راهنمای خرید و معرفی بهترین مارک فلش مموری

راهنمای خرید و معرفی بهترین مارک فلش مموری
زمان مورد نیاز برای مطالعه
در این مقاله به بررسی بهترین مارک فلش مموری-راهنمای خرید فلش خواهیم پرداخت تا در زمان خرید با کمترین دغدغه ذهنی برای خرید بهترین فلش مموری بازار اقدام کنید. پس با صرف 10 دقیقه از زمان ارزشمند خود در کنار ما باشید.

فلش مموری شاید در نگاه اول یک وسیله کوچک باشد که اطلاعات مهم از جمله اسناد، مقالات، خاطرات و حتی فیلم‌های مورد علاقه یا آهنگ‌های خاطره انگیز را در خود جای داده باشد؛ اما موضوع اطلاعات شماست که احتمالا برای جمع‌آوری آن زمان زیادی صرف کردید و یا اطلاعاتی که برای شما بسیار مهم هستند؛ به هر حال فلش مموری برخلاف اندازه و قیمت آن وسیله مهم و کاربردی است که برای خرید آن باید چاشنی دقت را بکار بگیرید تا خرید خوبی را تجربه کنید. پیشنهاد می‌کنیم با صرف 15 دقیقه از زمان ارزشمند خود کنار ما باشید تا موضوع راهنمای خرید و بهترین مارک فلش مموری را با هم بررسی کنیم.

فلش مموری‌ها آخرین بازمانده وسایلی هستند که وظیفه ذخیره حافظه را برعهده دارند، در واقع بعد از فلاپی این فلش مموری‌ها بودند که تا به امروز وظیفه ذخیره اطلاعات را برعهده داشتند؛ البته ناگفته نماند که فلش مموری‌ها حداکثر تا ظرفیت 1000  گیگ یا 1 ترابایت را تحت پوشش قرار می‌دهند و ذخیره بیشتر از آن برعهده هاردهای اکسترنال است که تا چند ترابایت ظرفیت دارند. جدای تمامی این موارد برای خرید فلش مموری باید به چندیدن نکته توجه کنید که در این بخش تمام آن‌ها را بررسی می‌کنیم؛ از امکانات گرفته تا بهترین مارک فلش مموری که لازم است بدانید.

راهنمای خرید فلش مموری

قبل از پرداختن به کلیه نکات مرتبط با راهنمای خرید بهترین مارک فلش مموری لازم است تا چند قانون را در خرید فلش مموری و سایر گجت‌های هوشمند بررسی و اتمام حجت کنیم، مواردی که به شرح زیر هستند:

خرید مارک معتبر و اصل

 اینکه کدام برند بهترین انتخاب است از جمله نکاتی است که جلوتر به آن خواهیم پرداخت؛ اما نکته‌ای که لازم است حتما به آن در زمان خرید توجه کنید خرید فلش از برندهای معتبر است. نکته مهم دیگر که عموما به آن توجه نمی‌شود هم خرید فلش از برندهای معتبر و اصل است؛ برای مثال یک فلش 15 هزار تومانی از برند ساندیسک کاملا مشخص است که اصل نیست و به نوعی تقلبی است. این گونه فلش‌ها هیچ تضمینی برای نگه داشتن اطلاعات شما ندارند.

خرید فلش از فروشگاه‌های معتبر

مترو، خودرو و دست فروش مرکز معتبری برای خرید فلش نیست؛ حتی اگر جلوی شما اطلاعتی را ذخیره و با انتقال دهند هم هیچ تضمینی برای حفظ اطلاعات وجود ندارد و این یعنی احتمال هدر رفت سرمایه و پول شما وجود دارد؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم برای خرید فلش از فروشگاه‌های معتبر و یا فروشگاه‌های اینترنتی به نام اقدام کنید.

خصوصیات بهترین فلش مموری

فلش‌ها دستگاه‌های پیچیده‌ای نیستند و به همین دلیل خصوصیات شاخصی به غیر از چند مورد برای برتری ندارند؛ البته نکته‌ای که در خصوص این خصوصیات لازم است به آن توجه کنید این است که برخی از این ویژگی‌ها کارآمد و برخی دیگر اگر استفاده خاصی ندارید کارآمدی خاصی برای شما نخواهد داشت؛ برای مثال خاصیت ضد آب بودن از آن دست مواردی است که شاید برای همگان کارایی خاصی نداشته باشد. خصوصیات بهترین فلش مموری به شرح زیر هستند:

ظرفیت و حافظه در فلش مموری

ظرفیت فلش مهم‌ترین عامل در خرید فلش است که خریداران آن را به عنوان شاخص اصلی انتخاب می‌کنند؛ ظرفیت‌ها عموما از 4، 8، 16، 32، 64، 128،  256، 512 گیگ و 1 ترابایت هستند. ظرفیت 4 و 8 به دلیل عدم کارایی کافی دیگر تولید نمی‌شوند؛ این درحالی است که فلش‌هایی با ظرفیت معادل 16 و 32 گیگ گزینه‌ای ایده‌آل‌تر برای مصارف روزانه هستند و همین موضوع سبب می‌شود تا این ظرفیت‌ها فروش بیشتری داشته باشند.

