بهترین بازی های ایکس باکس سری اس و ایکس [لیست +15 بازی برتر 2024]

بهترین بازی های ایکس باکس سری اس و ایکس [لیست +15 بازی برتر 2024]
زمان مورد نیاز برای مطالعه

ایکس باکس ایکس و ایکس باکس اس از سری‌های مقرون به صرفه، پرطرفدار و محبوب کنسول بازی در سراسر جهان و به‌خصوص در ایران هستند. علی‌رغم هزینه به نسبت کمتری که برای خرید ایکس باکس سری اس نیاز است، این کنسول مبتنی بر مایکروسافت توانایی اجرا و پردازش بسیاری از بازی‌های جذاب و امروزی را دارد که توجه افراد با سنین مختلف را جلب می‌کند.

البته برای لذت بردن از بازی با ایکس باکس و رقم زدن بهترین تجربه بازی، به آشنایی با بهترین بازی‌های ایکس باکس سری اس و ایکس نیاز است. به همین دلیل در این مطلب از سورس کامپیوتر به معرفی بیش از ۱۰ بازی جذاب و سرگرم‌کننده برای ایکس باکس سری ایکس و سری اس ۲۰۲۴ خواهیم پرداخت.

بهترین بازی های ایکس باکس

برای لذت بردن از بهترین بازی‌های ایکس باکس سری اس یا حتی سری ایکس، پیشنهاد می‌کنیم که در صورت امکان تجهیزات خود را تکمیل کنید. برای مثال استفاده از صندلی گیمینگ و مانیتور گیمینگ باعث می‌شود که با راحتی بیشتری به بازی کردن بپردازید. در نتیجه در بازی طولانی مدت و حتی یک ساعته، اعضای بدن از جمله کمر و چشم‌های شما دچار آسیب نمی‌شوند.

پس از آن، نسبت به ایکس باکس چیست اطلاعات کافی کسب کنید. در نهایت هم تعدادی از بهترین بازی‌ها را بر اساس سلیقه خود از لیست بهترین بازی‌های ایکس باکس سری اس یا ایکس که در ادامه ذکر می‌کنیم، انتخاب کنید و لذت ببرید.

بهترین بازی های ایکس باکس سری اس

در دنیای بازی‌های ایکس باکس سری اس تنوع چشمگیری وجود دارد. به همین دلیل هر فرد می‌تواند با هر سلیقه‌ای به انتخاب بازی خود اقدام کند. با این وجود، بعضی از بازی‌ها به دلیل طراحی فوق‌العاده، فضای جذاب، روایت سرگرم‌کننده و کیفیت بالای خود از محبوبیت بیشتری در میان گیمرها برخوردار هستند. در نتیجه بر این اساس، پنج مورد از بهترین بازی‌های ایکس باکس اس را برگزیده و بدون هیچ معطلی دیگری، به شما معرفی می‌کنیم.

 بازی Elden Ring با سبک رازآلود

بازی Elden Ring یا حلقه الدن نه تنها یکی از بهترین بازی‌های ایکس باکس اس و ایکس است، بلکه یکی از بهترین بازی‌های جهان به حساب می‌آید. با این بازی وارد فضایی رمزآلود و افسانه‌ای شوید و برای ساعاتی ار دغدغه زندگی خود دور شوید.

در الدن رینگ جزئیات به‌خوبی به تصویر کشیده شده‌اند. داستان آن به‌گونه‌ای است که شما را در میان بازی‌های چالش برانگیز و معمایی قرار خواهد داد. اگر می‌خواهید ذهن خود را به چالش بکشید و حس کنجکاوی خود را برانگیزید، این بازی ایکس باکس را امتحان کنید.

بازی 4 Resident Evil با سبک ترسناک و بقا

اگر تا به حال تجربه گیمینگ داشته باشید، به احتمال زیاد با بازی‌های Resident Evil آشنا هستید. این بازی نه تنها از بهترین بازی‌های ایکس باکس است، بلکه حتی در میان دارندگان پلی استیشن ۵ هم محبوبیت دارد.

