تفاوت PS4 با PS5 (مقایسه پلی استیشن 4 و پی اس 5 به صورت کامل)

تفاوت PS4 با PS5 (مقایسه پلی استیشن 4 و پی اس 5 به صورت کامل)
زمان مورد نیاز برای مطالعه

تفاوت ps4 با ps5 یکی از سوالات مطرح برای افرادی است که به بازی‌های پلی استیشن علاقه داشته یا تصمیم به خرید این نوع لوازم گیمینگ دارند. پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 به عنوان دو کنسول بازی محبوب هر یک ویژگی‌ها و مزایا و نیز طرفداران خاص خود را دارند. با وجود همه موارد تفاوت ps4 با ps5، پلی استیشن 4 هنوز هم می‌تواند بازی‌های زیادی را با کیفیت عالی اجرا کند و اگر در عین علاقه‌مند بودن به این بازی‌ها، بودجه محدودی دارید یا به دنبال یک کنسول بازی با عملکرد متوسط هستید، پلی استیشن 4 نیز گزینه مناسبی است. در این مطلب به مقایسه این دو کنسول از جهات مختلف می‌پردازیم. با سورس کامپیوتر تا انتهای متن همراه باشید.

تفاوت ps4 با ps5: کدام کنسول برای شما مناسب تر است؟

پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 دو کنسول بازی محبوب از شرکت سونی هستند که طرفداران زیادی را در سراسر جهان به خود جذب کرده‌اند. این دو کنسول از نظر قیمت، ویژگی‌ها و بازی‌ها تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. از جمله موارد تفاوت ps4 با ps5 اینکه پلی استیشن 4 از پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای جگوار و پردازنده گرافیکی ۱۸ واحدی با فرکانس ۸۰۰ مگاهرتز بهره می‌برد. حافظه داخلی این کنسول ۵۰۰ گیگابایت یا ۱ ترابایت از نوع HDD است. در حالی که پلی استیشن 5 از پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای Zen 2 و پردازنده گرافیکی ۳۶ واحدی با فرکانس ۲۳ گیگاهرتز برخوردار بوده و حافظه داخلی آن ۸۲۵ گیگابایت از نوع SSD است.

مقایسه پلی استیشن 4 با 5: از نظر گرافیک و حافظه داخلی!

مورد مهم دیگر تفاوت ps4 با ps5 در پردازنده گرافیکی و حافظه داخلی آنهاست. پلی استیشن 5 از پردازنده گرافیکی قدرتمندتری برخوردار بوده و تصاویر با رزولوشن ۴K و نرخ تجدیدپذیری ۱۲۰ هرتز را ارائه دهد. همچنین حافظه داخلی SSD پلی استیشن 5 سرعت انتقال اطلاعات را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. وجود این فاکتورها در پلی استیشن 5 باعث می‌شود بازی‌ها سریع‌تر بارگذاری شده و کاربران، بازی روان‌تری را تجربه کنند. موضوعی که بر میزان لذت و رضایت از بازی تاثیر زیادی دارد.

تفاوت PS4 با PS5

مقایسه ps4 با ps5: از نظر بازی ها

پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 هر دو از طیف گسترده‌ای از بازی‌ها پشتیبانی می‌کنند. با این حال، پلی استیشن 5 دارای بازی‌های انحصاری بیشتری است که تنها بر روی این کنسول قابل اجرا هستند. از جمله بازی‌های انحصاری پلی استیشن 5 می‌توان به God of War Ragnarok، Gran Turismo 7، Spider-Man 2 و Horizon Forbidden West اشاره کرد. پلی استیشن 4 در نقش یک کنسول قدرتمند و همه‌کاره ظاهر شده که تجربه بازی‌های مختلف را برای شما فراهم می‌کند. با این کنسول می‌توانید از بازی‌های AAA گرفته تا بازی‌های indie لذت ببرید.

از دیگر موارد تفاوت ps4 با ps5 اینکه پلی استیشن 5 کنسولی از نسل بعدی است که تجربه بازی را برای شما به سطح جدیدی رسانده و با آن می‌توانید از تصاویر خیره‌کننده با رزولوشن ۴K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز لذت ببرید! سرعت بارگذاری بازی‌ها در این کنسول بسیار سریع‌تر است و از این نظر مخاطبان جویای بازی‌های هیجانی را بیشتر جذب می‌کند.

