مودم جیبی چیست؟ مزایا و کاربرد مودم همراه و وای فای جیبی چیست؟

مودم جیبی چیست؟ مزایا و کاربرد مودم همراه و وای فای جیبی چیست؟
زمان مورد نیاز برای مطالعه

با پیشرفت تکنولوژی، دغدغه‌ها و علایق ما هم تغییر می‌کنند؛ در این برهه از تاریخ، زندگی ما با اینترنت گره خورده است و ما بدون اتصال به این شبکه جهانی، نه تنها به اطلاعات دسترسی نخواهیم داشت، بلکه ارتباطات ما تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند و امروزه ماهیت و بقا بسیاری از مشاغل به آن گره خورده است و دور ماندن از اینترنت وضعیتی شبیه به این است که از دنیا دور افتاده باشیم.

اما تکنولوژی در جهت رفع نیازهای ما پیشرفت می‌کند و همواره محصولات جدیدی تولید می‌شوند که زندگی ما را بهتر کنند؛ یکی از انواع مودم وای فای، مودم جیبی است. مودم جیبی ساخته شده است تا ما، تحت هیچ شرایطی بدون اینترنت نمانیم و هر جایی که هستیم مطمئن باشیم که هنوز هم به این شبکه جهانی اتصال داریم، بنابراین باید با این وسیله به خوبی آشنا باشیم و بدانیم که چگونه از آن استفاده کنیم. در ادامه این مقاله همراه سورس کامپیوتر باشید تا به سوال مودم جیبی یا وای فای جیبی چیست؟ پاسخ دهیم و با نحوه استفاده و کاربرد مودم جیبی بیشتر آشنا شویم.

 

مودم جیبی چگونه کار می‌کند؟

مودم جیبی دقیقاً مانند هر وسیله اتصال به اینترنت دیگر کار می‌کند، شما دستگاه را روشن می‌کنید و وای‌فای تلفن همراه خود را نیز روشن می‌کنید و پس از جستجو و یافتن سیگنال‌های مودم، روی آن کلیک کرده و رمز را وارد می‌کنید، در نهایت متصل می‌شوید، تنها تفاوت آن با دیگر مدل‌ها این است که بسیار کوچک و قابل جابه‌جایی است. مودم‌های خانگی با پریز برق کار می‌کنند یا در مکان‌های محدوده آنتن دهی دارند اما مودم جیبی یا مودم همراه بدون محدودیت مکان به شما این امکان را می‌دهد تا در هر جایی که هستید به اینترنت متصل باشید.

مودم جیبی با کمک سیم‌کارت شما را به شبکه G3 یا G4 و در مودم‌های جدید‌تر LTE و G5 متصل می‌کند (وجود سیم کارت باعث می‌شود تا دقیقاً به همان روش گوشی‌های موبایل و شبکه تلفن همراه اتصال اتفاق بیفتد).

 

مزایای استفاده از وای‌فای جیبی چیست؟

همان‌طور که پیش از این نیز ذکر شد اولین و مهم‌ترین ویژگی مودم جیبی این است که بدون محدودیت مکان، امکان اتصال به اینترنت را فراهم می‌کند؛ مزیت دیگر این مودم‌ها این است که مانند نقطه اتصال تلفن همراه عمل می‌کنند و بیش از ده دستگاه از انواع موبایل‌ها، تبلت‌ها و لپ‌ تاپ‌ ها می‌توانند به آن متصل شوند با این تفاوت که دچار افت سرعت نمی‌شود؛ از طرفی دیگر به اندازه کافی کوچک و سبک هست که در جیب جا شود و ناراحتی یا نگرانی در مورد جابه‌جا کردن و محافظت کردن از آن نداشته باشیم و همان‌طور که گفته شد تا فاصله ۱۰ تا ۱۵ متری می‌تواند بیش از ۱۰ دستگاه را پوشش دهد و از آنجایی که با رمز محافظت می‌شود لازم نیست نگران امنیت آن باشید، فقط کافیست مطمئن شوید که باتری آن به اندازه کافی شارژ دارد.

