جامع‌ترین مقاله راهنمای خرید پاوربانک+نکات کلیدی

جامع‌ترین مقاله راهنمای خرید پاوربانک+نکات کلیدی
زمان مورد نیاز برای مطالعه

پاوربانک با توجه به این موضوع که استفاده از وسایل دیجیتال روز به روز در حال افزایش است، تبدیل به یکی از اقلام ضروری شده است و از طرفی ساخت پاور بانک به صورت دستی ایمنی کافی را ندارد، همین موضوع سبب شده تا پاوربانک‌های مختلف با کارایی‌های متفاوت در بازار به چشم بخورد؛ اما نکته‌ مهمی که در مورد پاوربانک‌ها مطرح می‌شود، تفاوت در کارایی و دیگر مواردی است که می‌تواند در خرید شما تاثیر بگذارد، شاید در ظاهر خرید پاوربانک موضوع مهمی نباشد، ولی جزئیاتی وجود دارد که در صورت داشتن اطلاعات کافی، می‌توانید خرید بهتری را تجربه کنید. در این مقاله قصد داریم مرجعی کامل از راهنمای خرید پاوربانک خدمت شما ارائه دهیم، تا خرید بهتری را تجربه کنید.

راهنمای خرید و نکات مهم خرید پاوربانک

وقتی که از راهنمای خرید پاوربانک صحبت می‌کنیم، یک موضوع مهم در این میان است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید و این موضوع نیاز شماست، در واقع معیار صفت بهترین، برای خرید پاوربانک نیاز شماست، شما باید براساس نیاز خود، و نه کمتر و نه بیشتر  اقدام به خرید پاوربانک کنید. از جمله پارامتر‌هایی که نیاز شما را بیان می‌کند، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • اولین پارامتر برای بهترین خرید بودجه است.
  • میزان استفاده از پاوربانک از دیگر موارد تاثیرگذار در خرید پاوربانک است که با ظرفیت آن ارتباط مستقیم دارد.
  • از دیگر مواردی که به ظرفیت پاوربانک ارتبط دارد، ظرفیت باتری دستگاه شماست.
  • سرعت و انتظار شما از پاوربانک از دیگر نکات خرید پاوربانک است که می‌تواند در خرید پاوربانک معمولی یا فست شارژ تاثیرگذار باشد.
  • برند تلفن همراه شما در خرید پاوربانک می‌تواند تاثیرگذار باشد؛ مثلا دستگاه‌های برند Apple که نیاز به پاوربانک ویژه خود دارد.
  • قابلیت شارژ بی‌سیم که صرفا برای تلفن همراه‌هایی با قابلیت شارژ وایرلس مناسب است.
  • تعداد پورت خروجی از دیگر نکات خرید پاوربانک به حساب می‌رود، و شما باید درنظر بگیرید که قصد شارژ چه تعداد دستگاهی را با پاوربانک دارید.

مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم از نکات خرید پاوربانک به شمار می‌رود که باید به آن توجه داشته باشید. با توجه به اهمیت نکاتی که در بالا به آن اشاره کردیم، تصمیم به تولید این مقاله گرفتیم، البته که اگر تمایل به آشنایی با لیست بهترین پاوربانک های بازار را دارید، پیشنهاد می‌کنیم به این مقاله هم برای کسب اطلاعات بیشتر مراجعه کنید. با صرف 11 دقیقه از زمان ارزشمند خود همراه ما باشید.

برترین برند‌های تولید کنندگان پاوربانک

به دلیل ساختار نسبتا ساده پاوربانک ها که در مقاله ساخت پاوربانک هم به آن اشاره کردیم و در امتداد همین مقاله هم اشاره کوچکی به آن خواهیم داشت؛ برندهای متعددی اقدام به تولید پاوربانک کرده‌اند که در این قسمت به معرفی بهترین برندهای پاوربانک موجود در بازار خواهیم پرداخت؛ البته که انتخاب این برندها صرفا از میزان بالای فروش آن‌ها است.

