بهترین بازی های ps4+ لیست 20 بازی برتر پلی استیشن ۴

بهترین بازی های ps4+ لیست 20 بازی برتر پلی استیشن ۴
زمان مورد نیاز برای مطالعه

پلی استیشن 4 یا PS4 وسیله‌ای برای سرگرم‌شدن با خاطره‌انگیزترین و تاثیرگذارترین بازی‌های دهه گذشته بوده است. چنانچه با فرق ps4 با ps5 چندان آشنا نیستید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله مربوطه را بخوانید. ما در این مقاله از سورس کامپیوتر، بهترین بازی های PS4 را معرفی می‌کنیم. فرقی ندارد به چه ژانر بازی علاقه‌مند هستید، در هر صورت می‌توانید با استفاده از این راهنما، با بهترین بازی های پلی استیشن 4 آشنا شوید.

بهترین بازی های پی اس فور

اگرچه انتخاب بهترین بازی های ps4 تا حدی به سلیقه و علایق فردی وابسته است، اما برخی از گیم‌ها آنقدر خاطر‌ه‌انگیز و مشهور هستند که هرکسی، آن‌ها را به‌عنوان بهترین بازی های پلی استیشن ۴ یاد می‌کند. بیایید با برخی از این بازی‌ها آشنا شویم.

بهترین بازی های ps4

The Last of Us Part II

بازی The Last of Us Part II یا آخرین ما، توسط Naughty Dog در سال 2020 ساخته شده است. این بازی از بهترین بازی های ps4 است که به‌تازگی فیلم آن نیز ساخته شده‌است. داستان آن، سفر الی به دنیایی پسا آخرالزمانی است که توسط یک عفونت قارچی ویران شده است.

این بازی دنباله بازی The Last of Us است و داستان الی و جوئل را پنج سال پس از وقایع بازی اصلی آغاز می‌کند. نسخه بازسازی‌شده این بازی در 19 ژانویه 2024 برای پلی استیشن 5 نیز منتشر شد.

بهترین بازی های ps4

God of War (2018)

God of War (2018) یک بازی اکشن ماجراجویی است که توسط استودیو سانتا مونیکا ساخته و توسط Sony Interactive Entertainment منتشر شده است. این بازی از بهترین بازی های ps4 می‌باشد که با توجه به سریال «خدای جنگ» ساخته شده‌است و به‌خاطر اکشن شدید، فضای حماسی و خط داستانی الهام‌گرفته از اساطیر یونانی بسیار مشهور است.

در بازی، بازیکنان نقش کریتوس، خدای جنگ یونانی سابق را برعهده می‌گیرند که اکنون خود را در قلمرو میدگارد می‌بیند که در آن خدایان، هیولاها و موجودات افسانه‌ای از اساطیر نورس زندگی می‌کنند. کریتوس با همراهی پسر کوچکش آترئوس، سفری خطرناک را آغاز می‌کند تا آخرین آرزوی همسر مرحومش را برآورده کند: خاکستر او را بر فراز بلندترین قله در قلمروهای نه‌گانه پراکنده کند.

بهترین بازی ps4

Marvel's Spider-Man

Marvel's Spider-Man یکی از بهترین بازی های ps4 در سبک اکشن و ماجراجویی است که توسط Insomniac Games ساخته شده و توسط Sony Interactive Entertainment منتشر شده است.

در یک اجرای زیبا از شهر نیویورک، بازیکنان نقش ابرقهرمان نمادین «پیتر پارکر» را بر عهده می‌گیرند. او با جنایت مبارزه می‌کند و از شهر در برابر افراد شرور محافظت می‌کند.

این بازی ترکیبی بی‌نظیر از پیمایش هیجان‌انگیز، مبارزات روان و داستانی جذاب را ارائه می‌دهد که ماهیت معنای مرد عنکبوتی‌بودن را به تصویر می‌کشد.

بهترین بازی های ps4

Nier: Automata

Nier: Automata یک بازی سرگرم‌کننده خنده‌دار و مملو از ایده‌های عالی است که به‌همان نسبت عجیب و زیبا نیز هست. بازی‌های کمی مانند Automata وجود دارند که بین ژانرها و سبک‌های بازی به‌طرز شگفت‌انگیزی جابه‌جا می‌شوند. این «اکشن-RPG» که در یک دیستوپیا آینده‌نگر اتفاق می‌افتد، فرصت‌های مختلف گیم‌پلی را ارائه می‌دهد.

