مقایسه مادربرد ایسوس و گیگابایت

مقایسه مادربرد ایسوس و گیگابایت
زمان مورد نیاز برای مطالعه

مادربرد یکی از اصلی‌ترین قطعات الکترونیکی لپ تاپ و کامپیوترها به‌حساب می‌آید که توسط برندهای مختلفی از جمله ایسوس و گیگابایت بر اساس نیازهای متفاوت در مدل‌های متنوع به تولید می‌رسد؛ بنابراین هنگام خرید مادربرد می بایست نکاتی را در نظر داشته باشید. در این مقاله که توسط فروشگاه سورس کامپیوتر تهیه شده است به مقایسه مادربرد ایسوس و گیگابایت خواهیم پرداخت تا با اطلاعات بیشتری محصول مورد نظر خود را پیدا کنید.

تفاوت مشخصات بارز و کاربردی مادربردهای ایسوس و گیگابایت

طراحی:

در صورتی که بخواهیم به شما اولین تفاوت این دو برند را بگوییم، بهتر است از طراحی آن‌ها شروع کنیم. هر دو برند تولید کننده مادربرد تلاش داشته‌اند محصولات خود را به‌گونه‌ای طراحی کنند که قطعات به درستی در جای خود قرار گیرند. از تفاوت‌های بارز در طراحی مادربردهای گیمینگ ایسوس به رنگ خاص قرمز یا نارنجی و همچنین نورپردازی RGB می توان اشاره داشت. در مقابل برند گیگابایت به صورت تخصصی مادربردهایی را برای گیمرها طراحی کرده است که می‌توان به نور پردازی خیره کننده و همچنین ساختار مهندسی جذاب قطعات تشکیل دهنده آن اشاره کرد.

عملکرد کلی:

دیگر تفاوت بارز و اصلی این دو برند این است که ایسوس در مواردی از قبیل سیستم خنک کننده بهتر عمل کرده است و باعث شده تا در این مورد از رقیب خود پیشی بگیرد. به‌طور کلی مادربردهای گیگابایت اندکی بیشتر از مادربردهای ایسوس گرما تولید می‌کنند و این ویژگی می‌تواند یک امتیاز مثبت برای برند ایسوس باشد.

تفاوت مقاومت و عمر مفید مادربرد گیگابایت و ایسوس

هر دو کمپانی تلاش دارند تا بهترین مادربردها را در اختیار کاربران قرار دهند. هر دو برند ایسوس و گیگابایت با استفاده از باکیفیت‌ترین قطعات کامپیوتری به تولید مادربردهای قدرتمند پرداخته‌اند . معمولاً اکثر مادربردهای ایسوس و گیگابایت به صورت هوشمند، دما را اندازه‌گیری می‌کنند تا اگر دما ناگهان افزایش یافت، به صورت خودکار جریان برق در مادربرد متوقف شود تا از بروز آسیب جلوگیری به عمل آید.

در خصوص مقاومت و کیفیت ساخت مادربردهای این دو برند باید بگوییم که مادربردهای گیگابایت از سختی و استحکام بیشتری برخوردار هستند؛ به‌طوری‌که شاید به‌سختی بتوانید پین و پل‌های موجود بر روی مادربرد را خم‌کنید.

در مقابل مادربردهای ایسوس از ظرافت بیشتری برخوردار هستند و نیاز است تا اتصال قطعات و همچنین کابل‌ها را با دقت و احتیاط بیشتری انجام دهید. از این رو مورد ذکر شده را می‌توان از مزیت‌های مادربرد گیگابایت به ایسوس نسبت داد.

مشخصات بارز و کاربری مادربرد ایسوس و گیگابایت

تفاوت امکانات و قابلیت‌های مادربرد ایسوس و گیگابایت

هر دو برند ایسوس و گیگابایت تلاش داشته‌اند تا جدیدترین قابلیت‌ها و امکانات لازم برای کاربران را در مادربردهای خود تعبیه کنند. از این رو ما به شما هر دو برند سازنده مادربرد را پیشنهاد می‌دهیم و می‌توانیم به شما بگوییم که هر دو برند هیچ کم و کاستی را در محصولات خود قرار نداده‌اند؛ اما باید دقت داشته باشید که تنوع محصولات در هر دو برند بسیار بالا است و باید ابتدا نیاز خود و نوع سیستمی که می‌خواهید جمع‌آوری کنید را در نظر داشته باشید و سپس برای خرید مادربرد اقدام فرمایید.

هر دو برند برای مادربردهای خود برنامه مخصوصی را طراحی کرده‌اند تا به‌راحتی بتوانید با دست باز تری برای شخصی‌سازی کامپیوتر خود اقدام فرمایید. در کل برند ایسوس توانسته نرم‌افزار قدرتمندتری را در محیط زیباتر باقابلیت‌های مختلف در اختیار کاربران قرار دهد؛ از این رو این مورد یکی از مزایای مادربرد ایسوس نسبت به گیگابایت است.

تفاوت هزینه تمام شده مادربرد ایسوس و گیگابایت

هر دو برند ایسوس و گیگابایت تلاش کرده‌اند تا محصولاتی با کیفیت بالا را در قالب محصولات اقتصادی، میان رده و پرچم‌دار(حرفه‌ای) ارائه دهند؛ اما از جهتی که برند ایسوس دامنه محصولات گسترده‌تری دارد تلاش کرده تا قیمت محصولات خود را مقداری پایین‌تر از برندهای تخصصی همچون گیگابایت قرار دهد. پس اگر به دنبال یک مادربرد قدرتمند با امکانات منحصر به فرد با قیمت مناسب هستید ما به شما برند ایسوس را پیشنهاد می‌کنیم؛ اما در صورتی می‌خواهید با پرداخت اندکی هزینه بیشتر صاحب یک محصول قدرتمند و مقاوم برای استفاده کارهای سنگین شوید، مادربردهای گیگابایت گزینه مناسب‌تری برای شما خواهند بود.

سخن آخر

هر دو برند ایسوس و گیگابایت پا به‌پای هم در حال حرکت هستند و از نظر کیفیت و کارایی، تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. درنتیجه انتخاب مادربرد برای شما سلیقه‌ای و مطابق با نیازتان خواهد بود. برای مشاهده قیمت مادربرد گیگابایت و قیمت مادربرد ایسوس به صفحه دسته بندی هر یک در سایت سورس مراجعه کنید. شما عزیزان می‌توانید در فروشگاه سورس کامپیوتر تنوع بی‌نظیری از مادربردهای ایسوس و گیگابایت را با تضمین قیمت و گارانتی اصالت محصول مشاهده کرده و پس از انتخاب، خرید خود را نهایی کنید. 

  • تاریخ: دوشنبه 16 اسفند 1400 - 16:12
  • نویسنده: hdmteam
  • صفحه: مقالات
دیدگاه ها