پاوربانک شیائومی

یکی از برندهای مطرح و مناسب برای خرید پاوربانک شیائومی است. طراحی ساده و قاب نقره‌ای رنگ از جنس آلومینیوم سبب شده تا این پاوربانک ظاهری ساده ولی به روز داشته باشد. در کنار ظاهر، قیمت این پاوربانک هم مزید بر علت برای خرید پاوربانک است. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشیم، به دلیل وجود جنس درجه دو و سه این برند، خرید پاوربانک از فروشگاه‌های معتبری همچون سورس کامپیوتر است. پاوربانک‌های این برند در سه ظرفیت 5000، 10000 و 20000 میلی آمپر به بازار عرضه می‌شود.

پاوربانک انرجایز

از دیگر برند‌هایی که در راهنمای خرید پاوربانک می‌‌توانیم به شما پیشنهاد دهیم، انرجایز است. این برند که یکی از بهترین تولیدکنندگان پاوربانک و ابزار این‌چنینی است با توجه به خصوصیات و طراحی جنجویانه‌تر به نسبت به دیگر برندها، یکی از گزینه‌ای اصلی و از نظر برخی متخصصین بهترین برند تولید کننده پاور بانک است. از خصوصیات شاخص این برند می‌توانید به ظرفیت‌های متفاوت و وجود دو پورت خروجی اشاره کنیم. البته که برخی از پاوربانک‌های این برند برخلاف شیائومی که میزان باتری موجود را با چراغ نشان می‌دهند، با LED به صورت عددی نشان می‌دهند.

پاوربانک سامسونگ

سامسونگ هم یکی دیگر از تولید کنندگان پاوربانک است که از نظر ظاهری شباهت زیادی به پاوربانک‌های شیائومی دارند. از خصوصیات شاخص پاوربانک‌های این برند می‌توانیم به قابلیت fast charge و wireless البته در برخی مدل‌ها اشاره کنیم. عموما اکثر پاوربانک‌های سامسونگ موجود در بازار  ظرفیت 10000 میلی آمپری دارند.

پاوربانک ای دیتا

یکی دیگر از  برندهای معتبر  که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، ADATA است که خلاف طراحی ساده و غیر جذاب قابلیت و کیفیت قابل قبولی دارند. پاوربانک‌های این برند هم مانند اکثر برندها قابلیت‌هایی مانند دو پورت، ظرفیت‌های مختلف و موارد این چنینی دارند.

نکته: برند‌های معتبر دیگری مانند Aunkey  و Anker هم به عنوان برند‌های مطرح برای خرید پاوربانک به حساب می‌آیند، به ویژه برای گوشی‌های آیفون که به نسبت سایر برند‌ها حساسیت‌های خاصی در خرید لوازم جانبی دارد.

هر پاوربانک را بهر کاری ساخته‌اند

اما قبل از پرداختن به نکات و راهنمای خرید پاوربانک لازم است با انواع پاوربانک آشنا شوید.

پاوربانک‌های مناسب تلفن همراه

پاوربانک‌های مخصوص تلفن همراه عموما ابعادی در حد و قواره تلفن همراه دارند، از دیگر  خصوصیات این پاوربانک‌ها ظرفیت 5000 تا 20000 میلی آمپری است. اما مهمترین خصوصیت این پاوربانک‌ها در شدت جریان متناسب با باتری گوشی خلاصه می‌شود که در حدود 5 ولت است. عموما اکثر پاوربانک‌ها موجود در بازار با خصوصیاتی که گفتیم، علاوه‌بر تلفن همراه، قابلیت شارژ  هندزفری، ساعت هوشمند و چنین دستگاه‌هایی دارند.

