تنظیمات مودم تی پی لینک و مراحل کانفیگ مودم tp-link با تصویر

تنظیمات مودم تی پی لینک و مراحل کانفیگ مودم tp-link با تصویر
زمان مورد نیاز برای مطالعه

حقیقت غیر قابل انکار که چند سالی است نمی‎‌توانیم آن را کتمان کنیم، گره خوردن زندگی تک تک ما به اینترنت و شبکه‌های مرتبط با آن است. به همین دلیل دیگر صرفا اینترنت ارائه شده از جانب تلفن‌های همراه نمی‌تواند نیاز ما را برآورده کند، و لازم است که علاوه‌بر استفاده از اینترنت موبایل، از دیگر انواع وای فای و شبکه‌ها مانند ADSL ، LTE و سایر شبکه‌ها هم استفاده کنیم. همان‌طور که در مقاله خرید بهترین مودم ADSL خانگی اشاره کردیم؛ TP-LINK از بهترین گزینه‌های پیش روی شما برای خرید است. اما یکی از سوالاتی که بعد از خرید مودم تی پی لینک مطرح می‌شود؛ نحوه تنظیمات مودم TP-LINK است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم امروز در مورد این موضوع اطلاعات کاربردی در اختیار شما قرار دهیم.چنانچه اطلاعات کافی درباره این مودم ندارید خواندن مقاله دی لینک یا تی پی لینک را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

قبل از شروع مطلب اصلی برمبنا تجربه حاصل شده این موضوع را باید به یاد داشته باشید که حتی کوچک‌ترین اسم‌ها هم تفاوت‌های چشم‌گیری را برای شما به همراه خواهد داشت که اطلاع از هر یک می‌تواند دیدگاه روشنی را برای شما تداعی کند. یکی از مقالات مهم که قبل از هر موضوعی باید پاسخ آن را دریابید؛ بدون شک تفاوت مودم و روتر است.  

تنظیمات مودم TP-link

به غیر از تنظیمات مودم مخابرات که در مقاله دیگر به آن اشاره کردیم، عموما روش اتصال و تنظیمات مودم‌های ADSL یکسان هستند و تنها تفاوت میان آن‌ها رابطه کاربری و مراحل کانفیگ در وب‌سایت است که در ادامه همین مقاله به تنظیمات مودم D-LINK خواهیم پرداخت. اگر تمایل به کسب اطلاعات کاربردی در خصوص تنظیم مودم تی پی لینک دارید، پیشنهاد می‌کنیم 7 دقیقه‌ای را همراه ما باشید تا به این موضوع بپردازیم.

مودم چیست؟

مودم که نام آن از واژه Modulator و demodulator گرفته شده کارایی نسبتا متفاوتی با نام خود یعنی دموله کردن دارد. مودم دستگاهی است که وظیفه آن دریافت داده‌هایی است که از طرف شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت، مانند اپراتورهای تلفن همراه یا شرکت‌های مخابراتی ارائه دهنده اینترنت (ISP) دریافت و به داده‌هایی تبدیل می‌کند که برای دستگاه‌هایی همچون تلفن همراه، لپ تاپ‌ها، کنسول‌های بازی و دیگر دستگاه‌ها یا تجهیزات شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

مراحل تنظیمات مودم TP-LINK

 اگر مودم تی پی لینک خریداری کردید، بابت انتخاب خوبی که داشتید به شما تبریک می‌گوییم؛ اما نکته‌ای که در قدم اول با آن مواجه می‌شوید، نحوه انجام تنظیمات مودم تی پی لینک یا به اصطلاح کانفیگ مودم است. در این قسمت به ترتیب مراحل این تنظیمات را بررسی می‌کنیم. برای انجام درست تنظیمات لازم است که به طور دقیق مراحل زیر را به ترتیب پشت سربگذارید.

1- در قدم اول برای ورود به تنظیمات مودم tp link لازم است تا کابل LAN که در بسته بندی مودم قرار دارد را به کامپیوتر و لپ‌تاپ متصل کنید و در مرورگر خود، آدرس " 192.168.1.1 " را وارد کنید و با دکمه اینتر وارد مرحله بعد شوید.

2- در مرحله دوم لازم است که نام کاربری و پسورد خود را که معمولا در پشت مودم نوشته شده را در این قسمت وارد کنید؛ معمولا نام کاربری در اکثر موارد Admin است. در کل کافیست شما این عبارت را در کادرها رو‌به رو مو به مو وارد کنید و بعد از اطمینان از درست بودن روی گزینه Login کلیک کنید.

3- در صورت درست بودن اطلاعات وارد شده با صفحه رو‌به‌رو مواجه می‌شوید که در این مرحله کافیست تا با انتخاب دکمه Next وارد مرحله بعد تنظیمات مودم TP-LINK شوید.

 4- در مرحله چهارم تنظیم مودم تی پی لینک کافیست تا براساس منطقه سکونت خود تایم زون را انتخاب کنید.

5- در مرحله پنجم تنظیمات مودم تی پی لینک لازم است که اطلاعات زیر را در محل مشخص به درستی وارد نمایید. مطابق تصویر زیر باید اطلاعات را از بالا به پایین به ترتیب زیر وارد کنید.


مورد اول: در این قسمت باید کشوری که در آن زندگی می‌کنید را وارد کنید
موردم دوم: نام شرکت ارائه دهنده سرویس را به لاتین وارد کنید.
مورد سوم: در این مرحله از تنظیمات مودم تی پی لینک باید گزینه PPPoE/PPPoA را انتخاب کنید.
مورد چهارم: نام کاربری ارسال شده از جانب ارائه دهنده سرویس اینترنت است.
مورد پنجم: رمز ارسال شده از جانب ارائه دهنده سرویس اینترنت است.
مورد ششم: در این قسمت باید VPI و VCI را وارد کنید. برای دریافت VPI و VCI باید با اپراتور شرکت ارائه دهنده اینترنت تماس بگیرید و کد مخصوص را از آنها دریافت کنید.
مورد نهایی: در مرحله نهایی تنظیمات مودم تی‌ پی لینک کافیست تا گزینه PPPoE LLC را انتخاب کنید.

6- در مرحله ششم باید ابتدا حالت مودم را در بخش SSID انتخاب کنید، در مرحله بعد یعنی Pre-Shared Key رمز انتخابی خود را وارد نمایید. برای تنظیمات   " Authentication Type " باید گزینه" WPA-PSK/WPA2-PSK "  را انتخاب نمایید و در قسمت آخر لازم است که TKP/AES را در بخش Encryption  انتخاب نمایید.

7- در مرحله آخر تنظیمات مودم tp link لازم است تا اطلاعات ذخیره شده در این بخش را Save و یک بار مودم را خاموش و روشن کنید.

برای اطلاع از تنظیم مودم D-LINK و کانفیگ مودم دی لینک با تصویر به مقاله آن مراجعه نمایید.

دیدگاه ها