Nier یک بازی اکشن نقش‌آفرینی است که توسط PlatinumGames توسعه یافته و توسط Square Enix منتشر شده است. در دنیایی پسا آخرالزمانی که در آن بشریت پس از تهاجم بیگانگان به ماه گریخته اند، بازیکنان نقش اندرویدهای 2B، 9S و A2 را بر عهده می‌گیرند که وظیفه دارند زمین را از ماشین‌های متخاصمِ تحت کنترل مهاجمان، پس بگیرند.

Monster Hunter World

 

Monster Hunter World

Monster Hunter World یک بازی اکشن نقش‌آفرینی است که توسط شرکت Capcom ساخته و منتشر شده است. این بازی از بهترین بازی های ps4، آخرین قسمت از سری طولانی‌ «شکارچی هیولاها» است که به‌خاطر نبردهای شدیدش علیه هیولاهای غول‌پیکر شناخته شده‌است. در بازی Monster Hunter World، بازیکنان نقش شکارچیانی را بر عهده می‌گیرند که هیولاها را در محیط‌های مختلف ردیابی و شکار می‌کنند.

این بازی از بهترین بازی های ps4 طیف گسترده‌ای از سلاح‌ها و تجهیزات را به بازیکنان ارائه می‌دهد که هرکدام دارای سبک بازی و توانایی‌های منحصر‌به‌فرد خود هستند. بازیکنان باید از استراتژی‌ها و تاکتیک‌های مختلف برای از بین بردن هیولاها استفاده کنند.

Apex Legends

Apex Legends

Apex Legends یک بازی بتل رویال رایگان است که توسط Respawn Entertainment توسعه یافته و توسط Electronic Arts منتشر شده است. «افسانه‌های Apex» که در دنیای آینده‌نگر سری Titanfall اتفاق می‌افتد، بازیکنان را به دنیای مرزی تخیلی Outlands می‌کشاند، جایی که آن‌ها در مسابقات تیمی با سرعت سریع رقابت می‌کنند تا برنده شوند.

چیزی که این بازی یکی از بهترین بازی های ps4 را از دیگر بازی‌های بتل رویال متمایز می‌کند، تمرکز آن بر گیم پلی شخصیت‌محور است. بازیکنان از فهرست متنوعی از «افسانه‌ها» انتخاب می‌‌شوند که هرکدام دارای توانایی‌ها و سبک‌های بازی منحصربه‌فرد خود هستند، از شخصیت‌های تهاجمی مانند Wraith و Bangalore گرفته تا شخصیت‌های حمایت‌گرا مانند Lifeline و Gibraltar.

Bloodborne

Bloodborne

Bloodborne یا خونی، یک بازی اکشن دشوار و بسیار ترسناک است، یک بازی نقش‌آفرینی که توسط FromSoftware ساخته شده‌ و توسط Sony Computer Entertainment منتشر شده‌است. در شهر تاریک و گوتیک Yharnam، بازیکن نقش یک شکارچی را برعهده می‌گیرند که به‌دنبال منبع بیماری مرموز است تا ساکنان شهر را نجات دهد.

این بازی به دلیل گیم پلی چالش‌برانگیز، داستان‌های عمیق و طراحی دقیق مشهور است. اگر به بهترین بازی های ps4 در ژانر ترسناک علاقه‌مند هستند، Bloodborne یکی از بهترین بازی‌ها است.

The Witcher 3: Wild Hunt

The Witcher 3: Wild Hunt

The Witcher 3: Wild Hunt یک بازی نقش‌آفرینی حماسی جهان باز است که توسط CD Projekt Red براساس رمان‌های فانتزی «آندری ساپکوفسکی» ساخته شده‌است. بازیکن نقش گرالت از ریویا، یک شکارچی هیولاهای حرفه‌ای معروف به ویچر را بر عهده گرفته و برای یافتن دختر خوانده‌اش، سیری تلاش می‌کند.

The Witcher 3 که یکی از بهترین بازی های ps4 است و در یک دنیای فانتزی با الهام از اساطیر اسلاو ساخته شده‌است، دارای یک دنیای باز گسترده است که مملو از مناظر متنوع، شهرهای شلوغ و بیابان‌های خطرناک است. بازیکنان آزادند به هرجایی از این جهان سفر کنند، ماموریت‌ها را انجام دهند، با شخصیت‌ها تعامل کنند و اسرار پنهان را کشف کنند.

Persona 5 Royal

Persona 5 Royal

Persona 5 Royal نسخه ارتقا‌یافته‌ای از بازی Persona 5 است که توسط Atlus ساخته شده است. داستان این این بازی از بهترین بازی های ps4 در توکیوی امروزی اتفاق می‌افتد. گروهی از دانش‌آموزان دبیرستانی در نقش «دزدان فانتوم» ظاهر شده و با استفاده از قدرت‌های فراطبیعی خود وارد ضمیر ناخودآگاه افراد فاسد می‌شوند و خواسته‌های تحریف‌شده‌شان را می‌دزدند.

