علت روشن نشدن هدفون بلوتوثی وهندزفری گردنی + روش های حل آن

علت روشن نشدن هدفون بلوتوثی وهندزفری گردنی + روش های حل آن
زمان مورد نیاز برای مطالعه

یکی از وسایل الکترونیکی که امروزه استفاده از آن زیاد شده و توجه کاربران موبایل و لپ‌تاپ و سیستم‌های رایانه‌ای را به خود اختصاص داده است هدفون‌ها و هندزفری‌های بلوتوثی هستند. با معرفی و به بازار آمدن این وسیله کاربردی، بسیاری از مشکلات کاربران در راستای استفاده از هدفون‌ها و هندزفری‌های سیم‌دار حل شد.

ولی این وسیله نیز همانند دیگر وسیله‌های الکترونیکی دارای مشکلاتی است؛ در این مقاله از سایت ما در سایت سورس کامپیوتر قصد داریم به مشکلات هدفون و هندزفری‌های بلوتوثی بپردازیم. اگر شما هم هدفون و یا هندزفری بلوتوثی‌تان به مشکل خورده است این مقاله قطعاً می‌تواند برای شما مفید باشد؛ پس در ادامه همراه ما باشید.

در ادامه با مشکلاتی که بیشتر از بقیه برای کاربران این وسیله‌های الکترونیکی به وجود آمده است همانند اینکه چرا هدفون روشن نمیشود؟ چرا هندزفری بلوتوثی روشن نمیشه، آشنا خواهیم شد.

قطع اتصال مکرر هدفون و هندزفری بلوتوثی

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که کاربران استفاده کننده از هدفون‌ها و هندزفری‌های بلوتوثی از آن ناراحت هستند قطع و اتصال مکرر این وسیله است. این قطع و اتصال ممکن است دلایل متعددی داشته باشد. ازجمله آن می‌توان به غیر اصل بودن محصول اشاره کرد. برخی افراد محصول غیر اصل را خریداری می‌کنند و در هنگام خرید هندزفری خوشحال از اینکه این وسیله را چقدر ارزان تهیه‌کرده‌اند؛ ولی به فکر خرابی‌ها و مشکلات پس از آن نیستند.

از دیگر عواملی که می‌توان برای قطع و وصل شدن هندزفری بلوتوثی نام برد کم بودن شارژ هندزفری یا هدفون است. همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم یکی از مشکلاتی که کاربرها از دست آن گله‌مند هستند این قطع و وصلی مکرر است. در صورت خرید کالای غیر اصل به دلیل ضعیف بودن باتری‌های آن‌ها ممکن است با این مسائل رو به رو شوید؛ ولی اگر هنوز این محصول را خریداری نکرده‌اید در صورت خرید محصول از فروشگاه‌های معتبر می‌توانید با خیالی آسوده از آن استفاده کنید.

• خاموش شدن خودکار هدست بعد از چند بوق:

علت خاموش شدن هندزفری بلوتوث، هدفون بلوتوثی یا هدست به‌صورت ناگهانی نیز به همین قطع و وصلی مکرر مرتبط می‌باشد. در هدست‌ها و هدفون‌ها زدن چند بوق پشت سر هم علامت ضعیف شدن باتری است که اعلام می‌کند باتری هدست شما رو به کاهش است و قرار است که هدست قطع شود. در این هنگام تنها راه حل اتصال هدست و یا هدفون به شارژر و شارژ کردن آن است.

مشکلات هدفون

جفت نشدن هدفون و هندزفری بلوتوثی با گوشی

پیدا نشدن هدفون و هندزفری بلوتوثی توسط گوشی و دیگر دستگاه‌ها را نیز برخی از کاربران هندزفری و هدفون‌های بلوتوثی تجربه کرده‌اند. با این مشکل هدفون، هدست و یا هندزفری شما با گوشی متصل نمی‌شود. در این زمان ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد که در جفت شدن و اتصال دو دستگاه به هم اختلالاتی را به وجود بیاورد برخی از این مشکلات و اختلالات می‌تواند شامل موارد زیر باشد. با بررسی موارد پایین می‌توانید این مشکل را نیز حل کنید.

