تمامی خصوصیات بهترین پاوربانک که می توانید بخرید

تمامی خصوصیات بهترین پاوربانک که می توانید بخرید
زمان مورد نیاز برای مطالعه

با توجه به این موضوع که بسیاری از مشاغل برای گذراندن امورات خود نیاز به استفاده مداوم از تلفن همراه هوشمند و لپ‌تاپ دارند، پاوربانک همان وسیله‌ای است که نیاز این قشر از افراد را برطرف می‌کند. اما در خرید پاوربانک باید دقت زیادی داشته باشید؛ زیرا در صورت عدم خرید پاوربانک مناسب، علاوه‌بر عدم رفع نیاز، ممکن است به باتری دستگاه شما آسیب‌های جبران ناپذیری وارد شود. در این مقاله با توجه به نیاز شما همراهان سورس کامپیوتر، به ارائه مهمترین خصوصیات یک پاور بانک خوب پرداختیم و تمام جوانب بهترین پاور بانک‌های بازار را بررسی کردیم. پیشنهاد می‌کنیم با صرف 5 دقیقه از زمان ارزشمند خود همراه ما باشید تا در کنار هم خصوصیات بهترین پاور بانک های موجود در بازار را بررسی کنیم.

بهترین پاور بانک های بازار

اگر بخواهیم فارغ از هر پارامتری و براساس میزان فروش و نظرسنجی‌هایی که انجام شده، بخواهیم بهترین مارک پاور بانک را خدمت شما دوستان معرفی کنید، می‌توانیم به برند‌های زیر اشاره کنیم:

  • Xiaomi
  • Energizer
  • Anker
  • Xp power
  • Havit
  • Adata

خصوصیات زیادی می‌تواند در خرید یک پاوربانک خوب تاثیرگذار باشد؛ برای مثال ظرفیت پاوربانک یکی از پارامتر‌های تاثیرگذار در خرید پاوربانک است، از دیگر خصوصیات بهترین پاوربانک که می‌توانید خریداری کنید، تعداد پورت، جنس، ابعاد، نمایش‌گر نشان دهنده میزان شارژ، وزن و مدت زمان شارژ پاوربانک می‌تواند تاثیر قابل توجهی در خرید پاوربانک داشته باشد. اما بهتر است موارد بیشتر را به صورت عمیق‌تر بررسی کنیم تا بهترین پاوربانک موجود در بازار را خریداری کنید. همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، شیائومی به عنوان یکی از پرفروش‌ترین محصولات موجود در بازار شناخته می‌شود؛ به همین دلیل برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم به مقاله بهترین پاوربانک شیائومی مراجعه کنید تا اطلاعات کاملی در این زمینه کسب کنید.

البته که اجزا داخلی پاوربانک خیلی هم پیچیده نیست و از یک باتری گوشی، پورت شارژر و در مدل‌های پیشرفته‌تر از نمایش‌گر برای نشان دادن میزان شارژ موجود در آن استفاده می‌شود، به همین دلیل برای ساخت پاوربانک هم شما با موضوع خیلی پیچیده‌ای درگیر نیستید، البته پیشنهاد ما به شما خرید پاوربانک است، زیرا گاهی ممکن است که در هنگام مونتاز پاوربانک اشتباهی مرتکب شوید که خرابی باتری را برای شما به همراه داشته باشد. یکی دیگر از انواع پاوربانک که می‌توانید آن را از بازار تهیه کنید، پاوربانک‌های خورشیدی است. البته که به دلیل عدم کیفیت کافی و قیمت بسیار بالا در پاوربانک‌های خورشیدی معتبر ، این نوع از پاوربانک‌ها معمولا طرفداران آن‌چنانی ندارند.

ظرفیت پاوربانک

یکی از المان‌های تاثیرگذار در خرید بهترین گزینه موجود در بازار، میزان ظرفیت موجود در پاور بانک است، عموما ظرفیت پاوربانک‌های موجود در بازار در بازه 2000-20,000 قرار دارند که ظرفیت‌های 10,000 الی 20,000 در این بین طرفداران بیشتری دارند. اما یک موضوع مهم که به آن باید حتما توجه داشته باشید، ظرفیت واقعی و ظرفیت اسمی پاوربانک‌ها است. ظرفیت اسمی یعنی همان ظرفیتی که برروی دستگاه میزان آن ذکر شده است و ظرفیت واقعی همان میزان ظرفیتی است که واقعا دستگاه شما را شارژ می‌کند. در صورت تمایل می‌توانید برای کسب اطلاات هم‌چون قیمت پاوربانک 20000 به بخش محصولات سورس کامپیوتر مراجعه کنید.

