نحوه وصل کردن هدفون و هندزفری به PS5 (دو روش کابل و بلوتوث)

نحوه وصل کردن هدفون و هندزفری به PS5 (دو روش کابل و بلوتوث)
زمان مورد نیاز برای مطالعه

اتصال هدست و هندزفری به پلی استیشن 5 از موضوعات مهم و کاربردی در استفاده از این کنسول بازی است. پلی استیشن 5 یک کنسول بازی قدرتمند است که می‌تواند تجربه بازی را به سطح جدیدی برساند. یکی از ویژگی های مفید PS5، امکان اتصال هدست و هندزفری است که به شما امکان می‌دهد صدای بازی را با بهتر از همیشه و با وضوح بالا بشنوید و حین بازی با دوستان خود به صورت آنلاین نیز صحبت کنید. در این مقاله نحوه اتصال هدست و هندزفری به PS5 را به دو روش اصلی توضیح خواهیم داد. با ما تا انتهای این مقاله از کامپیوتر سورس همراه باشید.

اتصال هدست و هندزفری به پلی استیشن5: تجربه گفتگوی آنلاین و باکیفیت حین بازی!

بازی‌های آنلاین به طور فزاینده‌ای محبوب می‌شوند. بازیکنان دوست دارند با دوستان خود در سراسر جهان ارتباط برقرار کنند و با یکدیگر همکاری کنند. یکی از راه‌های انجام این کار، استفاده از هدست و هندزفری با آگاهی از نحوه اتصال هدست بلوتوث به ps5 است.

در این بخش و در پاسخ به این پرسش که چرا اتصال هدست و هندزفری به PS5 مفید است؟ به مزایای اتصال هدفون و هندزفری به پلی استیشن5 اشاره می‌کنیم:

  • تجربه بازی بهتر: صدای بازی با صدای قوی و وضوح بالا شنیده می‌شود و از این طریق موقعیت دشمنان خود را بهتر تشخیص داده و از محیط اطراف خود آگاه‌تر می‌شوید.
  • ارتباط بهتر با دوستان: از طریق اتصال هدست و هندزفری به پلی استیشن5 می‌توانید با دوستان خود به صورت آنلاین صحبت و با یکدیگر همکاری کنید که تجربه بازی را بسیار سرگرم‌کننده‌تر خواهد کرد.
  • تجربه گوش دادن به موسیقی بهتر: اتصال هدست و هندزفری به پلی استیشن5 باعث می‌شود موسیقی متن بازی را با صدای رسا و وضوح بالا بشنوید.

روش‌های اتصال هدست و هندزفری به PS5

دو روش اصلی برای اتصال هدست و هندزفری به PS5 وجود دارد که در ادامه آنها را توضیح خواهیم داد.

نحوه اتصال هندزفری بلوتوث به پلی استیشن5 با کابل

این روش ساده‌ترین نحوه اتصال هندزفری بلوتوث به ps5 است. اگر هدست یا هندزفری شما دارای یک کابل USB-C یا USB-A است، می‌توانید آن را به پورت USB PS5 وصل کنید. پس از انجام این مراحل، هندزفری شما به PS5 متصل می‌شود و می‌توانید از آن برای گوش دادن به صدا و گفتگوی آنلاین استفاده کنید.

مراحل کار و نحوه اتصال هدست بلوتوث به ps5 به این شرح است:

  • ابتدا هندزفری بلوتوث خود را روشن کنید. این کار باعث می‌شود که هندزفری در حالت جفت شدن (Pairingmode) قرار بگیرد.
  • کابل USB-C یا USB-A را به هندزفری وصل کنید. این کابل به انتقال صدا و داده بین هندزفری و PS5 کمک می‌کند.
  • کابل دیگر را به پورت USB PS5 وصل کنید. این کابل برق مورد نیاز برای کار هندزفری را تأمین می‌کند.

نحوه اتصال هدفون بلوتوثی به ps5 با بلوتوث

این روش به یک آداپتور بلوتوث نیاز دارد. اگر هدست یا هندزفری شما بلوتوث ندارد، می‌توانید از یک آداپتور بلوتوث برای اتصال آن به PS5 استفاده کنید.

برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • آداپتور بلوتوث را به پورت USB PS5 وصل کنید.
  • هدفون بلوتوثی خود را روشن و آن را در حالت Pairingmode قرار دهید.
  • PS5 را اسکن کنید تا هدفون را پیدا کند.