بیشتر بخوانید: مدت زمان شارژ پاور بانک 20000 و 10000 و 30000

نکته: پاوربانک‌های نسل جدید که به نام پاوربانک هوشمند هم شناخته می‌شوند، قابلیت تنظیم ظرفیت و شدت جریان مناسب با تلفن همراه یا لپ‌تاپ شما را دارند تا آسیب کمتری به دستگاه شما وارد شود. البته که قیمت بالا این پاوربانک‌ها شاید شما را از خرید این نوع از پاوربانک منصرف کند.

پاوربانک‌های مناسب لپ تاپ

مکانیزم پاوربانک‌های لپ تاپ کاملا متفاوت است، از این جهت می‌گوییم متفاوت که این پاوربانک‌ها باید متناسب با شدت جریان باتری‌های لپ‌تاپ باشند. برند‌هایی همچون Dell، Asus، ADATA از تولید کنندگان پاوربانک لپ تاپ هستند.

پاوربانک‌های خورشیدی

این نوع از پاوربانک‌ها که به دلیل استفاده از انرژی خورشیدی گزینه مناسبی برای کمپرها و جهان‌گردها به حساب می‌آید، از جمله پاوربانک‌های پرفروش بازار به حساب می‌آید. نکته‌ای که باید در خصوص این پاوربانک‌ها در نظر داشته باشید، قیمت نسبتا بالا این محصولات است. در حالت کلی پیشنهاد می‌کنیم که در کنار پاوربانک خورشیدی حتما یک پاوربانک معمولی هم خریداری کنید تا در شب یا هوای ابری کار شما را لنگ نگذارد. برای خرید بهتر و کسب اطلاعات کاربردی‌تر لازم است که سری به مقاله آیا پاوربانک خورشیدی می‌تواند نیاز ما را برطرف کند؛ بزنید.

پاوربانک‌های دست‌ساز

با توجه به این موضوع که قطعات تشکیل دهنده پاوربانک آن‌چنان هم پیچیده نیستند، استفاده از پاوربانک‌های دست‌ساز که عموما از باتری دست دوم لپ تاپ ساخته می‌شوند؛ گزینه مناسبی برای استفاده‌های دم دستی است. اگر تمایل به ساخت پاوربانک دست‌ساز دارید، به شما مطالعه ساخت پاوربانک را پیشنهاد می‌کنیم. البته که به دلیل عدم مهندسی کافی در ساخت این پاوربانک‌ها، معمولا در بلند مدت باعث کاهش طول عمر باتری تلفن همراه می‌شوند.

ظرفیت پاوربانک‌ها

یکی از نکات مهم که در راهنمای خرید پاوربانک باید به آن توجه ویژه داشته باشید و در نیاز‌های بالا از آن صحبت کردیم، ظرفیت پاوربانک است. همان‌طور که در بالا به این موضوع اشاره کردیم؛ عموما ظرفیت پاوربانک‌های مناسب تلفن همراه در حدود 5000 تا 20000  میلی آمپر یا mAh است. برای انتخاب بهترین پاوربانک براساس ظرفیت آن‌ها لازم است که ابتدا نیاز‌های خود را بررسی کنید. منظورمان از نیاز تعداد دستگاه‌های قابل شارژ و ظرفیت هر یک از آن‌ها است.

اگر از پاوربانک انتظار شارژ دو دستگاه را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما پاوربانک با ظرفیت بیش از 10000 میلی‌آمپر تهیه کنید. تصور کنید که شما یک تلفن همراه با ظرفیت 4000 میلی آمپر و یک تبلت با ظرفیت 4500 میلی آمپر دارید و قصد خرید یک پاوربانک 10000 آمپری را دارید، با درنظر نگرفتن موضوع ظرفیت اسمی باید به این نکته توجه کنید که این پاوربانک حتی نمی‌تواند هر دو دستگاه شما را برای یک بار به صورت کامل شارژ کند. پس اگر توقع شما از پاوربانک شارژ دو دستگاه است، باید بگوییم که پاوربانک با ظرفیت 5000 و 10000 میلی آمپر اصلا نمی‌تواند نیاز شما را برطرف کند.