در حالت عادی ظرفیت واقعی دستگاه در حدود 25-30% کمتر از میزان ظرفیت اسمی است، البته که کیفیت کابل، دما محیط و موارد این‌چنینی می‌تواند در کاهش میزان ظرفیت پاوربانک شما تاثیرگذار باشد. اگر میزان ظرفیت پاوربانک شما  20,000 میلی آمپر به طور اسمی باشد، ظرفیت حقیقی آن تقریبا در حدود 14,000 الی 16,000 میلی آمپر خواهد بود. یعنی اگر حجم باتری شما 3000 میلی آمپر باشد، یک پاور بانک 20,000 آمپری در حدود 4 الی 5 بار تلفن همراه شما را شارژ خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: مدت زمان شارژ پاور بانک 20000 و 10000 شیائومی چند ساعت است؟

 کیفیت و اصل بودن پاوربانک

یکی از موارد تاثیرگذار دیگر در خرید بهترین پاوربانک موجود در بازار اصل بودن آن است، باتوجه به درخواست زیاد برای خرید برند‌های معتبری همچون شیائومی، انرجایز، انکر و ... این محصولات درجه بندی‌های متفاوتی دارند و معمولا در بازار مدل‌هایی از این برند‌ها با قیمت بسیار پایین‌تر از حد معقول موجود هستند که عموما تقلبی می‌باشند. بدون شک راه‌های تشخیص محصول اصل از محصولا تقلبی بسیار سخت است؛ ولی پیشنهاد ما به شما خرید پاوربانک از فروشگاه‌های معتبری همچون سورس کامپیوتر است که با دارا بودن گارانتی اصالت محصولات خود را اثبات می‌کنند.

شدت جریان پاوربانک

یکی از موارد تاثیرگذار در خرید پاوربانک شدت جریان آن است، شدت جریان پاور بانک یکی از موارد مهم است که در راهنمای خرید پاوربانک ذکر شده است و شما می‌توانید با مقایسه این پارامتر، انتخاب بهتری داشته باشید، اما شدت جریان یک پاوربانک به چه معنا است؟

دارا بودن پورتی با خروجی 2000  میلی آمپر که در برخی از برند‌ها با 2 آمپر نمایش داده می‌شود، یکی از عوامل موثر در تعیین میزان زمان شارژ گوشی یا لپ تاپ شما است که در خرید بهترین پاوربانک گزینه بسیار مهمی است. این موضوع بیان می‌‌کند که یک پاوربانک با خروجی 2 آمپر وسیله مورد نیاز شما را 2 برابر زودتر از پاوربانکی که خروجی آن 1000  میلی آمپر است، شارژ می‌کند. البته در برخی از تلفن همراه‌های قدیمی که جریان خروجی آن یک آمپر است، خرید پاوربانکی با خروجی 1 آمپر بیشتر توصیه می‌شود، ولی برای شارژ لپ‌تاپ باید به این موضوع توجه داشته باشید که حتما پاوربانک با خروجی 2 آمپر خریداری کنید تا سرعت شارژ لپ‌تاپ یا تبلت شما را کاهش دهد.

نکته: یکی از مزایا شاخص در بهترین پاوربانک‌های بازار، قابلیت Fast charge آن است. قابلیت فست شارژ در پاوربانک یکی از موارد مهم و تاثیرگذار در خرید پاوربانک است که منشاء این مزیت، در شدت جریان خروجی آن خلاصه شده است. البته پاوربانک‌هایی که قابلیت فست شارژ دارند فقط مناسب تلفن همراه‌هایی است که این خصوصیت را در خود داشته باشند.

طراحی ظاهری و ابعاد

برای خرید بهترین پاوربانک، یکی از موارد مهم که باید حتما به آن توجه ویژه داشته باشید، ظاهر و ابعاد پاوربانک است. عموما پاوربانک‌ها در رنگ‌های نقره‌ای، سفید و مشکی در بازار موجود هستند که می‌توانید با توجه به رنگ تلفن همراه خود، بهترین پاوربانک را تهیه کنید، البته که برخی از برند‌های معتبر تولید کننده پاور بانک، به ویژه برند‌هایی که پاوربانک‌های محصولات APPLE را تولید می‌کنند، محافظ‌های رنگی برای پاوربانک‌ها تولید می‌کنند تا با محافظ تلفن همراه شما هم رنگ باشد تا نمایانگر جلوه‌ای زیبا باشد. معمولا جنس پاوربانک‌های تولید شده از پلاستیک فشرده است، البته که برند‌هایی مانند شیائومی از آلمینیوم برای طراحی ظاهری پاور بانک استفاده می‌کنند که علاوه‌بر زیبایی، مقاومت قابل قبولی داشته باشد. برای مثال دو مدل معروف و پرفروش بازار از برند شیائومی، یعنی پاوربانک شیائومی Mi2S 10000mAh، پاوربانک شیائومی Mi2 20000mAh از مدل‌های پرفروش  از برند شیائومی هستند که از جنس آلمینیوم هستند.

