مدت زمان شارژ پاور بانک 20000 و 10000 شیائومی چند ساعت است؟

مدت زمان شارژ پاور بانک 20000 و 10000 شیائومی چند ساعت است؟
زمان مورد نیاز برای مطالعه
مدت زمان شارژ پاوربانک به دلایل مختلفی مرتبط است، برای مثال شدت جریان پاوربانک و ظرفیت آن از نکات مهم و تاثیرگذار در شارژ پاوربانک است


با توجه به پیشرفت تکنولوژی و گره خوردن زندگی ما با ابزارهای مختلف دیجیتال، مانند تلفن همراه، هدست‌های بلوتوثی، تبلت و لپ‌تاپ، نیاز به پاوربانک روزبه روز بیشتر می‌شود، در این شرایط لازم است که اطلاعات اولیه از پاوربانک داشته باشیم، در مقاله گذشته یعنی "نحوه استفاده و مدت زمان شارژ اولیه پاوربانک" اطلاعات ابتدایی از استفاده پاوربانک خدمت شما عزیزان و همراهان مجله سورس کامپیوتر ارائه کردیم، اما این موضوع صرفا برای نحوه استفاده اولیه و میزان شارژ پاوربانک بود، اما موضوعی که لازم دیدم در مورد آن هم صحبت کنیم، مدت زمان شارژ پاوربانک است. پس همراه ما باشید تا در عرض 4 دقیقه مدت زمان شارژ پاور بانک 20000 ردمی و 10000 شیائومی را با یکدیگر بررسی کنیم. برای کسب اطلاعات بهتر در خصوص خرید و انتخاب پاوربانک باید به این موضوع توجه کنید که مطالعه تمامی خصوصیات بهترین پاوربانک می‌تواند ذهنیت مثبتی برای انتخاب بهتر در ذهن شما ایجاد کند.

پاوربانک برخلاف میزان کاربرد آن که این روز‌ها تبدیل به یک وسیله کاربردی شده، ساختار ساده‌ای دارد، حتی مدرن‌ترین پاوربانک‌ هم از یک باتری یونی یا لیتیومی تشکیل شده که حکم قلب لپ‌تاپ را ایفا می‌کند. اما موضوعی که در همان مقاله نحوه استفاده از پاوربانک گفتیم بیان می‌کند که در استفاده از لپ‌تاپ باید کمی وسواس داشت، برای مثلا موارد زیر که عموما تمامی ما به آن بی‌توجه هستیم، می‌تواند در کاهش طول عمر لپ‌تاپ بسیار اثرگذار باشد. اگر بخواهیم این موارد را به صورت خلاصه نام ببریم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • شارژ اولیه پاور بانک باید به صورت کامل انجام شود که چیزی در حدود 5 الی 15% بیشتر از حالت عادی است.
  • از نکات مهم دیگر که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، استفاده از شارژ با شدت جریان متناسب با اطلاعات پاوربانک است.
  • از نکات مهم دیگر که لازم است به آن اشاره کنیم، بدون شک عدم استفاده از fast شارژرها است، البته در صورتی که پاوربانک شما این قابلیت را نداشته باشد.
  • از نکات مهم دیگر که باید به آن اشاره کنیم، عدم شارژ لپ‌تاپ با دستگاه‌های دیگر مانند لپ‌تاپ و سوکت ضبط ماشین است.
  • مطالب پیشنهادی و سوالات متداول
  • بررسی آموزش ساخت پاور بانک
  • آیا خرید پاوربانک خورشیدی منطقی است؟
  • بررسی مدت زمان شارژ پاوربانک و شارژ گوشی توسط پاوربانک

مدت زمان شارژ پاوربانک به دلایل مختلفی مرتبط است، برای مثال شدت جریان پاوربانک و ظرفیت آن از نکات مهم و تاثیرگذار در شارژ پاوربانک است. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در مورد  شدت جریان و ظرفیت پاوربانک لازم است که به مقاله راهنمای خرید پاوربانک مراجعه نمایید.

ظرفیت پاوربانک اسمی و واقعی

 زمانی که صحبت از ظرفیت پاوربانک می‌شود باید به این موضوع توجه کنید که پاوربانک‌ها دو نوع ظرفیت دارند، ظرفیت اسمی و ظرفیت واقعی، ظرفیت اسمی همان ظرفیتی است که برروی دستگاه قید شده و ظرفیت واقعی همان ظرفیتی است که دستگاه شما را شارژ می‌کند.