اما صحبت از ظرفیت اسمی و واقعی شد، اگر بخواهیم خیلی کوتاه ولی جامع به این موضوع بپردازیم، به همین چند خط و یک مثال اکتفا می‌کنیم که ظرفیت اسمی یعنی عددی که در جدول یا پشت محصول نوشته شده و ظرفیت واقعی یعنی این موضوع که پاوربانک چند بار تلفن همراه شما را شارژ می‌کند. برای درک این موضوع کافی است که به این مثال توجه ویژه داشته باشید:

تصور کنید که شما یک پاوربانک با ظرفیت 20000 میلی آمپر دارید، توقع شما برای شارژ یک تلفن همراه 3000 آمپری نزدیک به 7 مرتبه شارژ کردن است، اما در حقیقت این‌طور نیست و دستگاه شما را در حدود 5 مرتبه شارژ می‌کند. برای محاسبه میزان ظرفیت واقعی لازم است که بین 15 الی 20 درصد از ظرفیت اسمی پاوربانک کم کنید. یعنی برای یک پاوربانک با ظرفیت اسمی 20000 میلی آمپر شما 16000 میلی آمپر ظرفیت واقعی درنظر بگیرید.

نکته: البته خود عدد 16000 هم ظرفیت نهایی نیست و شما باید انرژی حرارتی و هدررفت سیم را هم در نظر بگیرید، با احتساب این موارد  ظرفیت واقعی نهایی چیزی در حدود 15000 میلی آمپر خواهد بود.

شدت جریان پاوربانک

از موارد تاثیرگذار  و یکی از نکات خرید پاوربانک که باید به آن توجه ویژه داشته باشید، شدت جریان ورودی و خروجی پاوربانک است.

احتمالا برای شما این موضوع پیش آمده که برای شارژ  تلفن همراه خود از چند شارژر استفاده کنید، اگر شدت جریان هر کدام از این شارژر‌ها متفاوت باشد، تاثیر مستقیمی در افزایش یا کاهش سرعت  شارژ خواهد داشت. این موضوع دقیقا ارتباط مستقیمی با میزان شدت جریان تلفن همراه شما خواهد داشت.  عموما شدت جریان پاوربانک به صورت آمپر نمایش داده می‌شود، اما گاهی ممکن است که این میزان هم به صورت میلی آمپر نمایش داده شود.

برای درک بهتر این موضوع پاوربانکی که شدت جریان 1 آمپر یا 1000 میلی آمپر دارد؛ به نسبت پاوربانکی که شدت جریان 2 آمپر یا 2000 میلی آمپر دارد، دوبرابر دستگاه شما را دیر‌تر شارژ می‌کند. انتخاب پاوربانک با بهترین میزان شدت جریان کاملا بستگی به شدت جریان تلفن همراه شما دارد. اگر تلفن همراه شما قابلیت Fast charge داشته باشد، باید پاوربانکی خریداری کنید که شدت جریان آن حداقل 2 آمپر باشد. عدم تناسب علاوه‌بر افزایش یا کاهش مدت زمان شارژ تلفن همراه می‌تواند در بلند مدت به باتری تلفن همراه یا هر دستگاهی که به وسیله پاوربانک آن را شارژ می‌کنید؛ آسیب جدی وارد کند.

 

پورت‌های خروجی یا ورودی

یکی دیگر از نکات که در راهنمای خرید می‌توانیم به آن اشاره کنیم، تعداد پورت‌های خروجی و ورودی پاوربانک است. اگر قصد شارژ  بیش از یک دستگاه با پاوربانک رادارید، پیشنهاد می‌کنیم که پاوربانک‌هایی با دو پورت خروجی خریداری کنید. اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، شدت جریان خروجی پاوربانک‌های دو پورت است. در پاوربانک‌های دوپورت یکی از پورت‌ها با شدت جریان خروجی 1 آمپر است و پورت دیگر با شدت جریان 2 آمپر که در کنار هم تمامی نیازهای شما را برطرف می‌کنند.

