علت روشن نشدن چراغ های مودم ADSL و چراغ اینترنت مودم tp-link

علت روشن نشدن چراغ های مودم ADSL و چراغ اینترنت مودم tp-link
زمان مورد نیاز برای مطالعه
روشن نشدن چراغ های مودم tp link  و ADSL

با توجه به افزایش فروش انواع مودم وای فای و استفاده از اینترنت‌‌های ADSL و شبکه‌های این‌چنینی یکی از مواردی که اکثر دوستان با آن مواجه می‌شوند؛ روشن نشدن چراغ اینترنت به ویژه در مودم‌های TP-LINK و مودم D-LINK  است. در این مقاله با توجه به نیاز مبرم مصرف کنندگان این دست مودم‌ها، تصمیم گرفتیم تا به بررسی بعضی از مشکلات رایج مانند روشن نشدن چراغ‌های مودم بپردازیم. همراه ما باشید تا در زمانی کمتر از 5 دقیقه به این موضوع مهم بپردازیم. چنانچه آشنایی کافی به این مودم‌ها ندارید پیشنهاد می‌کنیم مقاله مربوط به مقایسه مودم دی لینک و تی پی لینک را بخوانید.

بررسی دلایل روشن نشدن چراغ های مودم

اگر به قسمت چراغ‌های مودم توجه داشته باشید، عموما با چراغ‌های سبزی مواجه می‌شوید که اطلاعات مختلفی مانند اتصال دیتا برخط تلفن را نمایش می‌دهند، اما گاهی دلایل مختلفی همچون موارد زیر باعث بروز قطعی در جریان اتصال به اینترنت می‌شود. مواردی که در این خصوص به آن می‌توانیم اشاره کنیم به شرح زیر هستند:

  • ایجاد قطعی در مسیر کابل و سیم

  • نویزهایی که برروی خط تلفن تاثیر می‌گذارند و قطعی اینترنت را در برخواهند داشت.
  • خرابی سرپیچ‌های پریز و ...

از جمله مواردی هستند که بروز آن‌ها باعث قرمز شدن یا علت خاموش شدن چراغ های مودم تی پی لینک و د_ لینک می‌شوند. در این مقاله قصد داریم به صورت تخصصی‌تر به بررسی دلایل روشن نشدن چراغ اینترنت مودم به ویژه چراغ های مودم Tp_linkبپردازیم. 

چنانچه مودم قطع و وصل می‌شود بهتر است علت قطع و وصل شدن مودم tp link را در مقاله مربوطه بخوانید.

بررسی علل روشن نشدن چراغ‌های مودم

همان‌طور که در بالا به این موضوع اشاره کردیم دلایل مختلفی برای روشن نشدن چراغ اینترنت مودم وجود دارد؛ برخی از این مشکلات به راحتی قابل کشف و تعمیر هستند و برخی دیگر نیاز به تعمیر و سرویس دارند. در این قسمت به تمامی احتمالا که سرآمد آن روشن نشدن چراغ‌های مودم می‌شود می‌پردازیم.

روشن نشدن چراغ های مودم به دلیل خرابی خط تلفن یا اینترنت

خرابی خط تلفن و اینترنت یکی از دلایل اصلی روشن نشدن چراغ‌های مودم است. برای بررسی این موضوع لازم است نقطه اتصال کابل را بررسی کنید. اگر هیچ تغییری در روشن و خاموش شدن چراغ به واسطه بررسی سسیم رخ نداد، احتمالا خرابی به موارد دیگر مرتبط است یا سیم اتصال به کلی دچار مشکل شده و نیاز به تعویض دارد. اما اگر علت روشن نشدن چراغ پاور مودم و سایر چراغ‌ها، ارتباط مستقیمی با سیم نداشت، باید موارد دیگری که جلوتر به آن‌ها اشاره می‌کنیم را بررسی کنید.

سوالات متداول و مطالب پیشنهادی

خرابی اسپلیتر و روشن نشدن چراغ های مودم

یکی از مواردی که می‌تواند علت روشن نشدن چراغ اینترنت مودم باشد، خرابی اسپلیتر است. یکی از دلایل شایع این مشکل عدم اتصال درست است، به همین دلیل در مودم‌های امروزی دیگر این قابلیت وجود ندارد. در کل چرا که این مودم‌ها در درون خود این فیلترها را دارند  و این اسپلیتر‌های خارجی سبب افت سیگنال و قطع دسترسی داده سیگنال به مودم و در نهایت قطع اتصال اینترنت می‌شوند. در این شرایط اگر به طور همزمان از فکس و تلفن استفاده می‌کنید، استفاده از اسپلیتر از واجبات به حساب می‌آید.

گاهی این امکان وجود دارد که علت روشن نشدن چراغ ADSL خوردگی سرپیچ‌های پریز تلفن باشد. وقتی که شما یک سوکت قدیمی و کهنه داشته باشید ممکن است در برخی سطوح خوردگی به وجود آمده باشد که می تواند منجر به روشن نشدن چراغ‌های مودم‌ شما شود. شما می توانید سوکت های نوع ۶۰۵/۶۱۰ را با سوکت‌های RJ11 یا RJ45 که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند عوض کنید.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه تنظیمات مودم تی‌پیلینک می‌توانید به مقاله با همین نام در مجله سورس کامپیوتر مراجعه کنید.

روشن نشدن چراغ‌ های مودم به دلیل اختلال در اتصال به تلفن

گاهی بروز مشکلاتی در سیم کشی تلفن می‌تواند علت روشن نشدن چراغ وای فای مودم tp-link و D-LINK باشد؛ برای بررسی این موضوع وصل بودن با عدم وصل بودن تلفن می‌تواند بهترین سنگ محک برای بررسی این مشکل باشد. این مشکل که معمولا در مناطق مرطوب به دلیل وجود رطوبت و خرابی اتصال تلفن رخ می‌دهد می‌تواند یکی دیگر از دلایل روشن نشدن چراغ های مودم باشد. بروز این مشکل معمولا به دلیل نفوذ رطوبت در کابل تلفن و خرابی آن است.

نکته: یکی از نکته‌هایی که قبل بررسی موارد بالا و نکاتی که در پایین به آن اشاره می‌کنیم باید بررسی کنید، عدم بروز مشکل از جانب اپراتور ارائه دهنده اینترنت است، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم در صورت مواجه شدن با همچنین مشکلی ابتدا با اپراتور ارائه دهنده اینترنت تماس بگیرید.

چند نکته و راهکار کلیدی برای دلیل روشن نشدن چراغ های مودم

 نکات کلی که باید برای روشن نشدن چراغ‌های مودم به آن توجه ویژه داشته باشیم:

  • مودم را چند بار روشن و خاموش کنید، شاید مشکل از خرابی دکمه پاور باشد.
  • گاهی ممکن است که این مشکل به دلیل اتمام اشتراک شما باشد، هرچند که معمولا اکثر اپراتورها میزان مشخصی از حجم شما را به عنوان ذخیره نگه‌داری می‌کنند. ولی در کل اگر با این مشکل مواجه شدید، همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردیم با اپراتور تماس حاصل نمایید.
  • گاهی برخی از isp  ها کلید سخت افزار مودم پیشین را تنها دستگاه با اعتبار برای ورود و استفاده از سرویس می‌شناسند، به همین دلیل اگر مودم خود را عوض کرده باشید احتمال بروز چنین مشکلی دور از دسترس نیست.
  • شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید مودم adsl خانگی و ... به بخش فروشگاه سورس کامپیوتر مراجعه کنید.

 

دیدگاه ها