کدام کارت گرافیک برای بازی مناسب است AMD یا NVIDIA

کدام کارت گرافیک برای بازی مناسب است AMD یا NVIDIA
زمان مورد نیاز برای مطالعه

هنگامی‌که برای جمع‌آوری سیستم کامپیوتر به‌خصوص گیمینگ می‌خواهید هزینه قابل‌توجه ای را انجام دهید، یکی از مهم‌ترین قطعاتی که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، کارت گرافیک است و در دو مدل که توسط شرکت‌های NVIDIA و AMD تولید می‌شوند در بازار موجود هستند.

درصورتی‌که قصد انجام بازی‌های کامپیوتری را دارید این سوال ممکن است برای شما به وجود آید که انویدیا کارت گرافیک‌های بهتری را تولید می‌کند یا AMD؟ برای رسیدن به این سوال در این مقاله که برای شما عزیزان توسط فروشگاه اینترنتی سورس کامپیوتر مهیا شده است به بررسی و مقایسه کارت گرافیک AMD و NVIDIA که از لوازم گیمینگ می‌باشند، پرداخته شده است. از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه هستید، سپاسگزاریم.

تفاوت عملکرد و کارایی کارت گرافیک AMD و nvidia

ممکن است شنیده باشید که شرکت ای ام دی به عنوان یک رقیب جدی برای intel در پردازنده‌ها شناخته می‌شود؛ اما کارت گرافیک‌های این شرکت به‌طورکلی ضعیف‌تر از کارت گرافیک‌های شرکت انویدیا هستند. در حال حاضر شرکت انویدیا برترین و قدرتمندترین کارت گرافیک‌های دنیا را تولید کرده و آن‌ها را در مدل‌ها و انواع مختلف با بهترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار داده است.

در کل لازم است بدانید که کارت گرافیک‌های شرکت انویدیا از قابلیت 4k نیز پشتیبانی کرده و تصویر را با بالاترین کیفیت ممکن به نمایشگر شما انتقال می‌دهد. نکته مهمی که در مقایسه کارت گرافیک AMD و NVIDIA بسیار مورد توجه قرار گرفته است دمای کارت گرافیک است. در خصوص این موضوع می‌توانیم به شما بگوییم که کارت گرافیک‌های انویدیا در کل عملکرد بهتری را از خود نشان داده و در هنگام بازی و انجام کارها‌ی سنگین دمای پایین‌تری دارد؛ اما در کارت گرافیک‌های ای ام دی همواره مشکل داغ شدن کارت گرافیک وجود دارد.

کارت گرافیک مخصوص بازی

مقایسه قیمت کارت گرافیک AMD و nvidia

باید در نظر داشته باشید که کارت گرافیک‌های مختلفی در بازار موجود هستند و هرکدام برای مصارف گوناگونی استفاده می‌شوند. لازم است بدانید که بازه قیمتی هرکدام از کارت گرافیک‌ها متفاوت بوده و در ابتدا باید نیاز خود را در نظر داشته باشید.

برای اینکه بخواهید کارت گرافیک مناسب برای بازی انتخاب کنید باید به سراغ کارت گرافیک‌های بالا رده و قدرتمند بروید. در همین خصوص لازم به ذکر است که کارت گرافیک‌های ای ام دی همواره از قیمت مناسب‌تری نسبت به کارت گرافیک‌های انویدیا برخوردار است و شما می‌توانید با پرداخت مبلغی پایین‌تر از کارت گرافیک‌های انویدیا محصولی قدرتمند را خریداری نمایید.

پس بنابراین متوجه می‌شویم که در صورت داشتن بودجه محدود کارت گرافیک‌های شرکت ای ام دی می‌توانند گزینه مناسب‌تری برای شما باشد؛ اما در صورتی که محدودیت بودجه ندارید می‌توانید به سراغ قدرتمندترین کارت گرافیک‌های انویدیا همانند سری 30 بروید و توانایی اجرای بازی‌های روز را با بالاترین کیفیت داشته باشید.

ویژگی‌های منحصر به فرد کارت گرافیک انویدیا و ای ام دی

کارت گرافیک‌های ای ام دی و انویدیا هرکدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند و هر دو به‌عنوان کارت گرافیک محبوب گیمرها شناخته می‌شوند؛ اما وقتی از ویژگی منحصر به فرد صحبت می‌کنیم ویژگی rtx که مخصوص کارت گرافیک‌های NVIDIA است، بسیار موردتوجه کاربران قرار گرفته است. شما با فعال کردن این ویژگی در بازی‌های کامپیوتری با گرافیک و کیفیت شگفت‌انگیزی روبرو خواهید شد که ویدیو را بسیار پویاتر و واضح‌تر به نمایشگر انتقال می‌دهد.

اما در رابطه با ویژگی منحصر به فرد کارت گرافیک‌های شرکت ای ام دی متوجه خوش قیمت بودن آن‌ها خواهیم شد که با پرداخت هزینه بسیار پایین‌تر نسبت به کارت گرافیک‌های شرکت NVIDIA می‌توانید یک کارت گرافیک مناسب بازی کامپیوتری را تهیه کنید که نهایت تکنولوژی ویدیویی در آن استفاده شده است و تصویر و ویدیو را با بالاترین کیفیت ممکن، بدون هیچ لگ و افت فریم از نمایشگر خود دریافت خواهید کرد.

برای بازی کارت گرافیک NVIDIA بهتر است یا AMD؟

در گذشته به جرئت می‌توانستیم به شما بگوییم که کارت گرافیک‌های شرکت ای ام دی هیچ حرفی برای گفتن در برابر کارت گرافیک‌های NVIDIA نداشته‌اند و در سطح رقابت با محصولات این کمپانی نبوده‌اند؛ اما در سال‌های اخیر با تدابیری که در شرکت ای ام دی اتخاذ شد، تصمیم گرفته‌اند تا محصولاتی را به بازار عرضه کنند که کیفیتی مشابه یا حتی بالاتر از NVIDIA داشته باشند و در این میان از برچسب قیمتی مناسب‌تری برخوردار باشند. قبل از خرید کارت گرافیک نیاز به بررسی تمامی این موارد است.

مقایسه کارت گرافیک

پس پیشنهاد ما به شما این است درصورتی‌که می‌خواهید سیستم گیمینگ جمع‌آوری کنید در صورت داشتن بودجه محدود بهتر است به سراغ کارت گرافیک‌های جدید AMD بروید اما اگر می‌خواهید کارت گرافیکی قدرتمند و بادوام‌تری خریداری نمایید که شرکت سازنده آن سابقه بیشتری نسبت به AMD داشته باشد کارت گرافیک‌های شرکت انویدیا می‌توانند برای شما بسیار مناسب باشند.

سخن آخر

در کل خرید رم لپ تاپ و کارت گرافیک و اجزایی از این دست، می توانند بسیار چالش بر انگیز باشند. در این مقاله که توسط کارشناسان ما در فروشگاه اینترنتی سورس کامپیوتر برای شما عزیزان محیا شده بود، به بررسی سوال "کدام کارت گرافیک برای بازی مناسب‌تر است" پرداختیم و شما را با ویژگی‌های کلی هرکدام آشنا کردیم. در هر صورت می‌توان گفت که هر دو برند توانایی اجرای بازی‌های روز دنیا را دارند و شما را نا امید نخواهند کرد.
از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید، متشکریم.

برای اطلاع از لیست به‌روز قیمت لپ تاپ کلیک نمایید.

دیدگاه ها