بررسی تمامی راه‌ها و ترفند‌های تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال

بررسی تمامی راه‌ها و ترفند‌های تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال
زمان مورد نیاز برای مطالعه
بررسی تمامی راه‌ها و ترفند‌های تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال موضوع امروز مقاله ما است تا اگر هارد لپ تاپ قدیمی دارید آن را به واسطه باکس و مواردی که به شما می‌گوییم به هارد اکسترنال تبدیل کنید.

با توجه به قیمت هارد اکسترنال 2 ترابایت که کمی با اغراق این روزها سر به فلک می‌کشد این موضوع کاملا مشهود است که به دنبال راهی برای خرید هارد ارزان‌تر باشید؛ اما غافل از این‌که راهکارهای دیگری برای داشتن یک هارد کارا که اطلاعات ارزشمند خود را در آن ذخیره کنید هست. در این مقاله همراه شما هستیم تا با بررسی و آموزش تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال در کاهش هزینه خرید هارد اکسترنال نقش داشته باشیم؛ البته که در صورت نیاز می‌توانید با مراجعه به صفحه محصولات سورس کامپیوتر با کمترین هزینه ممکن اقدام به خرید هاردهای اکسترنال ارزان قیمت موجود در بازار کنید.

تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال آیا شدنی است؟

یکی از رایج‌ترین اقداماتی که برای بهبود کارایی لپ تاپ صورت می‌گیرد ارتقا هارد یا تبدیل هارد hdd به ssd است که در سرعت لپ تاپ تاثیر بسزایی می‌گذارد؛ اما در این بین یک موضوع مهم وجود دارد که کمتر به آن توجه می‌شود! آیا تا به‌ حال به این موضوع فکر کردید که هارد قدیمی چه کارایی‌هایی می‌تواند برای شما داشته باشد؟

تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال حداقل استفاده‌ای است که می‌توانید از هاردی که احتمالا لازمتان نمی‌شود داشته باشید؛ البته که صرفا برای انجام تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال نباید به هارد لپ تاپ خود دست بزنید؛ در واقع اگر هارد اینترنال ندارید و قصد هزینه کردن برای خرید هارد اینترنال ندارید؛ پیشنهاد می‌کنیم تا با مراجعه به سایت دیوار و ... اقدام به خرید هارد دست دوم کنید و سپس براساس اقداماتی که به شما می‌گوییم برای تبدیل هارد اینرتنال به اکسترنال اقدام کنید.

اقداماتی که برای تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال لازم است بدانید

احتمالا نام باکس تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال را شنیده‌ باشید؛ بله کاملا درست است و این باکس که در مورد آن صحبت خواهیم کرد به عنوان عامل اصلی تبدیل اینترنال به اکسترنال شناخته می‌شود که در ادامه در خصوص آن هم توضیح خواهیم داد؛ اما موضوعی که لازم است تا به آن توجه کنید در سنجش سلامت هارد خلاصه می‌شود که لازم است تا در خصوص آن صحبت کنیم.

برای سنجش سلامت هارد اکسترنال شاید مطالب بیشماری وجود داشته باشد که احتمالا برخی از آن‌ها چندان کارایی برای شما به همراه نخواهد داشت؛ زیرا برای تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال باید از صحت و سلامت هارد اینترنال مصرفی مطمئن شوید تا پول و زمان شما هدر نرود؛ برای این کار پیشنهاد ما استفاده از نرم افزار Crystal Disk Info  است که به شما به طور دقیق در خصوص چگونگی سلامت هارد اطلاعات می‌دهد.

نکته‌ مهم

گاهی برای درک سنجش سلامت هارد اینترنال نیاز به استفاده از نرم افزار نیست؛ زیرا صدای به وجود آمده از درون هارد که شبیه به تق تق است به نوعی بیان‌گر خراب بودن هارد است.

گفتنی است که برای سنجش سلامت هارد از طریق Crystal Disk Info می‌توانید به بخش Health Status مراجعه کنید تا از سلامت آن مطلع شوید و سپس براساس مواردی که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد برای تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال اقدام کنید.

باکس تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال

با توجه به ساختار و ظاهر هارد اینترنال به ویژه اتصالات SATA و IDE این نکته کاملا مشهود است که این نوع از خارها برای مصارف بیرون از کیس اصلا گزینه مناسبی نیستند و نمی‌توانند برای شما کارایی خاصی داشته باشند؛ به همین دلیل لازم است تا برای بهره‌مندی از حافظه موجود از باکس تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال استفاده کنید.

