طریقه اتصال گوشی به تلویزیون – فروشگاه کامپیوتر سورس

طریقه اتصال گوشی به تلویزیون – فروشگاه کامپیوتر سورس
زمان مورد نیاز برای مطالعه

بدون شک همه ما در مواقع خاصی به استفاده از تلویزیون برای مشاهده مدیای موجود در تلفن همراه خود نیاز پیدا کرده‌ایم. تجربیات این چنینی که می‌توانند لذت دیدن یک اپیزود از سریال جدیدی که دنبال می‌کنیم و آن را با تلفن همراه خود دانلود کرده ایم، را برای ما دوچندان کند.

قابلیتی که در روزهای کرونایی می‌تواند به ما در حفاظت از سلامت چشمان در شرایطی که مجبور هستیم کورس‌ها و واحدهای درسی‌مان را از طریق موبایلمان دنبال کنیم، کمک کند. در این مقاله قصد داریم به صورت خاص بر روی طریقه اتصال گوشی به تلویزیون تمرکز کنیم. مقاله خود را این‌گونه آغاز می‌کنیم "چگونه گوشی را به تلویزیون متصل کنیم؟" تا انتها با ما همراه باشید.

آموزش اتصال گوشی آیفون به تلویزیون

آیفون‌ها، آپیدها و به صورت کلی کلیه وسایل دیجیتالی که دارای سیستم‌ عامل ios هستند  می‌توانند از طریق روش‌های مختلفی به تلویزیون متصل شوند. در این قسمت قصد داریم به تشریح یکی از رایج‌ترین این روش‌ها یعنی وصل کردن آیفون به تلویزیون با screen mirroring  بپردازیم.

قابلیت اسکرین میرورنیگ با هدف امکان به اشتراک گذاشتن آنچه در تلفن همراه آیفون شما در جریان است بر روی تلویزیون، طراحی شده است. لازم به ذکر است که این قابلیت با اسامی دیگری همچون اسکرین کستینگ و همچنین اسکرین شیر شناخته می‌شود. برای استفاده از چنین قابلیتی تنها کافی است یکی از نرم افزارهای نام برده در ادامه را بر روی تلفن همراه خود داشته باشید.

  • نرم افزار Stream For Chromecast
  • نرم افزار Screen Mirror For Chromecast
  • نرم افزار Screen Mirror
  • نرم افزار Mirror For Roku
  • نرم افزار Google Home
  • نرم افزارPlayerxtreme ( که از نرم افزارهای پخش رسانه یا Media Player محسوب می‌شود.)

هریک از این اپلیکیشن‌ها در واقع برنامه اتصال گوشی به تلویزیون هستند که این اتصال را از طریق وای فای و بدون سیم انجام می‌دهند.

آموزش اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون

اگر هم تلفن همراه شما و هم تلویزیونی که قصد دارید تلفن را به آن متصل کنید، از برند سامسونگ است تنها کافی است که اپلیکشن Smart View  (در نسل جدید تلفن های سامسونگ) و Screen Mirror ( برای گوشی‌های سامسونگ با اندروید کمتر از 9) را بر روی تلفن همراهتان نصب داشته باشید. برای برقراری اتصال نیز لازم است ابتدا وای فای تلویزیون خود را از طریق روش‌های مختلفی همچون استفاده از کابلی به نام کابل لن روشن کنید.


همچنین ببینید: خرید گوشی موبایل آیفون


در ادامه نیز لازم است که اینترنت تلفن همراه خود را روشن کنید. در این مرحله باید اتصال وای فای تلفن همراه شما به همان مودمی باشد که تلویزیون به آن متصل شده است. در این قسمت باید که گزینه Smart View در تلفن همراه خود را لمس کنید و در نهایت گزینه ای به نام Connect to TV را انتخاب کنید. پس از گذشت مدت زمانی، اسم تلویزیون شما قابل مشاهده می‌شود که باید آن را لمس کنید تا اتصال بین تلویزیون و تلفن همراه فراهم شود.

بعد از طی کردن این مرحله نیز لازم است کد 4 رقمی که بر روی تلویزیون شما، قابل مشاهده است را در تلفن خود وارد کنید. با وارد کردن این کد 4 رقمی اتصال تلفن به تلویزیون ایجاد شده است و شما می‌توانید محتویات تلفن خود را به سادگی هرچه تمام‌تر بر روی تلویزیون شیر کنید.

