مزایای استفاده از صندلی گیمینگ چیست؟

مزایای استفاده از صندلی گیمینگ چیست؟
زمان مورد نیاز برای مطالعه

صندلی‌های گیمینگ، جزء آن دسته از صندلی‌های پرکاربرد هستند که شما می‌توانید هنگام انجام بازی‌های کامپیوتری، از آن‌ها استفاده کنید. لازم به ذکر است که مزایای صندلی گیمینگ متعدد است و سورس کامپیوتر انواع متعددی از این صندلی‌ها را به همراه کامپیوتر، لپ تاپ و غیره به فروش می‌رساند و شما می‌توانید برای خرید صندلی گیمینگ، به این سایت مراجعه کنید. در ادامه بیشتر با صندلی‌های گیمینگ و فواید صندلی گیمنیگ آشنا خواهید شد.

صندلی گیمینگ چه نوع صندلی است؟

در این قسمت قصد داریم بگوییم که صندلی گیمینگ چه نوع صندلی است. صندلی گیمینگ یک نوع صندلی برای راحتی گیمرها به حساب می‌آید و به طور کل برای کسانی که مجبور هستند بیشتر ساعات خود را به صورت نشسته در پشت سیستم بگذارنند، بسیار گزینه مناسبی است. صندلی‌های گیمینگ با بسیاری از صندلی‌های اداری در داشتن پشتی بلند که برای راحتی قسمت بالایی و شانه‌ها است، متفاوت هستند. همینطور شما می‌توانید برای راحتی بیشتر تکیه‌گاه، کمر، بازو، پشت و غیره، دسته صندلی را تنظیم کنید.

مزایای صندلی گیمینگ

صندلی‌های گیمینگ چه مزیت‌هایی دارند؟

استفاده از صندلی‌های گیمینگ می‌تواند مزیت‌های زیادی را به بدن شما برساند که این مزیت‌ها عبارتند از:

  • فواید صندلی گیمینگ متعدد است و به شما کمک می‌کند تا بتوانید در طول دوره‌های طولانی، وضعیت بدنی مناسبی داشته باشید و به درستی بتوانید در مقابل تلوزیون و کامپیوتر بنشینید. نشستن صحیح روی صندلی، باعث می‌شود که ستون فقرات شما بتواند به حالت قائم بایستد و از پیچ خوردن و درد ناشی از وضعیت بد بدن و همینطور کشیدگی عضلات جلوگیری کند.
  • از جمله فواید صندلی‌ گیمینگ، یک سطح بالشتک راحت است که می‌تواند به آرامی با شکل بدن شما هماهنگ شود. این بالشتک از مواد روکش دار قابل تنفس تشکیل شده است. به همین خاطر هنگامی که روی صندلی می‌نشینید، احساس نمی‌کنید که در صندلی فرو می‌روید. بسیاری از صندلی‌های ارزان قیمت که برای نشستن در طولانی مدت طراحی شده‌اند، از یک رویه سخت برای به وجود آمدن راحتی استفاده می‌کنند. این گونه صندلی‌ها می‌توانند مشکلات زیادی را به وجود آورند، زیرا وزن شما نمی‌تواند به صورت یکنواخت توزیع شود و در نهایت این حالت می‌تواند منجر به درد کمر و شانه شما شود.
  • صندلی‌های گیم برای بازی با سیستم ساخته شده‌اند و بنابراین برای بدن افراد مناسب هستند. آن‌ها به شکل ارگونومیک برای استایل و راحتی طراحی شده‌اند تا یک تجربه عالی از بازی‌های کامپیوتری را به شما عزیزان ارائه بدهند.
  • یک دیگر از مزایای صندلی گیمینگ، صندلی‌های گیم دارای تکیه گاه انعطاف پذیر هستند و شما می‌توانید به راحتی پشت آن‌ها را خم کنید و حتی از زیرپایی هم استفاده نمایید. این خصوصیات به شما این امکان را می‌دهند که در حین انجام بازی‌های مورد علاقه خود، به هر صورتی که راحت‌تر هستید، بنشینید. صندلی‌های گیمینگ ویژگی‌های قابل تنظیمی را به شما ارائه می‌دهند که صندلی‌های دیگر این ویژگی را ندارند؛ زیرا این صندلی‌ها به صورت خاص برای گیمرها طراحی شده‌اند.