• از روشن بودن بلوتوث هر دو وسیله اطمینان حاصل کنید. برخی اوقات ممکن است بلوتوث یکی از دستگاه‌ها خاموش بوده یا دچار مشکل شده باشد.

• نویز و موانع فیزیکی از دیگر دلایلی هستند که می‌توانند مانع از برقراری اتصال دو دستگاه به هم باشند. برای نویز می‌توان به موردی همچون حضور Wifi در نزدیکی یکی از دستگاه‌ها اشاره کرد؛ و حضور مانع فیزیکی نیز می‌توان قرار گرفتن دیوار بین دو دستگاه را مثال زد. پس اگر بین دو وسیله شما مانع فیزیکی وجود دارد این مانع را رفع کنید و یا اگر در محلی هستید که ممکن است نویز داشته باشد برای استفاده از این دستگاه‌ها از آن منطقه دور شوید یا وسیله‌ای که ‌ایجاد نویز می‌کند را در جای دیگری قرار دهید.

• ممکن است هدفون، هندزفری و یا هدست شما قبل از شما به دستگاه دیگری متصل شده باشد.

روشن نشدن هدفون و هندزفری بلوتوثی

در این مورد اولین سؤالاتی که ذهن کاربر را درگیر می‌کند این است که چرا هندزفری کار نمی‌کند؟ علت روشن نشدن هدفون بلوتوثی چیست؟ این مشکل می‌تواند دو علت داشته باشد. علت اول این است که هدفون یا هندزفری شما شارژ کافی ندارد و شارژ آن به‌طور کامل خالی شده است. در این حالت بهتر است که در ابتدا هدفون و هندزفری را به شارژر متصل کنید و از اینکه هدفون یا هندزفری شما شارژ دارد اطمینان حاصل کنید.

اگر پس از شارژ نیز هدفون و هندزفری شما با مشکل روشن نشدن روبرو شد دستگاه شما از لحاظ سخت افزاری به مشکل خورده است؛ در این حالت بهتر است هدفون یا هندزفری‌تان را به یک تعمیرکار حرفه‌ای نشان دهید تا علت روشن نشدن هندزفری بلوتوثی و هدفون را پیدا کند و آن را تعمیر نماید.

شارژ نشدن هدفون و هندزفری بلوتوثی

نحوه شارژ شدن هندزفری بلوتوثی به این صورت است که شما باید هدفون و یا هندزفری خود را به کمک یک کابل معمولا Type B به یک شارژر یا رابط و منبع انرژی وصل کنید. برای شارژ کردن هدفون و هندزفری بلوتوثی شما می‌توانید از موارد مختلفی همچون شارژرهای موبایل، پاوربانک و پورت USB لپ تاپ نیز کمک بگیرید.

البته به این علت که برخی شارژرهای موبایل فست شارژ بوده و 2 آمپر هستند توصیه می‌شود معمولا برای شارژ کردن هدفون و هندزفری‌های بلوتوثی از آن‌ها استفاده نشود.

در صورتی که با نحوه شارژ اولیه پاور بانک و استفاده از آن آشنا نیستید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله مربوطه را مطالعه نمایید.


همچنین بخوانید: برای خرید پاوربانک فست شارژ کلیک کنید.


علت شارژ نشدن هدفون و هندزفری می‌تواند عوامل مختلفی داشته باشد؛ از جمله این موارد می‌توان به مشکلات زیر اشاره کرد:

• ایراد در کابل شارژ هدفون و هندزفری بلوتوثی؛
• خراب بودن پورت شارژ هدفون و هندزفری؛
• خراب بودن باتری هندزفری یا هدفون؛
• گذر زمان زیاد از آخرین بار شارژ باتری‌های هدفون و هندزفری؛
• و آخرین مورد که شاید تاثیر کمتری داشته باشد نیز دما است.

