ایکس باکس چیست؟ انواع مدل های Xbox

ایکس باکس چیست؟ انواع مدل های Xbox
زمان مورد نیاز برای مطالعه

کنسول‌های بازی مختلفی در سرتاسر دنیا وجود دارد. تعدادی از این کنسول‌ها با داشتن قابیلت و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود توانسته‌اند گوی سبقت را از سایر رقبای خود در این زمینه ربوده و در میان گیمرها به محبوبیت فوق‌العاده زیادی دست پیدا کنند. ازجمله این کنسول‌ها می‌توان به کنسول Xbox اشاره کرد. ما در این مطلب قصد داریم به معرفی کنسول ایکس باکس و انواع آن بپردازیم. لذا در صورت تمایل تا پایان با ما همراه شوید.‌

کنسول Xbox چیست؟

کنسول Xbox نخستین بار توسط تیمی سه‌نفره و متشکل از کوین باخوس، سیموس بلکی و تدهاس با نام Direct Box طراحی و به بازار عرضه شد. سپس این سیستم توسعه یافت و سرانجام در سال ۲۰۰۱ ایکس باکس برای بازی‌های ویدیویی توسط شرکت مایکروسافت عرضه شد.

این سیستم ابتدا در کشور آمریکای شمالی و سپس در تمام نقاط دنیا در دسترس گیمرها و طرفداران بازی‌های دیجیتال قرار گرفت. این کنسول بازی به‌مرور زمان به رقابت با سایر کنسول‌های بازی در دنیا پرداخت و درنهایت با پیشرفت تکنولوژی و ارائه نسخه‌های جدیدتر به یکی از بهترین و محبوب‌ترین سیستم‌های بازی در سرتاسر دنیا تبدیل شد.

در حال حاضر نیز انواع مختلفی ایکس باکس در دنیا وجود دارد و کنسول Xbox توانسته است دنیای بازی‌های دیجیتال و ویدیویی را برای کاربران بسیار جذاب‌تر و متفاوت‌تر کند. 

ویژگی های جدیدترین مدل های ایکس باکس

همان‌طور که در قسمت قبل هم گفتیم شرکت ماکروسافت در طول سال‌های متمادی به ارائه نسخه‌های جدیدتر و متنوع‌تر کنسول Xbox پرداخته است. هریک از نسخه‌های ارائه شده این سیستم دارای قابلیت‌ها، ویژگی‌ها و پیشرفت‌های منحصربه‌فردی هستند و توسط مجموعه وسیعی از گیمرها در سرتاسر دنیا استفاده می‌شوند. مدل‌های مختلف ایکس باکس با پیشرفت و طی گذر زمان، یکسری ویژگی‌های نوین کسب کرده‌اند که بهتر است قبل از شناخت انواع مدل‌های ایکس باکس ابتدا با این ویژگی‌ها آشنا شوید.

تعدادی از مهم‌ترین ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  • سازگاری با نسل‌های ارائه شده در گذشته: نسخه‌های جدیدتر و به‌روزتر ایکس باکس با نسل‌های قبلی سازگار هستند و گیمرها می‌توانند بازی‌های ویدیویی نسخه قبلی خود را با استفاده از نسخه جدید بارگذاری و اجرا کنند.
  • ایکس باکس لایو: نسخه‌های جدیدتر کنسول Xbox امکان انجام بازی‌های ویدیویی را به‌صورت آنلاین و چندنفره در سرتاسر دنیا فراهم کرده است و گیمرها در هرکجا که باشند می‌توانند با یکدیگر بازی کنند.
  • قابلیت چندرسانه‌ای: نسل‌های جدید کنسول Xbox امکان تماشای آنلاین فیلم، پخش موسیقی و... را برای کاربران خود فراهم کرده است.
  • بهبود وضعیت عملکردی و کنترل کنسول بازی: نسخه‌های جدیدتر ایکس باکس نسبت به نسخه‌های قبلی عملکرد بهتر و پیشرفته‌تری دارند و روزبه‌روز قابلیت‌های کنترلی جدیدتری به مدل‌های مختلف ایکس باکس افزوده می‌شود.
  • عناوین انحصاری برای ایکس باکس: شرکت ماکروسافت دارای استودیوهای بازی‌سازی متنوعی است و هرروزه عناوین انحصاری را برای این پلتفرم محبوب تولید و به بازار عرضه می‌نماید.
  • بازی‌های ابری با استفاده از پروژه Xbox Cloud Gaming: شرکت ماکروسافت با استفاده از این پروژه به کاربران اجازه می‌دهد تا به‌سادگی و بدون نیاز به سخت‌افزار قدرتمند خاصی بازی‌های گوناگونی را روی دستگاه‌های سازگار مانند کامپیوتر، تلفن هوشمند و ... پخش کند.
  • و...

