تبلت سامسونگ یا اپل، کدام ارزش خرید دارد؟

تبلت سامسونگ یا اپل، کدام ارزش خرید دارد؟
زمان مورد نیاز برای مطالعه

سامسونگ و اپل به عنوان دو برند مطرح جهانی در حال تلاش برای تولید محصولات باکیفیت و جدید هستند. همانطور که رقابت زیادی میان این دو برند در زمینه گوشی وجود دارد، از نظر تبلت نیز شاهد رقابت زیادی هستیم و همین موضوع باعث سردرگمی افراد برای خرید تبلت شده است. از همین ابتدا خیالتان را راحت کنیم که هم تبلت اپل و هم تبلت سامسونگ با توجه به رده قیمتی خود، ارزش خرید دارند. این شما هستید که باید با توجه به بودجه، نیازهای شخصی و ترجیحات خود بهترین آن‌ها را انتخاب کنید.

مقایسه تبلت سامسونگ با اپل

برای انتخاب تبلت سامسونگ یا اپل، باید بیشتر با جزئیات و تفاوت‌های این دو محصول آشنا شوید که در ادامه دقیق‌تر به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

·  طراحی

بیایید ابتدا با طراحی تبلت سامسونگ و اپل شروع کنیم. سامسونگ و اپل هر دو از بهترین متریال‌ها برای طراحی تبلت و آیپد استفاده می‌کنند. ترکیبی از شیشه و فلز به کار رفته در هر دوی این تبلت‌ها زیبایی آن‌ها را چندین برابر کرده است. با این حال سامسونگ تلاش کرده که به دنبال طراحی‌های جدیدتر و به روز‌تر با سایز بزرگ‌تر صفحه نمایش باشد. به گونه‌ای که آیپدهای اپل حداکثر 12.9 اینچ سایز صفحه نمایش دارند؛ اما تبلت‌های سامسونگ با سایز 14.6 اینچی نیز در بازار موجودند.

·  کیفیت دوربین

قطعا می‌دانید که اپل افتخارات زیادی در زمینه تولید گوشی و آیپد با بهترین کیفیت دوربین دارد. بنابراین، اگر کیفیت دوربین برای شما مهم است، در میان تبلت سامسونگ یا اپل، تبلت اپل انتخاب بهتری برای شما است. اگرچه سامسونگ نیز در تلاش است که با ارائه تبلت‌های خود با نسخه‌های جدیدتر و با کیفیت دوربین بهتر، بازار را در دست خود بگیرد؛ اما واقعیت این است که آیپدهای اپل یک سر و گردن از نظر کیفیت دوربین از تبلت‌های سامسونگ بالاتر هستند.

تبلت سامسونگ یا اپل

·  قیمت

قیمت، بحث چندان جذابی برای خریداران تبلت اپل یا سامسونگ نیست! چرا که اکثر خریداران ترجیح می‌دهند که با کمترین هزینه بهترین تجهیزات الکترونیکی را در بازار داشته باشند؛ اما متاسفانه، با بالا رفتن قیمت دلار، قیمت تبلت سامسونگ و اپل نیز بالا رفته و باید بودجه مناسبی برای خرید آن‌ها کنار بگذارید. از نظر قیمتی، تفاوت نسبتا فاحشی میان تبلت سامسونگ و اپل وجود دارد. در حال حاضر ارزان‌ترین تبلت سامسونگ حدود 150 دلار قیمت دارد؛ در حالی که ارزان‌ترین تبلت اپل دارای قیمت بیش از 500 دلار است. یعنی شما می‌توانید با قیمت یک آیپد ساده، 3 تبلت سامسونگ بخرید. البته قیمت گران‌ترین تبلت سامسونگ با تبلت اپل چندان متفاوت نیست. این یعنی اینکه سامسونگ محصولات خود را در رده قیمتی مختلف به بازار عرضه می‌کند تا همه افراد امکان خرید داشته باشند.

