌ لپ‌تاپ‌های ایسوس شناخته می‌شوند. از جمله قابلیت‌های این مدل از لپ‌تاپ‌های ایسوس می‌توانیم به وب‌ گردی، کار با نرم افزارهای آفیس، کارهای ابتدایی با برخی نرم افزارهای گرافیکی فیلم دیدن یا گوش کردن موزیک و مواردی از این دست اشاره کنیم.

تفاوت لپ تاپ ایسوس سری X و K با سری N در مقدار گرافیک، رم و پردازنده خلاصه می‌شود؛ به‌گونه‌ای که در لپ تاپ ایسوس سری N تمامی این موارد کمی بیشتر در نظر گرفته می‌شود؛ در حالت کلی برای بیان تفاوت لپ تاپ ایسوس سری X و K با سری N و R باید بگوییم که ابتدا سری N و R و در مرحله بعدی در میان سری K و X این سری K است که قدرت بیشتری را در سخت افزار خود دارد.

قیمت لپ تاپ ایسوس سری K

سری N و R در لپ تاپ ایسوس

در خصوص دو سری N و R باید بگوییم که این دو سری هم به عنوان لپ تاپ‌های خانگی شناخته می‌شوند و صرفا یک پله از دو مدل K و X  قدرتمندتر هستند. اگر انتظار شما از لپ تاپ صرفا برای مصارف خانگی و دانشجویی است می‌توانید برای خرید و کسب اطلاعات از قیمت لپ تاپ ایسوس سری K به بخش محصولات فروشگاه سورس کامپیوتر مراجعه کنید.

چکیده‌ای از مقاله

  • لپ‌ تاپ‌های ایسوس سری U و S با توجه به قیمت و قابلیت بالا در کنار ابعاد کوچک گزینه ‌ایده‌آلی برای مصارف کاری و فریلنسرینگ به حساب می‌آید؛
  • سری G لپ تاپ ایسوس برای گیمرها مناسب است؛ لازم به ذکر است که Zephyrus لپ تاپی با قابلیت بالاست که به طور کلی بین ROG و Zenbook قرار دارد.
  • سری K و سری X لپ تاپ ایسوس به عنوان لپ تاپی با قابلیت مصارف خانگی است؛ این مدل در تفاوت با سری N و R ایسوس گزینه‌ای ضعیف‌تر با قیمت مناسب‌تری به حساب می‌آید.

کروم بوک چیست؟

کروم بوک ها لپ تاپ‌هایی هستند که سیستم عامل کروم را به جای ویندوز یا مک او اس معمول اجرا می‌کنند و سیستم عامل کروم سادگی یک افزونه از مرورگر گوگل کروم است. به طور خلاصه، کروم بوک لپ تاپی است که مرورگر گوگل کروم را اجرا می‌کند.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی تفاوت سری های لپ تاپ ایسوس پرداختیم و بیان کردیم که هر لپ تاپ برای طیفی از نیازها مناسب است. در حالت کلی ایسوس برندی است که محصولات آن به طیف وسیعی از نیازها پاسخ می‌دهد. شما مشتری محترم براساس نیاز و بودجه خود می‌توانید برای خرید انواع لپ تاپ ایسوس مطابق با نیاز خود اقدام کنید.

دیدگاه ها