برای کسب اطلاعت بیشتر در خصوص بهترین پاوربانک های شیائومی  می‌توانید به مقاله‌ای که در این زمینه برای شما درنظر گرفتیم، مراجعه کنید.

یکی دیگر از پارامترهای تاثیرگذار در انتخاب و خرید پاوربانک، ابعاد آن است؛ بدیهی است که خرید پاوربانکی با ابعاد کوچک‌تر برای قرارگیری در کیف و یا حتی نگه داشتن در دست منطقی‌تر باشد. البته هستند مدل‌های مختلفی که حالتی فانتزی یا استوانه‌ای دارند که مخاطب خاص خود را دارند.

تعداد پورت خروجی

یکی دیگر از مزیت‌های بهترین پاور بانک که می‌توانید خریداری کنید، بدون شک پورت‌های خروجی آن است. زمانی که پورت‌های خروجی یک پاور بانک بیش از 1 عدد باشد، شما می‌توانید بیش از یک تلفن همراه را با آن شارژ کنید، این قابلیت در سفر‌ها می‌تواند نعمت بزرگی باشد. یکی از موارد مهم دیگر که باید به آن توجه ویژه داشته باشید، این موضوع است که صرفا یکی از این خروجی‌ها جریان 2000  میلی آمپر دارد و شما نباید دو  تلفن همراه با قابلیت Fast charge را به آن متصل کنید، در صورت عدم رعایت این موضوع، ممکن است فشاری بیش از حد مجاز به دستگاه شما وارد شود که سبب کاهش عمر دستگاه شما می‌شود. معمولا اکثر پاور بانک‌ها دارای دو کابل و خروجی type b و    type c هستند.

نکته: برخی از پاوربانک‌ها دارای پورت لایتنینگ هستند که این قابلیت مخصوص گوشی‌های اپل است، این قابلیت سبب بالا رفتن قیمت پاوربانک می‌شود.

چکیده نکات
عموما ظرفیت پاوربانک‌ها از 2000 الی 20000 است که باید با توجه به ظرفیت تلفن همراه خود و بودجه‌ای که دارید، اقدام به خرید کنید.
با توجه به فروش بالا برند‌هایی که نام بردیم، جنس تقلبی این برند‌ها هم در بازار وجود دارد که در صورت خرید آن‌ها عمر باتری شما به شدت کاهش می‌یابد.
افزایش شدت جریان پاوربانک باعث می‌شود تا سرعت شارژ تلفن همراه یا لپ‌تاپ شما افزایش یابد. پیشنهاد ما به شما خرید پاوربانک‌هایی با شدت جریان 2 امپر است.
جنس و ابعاد پاوربانک از مواردی است که می‌تواند در خرید شما اثرگذار باشد، برای مثال معمولا پاوربانک‌های شیائومی از جنس آلمینیوم هستند.
مورد آخر تعداد پورت خروجی است، توجه داشته باشید که با توجه به خروجی دستگاه خود بهترین انتخاب را داشته باشید، برای مثال پاوربانک‌هایی که پورت لایتنینگ دارند، برای گوشی آیفون بهترین گزینه هستند.

سوالات پرتکرار و مطالب پیشنهادی

بهترین برند و مارک پاوربانک‌های بازار

برند‌هایی که در بالا به آن اشاره کردیم از بهترین مارک پاوربانک موجود در بازار هستند که در جدول زیر اشاره‌ای جزئی به بهترین و پرفروش‌ترین مدل‌های آن‌ خواهیم داشت.

مدل

ابعاد وزن جنس شدت جریان ظرفیت
xp pb10000 mah  125*75*21 270گرم پلاستیک 1.6 آمپر 5000 الی 10000 میلی آمپر ساعت
xiaomi redmi pb200lzm 200000 mah 150*73.6*27.3 400 گرم پلاستیک 2.1 آمپیر 20000 میلی آمپر ساعت
enerjizer ue200 20000mah 165*100*25.5 400 گرم پلاستیک 2 آمپر 10000 میلی آمپر ساعت
ADAT p12500d 12500 mah 141*63.5*22.5 295 گرم پلاستیک 2
12500 میلی آمپر
دیدگاه ها