شارژ اولیه پاور بانک شیائومی 20000+نحوه استفاده از آن اولین بار

شارژ اولیه پاور بانک شیائومی 20000+نحوه استفاده از آن اولین بار
زمان مورد نیاز برای مطالعه
یکی از موارد بسیار مهم که بعد از خرید پاور بانک باید به آن توجه ویژه داشته باشید، شارژ اولیه آن است. پاورنک‌ها برخلاف تلفن‌های همراه امروزی که دیگر نیازی به شارژ ندارند، برای راه‌اندازی نیاز به شارژ اولیه دارند

همیشه خرید لوازم الکتریکی جدید برای ما سوالات زیادی را به همراه خود دارد، یکی از موارد مهم که باید به آن توجه کنید، بدون شک نحوه استفاده دقیق از آن است. یکی از وسایل پرکاربرد روزمره که لازم است توجه ویژه به آن داشته باشید، پاوربانک است. اما به دلایل مختلف، معمولا در درصد بالایی از پاوربانک‌های موجود در بازار فاقد یک دفترچه راهنمای کامل به زبان فارسی جهت آموزش استفاده از پاور بانک هستند، به همین دلیل لازم دیدیم تا با ارائه مطالبی کارآمد به موضوع شارژ اولیه و نحوه استفاده اولیه از پاوربانک برای اولین بار بپردازیم. همراه ما باشید تا به صورت کامل این موضوع را بررسی کنیم. سپاس از شما همراه عزیز مجله سورس کامپیوتر.

خرید پاوربانک برخلاف تصورات نیاز به تحقیق و بررسی دارد که در دو مقاله بهترین پاوربانک بازار که می‌توان خرید و راهنمای خرید پاوربانک به این موضوع اشاره کردیم؛ اما این به معنای این نیست که نحوه استفاده از پاور بانک برای اولین‌بار موضوع مهمی نیست. از طرفی ساخت پاور بانک به صورت دستی ممکن است ایمنی کافی را نداشته باشد، بنابراین خرید پاوربانک‌های باکیفیت اهمیت ویژه‌ای دارد که در ادامه به بررسی کاربرد و نحوه‌ی شارژ اولیه می‌پردازیم.

کاربرد و نحوه استفاده از پاوربانک

پاوربانک یک وسیله کاربردی و همراه است که نقش کلیدی در زندگی دیجیتال ما ایفا می‌کند، پاوربانک یک میزان شاررژ اولیه و شرایطی برای شارژ اولیه دارد که در ادامه این مقاله به آن می‌پردازیم. اما اگر بخواهیم خیلی خلاصه ولی مفید از کاربرد پاوربانک بگوییم، می‌توانیم به این موضوع اشاره کنیم که پاوربانک یک دستگاه ساده ولی کاربردی است که از یک باتری که اصلی‌ترین قطعه آن می‌باشد، تشکیل شده است. پاوربانک‌ها براساس ظرفیت و پورت خروجی می‌توانند از تلفن همراه، هندزفری، تبلت تا لپ‌تاپ را شارژ کنند.

شارژ اولیه پاوربانک

یکی از موارد بسیار مهم که بعد از خرید پاور بانک باید به آن توجه ویژه داشته باشید، شارژ اولیه و طرز استفاده از پاور بانک است. پاوربانک‌ها برخلاف تلفن‌های همراه امروزی که دیگر نیازی به شارژ ندارند، برای راه‌اندازی نیاز به شارژ اولیه دارند. فرقی نمی‌کند که باتری پاوربانک شما لیتیومی باشد یا یونی، در هر حالت همان‌طور که در دفترچه راهنمای پاوربانک نوشته شده، پاوربانکی که خریداری می‌کنید نیاز به شارژ اولیه دارد. اما این شارژ اولیه پاور بانک چگونه باید انجام شود و یا یک سوال مهم‌تر! مدت زمان شارژ اولیه پاور بانک چند ساعت است؟

در واقع شما برای شارژ اولیه پاوربانک زمان بیشتری را باید صرف شارژ کردن نمایید؛ در برخی از مقالات این گونه ذکر شده که شارژ اولیه پاوربانک بسته به برند، ابعاد و نوع باتری نیاز به شارژ 5 الی 15%  بیشتر به نسبت عادت‌های عادی دارند. مثلا شارژ اولیه پاور بانک شیائومی 20000 براساس اطلاعات به دست آمده باید در حدود 10% بیشتر از حالت عادی باشد، ولی در مورد شارژ اولیه پاوربانک انرجایز و انکر موضوع کمی متفاوت است و براساس برخی از نظرت این میزان کمتر از 10% خواهد بود.