برای مثال اگر قیمت فلش 16 گیگ sundisk را در نظر بگیرید، عدد پرداختی برای آن تفاوت چندانی با ظرفیت 32 گیگی آن نخواهد داشت؛ این در حالی است که شما برای خرید فلش 64 گیگ ساندیسک باید هزینه تقریبا دو چندان به نسبت مدل 32 گیگ بپردازید؛ به همین دلیل دو ظرفیت 16 و 32 گیگ در هر برندی به عنوان پرفروش‌ترین ظرفیت شناخته می‌شود.

سرعت انتقال داده در فلش مموری

یکی از معیارهای تشخیص بهترین فلش مموری سرعت انتقال آن است؛ سرعت انتقال از موارد مهم در زمان انتقال داده است که بیشتر در فلش‌هایی با ظرفیت بالا اهمیت دارد؛ برای مثال برای انتقال داده وقتی از فلش‌های با ظرفیت بالا استفاده می‌کنید بهتر است که از فلش‌هایی با ظرفیت بالا استفاده کنید؛ مثلا از فلش‌هایی با خروجی USB 3.0 استفاده کنید. فلش‌های USB 2.0  با توجه به سرعت انتقال آن‌ها تا ظرفیت 64 گیگ گزینه ایده‌آلی هستند.

سرعت انتقال پایین همان خصوصیتی است که در فلش‌های ارزان قیمت و به اصطلاح خیابانی وجود ندارد؛ این قابلیت همان نکته منفی در فلش‌های ارزان قیمتی است که هیچ دردی را از شما دوا نمی‌کنند.

قابلیت ضد آب در فلش مموری

واژه ضد آب در خصوص فلش مموری به نوعی یک اغراق است و واژه درست‌تر مقاوم در برابر نفوذ رطوبت است. این تصور که فلش‌های ضد آب اگر در معرض برخورد زیاد با آب قرار بگیرند (مثلا در ماشین لباسشویی و ...) و همچنان اطلاعات شما پابرجا باشد کاملا اشتباه است. فلش‌های ضد آب که از نظر ما مقاوم در برابر رطوب درست‌تر است گزینه ایده‌آلی برای مصارفی که در معرض رطوبت هستند، تلقی می‌شوند.

نکته: گاهی در خرید فلش صحبت از امنیت می‌شود، واژه امنیت در فلش عموما در فلش‌هایی خلاصه می‌شود که برای نمایش اطلاعات دو قابلیت حسگر اثر انگشت یا پسورد را دارند؛ این دستگاه‌ها در کنار امنیت بالا قیمت بالایی هم دارند که عموما برای مصارف خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ضمانت نامه و گارانتی داشته باشد

گارانتی از دیگر ویژگی‌های بهترین فلش مموری بازار است، به غیر از بهترین مارک فلش مموری موجود در بازار (در صورت اصل بودن و خرید از فروشگاه‌های معتبر بازار) برای شناخت و خرید بهترین فلش مموری باید به گارانتی معتبر آن توجه کنید. ضمانت و گارانتی دو از مهم‌ترین ملاک‌های خرید خوب و بی‌نقص به شمار می‌رود.

جنس بدنه و طراحی منحصر به فرد

در خصوص جنس بدنه باید به این نکته توجه داشته باشید که عموما فلش‌ها از جنس پلاستیک فشرده یا آلمینیوم سبک هستند که هر دو آن‌ها اگر از مواد باکیفیت باشند ظاهری زیبا را به همراه خواهند داشت. اما مورد دیگر که در خصوص طراحی فلش‌ها باید به آن توجه کنید ابعاد فلش مموری است. فلش مموری‌هایی با ابعاد بیشتر به دلیل امکان فشار یا شکستگی در حین اتصال خیلی گزینه ایده‌آلی برای خرید نیستند و پیشنهاد می‌کنیم که از فلش‌هایی با ابعاد کوچک‌تر خریداری کنید.