به‌عنوان قهرمان داستان، بازیکنان هم در زندگی روزمره یک دانش‌آموز دبیرستانی و هم در سیاه‌چاله‌های سورئال «قصر» که در آن با شیاطین درونی اهداف خود روبه‌رو می‌شوند، بازی می‌کنند.

Grand Theft Auto 5 / GTA Online

Grand Theft Auto 5 / GTA Online

یکی از بهترین بازی های پلی استیشن ۴، Grand Theft Auto 5 / GTA Online است. یک بازی ویدئویی در سبک اکشن و ماجراجویی که توسط Rockstar North توسعه یافته و توسط Rockstar Games منتشر شده است.

این بازی در سال 2013 برای پلتفرم‌های مختلف از جمله پلی استیشن 3، ایکس باکس 360، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و مایکروسافت ویندوز منتشر شد.

بازی در ایالت خیالی سن آندریاس، واقع در کالیفرنیای جنوبی است و داستان سه جنایتکار را دنبال می‌کند که در حال تعقیب هستند، اما هم‌زمان دزدی‌هایی را طراحی و اجرا می‌کنند.

Horizon Zero Dawn

Horizon Zero Dawn

Horizon: Zero Dawn یکی از زیباترین بازی‌های جهان باز است که تاکنون ساخته شده است. علف‌ها در زیر نور آفتاب می‌درخشند و شهر‌ها با نهایت دقت و زیبایی طراحی شده‌اند. از همه مهم‌تر، دایناسورهای مکانیکی غول‌پیکر و هیبت‌آمیز مجهز به مجموعه‌ای وحشتناک از تسلیحات شبه‌طبیعی در زمین پرسه می‌زنند، غرش می‌کنند و شکار خود را به دندان می‌گیرند.

این بازی از بهترین بازی های ps4 است که توسط Guerrilla Games توسعه یافته و توسط Sony Interactive Entertainment منتشر شده‌است. Horizon: Zero Dawn به‌طور انحصاری برای پلی استیشن 4 در سال 2017 و بعداً برای مایکروسافت ویندوز در سال 2020 منتشر شد.

داستان بازی در دنیایی پسا آخرالزمانی است که در آن موجودات رباتیک در زمین پرسه می‌زنند و بشریت به جوامع قبیله‌ای بدوی، پسرفت کرده اند. آلوی، یک شکارچی و کماندار ماهر است که اسرار گذشته خود را کشف می‌کند و به‌دنبال اسرار موجودات رباتیک و خرابه‌های باستانی است.

Control

Control

در لیست بازی های ps4، لازم است به بازی Control به‌عنوان یکی از بهترین بازی های ps4 اشاره کنیم. «کنترل» یک بازی اکشن و ماجراجویی ماوراء طبیعی است که توسط Remedy Entertainment توسعه یافته و توسط 505 Games منتشر شده‌است. این بازی در سال 2019 برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و مایکروسافت ویندوز منتشر شد.

در بازی «کنترل»، بازیکنان نقش جسی فادن را بر عهده می‌گیرند که مدیر جدید اداره کنترل فدرال (FBC) می‌شود. FBC یک آژانس دولتی مخفی است که مسئول بررسی و مهار پدیده‌های ماوراء‌الطبیعه است. گیم‌پلی کنترل حول توانایی‌های ماوراء طبیعی جسی و استفاده او از یک سلاح قابل تغییر شکل به نام « Service Weapon» می‌چرخد.

Uncharted: The Lost Legacy

Uncharted: The Lost Legacy

Uncharted: The Lost Legacy یک بازی اکشن ماجراجویی است که توسط Naughty Dog توسعه یافته و توسط Sony Interactive Entertainment منتشر شده است. این بازی در سال 2017 به‌صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 منتشر شد.

ترجمه این بازی «میراث گمشده» است و در دنیایی مشابه مجموعه « Uncharted» قرار دارد. کلویی فریزر، شکارچی گنج که برای اولین‌بار در « Uncharted 2: Among Thieves» ظاهر شد و نادین راس، رهبر مزدور معرفی‌شده در «Uncharted 4: A Thief's End» در تلاش برای بازیابی یک میراث هندی باستانی به نام Tusk of Ganesh هستند.

Red Dead Redemption 2

Red Dead Redemption 2

Red Dead Redemption 2 یکی از بهترین بازیهای ps4 اکشن و ماجراجویی جهان باز است که در سال 2018 توسط Rockstar Games ساخته و منتشر شده‌است. در سال 2018 برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و مایکروسافت ویندوز منتشر شد.