اما ظرفیت اسمی و ظرفیت واقعی پاوربانک چه میزان با یکدیگر تفاوت دارند؟ در واقع این یک موضوع طبیعی است و در حالت عادی میزان ظرفیت واقعی یک پاوربانک از میزان ظرفیت اسمی آن در حدود 15 الی 20% کمتر است، برای مثال اگر ظرفیت اسمی یک پاوربانک در حدود 20000 mAh باشد، ظرفیت طبیعی آن در حدود 15% کمتر است، یعنی چیزی در حدود 17000 تا 18000  میلی آمپر که باید به این مضوع در زمان خرید توجه ویژه داشته باشید.

شدت جریان پاوربانک

شدت جریان پاوربانک از دیگر موارد تاثیرگذار در مدت زمان شارژ پاوربانک است، عموما اکثر پاوربانک‌ها ظرفیتی در حدود 1 الی 2 آمپری دارند که در برخی از برند‌ها این میزان به صورت 1000 الی 2000 آمپر نمایش داده می‌شود. در حالت کلی پاوربانکی که ظرفیت 2  آمپری دارد، 2 برابر سریع‌تر از پاوربانکی که ظرفیت تک آمپری دارد، شارژ می‌کند.

مدت زمان شارژ پاوربانک

برای به‌دست آوردن مدتی زمانی که پاوربانک شارژ می‌شود یا دستگاهی را شارژ می‌کند، می‌توانیم از فرمول زیر استفاده کنیم.

مدت زمان شارژ گوشی با پاوربانک = 1000*شدت جریان خروجی شارژر برحسب آمپر/ ظرفیت پاوربانک برحسب میلی‌آمپر ساعت

با توجه به فرمول بالا اگر بخواهیم مدت زمان شارژ پاوربانک را محاسبه کنیم، نتیجه حاصله به شرح زیر خواهد بود:

20000/1000*2=10

با توجه به فرمول و نتیجه حاصله، مدت زمان شارژ پاوربانک 20000 میلی آمپر با یک شارژر با شدت جریان دو میلی آمپر شارژ شود، در حدود 10 ساعت است. حال اگر بخواهیم مدت زمان شارژ پاوربانک را کمی دقیق‌تر یعنی برمبنا ظرفیت واقعی محاسبه کنیم، نتیجه حاصله به شرح زیر خواهد بود:

18000/1000*2=9

براساس محاسبه بالا این میزان برمبنا ظرفیت واقعی پاوربانک چیزی در حدود 9 ساعت خواهد بود.

اما نکته مهمی که باید به آن توجه کنید، مدت زمانی است که این دستگاه با این میزان شدت جریان تلفن همراه شما را شارژ می‌کند، اجازه دهید یک با یک مثال ملموس این بخش را توضیح دهیم، مثلا مدت زمان شارژ پاوربانک 10000 شیائومی با شدت جریان 2 آمپر چقدر خواهد شد؟ به مثال زیر توجه کنید:

10000/1000*2=5

با توجه به محاسبه بالا مدت زمان شارژ پاور بانک 10000 شیائومی در حدود 5 ساعت خواهد بود که این میزان با توجه به ظرفیت اسمی است و برای محاسبه میزان آن برمبنا ظرفیت حقیقی باید به‌صورت زیر عمل کنید.
البته با فرض این‌که ظرفیت حقیقی 20% از ظرفیت اسمی کمتر باشد.

8000/1000*2=4

پس مدت زمان شارژ پاوربانک 10000 شیائومی در حدود 4 ساعت خواهد بود. اما پس از بررسی مدت زمان شارژ پاوربانک لازم است تا به موضوع مرتبه شارژ تلفن همراه بپردازیم، تصور کنید که مبنا ما یک گوشی با ظرفیت باتری 3000  میلی آمپر باشد و پاوربانکی که داریم، پاوربانکی با 20000 میلی آمپر ظرفیت و جریان خروجی 2 آمپر تا بررسی کنیم که برای شارژ این تلفن همراه چند مرتبه خواهد بود.

بدون توجه به ظرفیت داخلی عدد بدست آمده به صورت زیر است:

ظرفیت گوشی/ ظرفیت پاوربانک


20000/3000=6/6

باتوجه به ظرفیت پاوربانک و تلفن همراه، این پاوربانک می‌تواند علاوه‌بر 6 مرتبه کامل + 60% هم تلفن شما را شارژ کند، حالا با توجه به مدت زمانی که در بالا محاسبه کردیم، مدت زمانی که برای 100% شارژ تلفن همراه باید صرف کنید چیزی در حدود 1 ساعت و نیم خواهد بود.

در انتها اگر قصد خرید پاوربانک فست شارژ دارید میتوانید جهت مشاهده بهترین پاور بانک های موجود در بازار به فروشگاه سایت سورس در لینک زیر مراجعه کنید

دیدگاه ها