قابلیت اتصال OTG

اتصال OTG از دیگر مواردی است که در فلش‌ها به عنوان یک مزیت شاخص شناخته می‌شود، این ویژگی قابلیت اتصال فلش به تلفن همراه را برای شما فراهم می‌کند تا داده‌های خود را با سرعت بیشتر و امنیت بالاتری انتقال دهید. قابلیت اتصال OTG در فلش‌ها معمولا به دو صورت USB به USB 1.0 است؛ در حالت دیگر که برای طرفداران برند اپل ایده‌آل است به‌صورت USB 3.0 و خروجی لایتنینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس بهترین فلش مموری یعنی دقیقا مطابق با نیازهای شما براساس دستگاهی که از آن استفاده می‌کنید.

بهترین مارک فلش مموری کدام است؟

وقتی صحبت از بهترین مارک فلش مموری موجود در بازار می‌شود چندیدن گزینه پشت هم در ذهن صف آرایی می‌کنند که هر یک به دلایلی می‌توانند به عنوان یک گزینه ایده‌آل تلقی شوند؛ اگر با بودجه و نیازهای شما هم‌پوشانی داشته باشند. برای خرید برند‌های زیر می‌توانید از فروشگاه‌های معتبر اقدام کنید تا از نظر قیمت پرداختی خیال شما از خرید راحت باشد؛ البته که ما در فروشگاه سورس کامپیوتر برخی از برند‌های زیر را که طرفداران بیشتری دارند با گارانتی و قیمت بسیار پایین‌تر در اختیار شما قرار دادیم.

برند سن دیسک

اولین پیشنهاد برای بهترین مارک فلش مموری سن دیسک خواهد بود. Sandisk یک برند چند ملیتی است که دفتر مرکزی آن در دره سیلسکون قرار دارد، محصولات این برند که عموما از جنس سخت افزار کامپیوتر و به‌ویژه حافظه هستند گزینه ایده‌آلی برای خرید به شمار می‌روند که عامل آن در قیمت ایده‌آل و کیفیت مثال زدنی خلاصه می‌شود. البته ناگفته نماند که این برند در سال 2016 به برند تایوانی سیلسکون پاور فروخته شد. از برترین مدل‌های این برند می‌توانید به فلش‌های زیر اشاره کنیم که در فروشگاه سورس کامپیوتر با قیمت ایده‌آل برای شما در دسترس هستند.

حافظه فلش سن دیسک مدل Ultra Fit 64GB

  • ابعاد: 1x 15.9 x 8.8 میلی‌متر
  • وزن: 5 گرم
  • جنس بدنه: پلاستیک
  • رابط: USB 3.1
  • سرعت استاندارد انتقال اطلاعات10: گیگابیت بر ثانیه
  • سرعت خواندن اطلاعات: تا 130 مگابایت بر ثانیه
  • سازگار با سیستم عامل‌هایWindows Vista, Windows 7, Windows 8, Windows 10 : و Mac OS X

این فلش که تحت گارانتی شرکت ایران رهجو است گزینه ایده‌آلی برای مصارف روزانه است؛ قیمت این محصول شاید کمی بالا باشد؛ اما نکته‌ای که در این خصوص باید به آن توجه کنید کیفیت بالای فلش‌های سن دیسک است؛ پس در جواب سوال بهترین برند فلش مموری می‌توانیم سن دیسک را به عنوان رتبه اول بهترین‌ها به شما معرفی کنیم.

حافظه فلش سن دیسک مدل Cruzer Blade CZ50 32GB

  • ابعاد: 4 × 17.6 × 41.5 میلی‌متر
  • وزن: 5 گرم
  • جنس بدنه: پلاستیک سخت
  • رابط: USB 2.0
  • سرعت استاندارد انتقال اطلاعات: حداکثر 480 مگابیت بر ثانیه
  • ولتاژ مورد نیاز: 5 ولت

منبع تغذیه: پورت USB

سازگار با سیستم عامل‌هایWindows 8, Windows 7, Windows Vista, Windows XP, Mac OS X 10.5 or later

قیمت فلش 32 گیگ sundisk به نسبت ظرفیت 64 گیگ تقریبا نصف است و همین موضوع کافیست تا همان‌طور که اشاره کردیم بین دو گزینه 16 و 32 کمی دو دل باشید که پیشنهاد ما ظرفیت 32 گیگ است؛ شما مشتری محترم می‌توانید این محصول را با کم‌ترین قیمت ممکن در کنار گارانتی ایران رهجو خریداری کنید.