در این بازی با ژانر ترسناک و وحشت باید به‌عنوان یک مامور ویژه به نجات دختر رئیس جمهور بپردازید. دختری که در چنگ یک فرقه شیطانی در روستایی دوردست افتاده است. در نتیجه اگر به هیجان، رمز و راز، وحشت و تنش علاقه دارید، این بازی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. هر دو ایکس باکس اس و ایکس باکس ایکس از آن پشتیبانی می‌کنند.

بازی Persona Royal با سبک داستانی و استراتژی

در صورتی که به بازی‌های داستانی و نیازمند به استراتژی علاقه دارید تا ذهن خود را به چالش بکشید، بی‌شک بازی Persona 5 Royal برای شما ساخته شده است. با این بازی در شخصیت یک دانش‌آموز دبیرستانی که در یک گروه مهم اجتماعی عضو است، به برقراری عدالت، اصلاح جامعه و رویارویی با افراد فاسد بپردازید. در آن شخصیت بازی را توسعه دهید و با چالش‌های زندگی او مواجه شوید، در عین حال از روایت و داستان سرگرم‌کننده لذت ببرید.

بازی Sea of Thievesبا سبک ماجراجویی

اگر می‌خواهید از بازی کردن با ایکس باکس خود لذت ببرید و در عین حال تنش زیادی را احساس نکنید، بازی Sea of Thieves برای شما مناسب است. این مورد از بهترین بازی‌های ایکس باکس شما را در میان دزدان دریایی به جزایر و سفرهای دریایی جذابی می‌برد که تجربه جالبی را رقم می‌زند.

در این مورد از بهترین بازی‌های باکس سری اس  با غول به مبارزه بپردازید و جزایر و کشتی‌ها را برای سرگرمی به اعماق دریا بفرستید. در مجموع اگرچه در ابتدای عرضه، این بازی طرفداران چندانی نداشت، اما کم کم با رشد بیشتر به یکی از بازی‌های محبوب تبدیل شد که می‌توانید آن را با کنسول خود با کیفیتی مطلوب اجرا کنید.

بازی Hades با سبک اساطیر

آیا شما هم از طرفداران شخصیت‌های جذاب و خاص اساطیر هستید؟ پس بازی حادث یا Hades یکی از بهترین بازی‌های ایکس باکس سری اس برای شما خواهد بود. در این بازی هنری و جذاب، با مبارزه، حل چالش‌‌های مختلف و استفاده از استراتژی خاص، سعی کنید شخصیت اصلی را از دنیای زیرین یا دنیای تاریکی خارج کنید و در عین حال به دنیای اساطیر یونان راه پیدا کنید.

بهترین بازی های ایکس باکس سری اس و ایکس

لیست بهترین بازی های ایکس باکس سری اس:

برای دسترسی و ارائه اطلاعاتی کلی در خصوص بهترین بازی‌های ایکس بازی سری اس، لیست آن‌ها را در این قسمت آورده‌ایم:

  • بازی Elden Ring
  • بازی Resident Evil 4
  • بازی Persona Royal
  • بازی Sea of Thieves
  • بازی Hades

البته اگر به تنوع بیشتری در بازی‌های ایکس باکس اس خود نیاز دارید، می‌توانید این چند بازی را هم به خاطر بسپارید تا زمان دیگری امتحان کنید:

  • بازی Gears 5 با سبک شوتر
  • بازی Grounded با سبک بقا
  • بازی Ori and the Will of the Wisps با سبک اکشن و ماجرایی
  • بازی Forza Motorsport با سبک ریسینگ و مسابقه‌ای
  • بازی Hi-Fi Rush با سبک اکشن

بهترین بازی های ایکس باکس سری اس 2024

اگر دارای ایکس باکس سری اس 2024 هستید هم با تنوع چشمگیری برای انتخاب بازی مواجه خواهید بود. از میان این تنوع، می‌توان این موارد را به‌عنوان بهترین بازی‌های ایکس باکس سری اس 2024 معرفی کرد:

بازی Heart Of Chernobyl با سبک ترسناک

بازی Heart Of Chernobyl 2: Stalker یکی از جدیدترین و البته جذاب‌ترین بازی‌های ایکس باکس است. این بازی برای هر دو سری اس و ایکس قابل اجرا است. در ژانر ترسناک بوده و برای بعضی از افراد از ترسناک‌ترین بازی‌ها به حساب می‌آید.