مقایسه کیفیت ps4 با ps5

در کنار مقایسه کیفیت پلی استیشن 4 با 5، از موارد دیگر تفاوت ps4 با ps5 باید به موضوع قیمت این کنسول‌های بازی نیز اشاره کرد. قیمت پلی استیشن 5 قدری بالاتر از پلی استیشن ۴ است. با این حال، اگر به دنبال بهترین تجربه ممکن در زمینه بازی هستید، پلی استیشن ۵ ارزش خرید بالایی دارد.

انتخاب بهترین کنسول بازی برای شما به نیازها و بودجه در نظر گرفته شده برای این کار بستگی دارد. اگر به دنبال یک کنسول بازی با قیمت مناسب هستید که بتواند تجربه بازی‌های مختلف را برای شما فراهم کند، پلی استیشن ۴ گزینه مناسبی به‌شمار می‌آید؛ اما اگر خواهان تجربه بهترین کیفیت گرافیک، سرعت و بازی‌های انحصاری هستید، پلی استیشن ۵ انتخاب بهتری برای شما محسوب می‌شود.

پلی استیشن 5 با پردازنده گرافیکی قدرتمندتر خود، تصاویری با جزئیات و رنگ‌های خیره‌کننده‌ای را ارائه می‌دهد. این کنسول همچنین از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود بازی‌ها روان‌تر و پویاتر به نظر برسند. حافظه داخلی SSD پلی استیشن 5 نیز سرعت بارگذاری بازی‌ها را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. این امر باعث می‌شود تا بازی‌ها سریع‌تر شروع شوند و تجربه بازی روان‌تری داشته باشید. در مجموع و از نظر بررسی موارد تفاوت ps4 با ps5، پلی استیشن 5 از نظر کیفیت گرافیکی و سرعت، برتری محسوسی نسبت به پلی استیشن 4 دارد. این امر باعث می‌شود تا تجربه بازی در پلی استیشن 5 در سطحی بالاتر نسبت به پلی استیشن 4 باشد.

مقایسه PS4 با PS5

سخن پایانی

پلی استیشن 4 و 5 به‌عنوان دو کنسول بازی محبوب شرکت سونی تفاوت‌هایی با هم دارند، گرچه هر دو مورد به‌خوبی توانسته‌اند مخاطبان زیادی را به سوی بازی‌های کامپیوتری جذاب جلب کنند!

پلی استیشن 4 یک کنسول قدرتمند و همه‌کاره محسوب می‌شود که توانسته طی سال‌ها تجربه بازی‌های مختلف را برای کاربران زیادی فراهم نموده و از بازی‌های متنوعی پشتیبانی ‌کند، ضمن آنکه قیمت مناسبی نیز دارد.

در مقابل پلی استیشن 5 کنسول نسل بعدی است که تجربه بازی در سطحی جدید را برای شما فراهم می‌کند. این کنسول از پردازنده گرافیکی قدرتمندتری بهره‌مند است و تصاویر با رزولوشن ۴K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌دهد. سرعت بارگذاری بازی‌ها در این کنسول پلی استیشن نیز بسیار سریع‌تر است که لذت و هیجان بالاتری را برای بازیکنان به همراه می‌آورد.

در مجموع می‌توان گفت پلی استیشن 5 از نظر کیفیت گرافیکی، سرعت و بازی‌های انحصاری برتری دارد. این امر باعث می‌شود تا تجربه بازی در پلی استیشن 5، سطحی بالاتر از پلی استیشن 4 باشد. اما برای افراد خواهان گیم با قیمت ارزان‌تر، پلی استیشن ۴ گزینه‌ای مناسب و در دسترس است. در نهایت، برای افرادی که یک مجموعه از بازی‌های جذاب پلی استیشن 4 دارند، خرید پلی استیشن 5 برای تجربه این بازی‌ها روی کنسول جدید نیز بسیار جذاب خواهد بود!

دیدگاه ها