صدای نویز همراه با هدفون و هندزفری بلوتوثی

یکی از اصلی‌ترین و بدترین مشکلات هدفون و هندزفری‌های بلوتوثی وجود نویز در صدای پخش شده توسط گوشی‌های هدفون و هندزفری در حین استفاده است. این اتفاق باعث می‌شود که گوش شما پس از کمی ‌استفاده از هدفون و یا هندزفری خسته شده و حتی ممکن است به علت وجود نویز دچار سردرد شوید. وجود این صدا‌ها می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد؛ اما نگران نویزهای اذیت کننده هدفون و یا هندزفری نباشید. در ادامه با انجام کارهای اشاره شده می‌توانید مشکل نویز را حل کنید.

• هر بلوتوث بی‌استفاده در اطرافتان را خاموش کنید. برخی اوقات ممکن است چند دستگاه شما بلوتوث فعال و روشن داشته باشند. در این حالت هدفون و هندزفری شما سعی می‌کند به چند دستگاه متصل شود. این امر در ابتدا باعث قطع و وصلی صدا و در حالت‌های دیگر باعث‌ ایجاد نویز در صدا می‌شود.

• فاصله را تا دستگاه پخش کم کنید. با این وجود که هدفون‌ها و هندزفری‌های بی سیم و بلوتوثی این امکان را به شما می‌دهند که آزادانه حرکت کنید؛ ولی باز با این حال سعی کنید از دستگاه پخش و جفت شده با هدفون یا هندزفری فاصله زیادی نداشته باشید. فاصله گرفتن از دستگاه پخش یکی از موارد مهمی ‌است که باعث ‌ایجاد نویز در صدای پخش شده می‌شود.

• برخی اوقات مشکل از خود هدفون یا هندزفری است. در این حالت می‌توانید هدفون‌تان را یک‌بار ریست کنید. در این حالت ممکن است نویز ایجاد شده رفع شود. برای ریست کردن هدفون یا هندزفری‌تان می‌توانید به سایت برند و شرکت سازنده مراجعه کنید و در آنجا به دنبال روش ریست کردن بگردید.


همچنین بخوانید: برای خرید اسپیکر بلوتوثی کلیک کنید.


قطع شدن صدای یکی از گوشی‌های هندزفری

از دیگر مشکلات هدفون و هندزفری‌های بلوتوثی قطع شدن صدای یکی از گوشی‌های هندزفری است؛ اما این مورد بیشتر در هندزفری‌های سیمی‌ اتفاق می‌افتد. در هندزفری‌های بلوتوثی این مورد می‌تواند به علت خرابی یکی از گوشی‌های هندزفری شما باشد. دیگر علت این مشکل می‌تواند از درست نبودن تنظیمات گوشی همراه شما باشد. در برخی اوقات پیش می‌آید که تنظیمات پخش صدا در سیستم پخش و دستگاه شما درست نیست و بر روی یک گوش تنظیم است برای این کار کافی است تنظیمات صدای سیستم را به حالت اولیه برگردانید.

جمع بندی

در این مقاله سعی شده تا این مشکلات هدفون و هندزفری‌های بلوتوثی را مورد بررسی قرار گیرد. مشکلاتی که ممکن است برای بیشتر کاربران این دستگاه‌ها پیش بیاید را به صورت موردی مورد بررسی قرار دادیم. این مقاله از سایت ما در سورس کامپیوتر به سوالات کاربران که چرا هدفونم روشن نمیشه و سایر مشکلات هدفون و هندزفری‌های بلوتوثی پاسخ داده شده است.

اگر قصد خرید این وسیله الکترونیکی را دارید یا در مورد آن‌ها مشکلی دارید مطالعه این مطلب قطعا به شما کمک خواهد کرد تا انتخاب صحیح تری داشته باشید. همچنین با راه حل‌هایی که برای مشکلات مطرح شده بیان داشتیم می‌توانید در صورت بروز مشکل، مشکلات هندزفری و هدفون‌های بلوتوثی را حل کنید.
از اینکه تا انتهای این مقاله همراه سورس کامپیوتر بودید از شما سپاسگزاریم.

  • تاریخ: سه شنبه 4 آبان 1400 - 16:56
  • نویسنده: hdmteam
  • صفحه: مقالات
دیدگاه ها