بزرگترین تبلت جهان (راهنما + جدول مشخصات)

بزرگترین تبلت جهان (راهنما + جدول مشخصات)
زمان مورد نیاز برای مطالعه

شاید شما هم مشتاق هستید که بدانید بزرگترین تبلت جهان در حال حاضر کدام است؟ طبق تحقیقاتی که انجام شده، تبلت Tab S10 Ultra، پرچم‌دار تبلت‌های بزرگ اندرویدی در سال ۲۰۲۴ محسوب می‌شود. پس اگر می‌خواهید با بزرگترین تبلت جهان آشنا شوید و از همه مهم‌تر بفهمید که داشتن تبلت بزرگ چه مزایایی دارد، خواندن این مطلب از سورس کامپیوتر را از دست ندهید.

تبلت S10 Ultra عنوان بزرگترین تبلت جهان در سال 2024

چند روز پیش بود که بالاخره انتظارها به پایان رسید و شرکت سامسونگ بزرگترین تبلت اندرویدی در دنیا را رونمایی و در بازار عرضه کرد. اصلی‌ترین مشخصه Samsung Galaxy Tab S10 Ultra در بزرگ بودن آن است. هر چند از نظر ابعاد از ورژن قبلی خود یعنی تبلت S9 Ultra بزرگ‌تر نشده و تبلتی 14.6 اینچی است.

اما این مدل تبلت نه‌تنها تمامی ویژگی‌های خوب نسخه‌های قبل از خود را به ارث برده، بلکه سعی کرده است که آن‌ها را ارتقا هم بدهد. عرض بزرگترین تبلت دنیا حدود 0.1 میلی‌متر باریک‌تر طراحی شده و وزن هم از نسخه قبلی، 24 گرم کمتر در نظر گرفته شده است.

بزرگترین تبلت جهان

تبلت S10 اولترا سامسونگ از دسته تبلت‌های قلم‌دار است. در جعبه این تبلت یک قلم دیجیتال از نوع S Pen که قلم مخصوص تبلت سامسونگ است، قرار داده شده است. استفاده از این قلم علاوه‌بر این که انجام کارها را برای شما آسان‌تر می‌کند، از تماس مستقیم دست با دستگاه جلوگیری می‌کند؛ بنابراین میزان انتقال آلودگی به بدن تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می‌کند.

غول سامسونگ با رزولوشن بالا و کیفیت تصویر SDR و HDR توانسته چشمان زیادی را به خود خیره کند. اما این تمام ماجرا نیست. بزرگترین تبلت جهان مجهز به هوش مصنوعی Galaxy AI است. دستیاری فوق‌العاده کاربردی که می‌تواند همه‌ی نیازهای کاربران خود را با این تکنولوژی نوین برطرف سازد.

ویژگی‌ها و امکانات این تبلت به همین چند مورد خلاصه نمی‌شود. مطمئناً در آینده‌ای نه‌چندان دور خیلی بیشتر از گلکسی اس 10 اولترا سامسونگ در فروشگاه سورس کامپیوتر خواهید دید. با این حال فعلا نگاهی اجمالی به دیگر مشخصات این ابر تبلت کره‌ای می‌اندازیم و مهم‌ترین ویژگی‌های آن‌ را در جدول زیر آورده‌ایم:

بزرگترین تبلت دنیا

                                        جدول مشخصات تبلت S10 Ultra سامسونگ

صفحه‌نمایش

۱4.6 اینچی Dynamic AMOLED 2X

تراکم پیکسلی

239 پیکسل در اینچ

رزولوشن

1848 در 2960 پیکسل

نسبت تصویر

16:10
ابعاد 326.4 در 208.6 

حافظه داخلی

256 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت

تعداد هسته پردازنده

8 هسته
Ram 12 و 16 گیگابایت
وزن

۷۱۸ گرم (مدل WIFI) و ۷۲۳ گرم (مدل 5G)

ضخامت

5.4 میلی‌متر

جنس

بدنه و پشت: فلز - آلومینیوم، جلو: شیشه

باتری

۱۱۲۰۰ میلی آمپرساعتی

نسبت نمایشگر به بدنه

حدود 90.7 درصد

نرخ نوسازی (Refresh Rate)

حداکثر ۱۲۰ هرتز

دوربین جلو

دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی Wide استاندارد

26 میلی‌متری

فوکوس خودکار

1/3.4 اینچ سایز سنسور

1.0 میکرومتر سایز پیکسل

f/2.0

دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی  f/2.2

دوربین عقب

دوربین 13 مگاپیکسلی wide و 8 مگاپیکسلی ultra wide

حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین پشت

4K

سیستم عامل

اندروید 14

اسپیکر

استریو چهارگانه با ویژگی تیون شده توسط AKG

سیم‌کارت

تک سیم‌کارت (نانو سیم و eSIM)

wifi

سه باند (Tri-Band)

وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct)

فناوری ارتباطی

GSM / HSPA / LTE / 5G

رنگ

خاکستری و نقره‌ای

دیگر مشخصات

دارای اسلات کارت Micro SD

 تراشه مدیا تک دیمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس

بلوتوث ۵٫۳

پورت USBC 3.2

شارژ سریع 45 واتی

اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر

شتاب‌سنج

ژیروسکوپ

حسگر مجاورت

قطب‌نما

Anti-Reflective

دارای گواهی‌نامه IP68 برای مقاومت در برابر آب و گردوغبار

قیمت

پایه 1200 دلار

تاریخ معرفی 

26 سپتامبر 2024

تاریخ عرضه

3 اکتبر 2024

تبلت بزرگ یا لپ تاپ؟ کدام بهتر است؟

اما سؤال مهم، داشتن بزرگترین تبلت جهان چه سودی دارد؟ یا این که با توجه به این که قیمت تبلت بزرگ با یک لپ تاپ عالی تفاوت چندانی ندارد، کدام را بخریم بهتر است؟ آیا صرفاً به‌خاطر این که بزرگترین تبلت یک کالای لوکس و در چشم است، باید آن را بخریم؟

بزرگترین تبلت

به نظر من که این طور نیست. برای افرادی مثل من که ساعات زیادی از روز را در گوشی یا لپ تاپ سپری می‌کنند، داشتن تبلتی در سایز بزرگ لازم و ضروری است. ما می‌توانیم یک تبلت با صفحه نمایش 14.5 اینچی را به‌راحتی جایگزین لپ‌تاپ کرده و به آسانی آن را حمل و یا استفاده کنیم.

یا در هر مکانی فیلم موردعلاقه خود را در ابعادی بزرگ‌تر از یک گوشی تماشا کنیم. گاهی اوقات ممکن است نیاز باشد با دو یا سه برنامه به طور هم‌زمان کار کنیم؛ در این صورت مسلماً یک تبلت بزرگ خیلی بهتر از یک گوشی خواهد بود.

همچنین ممکن است شما یک طراح یا برنامه‌نویس حرفه‌ای باشید که به یک صفحه نمایش جانبی احتیاج دارید. پس می‌توانید به‌جای خرید مانیتور، بزرگترین تبلت جهان را بخرید و با یک تیر دو نشان را بزنید. هم صفحه نمایش دوم دارید و هم یک دستگاه قابل‌حمل با سایز بزرگ که بتوانید همه جا کارهای خود را انجام دهید.

یکی دیگر از مزایای تبلت بزرگ، سبک بودن آن است. تکنولوژی سبب شده است که خیلی از افراد در محل کار یا سفر به لپ‌تاپ نیاز داشته باشند. در این موارد هم خرید تبلت بهتر و به‌صرفه‌تر از خرید سبک‌ترین لپ تاپ دنیا خواهد بود.

گیمرها هم می‌توانند یک تبلت غول‌آسا داشته باشند. چرا که در این تبلت‌ها جزئیات به‌خوبی نشان داده می‌شود. همچنین به دلیل بزرگ بودن صفحه نمایش و گرافیک بالاتر، تجربه بازی در این دستگاه‌ها بسیار لذت‌بخش‌تر از یک تبلت کوچک خواهد بود.  

بزرگترین تبلت

در مجموع نمی‌توان به قاطعیت گفت که کدام بهتر است. پس به‌جای این پرسش باید بپرسیم که بزرگترین تبلت جهان برای ما مناسب‌تر است یا لپ تاپ؟ سپس بر اساس علایق، کارایی و سایر عوامل یکی را انتخاب کنیم. مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب هم به شرح زیر هستند:

عوامل موثر در انتخاب بین لپ تاپ و تبلت بزرگ

  • حافظه و هارد دیسک
  • دوربین
  • باتری
  • قیمت
  • قدرت پردازش
  • سیستم عامل
  • وزن
  • نوع ورودی و خروجی

 

سخن پایانی

در سپتامبر 2024 بزرگترین تبلت جهان از شرکت سامسونگ با نام Galaxy Tab S10 Ultra رونمایی و مدتی بعد عرضه شد. تبلتی با سایز 14.6 اینچی که می‌تواند جایگزین مناسبی برای لپ تاپ باشد. اما از آنجایی که سیستم عامل این تبلت اندورید است، ممکن است برای افرادی که بیشتر کار آن‌ها با برنامه‌های ویندوز یا لینوکس است، چندان مناسب نباشد.

دیدگاه ها