نکته: اگر تلفن همراه شما قابلیت Fast charge دارد، برای شارژ این دستگاه از پورت دو آمپری استفاده کنید و دستگاه دیگر  را که قابلیت Fast charge ندارد را با پورت یک آمپری شارژ کنید تا از طول عمر دستگاه‌ کاسته نشود.

نمایش‌گر میزان شارژ

از دیگر نکات خرید پاوربانک که باید به آن توجه داشته باشید، نمایش‌گر شارژ  آن است. در برخی از برند‌ها از چهار چراغ برای نمایش میزان صددر صدی شارژ استفاده می‌شود. در این نوع پاوربانک‌ها که عموا در دسته برند‌های همچون شیائومی و سامسونگ هستند یک چراغ بیانگر 25% شارژ، دو چراغ بیان‌گر 50% شارژ، سه چراغ بیان‌گر 75% شارژ و چهارچراغ بیان‌گر 95% شارژ خواهد بود.  در مورد نمایش‌گرهای LED هم نیازی به توضیح نیست.

جنس بدنه، ابعاد و ظاهر پاوربانک

یکی دیگر از نکات مهم در راهنمای خرید پاور بانک ظاهر پاوربانک است. عموما به غیر از سامسونگ و شیائومی که جنس آن‌ها از آلمینیوم است، بقیه پاوربانک‌ها از جنس پلاستیک فشرده هستند. عموما پاوربانک‌هایی که از جنس پلاستیک فشرده هستند ظاهری متفاوت‌تر به نسبت پاوربانک‌های آلومنیومی دارندف اما از نظر مقاومت پاوربانک‌های آلومینیومی مقاوم‌تر هستند. از نظر ابعاد هم که پیشنهاد می‌کنیم که پاوربانکی متناسب با ابعاد تلفن همراه خود تهیه کنید تا خوش دست‌تر باشد.

کیفیت و اصل بودن پاوربانک

یکی از موارد تاثیرگذار دیگر در خرید بهترین پاوربانک موجود در بازار اصل بودن آن است، باتوجه به درخواست زیاد برای خرید برند‌های معتبری همچون شیائومی، انرجایز، انکر و ... ، این محصولات درجه بندی‌های متفاوتی دارند و معمولا در بازار مدل‌هایی از این برند‌ها با قیمت بسیار پایین‌تر از حد معقول موجود هستند که عموما تقلبی می‌باشند. بدون شک راه‌های تشخیص محصول اصل از محصولا تقلبی بسیار سخت است؛ ولی پیشنهاد ما به شما خرید پاوربانک از فروشگاه‌های معتبری همچون سورس کامپیوتر است که با دارا بودن گارانتی اصالت محصولات خود را اثبات می‌کنند.

چند پیشنهاد مناسب برای خرید پاوربانک

مواردی که در بالا به عنوان راهنمای خرید پاوربانک و نکات خرید پاوربانک ذکر کردیم از موارد مهم و ضروری برای خرید پاوربانک است که دانستن آن‌ها می‌تواند جهت درستی به خرید شما ببخشد. اما برای راهنمایی بیشتر  چند مورد از پاوربانک‌های پرفروش بازار را به شما در این قسمت معرفی می‌کنیم.

