تشخیص اسپیکر JBL اصل با 9 روش ریز بینانه

تشخیص اسپیکر JBL اصل با 9 روش ریز بینانه
زمان مورد نیاز برای مطالعه

تشخیص اسپیکر JBL اصل از تقلبی، موضوعی است که باید هنگام خرید اسپیکر جی بی ال به آن توجه کرد. بیش از هشتاد سال است که نام JBL در صنعت موسیقی می‌درخشد. محصولاتی مثل اسپیکرهای Charge و Flip، جزو پرفروش‌ترین اسپیکرهای قابل حمل بازار هستند. مثل هر برند مشهور دیگری، نسخه‌های تقلبی یا همان تقلبی اسپیکرهای JBL هم در بازار موجود است. اسپیکرهای تقلبی با وجود ارزان بودن، کیفیت نسخه‌های اصلی را ندارند و خیلی زود خراب می‌شوند. بنابراین بهتر است به جای خرید محصولات تقلبی متعدد، یک بار هزینه کنید و یک اسپیکر اصلی را بخرید. در این مطلب می‌خواهیم تفاوت‌های اسپیکر JBL اصل با تقلبی را توضیح دهیم تا در هنگام خرید، دچار خطا نشوید. با کامپیوتر سورس همراه باشید.

اهمیت تشخیص اسپیکر JBL اصل از تقلبی

خرید یک محصول اصلی به جای تقلبی، از چند نظر قابل بررسی است که در ادامه به آنها می پردازیم:

ارزش قائل شدن برای هزینه‌ای که می‌کنید.

شما برای خرید هر محصول، هزینه‌ای را متحمل می‌شوید. با دیدن نام JBL روی یک محصول، با خودتان فکر می‌کنید که در حال خرید باکیفیت‌ترین اسپیکر بازار هستید. ولی بعد از خرید و زمانی که کیفیت صدای اسپیکر شما را نا امید کرد، از هزینه‌ای که کرده‌اید پشیمان خواهید شد.

مسئله این است که کیفیت صدای محصول تقلبی، در حد هزینه‌ای است که می‌کنید؛ همان مثل معروف که می‌گوید هرچقدر پول بدهی، همان قدر آش می‌خوری! در تهیه اسپیکرهای اصلی JBL، از متریال و تکنولوژی‌هایی استفاده می‌شود که در ساخت اسپیکر تقلبی خبری از آن‌ها نیست.

کیفیت و بلندی صدای اسپیکرهای اورجینال JBL اتفاقی نیست و مهندسان خبره برای طراحی تک‌تک جزئیات این محصولات، تلاش کرده‌اند. در اسپیکرهای اصلی، از تکنولوژی‌های مدرنی مثل مقاومت در برابر رطوبت استفاده شده است؛ حتی اگر این آپشن‌ها در محصولات تقلبی وجود داشته باشد هم ممکن است به بهترین نحو کار نکنند.

خرید محصولات دارای ضمانت‌نامه با تشخیص اسپیکر JBL اصل

فروشندگان محصولات تقلبی، هیچ‌گونه ضمانت‌نامه‌ای را به شما ارائه نمی‌دهند. این در حالی است که گارانتی محصولات اصلی، خیال شما را بابت هرگونه خرابی احتمالی راحت خواهد کرد. بنابراین بهتر است که با یک هزینه نسبتا بالاتر، یکبار یک اسپیکر باکیفیت و اوریجینال را تهیه کنید و از کیفیت صدای آن لذت ببرید. در هر صورت خرید اسپیکر JBL تقلبی را توصیه نمی‌کنیم.

راه های تشخیص اسپیکر JBL اصل

تشخیص اسپیکر جی بی ال اصل، می‌تواند یک کار چالش برانگیز باشد. معمولا لوگوی JBL روی این محصولات حک شده و از نظر ظاهری هم در نگاه اول تفاوتی با محصول اصلی نمی‌بینید. اما با کمی موشکافی، می‌توان محصول اصلی را از تقلبی تشخیص داد.

با هم نگاهی به مواردی می اندازیم که باید به آنها توجه کنید تا بهترین اسپیکر JBL اصل را خرید کنید:

تشخیص JBL اصل با توجه به قیمت اسپیکر

اگر یک اسپیکر JBL را با قیمتی بسیار کمتر از قیمت بازار مشاهده کردید، حتما به تقلبی بودن آن شک کنید. شما می‌توانید با یک جستجوی ساده، رنج قیمتی اسپیکرهای JBL را در فروشگاه‌های اینترنتی داخلی و خارجی مشاهده و مقایسه کنید. تحقیق درباره قیمت، به شما در جلوگیری از خرید اجناس تقلبی کمک بزرگی می کند.