اگر هم تلفن همراه شما از یکی متعلق به برند سامسونگ نیست می‌توانید از روش‌های وایرلس ( بی سیم) و یا با کابلی که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است را انتخاب کنید.

اتصال گوشی به تلویزیون با کابل

یکی از روش‌های رایج استفاده از HDMI یا کابل اتصال گوشی به تلویزیون است. طریقه اتصال گوشی به تلویزیون از این طریق نیز بسیار آسان است تنها کافی است یک سر کابل را به تلویزیون و دیگری را به تلفن همراه خود متصل کنید. این کابل‌ها بر اساس تایپ پورتی که دارند شامل سه دسته زیر می‌شوند:

  • HDMI تایپ A
  • HDMI با پورت سایز مینی
  • HDMI با پورت سایز میکرو

اگر قصد خرید کابل اتصال گوشی به تلویزیون را دارید، لازم است به سازگاری پورت تلفن همراه خود با پورت کابل HDMI دقت داشته باشید. لازم به ذکر است که برای گوشی‌های اندروید عموما کابل‌های دسته دوم و سوم قابل استفاده هستند.

یکی دیگر از روش‌های برقراری اتصال گوشی به تلویزیون استفاده از سیم MHL یا همان Slimport است. این دسته از کابل‌ها نیز در سه نوع مختلف به بازار عرضه می‌شوند. تنوع مدل‌ کابل‌های MHL از آن دسته مواردی است که کیفیت تصویر و مدیای نمایش داده شده بر روی تلوزیون را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. به عنوان مثال جدیدترین کابل MHL موجود در بازار حتی می‌تواند به خوبی از پس نشان دادن تصاویر و مدیای با کیفیت 4K نیز برآید. در این مورد نیز لازم است به سازگاری کابل با تلفن همراه خود و همچنین تلویزیون، توجه کافی داشته باشید!


 همچنین ببینید: خرید جدید ترین گوشی های سامسونگ


اتصال گوشی به تلویزیون به صورت بی ‌سیم

یکی از رایج‌ترین روش‌ها در این قسمت، اتصال گوشی به تلویزیون با بلوتوث است. نسل جدید تلویزیون‌ها در قسمت تنظیمات خود همچون تلفن‌های همراه دارای منوی تنظیمات بلوتوث هستند. به عنوان مثال اگر تلویزیونی که قصد اتصال تلفن همراه به آن را دارید از برند Samsung است تنها کافی است که تنظیمات بلوتوث را بر روی حالت Discoverable (با نام حالت قابل کشف) قرار دهید.

در ادامه بلوتوث تلفن همراه خود را روشن کنید و سپس آن‌ها در حالت Pairing یا جفت شدن قرار دهید.  در ادامه لیستی از اسامی دستگاه‌های نزدیکتان که بلوتوث آن‌ها روشن است نمایش داده می‌شود که لازم است در این مرحله اسم بلوتوث تلویزیون خود را از بین آن‌ها انتخاب کنید.

اتصال گوشی به تلویزیون غیرهوشمند امکان پذیر است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت بله! اما نه به سادگی روش‌های گفته شده در قسمت‌های پیشین!

برای این کار لازم است که فلش کوچک تحت عنوان دانگل کروم کست یا (Chromecast) خریداری کنید. این انگل می‌تواند از طریق اتصال به تلویزیون غیرهوشمند شما امکانی برای شیر کردن مدیای درون تلفن همراه‌تان را فراهم آورد. تا به امروز دو نوع مختلف دانگل کروم کست یعنی ابتدا دانگل کروم کست و  در نهایت کروم کست 2 به بازار عرضه شده اند.

سخن پایانی

یکی از قابلیت‌های بسیار مهمی که این روزها به لطف تکنولوژی برای نسل جدید تلویزیون‌ها و حتی نسل غیر هوشمند آن‌ها، ایجاد شده، اتصال به تلفن همراه است. اتصالی که می‌تواند به روش‌های گوناگونی ازقبیل بی سیم، با سیم، نرم افزار و .... انواع مختلفی از تلفن‌های همراه ( با سیستم عامل‌های اندروید و IOS ) برقرار کند.

در این مقاله تلاش کردیم ضمن تمرکز بر طریقه اتصال گوشی به تلویزیون، به صورت کلی به نام تعدادی از معروف‌ترین اپلیکیشن‌هایی که می‌توان از آن‌ها برای ایجاد اتصال بین تلویزیون و تلفن همراه استفاده کرد، اشاره شده است. ممنون از توجه شما عزیزان!

دیدگاه ها