تفاوت صندلی گیمینگ با صندلی اداری در چیست؟ (5 تفاوت اصلی)

تفاوت صندلی گیمینگ با صندلی اداری در چیست؟ (5 تفاوت اصلی)
زمان مورد نیاز برای مطالعه

این روزها که دنیای گیمینگ مملو از انواع گیم‌های باکیفیت و پیشرفته شده است، تعداد گیمرها هم افزایش یافته و هر فرد فارق از جنسیت و سن می‌تواند مدتی از زمان خود را به گیم مورد علاقه خود اختصاص دهد. البته یک گیمر حرفه‌ای به‌خوبی می‌داند که برای رقم زدن بهترین تجربه به تجهیزات اتاق گیمینگ نیاز خواهد بود و صندلی گیمینگ یکی از اساسی‌ترین لوازم است. با این حال بسیاری از افراد بدون کسب اطلاعات قبلی نسبت به خرید صندلی گیمینگ اقدام می‌کنند و به اشتباه صندلی اداری که در خیلی جهات مشابه است را سفارش می‌دهند. از این رو این مطلب را به بررسی تفاوت صندلی گیمینگ با صندلی اداری اختصاص داده‌ایم. برای آشنایی با مهمترین تفاوت‌ها با کامپیوتر سورس همراه باشید.

5 تفاوت صندلی گیمینگ با صندلی اداری

میز گیمینگ را باید با یک صندلی مناسب تکمیل کرد و برای این کار به آشنایی با تفاوت صندلی گیمینگ با صندلی اداری نیاز است. مهمترین تفاوت‌های این دو نوع صندلی را می‌توان در راحتی، طراحی ظاهری، قیمت، ارتفاع و امکانات صندلی خلاصه کرد که جزئیات هر یک را جداگانه شرح می‌دهیم.

میزان راحتی

هر شخصی که در طول روز مدت زمان زیادی را در یک حالت مشخص قرار گیرد، دچار مشکلاتی نظیر کمر و گردن درد خواهد شد. فرقی نمی‌کند که این مدت زمان مشغول به گیمینگ باشد یا کار کردن پشت میز، راحت بودن و استاندارد قرار گرفتن بدن نکته بسیار مهمی است که نادیده گرفتن آن می‌تواند سلامتی جسمی را به خطر بیاندازد. به همین دلیل انواع صندلی گیمینگ و اداری استاندارد به‌صورتی طراحی می‌شوند که بدن در بهترین و راحت‌ترین حالت قرار بگیرد و کمترین فشار به اعضا وارد شود.

در مجموع اغلب صندلی‌های گیمینگ با میزان راحتی بیشتری طراحی می‌شوند و به عبارتی گیمر بر روی این نوع صندلی در مقایسه با صندلی اداری در حالات متنوع‌تر و بیشتری می‌تواند قرار گیرد؛ در مقابل در اغلب موارد برای طراحی صندلی اداری تنها نکات مربوط به استاندارد بودن مورد توجه طراحان قرار می‌گیرند و به راحت بودن توجه کمتری می‌شود. دلیل آن هم بسیار ساده است، بهترین صندلی‌های گیمینگ به منظور استفاده در اتاق گیمرها طراحی می‌شوند و آن‌ها می‌توانند در هر حالتی به دلخواه بنشینند. در حالی که صندلی‌های اداری برای محیط‌های کاری از جمله بانک‌ها و شرکت‌ها طراحی می‌شوند که محیط‌هایی رسمی هستند و بالطبع استانداردهای لازم در نشستن و انجام وظایف باید رعایت شود.

تفاوت صندلی گیمینگ با صندلی اداری

طراحی ظاهری

درست مانند هر وسیله مخصوص گیمینگ دیگر از جمله لپ تاپ گیمینگ در مقایسه با لپ تاپ معمولی، ویژگی‌های ظاهری ساده‌ترین عاملی است که با توجه به آن می‌توان به تفاوت صندلی گیمینگ با صندلی اداری پی برد. به طور معمول در طراحی این نوع صندلی‌ها از طرح‌های خاص، ابعاد بسیار بزرگ، ترکیب رنگ‌هایی مثل ترکیب مشکی با قرمز یا بنفش، بالشتک‌های محکم و بزرگ، لبه‌های مخصوص و برآمده و غیره استفاده می‌شود. این در حالی است که صندلی‌های اداری دارای طراحی‌های رسمی‌تر و ساده‌تری هستند؛ به طور معمول اندازه کوچکتری دارند و اغلب طراحان در طراحی آن‌ها از رنگ‌های ساده و خنثی نظیر قهوه‌ای، طوسی و مشکی ساده استفاده می‌کنند.