سیلیکون پاور

شرکت سیلیکون پاور در سال ۲۰۰۳ میلادی و به همت گروهی از متخصصان علاقه‌مند به حوزه تجارت بین‌الملل، بازاریابی جهانی و مهندسان صنعت ذخیره‌سازی داده‌ها تاسیس شد. در حال حاضر، محصولات سیلیکون پاور شامل کارت حافظه، فلش مموری، کارت ریدر، ماژول DRAM، درایو سالید استیت و هارد اکسترنال است که در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا به مشتریان و کاربران عرضه می‌شود. مقر اصلی این شرکت در تایپه تایوان قرار دارد و دارای شعبه‌هایی در کشورهای ژاپن، هلند، روسیه، چین، هند، آمریکا، و شبه‌جزیره بالکان است.

سیلیکون پاور مدل Blaze B10 ظرفیت 32 گیگ

  • ابعاد: 72x17x10 میلی‌متر
  • وزن: 10 گرم
  • جنس بدنه: پلاستیک سخت
  • سرعت استاندارد انتقال اطلاعات: حداکثر 480 مگابیت بر ثانیه
  • رابط : پورت USB 3.1
  • سازگار با سیستم عامل‌هایWindows 8, Windows 7, Windows Vista, Windows XP, Mac OS X 10.5 or later

ADATA

ای دیتا مانند بسیاری از همگامان در این حوزه یک شرکت تایوانی است که در زمینه ساخت و تولید حافظه‌های ذخیره‌سازی فعالیت دارد. این شرکت در ماه مه سال 2001 توسط سیمون چن تاسیس شد. اگرچه مصرف کنندگان ای دیتا را به خاطر پاوربانک‌های متنوع و ارزان قیمت آن می‌شناسند، اما این برند چینی به دلیل تولید ماژول‌های DRAM خود در دنیا معروف است. در لیست بهترین مارک فلش مموری ای دیتا در جایگاه سوم قرار دارد.

حافظه فلش ای دیتا مدل C008 32GB

  • ابعاد: 8 × 20 × 60 میلی‌متر
  • وزن: 10 گرم
  • رابط: USB 2.0 , USB 1.1
  • سرعت خواندن اطلاعات: 30 مگابایت بر ثانیه
  • سرعت نوشتن اطلاعات: 10 مگابایت بر ثانیه
  • ولتاژ مورد نیاز: 5 ولت
  • منبع تغذیه: پورت USB
  • سازگار با سیستم عامل‌های Windows 98, Windows 2000, Windows XP, Windows Vista, Windows 7, Windows 8, Mac OS 9.0 or later, Linux Kernel 2.4 or later

KING STAR

کینگ استار سال 2005 در کشور تایوان کار خود را شروع کرد. این برند مطرح تایوانی در زمینه تولید تجهیزات جانبی کامپیوتری، محصولات دیجیتال و حافظه‌های جانبی فعالیت خود را آغاز کرد. این برند توجه و تمرکز ویژه‌ای بر روی کیفیت عالی محصولات خود دارد و این یکی از نقاط مثبتی است که این کمپانی را در این بازار پررقابت به برندی پرطرفدار تبدیل کرده است.

حافظه فلش کینگ‌ استار مدل KS201 16GB

ابعاد: 39x 12 x 4 میلی‌متر

جنس بدنه: فلزی

رابط:      USB 2.0

سرعت استاندارد انتقال اطلاعات: 480 مگابیت بر ثانیه

ولتاژ مورد نیاز : 5 ولت

منبع تغذیه: پورت USB

سازگار با سیستم عامل‌های: ویندوز 1MAC OS 10.6.x یا بالاتر0 / 8.1لینوکس هسته 2.6.x یا بالاتر / 8/7

سایر قابلیت‌ها - وزن سبک - بدنه مقاوم

کینگ استار به عنوان یک برند نوظهور در چند سال اخیر مشتریان زیادی را به سمت خود جلب کرده است که دلیل آن بی‌شک در کیفیت ایده‌آل و قیمت مناسب آن خلاصه می‌شود. فلش‌های این برند که برای خرید به شما پیشنهاد کردیم هر دو به عنوان فلش‌هایی با قیمت مناسب و ظاهری ساده می‌توانند به طیف وسیعی از نیازهای شما پاسخ دهند، شما می‌توانید همچون سایر پیشنهادات در مقاله راهنمای خرید فلش، فلش مموری دلخواه خود را براساس نیاز خریداری کنید.