انواع مدل های ایکس باکس

خب بعد از ذکر ویژگی ها، حال نوبت معرفی مدل‌های ایکس باکس است که در ادامه مدل‌های مختلف کنسول Xbox را معرفی می کنیم.

ایکس باکس Original

این کنسول بازی اولین نسخه ایکس باکس است که در سال ۲۰۰۱ به دنیا عرضه شد. این نسل از کنسول با داشتن سیستم سخت‌افزاری قدرتمند و قابلیت‌های مختلف توانست جایگاه قابل‌قبولی در میان گیمرهای بازی‌های ویدیویی پیدا کند. لازم به ذکر است که این نسل از کنسول Xbox دارای یک آرشیو بازی قدرتمند و قابلیت‌های آنلاین بسیار زیادی است.

ایکس باکس ۳۶۰

این نسخه ایکس باکس در سال ۲۰۰۵ با به ارمغان آوردن پیشرفت‌های فوق‌العاده زیاد در صنعت بازی‌های ویدیویی روانه بازار شد. ایکس باکس ۳۶۰ با داشتن کیفیت بالا و ارائه قابلیت‌های جدید ازجمله افزونه فیزیکی Kinect توانست در بین انواع مدل‌های ایکس باکس به محبوبیت و مقبولیت فوق‌العاده زیادی برسد. این نسخه از کنسول Xbox نیز هنوز هم در میان گیمرها محبوب، پرطرفدار و پرکاربرد است.

ایکس باکس وان

این نسخه از ایکس باکس در سال ۲۰۱۳ به دنیا عرضه شد. ایکس باکس وان با داشتن گرافیک پیشرفته، کیفیت بالا، قابلیت چندرسانه‌ای و همچنین قابلیت کنترل کنسول از طریق اعلان‌های صوتی ازجمله بهترین مدل‌های ایکس باکس موجود در بازار است؛ باید خاطرنشان کرد که این نسخه از کنسول Xbox با نسل قبلی خود یعنی ایکس باکس ۳۶۰ سازگار است و می‌توان بازی‌های آن را در این ایکس باکس (ایکس باکس وان) انجام داد.

ایکس باکس سری ایکس و اس

این دو نسخه از مدل‌های ایکس باکس با قابلیت‌های فوق‌العاده در سال ۲۰۲۰ روانه بازار شدند. هر یک از دو سری تولید شده دارای قابلیت‌های منحصربه‌فرد فوق‌العاده‌ای هستند.

ایکس باکس سری ایکس با داشتن سیستم سخت‌افزاری قدرتمند از بازی‌های 4k پشتیبانی و انواع بازی‌های مختلف را در کمترین زمان ممکن بارگذاری می‌کند. همچنین این نسخه یکی از بهترین انتخاب‌ها برای انجام بازی‌های دارای عملکرد بالا است.

ایکس باکس سری اس نیز همانند سری ایکس بازی‌های مختلف را در زمانی بسیار کوتاه بارگذاری و اجرا می‌کند. این نسخه از کنسول Xbox با داشتن سیستم سخت‌افزاری قدرتمند و وضوح و کیفیت بسیار بالا نسبت به سری ایکس ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

آینده بازی‌های ویدیویی و ایکس باکس

پیشرفت تکنولوژی در پیشبرد صنعت بازی‌های ویدیویی تأثیر شگرفی دارد و پیش‌بینی می‌شود که با توجه به پیشرفت‌های ایجاد شده روزبه‌روز مدل‌های جدیدتری از ایکس باکس به بازار عرضه شود و گیمرها و طرفداران بازی‌های ویدیویی را با بازی‌های متنوع‌تر و جدیدتری آشنا سازد.

سخن پایانی

ما در این مطلب به بیان اطلاعات کلی و جامع در مورد کنسول Xbox و انواع مدل‌های ایکس باکس پرداختیم. این کنسول بازی محبوب و پرطرفدار روزبه‌روز در حال پیشرفت است و نسخه‌های جدیدتر آن روانه بازار می‌شود. باید این مژده را به گیمرها و طرفداران ایکس باکس بدهیم که این سیستم قدرتمند امکان خرید پلتفرم‌های خود را برای کاربران فراهم کرده است. لذا گیمرهای عزیز می‌توانند با اطلاع از ارائه نسخه‌های جدید، آخرین بازی‌های کنسول Xbox را خریداری کرده و از بازی خود نهایت لذت را ببرند. از اینکه وقت گران‌بهایتان را در اختیار ما قرار دادید و تا پایان ما را همراهی کردید بینهایت سپاسگزاریم.

دیدگاه ها