باکس تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال به دلیل پشتیبانی از دو پورت خروجی SATA و IDE به عنوان گزینه ایده‌آلی برای تبدیل اینترنال به اکسترنال شناخته می‌شود و می‌توانید با قرار دادن هارد اینترنال خود در آن یک هارد اکسترنال داشته باشید؛ البته نکته مهمی که در خصوص باکس تبدیل اینترنال به اکسترنال لازم است تا به آن توجه کنید در عدم پشتیبانی از پورت IDE در برخی مدل‌های جدید است.

با توجه به منسوخ شدن پورت IDE در برخی مدل‌ها، برخی از باکس‌ها صرفا از SATA پشتیبانی می‌کنند که سرآمد آن عدم بهره‌مندی کافی برای هارد‌های به نسبت قدیمی است؛ اما نگران نباشید! در بازار برخی از باکس‌ها که عموما قدیمی‌تر هستند هنوز از هر دو پورت خروجی، یعنی SATA و IDE پشتیبانی می‌کنند.

اطلاعاتی که برای تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال لازم است بدانید

همان‌طور که گفتیم این فرایند شاید اسم ساده‌ و یا حتی فرایند ساده‌ای داشته باشد؛ اما برای رسیدن به بهترین نتیجه ممکنه لازم است تا به چند نکته اساسی توجه کنید تا بدون هرگونه ایرادی به نتیجه دلخواه و مد نظر برسید که این موارد به شرح زیر هستند:

اندازه هارد دیسک: یکی از موارد مهمی که باید در خصوص خرید باکس تبدیل به آن توجه کنید اندازه هارد دیسک است؛ به دلیل تفاوت ابعاد در دو مدل لپ تاپی و پی سی باید ابعاد هارد دیسک خود را در نظر بگیرید و براساس آن باکس تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال خریداری کنید؛ در حالت کلی ابعاد هارد دیسک لپ تاپی 2.5 اینچ و پی سی 3.5 اینچ است.

پورت اتصال باکس: یکی از نکاتی که در زمان خرید لازم است تا به آن توجه ویژه داشته باشید پورت خروجی باکس است که مانند هارهای اکسترنال موجود در بازار در دو مدل USB 2.0 و USB 3.0 پشتیبانی می‌کند؛ پیشنهاد ما به شما خرید باکس‌هایی است که از پورت خروجی USB 3.0 پشتیبانی می‌کنند.

انتخاب رابط هارد مناسب: یکی دیگر از موارد مهم که در خصوص باکس یا مبدل تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال باید به آن توجه کنید رابط هارد است که نقش بسزایی در کارایی هارد خواهد داشت. اگر هارد شما SATA 2  است بهترین رابط برای شما SATA III 3.0Gbps و اگر SATA 3 است رابط مناسب‌تر SATA III 6.0Gbps خواهد بود.

قیمت باکس تبدیل اینترنال به اکسترنال: مورد آخر که باید به آن توجه کنید قیمت تمام شده برای شماست که براساس کیفیت از 100 الی 300 هزار تومان است. در خصوص قیمت و کیفیت این موضوع را باید به یاد داشته باشید که در خصوص این مورد پرداخت هزینه بیشتر با کیفیت برتر همراه خواهد بود.

نحوه استفاده از باکس تبدیل اینترنال به اکسترنال

استفاده از تبدیل اینترنال به اکسترنال چندان سخت نیست و شما می‌توانید به راحتی از این دستگاه ساده اما کاربردی استفاده کنید؛ برای استفاده ابتدا باید هارد اینترنال را در تبدیل قرار دهید و از اتصال دقیق پورت‌های خروجی مطمئن شوید؛ البته لازم به ذکر است که در زمان خرید باید به این موضوع توجه کنید که هارد‌های 3.5 اینچی همراه خود یک آداپتور دارند اما در خصوص باکس‌های 2.5 اینچی یک USB همراه آن است.

معایب تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال

یکی از مواردی که در خصوص تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال باید به آن توجه کنید معایبی است که این متد برای شما به همراه دارد که عمده‌ترین آن در احتمال آسیب به اطلاعات در صورت وارد شدن ضربه خلاصه می‌شود.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی تمامی جوانب تبدیل هارد اکسترنال به اینترنال پرداختیم، در صورتی که این متد و روش برای شما کارساز نبود پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به فروشگاه اینترنتی سورس کامپیوتر بهترین هارد اکسترنال با توجه به نیازهای خود را خریداری کنید.

برای کسب اطلاعات لازم در زمینه قیمت هارد یک ترابایت اینترنال، روی لینک کلیک نمایید.

 

 

دیدگاه ها