 Hewlett-Packard(HP)

هیولت پاکارد یا اچ پی یک برند آمریکایی در دره سیلیکون است که در حوزه تولید رایانه، لپ تاپ و دیگر سیستم‌های دیجیتال فعالیت می‌کند؛ این برند نام آشنا علاوه‌بر تولید لپ تاپ، پرینتر و دیگر وسایل مرتبط با کامپیوتر در تولید وسایل مرتبط با حافظه هم بسیار قدرتمند است به گونه‌ای که فلش مموری و هارد‌های اینترنال و اکسترنال این برند یکی از پرفروش‌ترین‌های این حوزه است. البته نکته‌ای که درخصوص فلش و سایر وسایل تولیدی HP لازم است تا به آن توجه کنید؛ در کشور سازنده آن‌ها خلاصه می‌شود که عموما چین، تایوان و ... هستند.

فلش‌های HP با توجه به طراحی بسیار ساده و ابعاد کوچک این قابلیت را دارند تا در جیب یا کیف همیشه همراه شما باشند؛یکی از ویژگی‌های مهم در خصوص اکثر فلش‌های HP وجود زنجیر متصل برای اتصال به جاسوییچی و ... است تا از مفقود شدن آن‌ها جلوگیری کند. از بهترین و محبوب‌ترین فلش‌های برند HP می‌توانیم به دو مدل زیر اشاره کنیم:

فلش مموری اچ پی مدل V178 ظرفیت 16 گیگابایت

  • ابعاد: 32.5x17.5x9.5 میلی‌متر
  • جنس بدنه: پلاستیک
  • رابط: USB 2.0
  • ظرفیت 16 :گیگابایت
  • سرعت استاندارد انتقال اطلاعات: 480مگابیت بر ثانیه
  • منبع تغذیه: پورت USB
  • داری شیار اتصال به جاسوییچی

فلش مموری اچ پی مدل V237W ظرفیت 64 گیگابایت

  • ابعاد: 115x40x5 میلی‌متر
  • جنس بدنه: استیل
  • رابط: USB 2.0
  • ظرفیت 64 :گیگابایت
  • منبع تغذیه: پورت USB
  • بدون شیار اتصال به جاسوییچی

اچ پی یا هیولت پاکارد از سال 2007 تا سال 2013 لقب بزر‎گ‌ترین تولید کننده رایانه و چاپگر در جهان را به دوش کشیدن که این موضوع تاییدی برکارایی و کیفیت محصولات این دو برند است. شاید بهترین مارک فلش مموری برای برند اچ پی گزینه ایده‌الی نباشد اما باید اعتراف کنیم که کیفیت محصولات اچ پی همیشه زبانزد حوزه تکنولوژی بوده است.

Apacer

اپیسر هم مانند بسیاری دیگر از برند‌های لیست بهترین مارک فلش مموری که امروز  به معرفی آن پرداختیم یک برند تایوانی است که در حوزه تجهیزات حافظه جانبی مانند هارد و فلش فعالیت می‌کند؛ این برند هم مانند سایر همگامان تایوانی خود در این صنعت در دهه درخشان 90 میلادی پا به عرصه گذاشت و با تولید محصولات باکیفیتی هم‌چون فلش و انواع هارد به یکی از رقبیان بزرگ این لیست تبدیل شود.

  • فلش مموری اپیسر مدل AH155 ظرفیت 16 گیگابایت
  • ابعاد: 4.5 × 12 × 24.3 میلی‌متر
  • جنس بدنه: استیل
  • رابط: USB 3.0
  • ظرفیت 16 :گیگابایت
  • منبع تغذیه: پورت USB

این مدل با بهره‌گیری از طراحی منحصر بفرد و ظرافت بالا در ظاهر خود در زمره فلش‌ مموری‌های زیبا قرار می‌گیرد؛ به گونه‌ای که محل اتصال به جا سوییچی در این مدل به‌گونه‌ای طراحی شده است که برخلاف سایر مدل‌ها به تنها عامل زیبایی در این مدل تبدیل شده است. بهره‌مندی از USB 3.0 در این مدل از لپ تاپ‌ها سبب افزایش سرعت انتقال می‌شود که خود به عنوان یک عامل مهم در خرید این فلش است.

چرا فروشگاه سورس کامپیوتر

سورس کامپیوتر یک فروشگاه اینترنتی نام آشنا در حوزه فروش تمام محصولات دیجیتال اعم از رایانه، لپ تاپ و لوازم جانبی آن است که با دو اصل اصالت کالا در کنار قیمت ایده‌آل به عنوان یک گزینه مطمئن در این حوزه شناخته می‌شود؛ شما مشتری محترم می‌توانید برخی از محصولات پیشنهادی در این بلاگ یعنی راهنمای خرید فلش مموری را با قیمت بسیار ایده‌آل و ضمانت اصالت کالا خریداری کنید.

دیدگاه ها