ما در مقاله ای دیگر، بهترین لپ تاپ های گیمینگ را معرفی کرده ایم.

قیمت

به طور معمول قیمت هر وسیله گیمینگ و لوازم اداری به عوامل گوناگونی بستگی دارد و قیمت صندلی‌ها هم به همین صورت است. برای مثال کیفیت و جنس ساختار داخلی صندلی، نوع دسته‌ها، جنس روکش، رنگ محصول، ارتفاع آن، کیفیت چرخ‌ها، برند سازنده و همه موارد مشابه در قیمت صندلی گیمینگ و اداری تأثیر خواهند گذاشت. با این وجود از آنجایی که اغلب صندلی‌های گیمینگ به‌صورت خاص‌تر و با امکانات بیشتری طراحی می‌شوند، قیمت آن‌ها هم نسبت به مدل‌های اداری بیشتر است. البته این مسئله برای همه موارد صدق نمی‌کند. برای مثال ممکن است یک صندلی اداری با جنس مستحکم و ظاهری بهتر نسبت به یک صندلی گیمینگ ساده قیمت بسیار بیشتری داشته باشد.

ارتفاع صندلی

امروزه اغلب صندلی‌های اداری و گیمینگ یا سایر نمونه‌هایی که برای زمینه‌های خاصی طراحی می‌شوند، ارتفاع زیادی دارند. این ارتفاع زیاد به منظور افزایش راحتی کمر و در مجموع ستون فقرات افراد است. با این وجود شایان ذکر است که ارتفاع را می‌توان از دیگر موارد مربوط به تفاوت صندلی گیمینگ با صندلی اداری دانست چراکه در اکثر نمونه‌ها صندلی‌های گیمینگ دارای ارتفاع بیشتری هستند. همان‌طور که گفته شد، اغلب آن‌ها راحتی بیشتری دارند و ارتفاع زیاد برای فراهم کردن امکان تکیه دادن گردن و حتی سر از واجبات راحت بودن صندلی محسوب می‌شود. در مقابل صندلی‌های اداری که به طور معمول اندازه کوچکتری دارند، ارتفاع کمتری هم دارند. البته در بعضی موارد برای نمونه‌های اداری هم ارتفاع زیادی در نظر گرفته می‌شود.

امکانات خاص

درست مانند هدفون گیمینگ که در مقایسه با هدفون معمولی از امکانات بیشتری نظیر چراغ‌های RGB برخوردار است، صندلی‌های گیمینگ هم در مقایسه با صندلی‌های اداری امکانات بیشتری در اختیار افراد قرار می‌دهند.

تعدادی از جذاب‌ترین امکانات بعضی از صندلی‌های مخصوص گیمینگ شامل این موارد است:

  • امکان تنظیم کردن پشتی صندلی تا حالت خوابیده
  • امکان تنظیم کردن قسمت‌های مختلف به‌ویژه ارتفاع دسته‌ها
  • مجهز بودن به اسپیکر
  • محل مخصوص قرار دادن لوازم

ما در مقاله ای دیگر، بهترین صندلی های گیمینگ معرفی کرده ایم.

کلام پایانی

در این مطلب به تعدادی از مهم ترین عوامل ایجاد تفاوت صندلی گیمینگ با صندلی اداری اشاره کردیم. هر فرد می‌تواند یکی از آن‌ها را با توجه به نیاز، میزان استفاده روزانه و بودجه شخصی خود انتخاب کند. البته با در نظر گرفتن این موارد می‌توان گفت که اگر قصد خرید صندلی برای گیمینگ یا حتی استفاده طولانی مدت به‌صورت روزانه دارید، انتخاب مدل‌های ارگونومیک و استاندارد گیمینگ می‌تواند گزینه بهتری باشد.

دیدگاه ها