  • نیاز به دسترسی پایدار به اینترنت همراه

این روزها حضور اینترنت در زندگی روزمره، با تک‌تک لحظات ما گره خورده است. شبکه‌های اجتماعی، پیگیری اخبار، اشتراک گذاری لحظات خوب و خاطره‌انگیز با دوستانمان، تماس با عزیزانی که از ما دورند و صحبت با دوستانی که حتی آن‌ها را در زندگی واقعی ملاقات نکرده‌ایم تنها بخشی از روزمرگی‌های ماست که به وجود اینترنت گره خورده است؛ ممکن است که شما استاد یک کلاس آنلاین باشید، یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید یا هر شغل دیگری که مستقیماً با اینترنت در ارتباط است، شما به راحتی می‌توانید بدون نگرانی از عقب افتادن کار‌ها در یک سفر یک روزه همراه خانواده‌تان باشید و در مسیر رفت و آمد جاده هم به امور خود بپردازید و حتی به اندازه یک ساعت هم از کارهای عقب نمانید.

 در همین زمینه : خرید مودم های 4G دی لینک

انواع مودم سیم کارت خور

مودم سیم کارت خور به صورت کلی از سرعت بیشتر و محدودیت‌های کمتر برخوردار است؛ همین ویژگی باعث شده تا به راحتی این نوع از مودم‌ها جایگزین مودم‌های ADSL شوند.

مودم‌های سیم کارت خور در دو نوع باتری داخلی و بدون باتری وجود دارند که در ادامه به بررسی ویژگی‌های هرکدام می‌پردازیم.

  • مودم سیم کارت خور با باتری داخلی

مودم‌هایی که باتری داخلی دارند مانند مودم جیبی در هر مکانی به راحتی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد، عمر باتری‌های آن‌ها طولانی است و حمل آن‌ها آسان است و به دلیل همین ویژگی‌ها طرف‌داران بسیاری پیدا کرده است.

  • مودم سیم کارت خور بدون باتری

این مدل که به مدل رومیزی هم معروف است مستقیماً به برق متصل می‌شود و باتری ندارد. تفاوت این مدل از مودم‌ها با مودم‌های adsl خانگی در این است که مودم بدون باتری از طریق سیم کارت، اینترنت لازم را تأمین می‌کند؛ البته به علت گیرنده‌های قوی‌تری که دارد سرعت بالاتری هم نسبت به سایر مودم‌ها دارد.

در دسته مود‌م‌های سیم‌کارت خور بدون باتری یک مدل قدیمی هم وجود دارد که به آن مدل دانگل می‌گویند که با استفاده از USB به کامپیوتر متصل می‌شود و در واقع برق مورد نیاز خود را از کامپیوتر می‌گیرد و تنها همان سیستم را به اینترنت متصل می‌کند. این نوع از مودم برای کسانی که مایل‌اند تنها

لپ‌تاپ خود را به اینترنت وصل کنند مناسب است، اما برای اتصال چند دستگاه به اینترنت این مدل کاربرد ندارد.

  در همین زمینه : خرید مودم های 4G تی پی لینک

در نهایت

در صورتی که نیاز دارید همیشه به اینترنت متصل باشید و شغل و زندگی شما به آن گره خورده است، خرید مودم جیبی هزینه‌ای معقول و منطقی است، زیرا هر جایی از دنیا که باشید کافی است که سیم‌کارت آن را عوض کنید تا بتوانید به اینترنت دسترسی پیدا کنید؛ این هزینه از هزینه رومینگ داده‌ها بسیار کمتر و امنیت بیشتری دارد؛ از طرف دیگر هرجای دنیا که باشید اتصال به وای‌فای رایگان ناامن است و اطلاعات شما را در خطر قرار می‌دهد، علاوه بر آن وای‌فای رایگان ممکن است در لحظه‌ای که به آن نیاز دارید در آن محل وجود نداشته باشد، پس بهتر است یک مودم جیبی به همراه خود داشته باشید تا هر زمان که اراده کردید به شبکه جهانی متصل شوید.

به طور کلی برای کار کردن مودم جیبی به دانش خاصی در زمینه تکنولوژی نیاز ندارید و شرکت‌های تولید کننده برای راحتی کاربران، تا حد ممکن کار کردن با این دستگاه را ساده سازی کرده‌اند.

در فروشگاه سورس کامپیوتر، انواع مودم‌های جیبی با ویژگی‌ها و قیمت‌های مختلف وجود دارد. در این مقاله سعی کردیم در زمینه مودم جیبی یا وای فای سیار چیست و نیز انواع آن اطلاعات جامعی به شما ارائه دهیم. در صورتی که قصد خرید این مدل‌ها را دارید می‌توانید با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید تا در انتخاب مودم به شما کمک کنند.

بیشتر بخوانید:

  • تاریخ: سه شنبه 29 تیر 1400 - 10:13
  • نویسنده: hdmteam
  • صفحه: مقالات
دیدگاه ها