·  نوع قلم

قلم به عنوان یک وسیله مهم در تبلت سامسونگ و اپل شناخته می‌شود و امکان استفاده از آن را به بهترین شکل فراهم می‌کند. اول از همه باید بگوییم که تبلت سامسونگ دارای یک قلم اختصاصی s-pen در جعبه خودش است و شما نیازی به خرید قلم به صورت جداگانه ندارید. در حالی که همه آیپدهای اپل بدون قلم به شما عرضه می‌شوند و باید برای خرید قلم حدود 100 دلار هزینه کنید. از نظر عملکردی و روان بودن، هر دوی قلم‌ها عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهند و چندان تفاوتی در این زمینه وجود ندارد.

·  سیستم عامل

در مقابله تبلت سامسونگ با اپل، باید به سیستم عامل این دو تبلت نیز توجه داشت. در گذشته اپل از سیستم عامل ios برای آیپدهای خود استفاده می‌کرد؛ اما امروزه سیستم عامل آیپدهای آن با نام iPados منتشر می‌شوند که زمان آپدیت آن‌ها با نسخه سیستم عامل‌های گوشی متفاوت است. سیستم عامل تبلت سامسونگ نیز اندروید است. اگرچه سیستم عامل آیپد جلوه بسیار زیبایی را به همراه دارد، اما دسترسی به امکانات و نصب نرم‌افزارهای مختلف روی آن بسیار سخت انجام می‌شود. این در حالی است که تبلت‌های سامسونگ با نسخه اندرویدی، امکان نصب انواع نرم‌افزارهای ایرانی و خارجی را بدون هیچ محدودیتی فراهم می‌کنند.

·   محافظت کنندگی

تبلت سامسونگ و اپل از نظر محافظت کنندگی با هم متفاوت‌اند. آیپدهای اپل از استاندارد IP برای تعیین میزان محافظت کنندگی استفاده نمی‌کنند و همین موضوع باعث شده تا نتوانیم با دلیل و مدرک میزان مقاومت این تبلت‌ها را در برابر رطوبت، گرد و خاک و آلودگی تعیین کنیم. اما تبلت‌های سامسونگ دارای استاندارد IP68 هستند و به نوعی یک تبلت ضد آب شناخته می‌شوند. از این رو می‌توان گفت که افراد مردد برای انتخاب تبلت سامسونگ یا اپل باید به این نکته مهم توجه داشته باشند.

تبلت اپل یا سامسونگ

جمع‌‌‌‌بندی

سامسونگ و اپل دو برند معروف در حوزه تولید تبلت هستند. تبلت سامسونگ یا اپل هر دو کارایی نسبتا مشابهی دارند؛ اما از نظر قیمتی تبلت‌های سامسونگ ارزان‌تر و از نظر کیفیت دوربین تبلت‌های اپل یک سر و گردن بالاتر هستند. بیایید دقیق‌تر در مورد تبلت سامسونگ یا اپل با شما صحبت کنیم. هر دوی این تجهیزات انتخاب خوبی برای مصرف کننده هستند؛ اما اگر ترجیح می‌دهید هزینه کمی برای خرید آن‌ها پرداخت کنید، تبلت‌های سامسونگ انتخاب بهتری برای شما هستند. ولی اگر به دنبال قابلیت‌های ios هستید و محدودیت‌ها و قیمت بالای آن برای شما مشکلی ایجاد نمی‌کند، تبلت اپل را بخرید و از کار کردن با آن لذت ببرید.

درنتیجه، نمی‌توان به این سوال که تبلت اپل یا سامسونگ؟ کدام بهتر است؟ پاسخ دقیقی داد. انتخاب هر یک از این محصولات تا حد زیادی بستگی به کاربری و نیازهای شخصی شما دارد. با این حال با مقایسه تبلت سامسونگ و اپل، می‌توان به خریداران این محصولات برای داشتن انتخاب مناسب کمک کرد. فروشگاه سورس کامپیوتر، امکان خرید تبلت سامسونگ و اپل را با قیمت مناسب و تنوع بالا به شما می‌دهد. اگر نیاز به مشاوره تخصصی برای خرید هر یک از این تجهیزات الکترونیکی دارید، کافیست که با ما در ارتباط باشید.

دیدگاه ها