پس از انجام این مراحل، هدفون شما به PS5 متصل می‌شود و می‌توانید از آن برای گوش دادن به صدای بازی و گفتگوی آنلاین استفاده کنید.

در اینجا توضیحات بیشتری را در مورد نحوه اتصال هدست و هندزفری به پلی استیشن5 بیان می‌کنیم:

در نحوه اتصال هدست بلوتوث به ps5 ابتدا باید آداپتور بلوتوث را به پورت USB PS5 وصل کنید. این کار به مجموعه اجازه می‌دهد تا با هدفون بلوتوثی ارتباط برقرار کند.

سپس هدفون بلوتوثی خود را روشن و آماده جفت شدن کنید. برای انجام این کار، معمولا باید دکمه‌ای روی هدفون را فشار دهید یا نگه دارید. در صورتی که هدفون روشن نشد، علت روشن نشدن هدفون بلوتوثی را در مقاله مربوطه بخوانید.

PS5 را اسکن کنید تا هدفون را پیدا کند؛ برای انجام این کار باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • PS5 را روشن کنید.
  • روی Settings (تنظیمات) در منوی اصلی PS5 کلیک کنید.
  • روی Devices (دستگاه‌ها) کلیک کنید.
  • روی Bluetooth devices (دستگاه‌های بلوتوث) کلیک کنید.
  • روی دکمه Scan (اسکن) کلیک کنید.

برای اتصال هدست و هندزفری به پلی استیشن5 و پس از انجام این مراحل، PS5 هدفون بلوتوثی شما را پیدا می‌کند و آن را به عنوان یک دستگاه قابل اتصال نمایش می‌دهد.

برای اتصال هدفون به PS5، روی نام هدفون در لیست دستگاه‌های قابل اتصال کلیک کنید.

پس از اتصال هدفون به PS5، باید صدایی از هدفون خود بشنوید. همچنین، می‌توانید از دکمه‌های روی هدفون برای کنترل صدا و گفتگوی آنلاین استفاده کنید.

چگونه هدست را به PS5 وصل کنیم؟

نحوه تنظیم هدست و هندزفری در PS5

پس از اتصال هدست یا هندزفری به PS5، باید آن را در PS5 تنظیم کنید تا بتوانید از آن استفاده کنید.

برای انجام این کار نیز باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • PS5 را روشن کنید.
  • پس از روشن کردن دستگاه روی Settings (تنظیمات) در منوی اصلی PS5 کلیک کنید.
  • روی Sound (صدا) کلیک کنید.
  • روی Audio Output (خروجی صوتی) کلیک کنید.
  • در بخش Headphones (هدفون)، گزینه Connected Headset (هدفون متصل شده) را انتخاب کنید.
  • در بخش Output Device (دستگاه خروجی)، گزینه Headphones (هدفون) را انتخاب کنید.
  • در بخش Volume (صدا)، میزان صدای هدفون را تنظیم کنید.

نکات مهم در مورد نحوه اتصال هندزفری بلوتوث به ps5

اگر هدست یا هندزفری شما از بلوتوث پشتیبانی نمی‌کند، در نحوه اتصال هدفون بلوتوثی به ps5 می‌توانید از یک آداپتور بلوتوث برای اتصال آن به PS5 استفاده کنید.

 در این نحوه اتصال هندزفری بلوتوث به پلی استیشن5 برای تنظیم هدست یا هندزفری، ابتدا باید آن را روشن کرده باشید. پس از اتصال هدست یا هندزفری نیز باید آن را در PS5 تنظیم کنید تا بتوانید از آن استفاده کنید.

سخن پایانی

برای اطمینان از انجام صحیح کار اتصال هدست و هندزفری به پلی استیشن5 مراحل اتصال هدست یا هندزفری به PS5 را به دقت دنبال کنید. کافی است قبل از اتصال هدست یا هندزفری، مطمئن شوید که PS5 شما روشن است. سپس اگر هدست یا هندزفری شما از بلوتوث پشتیبانی می‌کند، از روش اتصال با بلوتوث و اگر پشتیبانی نمی‌کند، از روش اتصال با کابل استفاده کنید.

مطمئن باشید که اتصال هدست و هندزفری به PS5 کار چندان سختی نیست و با کمی دقت و حوصله خواهید توانست به راحتی این کار را انجام دهید.

دیدگاه ها