در نتیجه طرفداران این ژانر با اشتیاق منتظر انتشار این بازی پرطرفدار بوده‌اند. این بازی از معدود بازی‌هایی است که علاوه‌بر برخورداری از روایت، داستان و ویژگی‌های چشمگیر، از درجه کیفی بالایی برخوردار بوده و تجربه بازی در فضایی نزدیک به واقعیت را برای شما به ارمغان می‌آورد.

 بازی Alan Wake 2 با سبک بقا و کارآگاهی

آیا می‌خواهید با ورود به فضایی واقعی و ترسناک، هیجان را احساس کنید؟ این بازی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. بازی Alan Wake 2 یکی از بهترین بازی‌ها برای ایکس باکس سری اس 2024 بوده که ویژگی‌های بصری منحصر به فرد و باکیفیتی دارد. در عین حال، می‌توانید ژانر ترسناک را با فضایی رازآلود و کارآگاهی تجربه کنید. در این بازی باید برای بقا و زنده ماندن تلاش کنید و با چالش‌ها و ترس‌های مختلفی در این راه مواجه شوید.

بازی Armored Core 6  با سبک اکشن روباتیک

اگر از آن دسته گیمرهایی هستید که به بازی‌هایی سرشار از موشک، اسلحه و مهمات گوناگون علاقه دارند، این بازی را انتخاب کنید. بازی Armored Core 6 قابلیت بازی چندنفره را هم شامل شده که برای افراد علاقمند به این نوع گیم مناسب است. از جهتی علاوه‌بر امکان اجرای این بهترین بازی‌های ایکس باکس سری اس 2024 برای دارندگان سری اس، برای افراد دارای ایکس باکس سری ایکس هم کاربرد دارد.

بازی Mortal Kombat 1 با سبک مبارزه‌ای

اگر از گیمرهای باتجربه و حرفه‌ای باشید، احتمالاً با بازی‌های مورتال کمبت آشنایی دارید. این سری از بازی دارای شخصیت‌های جذابی است که نظر شما را جلب خواهد کرد. در آن ۱۵ مرحله داستانی وجود داشته که هر یک جذابیت خود را دارد. این داستان‌ها نسبت به سری قبلی جذابیت بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند. البته در مجموع این بازی معروف نیازی به تعریف ندارد و می‌توانید با اجرای آن بر روی ایکس باکس خود، تا ساعت‌ها سرگرم باشید.

 بازی Baldur’s Gate با سبک داستانی

بازی Baldur’s Gate 3 یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها در دنیای گیمرها به حساب می‌آید. این بازی برای کسانی که به گیم‌های RPG علاقه دارند، عالی است. روایت داستان و قصه‌گویی درجه یک را می‌توانیم نقطه عطف این بازی معرفی کنیم که گیمر را در خود غرق می‌کند. شخصیت‌سازی و کاراکترهای آن توجه هر گیمری را جلب کرده و از جهتی امکان شخصی‌سازی بسیاری از ویژگی‌های بازی برای شما فراهم شده است. از جهتی روایتی بودن داستان باعث خسته شدن شما نخواهد شد و در زمان‌های مختلف سرگرم‌کننده خواهد بود.

بهترین بازی های ایکس باکس سری اس و ایکس

بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس

بسیاری از بازی‌هایی که تا به این‌جا بررسی کردیم، بر روی ایکس باکس سری ایکس هم قابل‌اجرا هستند. اما این بازی‌ها هم موارد جذابی هستند که نمی‌توانیم از آن‌ها چشم‌پوشی کنیم:

بازی It Takes Two با سبک ماجراجویی

نظرتان درباره یک بازی متفاوت چیست؟ آیا به بازی‌های دونفره برای ساعتی لذت بردن از بازی کردن با دوستان یا همسر خود علاقه دارید؟ پس حتماً باید این بازی را امتحان کنید. داستان بازی درباره زن و شوهری است که به دلیل یک نفرین خاص به دو عروسک تبدیل شده‌اند. هر کدام از شخصیت‌ها را که بخواهید، می‌توانید انتخاب کنید و به آن‌ها کمک کنید.