مزایای صندلی گیمینگ

راهنمای خرید صندلی‌های گیمینگ

مسلماً هنگامی که شما برای خرید صندلی‌های گیمینگ به مراکز فروش مراجعه می‌کنید، باید یک سری موارد را در نظر بگیرید تا خرید مطمئنی داشته باشید. این موارد عبارتند از:

  • طراحی

اکثر صندلی‌های گیمینگ موجود در بازار، با توجه به طراحی صندلی مسابقه‌ای می‌باشند. معمولاً این گونه صندلی‌ها ظاهر خوبی دارند، اما راحتی ندارند. با این حال صندلی‌های درجه یک که مخصوص بازی طراحی شده‌اند، بسیار راحت هستند‌. بنابراین توصیه می‌کنیم که حتماً طراحی صندلی را در نظر بگیرید.

  • قد و وزن صندلی

صندلی‌های گیمینگ دارای اندازه‌های یکسانی نیستند و کاربران قبل از انتخاب صندلی مورد نظر خود، باید نوع بدنشان را در نظر داشته باشند. یک صندلی ممکن است برای یک نفر کاربرد داشته باشد، اما برای یک فرد دیگر کاربرد نداشته باشد. تولیدکنندگان این صندلی‌ها، با توجه به قد و وزن کاربران، مدل‌های مختلف آن را طراحی می‌کنند. لازم به ذکر است که صندلی‌های سایز آسیایی، برای کاربران اروپایی راحتی ندارند.

  • ویژگی‌های تنظیم صندلی

قابلیت تنظیم، ویژگی اصلی است که می‌توان برای صندلی‌های گیم نام برد. تنظیم صندلی‌ها به حالت خوابیده محدود نمی‌شود، بلکه شامل چند گزینه قابل تنظیم است. صندلی‌های مخصوص بازی کامپیوتری، قابلیت تنظیم ارتفاع، تکیه‌گاه، کمر، دسته و چند موارد دیگر را هم دارند.

  • بالشتک کمری

مورد بعدی توجه کردن به بالشتک کمری صندلی است و در این باره باید بگوییم که تولید کنندگان صندلی بازی، اغلب بالشتک‌های کمری را در صورتی که روی بدنه صندلی تعبیه نشده باشند، روی صندلی می‌گذارند. این بالشتک‌ها یا به اندازه کافی خوب و مناسب هستند یا این که خیلی بزرگ هستند. همانطور که اشاره کردیم، افراد مختلف دارای تیپ بدنی یکسانی نیستند و ایجاد یک راه حل یکسان برای محافظت از کمر آن‌ها، دشوار است.

  • صندلی را در هفته اول آن قضاوت نکنید

یکی از شکایاتی که کاربران در مورد صندلی گیم دارند، این است که صندلی آن‌ها راحت نیست. با این حال مدت خیلی کوتاهی است که از یک صندلی جدید استفاده می‌کنند و کمی ممکن است طول بکشد تا بتوانند به نشستن عادت کنند. همینطور فوم صندلی با بدن آن‌ها تنظیم می‌شود و در نهایت با گذشت زمان هم، بهتر خواهد شد. چند هفته اول یک دوره تنظیم برای کاربر به حساب می‌آید و یک صندلی جدید، به معنای یافتن موقعیت مناسب برای نشستن کاربران است.

سخن پایانی

در این محتوا در مورد فواید صندلی گیمینگ صحبت کردیم و عنوان کردیم که این صندلی‌ها مخصوص گیمرها طراحی شده‌اند. کاربران هنگام خرید صندلی گیم، باید نکاتی که در بالا عنوان کردیم را در نظر بگیرند تا بتوانند یک صندلی راحت و مناسب خریداری کنند. در نهایت باید بگوییم که شما می‌توانید میز گیمینگ و لپ تاپ گیمینگ را هم، از سورس کامپیوتر خریداری کنید.

دیدگاه ها