نکته: یکی از راه‌هایی که نشان می‌دهد شارژ اولیه شما به اندازه کافی بوده، می‌‌تواند چهار چراغ LED باشد که درصورت تکمیل شدن شارژ حالت چشمک زن این چراغ‌ها به حالت ثابت تغییر می‌کند.

نحوه استفاده از پاوربانک برای اولین بار

علاوه‌بر موارد بالا یکی دیگر از نکات مهمی که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم، شدت جریان پاوربانک است، به همین دلیل لازم است که برای جلوگیری از بروز خرابی‌های احتمالی پاوربانک، حتما پاوربانک را با آداپتوری شارژ کنید که از نظر شدت جریان، دقیقا متناسب با عدد درج شده روی پاوربانک باشد، این تفکر که استفاده از شارژر Fast در کاهش زمان شارژ پاوربانک می‌تواند تاثیرگذار باشد، کاملا درست است ولی باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشید که استفاده طولانی مدت از fast شارژر‌ها به طرز قابل توجهی از طول عمر شما می‌کاهند.

یکی دیگر از موارد مهم که باید در  شارژ کردن پاوربانک به آن توجه ویژه داشته باشید شارژ کردن پاوربانک صرفا با استفاده از دستگاه‌های دیگر است، مانند لپ‌تاپ، شارژر فندکی، ضبط خودرو و ...، زیرا استفاده از این دستگاه‌ها به عنوان شارژر باعث می‌شود که طول عمر دستگاه شما به شدت کاهش یابد.

نکته: یکی از موارد مهم در استفاده از پاور بانک، نحوه شارژ کردن آن‌ها است، علاوه‌بر این که پاوربانک نباید مدت زمان زیادی را در شارژ بماند، این نکته توجه داشته باشید که به هیچ وجه گوشی را به پاوربانک در حال شارژ متصل نکنید.

پاوربانک‌های مختلف، به نسبت یک‌دیگر حالت نمایش میزان شارژ متفاوتی دارند، مثلا در راهنمای استفاده از پاوربانک‌های شیائومی، حالت نمایش میزان شارژ پاوربانک به وسیله چراغ‌های LED است؛ در این پاوربانک‌ها چهار چراغ LED وجود دارد که این چهار چراغ بیانگر میزان شارژ پاروبانک است. در واقع زمانی که:

  • فقط یک چراغ روشن باشد میزان شارژ پاوربانک 25% است.
  • اگر دو چراغ روشن باشد، میزان شارژ پاوربانک 50% خواهد بود.
  • 3 چراغ روشن بیانگر 75% شارژ در پاوربانک است.
  • در نهایت 4 چراغ روشن بیانگر 95 الی 100 درصد شارژ در پاوربانک است

اما این موضوع در راهنمای استفاده از پاوربانک انرجایز و برند‌های دیگر متفاوت است و در نحوه شارژ پاور بانک شیائومی 20000 و سایر ظرفیت‌های شیائومی صدق می‌کند. این نوع از پاوربانک‌ها که معمولا میزان شارژ آن‌ها با LED نمایش داده می‌شود، آسودگی بهتری را برای مخاطب به همراه دارند. در این پاوربانک‌ها عدد و میزان شارژ موجود در پاوربانک به‌صورت کاملا مستقیم نمایش داده می‌شود.

نکته: نیمه اول پاوربانک، زودتر از نیمه دوم پاوربانک شارژ می‌شود. پس این موضوع که 50% دوم پاوربانک چرا دیرتر شارژ می‌شود نشانه خرابی لپ‌تاپ شما نیست.

 

دیدگاه ها