داستان این بازی در سال 1899 و در یک نسخه تخیلی از غرب آمریکای قدیمی است و ماجرای آرتور مورگان، یک قانون‌شکن و عضو باند Van der Linde را دنبال می‌کند.

ghost of tsushima

ghost of tsushima

به‌عنوان یکی از بهترین بازی های ps4، Ghost of Tsushima یک بازی اکشن ماجراجویی است که توسط Sucker Punch Productions توسعه یافته و توسط Sony Interactive Entertainment منتشر شده‌است. این بازی به‌طور انحصاری برای پلی استیشن 4 در سال 2020 منتشر شد.

داستان «شبح تسوشیما» در زمان حمله مغول به ژاپن در سال 1274 اتفاق می‌افتد و داستان جنگجوی سامورایی، جین ساکای را دنبال می‌کند که پس از حمله ویران‌گر به جزیره تسوشیما، آخرین بازمانده طایفه خود می‌شود.

Resident Evil 2

Resident Evil 2

بازی Resident Evil 2 یک بازی ترسناک است که توسط شرکت Capcom ساخته و منتشر شده‌است. این بازی در سال 1998 برای پلی استیشن منتشر شد، اما بعدا بازسازی شد و در سال 2019 برای پلی استیشن 4 منتشر شد.

داستان «رزیدنت اویل 2» در شهر خیالی راکون سیتی که پر از زامبی‌های ناشی از ویروس تی است، دنبال می‌شود. افسر پلیس تازه کار لئون اس کندی در خیابان‌های آلوده شهر حرکت کرده و اسرار مختلف را کشف می‌کند.

 Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

این بازی یکی از بهترین بازی های ps4 است که در سال 2015 توسط Kojima Productions توسعه یافته و توسط Konami منتشر شده‌است.

داستان، در سال 1984 در طول جنگ سرد اتفاق می‌افتد و روایت مار ونوم (بیگ باس)، یک رهبر مزدور را که از یک کمای 9 ساله بیدار می‌شود تا از کسانی که او را نابود کرده‌اند انتقام بگیرد روایت می‌کند.

Uncharted 4: A Thief's End

Uncharted 4: A Thief's End

Uncharted 4: A Thief's End در سال 2016 توسط Naughty Dog توسعه یافته و توسط Sony Computer Entertainment منتشر شده‌است و یکی از بهترین بازی های ps4 محسوب می‌شود.

این بازی یکی از بهترین بازی های ps4 است که چهارمین قسمت اصلی از سری « Uncharted» می‌باشد و داستان نیتن دریک، یک شکارچی گنج بازنشسته را دنبال می‌کند که وقتی برادر گمشده‌اش، سم، دوباره پیدا می‌شود با اکراه به دنیای ماجراجویی کشیده می‌شود.

 What Remains of Edith Finch

What Remains of Edith Finch

این بازی از بهترین بازی های ps4 یک بازی ماجراجویی مبتنی بر روایت است که در سال 2017 توسط Giant Sparrow توسعه یافته و توسط Annapurna Interactive منتشر شده‌است.

بازیکنان، نقش ادیت فینچ، آخرین بازمانده خانواده فینچ را بر عهده می‌گیرند که قصد دارد حقیقت مرگ مرموز بستگانش را کشف کند. هر اتاق خانه، خاطرات و داستان‌های اعضای مختلف خانواده را در خود جای می دهد.

Ratchet & Clank

Ratchet & Clank

Ratchet & Clank در سال 2002 توسط Insomniac Games توسعه یافت و از بهترین بازی های ps4 محسوب می‌شود.

این بازی‌ ماجراهای Ratchet و Clank، مکانیک Lombax با مهارت در ابزارها و سلاح‌ها، ربات کوچکی است که در یک کارخانه ساخته شده و دارای هوش و تدبیر است. آن‌ها با هم در سیارات و کهکشان‌های مختلف سفر می‌کنند، با دشمنان می‌جنگند و پازل‌ها را حل می‌کنند و به عنوان یکی از بهترین بازی ps4 شما را به یک محیط تخیلی می‌برد.

سخن آخر

اگرچه تعداد بازی‌های پلی استیشن 4 بسیار زیاد هستند، اما ما سعی کردیم گلچین و لیست بهترین بازی های ps4 را در این مقاله معرفی کنیم. در انتها پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین بازی های پلی استیشن ۵ که دریچه‌ای به بازی‌های محبوب را برای شما باز می‌کند، بخوانید.

دیدگاه ها