تماشا یا خواندن نقد و بررسی از منابع معتبر

دیدن نقد و بررسی از منابع معتبر، به شما دید خوبی درباره یک محصول می‌دهد. منتقد در هنگام آنباکس محصول، ویژگی‌های ظاهری جعبه و خود محصول را بررسی می‌کند. شما با دیدن این ویژگی‌ها، از ویژگی‌های محصول اصلی آگاه شده و خرید خود را آگاهانه انجام خواهید داد.

وجود لوگوی JBL به صورت چاپ شده روی جعبه

اگر لوگوی جی بی ال به صورت یک برچسب روی جعبه اسپیکر باشد، حتما با یک محصول تقلبی مواجه هستید. لوگوی JBL اسپیکرهای اصل، به صورت چاپ شده روی جعبه آن قرار دارد. 

تشخیص اسپیکر JBL اصل با مشاهده اطلاعات کامل محصول روی جعبه آن

اطلاعات تمامی اسپیکرهای اصلی JBL، روی جعبه آن به زبان‌های مختلف نوشته شده است. اگر اسپیکری را دیدید که روی جعبه آن هیچ خبری از اطلاعاتی مثل سریال نامبر (Serial Number)، کیو آر کد (QR Code) و مشخصات محصول به زبان‌های مختلف نباشد، حتما با یک محصول تقلبی مواجه هستید.

در تصویر زیر می‌توانید عدم وجود سریال نامبر و... را روی جعبه محصول تقلبی مشاهده کنید:

تشخیص اسپیکر JBL اصل

باید بگوییم که نکاتی مثل کیفیت ساخت جعبه، کیفیت چاپ، فونت‌ها و... را هم مدنظر قرار دهید که در نسخه اصلی، بسیار بهتر است.

تشخیص اسپیکر JBL اصل با بررسی وجود لوگوی HARMAN روی جعبه اسپیکر

کمپانی HARMAN، یک کمپانی بین‌المللی است که در زمینه تولید محصولات صوتی و تصویری فعالیت می‌کند. شرکت JBL هم زیرمجموعه‌ای از این شرکت است. لوگوی کمپانی HARMAN، معمولا روی محصولات تقلبی جی بی ال وجود ندارد. بنابراین حتما وجود لوگوی این کمپانی را هم بررسی کنید.

کمپانی HARMAN

بررسی ابعاد و وزن اسپیکر

توجه به ابعاد و وزن اسپیکر هم یکی دیگر از راه‌های تشخیص اسپیکر JBL اصل است. با مراجعه به سایت کمپانی یا فروشگاه‌های معتبر می‌توانید ابعاد و وزن دقیق محصول را مشاهده و با مشخصات محصول خریداری شده، مقایسه کنید.

تشخیص JBL اصل

تفاوت JBL اصل و تقلبی از نظر لوگوی موجود روی اسپیکر

همچنین باید به لوگوی JBL موجود روی اسپیکر هم توجه کنید؛ رنگ لوگوی JBL در محصولات تقلبی، مات است.

تشخیص اسپیکر جی بی ال اصل

تشخیص JBL اصل با توجه به آداپتور و کابل شارژ اسپیکر

برای تشخیص اسپیکر JBL اصل، باید به آداپتور و کابل شارژ اسپیکر هم توجه کنید. آداپتور تقلبی، سبک‌تر است و اطلاعات مربوط به آن هم رویش چاپ نشده است.

تشخیص اسپیکر جی بی ال اصل

همچنین کابل شارژ اسپیکر اصلی با پلاستیک و کابل تقلبی، با سیم جمع شده است.

تشخیص اسپیکر جی بی ال اصل

تفاوت دکمه های JBL اصل و تقلبی

کیفیت دکمه‌های اسپیکر را هم برای تشخیص اسپیکر JBL اصل مدنظر قرار دهید. در محصول تقلبی، دکمه‌ها به صورت بیرون زده از بدنه محصول قرار گرفته‌اند؛ این در حالی است که در محصول اصلی، دکمه‌ها به زیبایی و با ظرافت در بدنه جا گرفته‌اند.

 تفاوت JBL اصل و تقلبی

خرید اسپیکر JBL اصل از سورس کامپیوتر

خرید از یک فروشگاه اینترنتی معتبر که نماد اعتماد الکترونیکی و درگاه پرداخت معتبر دارد، راه مناسبی برای خرید اسپیکرهای JBL اصلی و عدم نیاز به تشخیص اسپیکر JBL اصل است. محصولات سورس کامپیوتر با ضمانت اصالت کالا عرضه می‌شوند و هیچ گونه نگرانی بابت خرید از این فروشگاه وجود ندارد. همین الان سری به سورس کامپیوتر برای خرید اسپیکر جی بی ال بزنید.

دیدگاه ها