 

REDMI PB200LZM 20000MAH

 

  • ظرفیت: 20000 میلی آمپر
  • ابعاد: 150.5*73.6*27.3
  • کلاس وزنی: 400گرم
  • نوع باتری: لیتیوم یونی
  • ولتاژ ورودی: 5.1 ولت
  • ولتاژ خروجی: 5.1 ولت
  • شدت جریان ورودی: 2.1 آمپر یا 2100 میلی آمپر
  • تعداد پورت خروجی: 2 عدد
  • ظرفیت اسمی: 20000 میلی آمپر ساعت
  • ظرفیت حقیقی: ما بین 18000 ال 17000 میلی آمپر ساعت
  • نحوه نمایش میزان باتری: نمایشگر LED
  • جنس بدنه: پلاستیک فشرده

دیگر خصوصیت‌ های منحصر به فرد

  • قابلیت شارژ دستگاه‌هایی نظیر تلفن همراه، تبلت، دوربین عکاسی، لپ تاپ، پخش کننده‌های موزیک و ...
  • مدیریت هوشمند شارژ
  • شارژ ایمن
  • فراوانی کاور پاور بانک برای این مدل

پاوربانک شیائومی Mi2S 10000mAh

 

  • ظرفیت: 10000 میلی آمپر
  • ابعاد: 147*71.2*14.2
  • کلاس وزنی: 240 گرم
  • نوع باتری: لیتیوم یونی
  • ولتاژ ورودی: 912 ولت
  • ولتاژ خروجی: 5.912 ولت
  • شدت جریان ورودی: 1.2 ، 1.6
  • تعداد پورت خروجی: 2 عدد
  • ظرفیت اسمی: 5000 الی 10000 میلی آمپر ساعت
  • ظرفیت حقیقی: در حدود 4000 الی 8000 میلی آمپر ساعت
  • نحوه نمایش میزان باتری: نمایشگر LED
  • جنس بدنه: آلمینیوم

دیگر خصوصیات منحصر به فرد

  • انواع گوشی های موبایل، تبلت، دوربین دیجیتال، موزیک پلیر و دیگر دستگاه های از این قبیل
  • مناسب برای شارژ دستگاه‌هایی با قابلیت کم
  • مقاوم در برابر جریان
  • مقاوم در برابر اتصال کوتاه

 

 

پاوربانک شیائومی Mi2c 20000mAh

  • ظرفیت: 20000 میلی آمپر
  • ابعاد: 5*69.5*23.9 میلی متر
  • کلاس وزنی: معمولی، 370 گرم
  • نوع باتری: لیتیوم پلیمری
  • ولتاژ ورودی: 5 ولت
  • ولتاژ خروجی: 5 ولت
  • شدت جریان ورودی: 1.5 آمپر و 2.4 آمپر
  • تعداد پورت خروجی: 2 عدد
  • ظرفیت اسمی: 20000 میلی آمپر ساعت
  • ظرفیت حقیقی: در حدود 15000 الی 17000 میلی آمپر ساعت
  • نحوه نمایش میزان باتری: نمایشگر LED
  • جنس بدنه: پلاستیک فشرده

دیگر خصوصیات منحصر به فرد

  • انواع گوشی های موبایل، تبلت، موزیک پلیر و دیگر دستگاه های از این قبیل
  • امکان شارژ تبلت (با شدت‌جریان 2.0 آمپر و بالاتر)
  • مقاوم در برابر جریان
  • مقاوم در برابر اتصال کوتاه

بیشتر بخوانید: نحوه شارژ پاور بانک شیائومی 20000 برای اولین بار

پاوربانک انرجایزر UE20015CQ 20000mAh

 

 

  • ابعاد: 165*100*25.5
  • کلاس وزنی: بیش از 400 گرم
  • باتری: لیتیومی پلیملری
  • ولتاژ ورودی: 5 ولت
  • ولتاژ خروجی: 5 ولت
  • شدت جریان ورودی: 2 آمپر
  • تعداد پورت خروجی: 2 عدد
  • ظرفیت اسمی: 20000 میلی آمپر ساعت
  • ظرفیت حقیقی: در حدود 16000 میلی آمپر ساعت
  • نحوه نمایش میزان باتری: نمایشگر LED
  • دیگر خصوصیات منحصر به فرد
  • انواع گوشی های موبایل، تبلت، دوربین دیجیتال، موزیک پلیر و دیگر دستگاه های از این قبیل

 

 

دیدگاه ها