 بازی Halo Infinite با سبک داستانی

این بازی از جذاب‌ترین بازی‌های انحصاری ایکس باکس به حساب می‌آید. این بازی از بازی‌های آنلاین است و از این طریق می‌توانید تجربه بازی چندنفره جذابی را رقم بزنید. به یکی از دنیاهای حلقه‌ای سفر کنید و سعی کنید چالش‌ها و معماهای روبه‌روی خود را حل کنید. در این بازی به سلاح‌های مختلف هم دسترسی خواهید داشت. بخش جالب آنکه داستان این بازی به یک هوش مصنوعی هم ارتباط دارد.

 بازی Pentimentبا سبک ماجراجویی

تا به حال بازی‌های مرموز با هدف حل یک پرونده قتل را امتحان کرده‌اید؟ این نوع بازی از سرگرم‌کننده‌ترین نمونه‌ها است که ذهن شما را درگیر خود خواهد کرد. بازی Pentiment شما را به یک فضای قدیمی در قرن ۱۶ خواهد برد و با معماهای گوناگون مواجه خواهد کرد. در ضمن این بازی بر روی ایکس باکس وان اس هم قابل‌اجرا است. البته این بازی دارای فضا و گرافیک منحصر به فرد است که مورد علاقه همه افراد نیست.

 بازی Forza Horizon 5 با سبک مسابقه‌ای

شاید از آن دسته افرادی باشید که دوست دارند در زمان بازی کردن به ذهن خود استراحت بدهند و در عین حال اوج هیجان را تجربه کنند. در این صورت بازی‌های Forza Horizon با سبک هیجانی، ریسینگ و مسابقه‌ای برای شما طراحی شده‌اند. گرافیک عالی یکی از مهمترین خصوصیات این بهترین بازی ایکس باکس می‌توانید سری ۵ آن را بر روی ایکس باکس خود اجرا کنید و لذت ببرید.

بازی Deathloop با سبک شوتر و ماجراجویی

بازی دث‌لوپ از بهترین بازی‌های ایکس باکس سری اس به حساب می‌آید و امکان اجرای آن بر روی ایکس باکس خبری خوب برای دارندگان این کنسول است. در قالب یک شخصیت جذاب از خواب بیدار خواهید شد و به دنبال پاسخ‌های مختلفی خواهید گشت که من کجا هستم، اولین آن است. به هر اندازه که جلوتر بروید، جذابیت بازی هم بیشتر خواهد شد. در یک چرخه بی‌پایان گیر کرده‌اید و با کمک سرنخ‌هایی که پیدا می‌کنید و سلاح‌هایی که در دست دارید، باید خود را از این چرخه نجات دهید.

 بازی Flight simulator با سبک خلبانی

اگر می‌خواهید یک خلبانی و پرواز در فضایی مشابه واقعیت را تجربه کنید، همین حالا به سراغ بازی Flight Simulator بروید. این بازی یکی از بهترین بازی‌های ایکس باکس سری ایکس 2024 و البته سری اس است. در آن می‌توانید به هر جای دنیا پرواز کنید و ذهن خود را از هر دغدغه‌ای تهی کنید.

بهترین بازی های ایکس باکس سری اس و ایکس

 جمع بندی

در انتها توجه داشته باشید که تمامی بازی‌های مذکور از بازی‌های انحصاری ایکس باکس سری اس یا ایکس باکس سری اس نیستند. بلکه بعضی از آن‌ها مشترک بوده و بر روی هر دو کنسول یا حتی سایر کنسول‌های بازی از جمله پلی استیشن ۵ و ۴ هم قابل‌اجرا هستند. در نتیجه پس از بررسی دقیق فضا، گرافیک، داستان، ژانر، سبک و البته علاقه خود، یک یا چند مورد را انتخاب کرده و از مراکز معتبر تهیه کنید.

دیدگاه ها