۷ علت قطع و وصل شدن مودم tp link و d link + روش‌های رفع آن

۷ علت قطع و وصل شدن مودم tp link و d link + روش‌های رفع آن
زمان مورد نیاز برای مطالعه

امروزه با توجه به بیشتر شدن نیاز ما و این مورد که بیشتر امور به‌صورت آنلاین و با استفاده از اینترنت اتفاق می‌افتد، قطعی مودم یک مورد آزاردهنده و یک مشکل اساسی برای افراد است. شاید در طول روز مودم شما چند بار قطع و پس از زمان کوتاهی مجدداً وصل گردد. در این حالت از قطعی طبیعی است، اما در مواردی که قطعی مودم شما به‌صورت مکرر است باید علت قطع و وصل شدن اینترنت مودم را بررسی کنید و اقدام به رفع آن نمایید. در این مقاله از سایت قصد داریم تا شما را با دلایل قطعی مودم بیشتر آشنا کرده و روش‌هایی را برای رفع این مشکلات بیان کنیم. پس اگر شما هم با مشکل قطعی مودم رو به رو هستید و قصد دارید از علت قطع و وصل شدن مودم خود مطلع شوید و آن را رفع نمایید؛ در ادامه این مقاله همراه ما باشید. برای آشنایی بیشتر با این که tp link چیست ، چه ویژگی هایی دارد و تنظیمات مودم تی پی لینک چگونه است ؟ بر روی مقاله‌های مربوطه کلیک نمایید.

سیم کشی نامناسب خانه

در جواب سوال اینکه چرا مودم قطع و وصل میشه؟ اولین مورد می‌تواند از سیم کشی نامناسب خانه باشد. اگر سیم کشی خط تلفن خانه به صورتی نامناسبی در هنگام ساخت خانه انجام شده باشد، می‌تواند باعث مشکل قطع و وصل شدن مودم شما گردد. به عنوان مثال یکی از مواردی که امروزه در برخی آپارتمان‌ها با آن مواجه هستیم؛ عبور سیم‌های تلفن از داخل و نزدیکی مسیر آسانسور است.

در هنگام ساخت برخی از سازندگان برای سهولت در امر سیم کشی سیم‌ها را از نزدیکی مسیر آسانسور به پایین عبور می‌دهند؛ این مورد در هنگام جا به جایی آسانسور با ایجاد میدان مغناطیسی می‌تواند موجب قطعی اینترنت مودم شما شود. در این موارد توصیه می‌شود، پس از اطمینان از مشکل سیم کشی نامناسب، شما عزیزان می‌توانید از یک متخصص در حوزه سیم کشی تلفن، برای این مشکل کمک بگیرید؛ با رفع مشکل سیم کشی، مشکل شما در قطع و وصل شدن مودم و اینترنت برطرف خواهد شد.

و یا اینکه، با شماره گیری شماره‌ی ۲۰۱۱۷ با سامانه خرابی تلفن ثابت کشوری تماس گرفته و اعلام خرابی نمایید. پس از تماس مأمورین شرکت مخابرات اقدام به بررسی مشکل در سیم تلفن‌های خانه شما خواهند کرد.

مشکل از طرف اپراتور ارائه دهنده اینترنت

در برخی موارد علت قطع شدن اینترنت مودم شما به علت مشکلاتی است که از طرف اپراتور ارائه دهنده اینترنت وجود دارد؛ این مورد در برخی زمان‌ها اتفاق می‌افتد و یک امر دائمی نیست. توصیه ما به شما این است اگر با قطعی مودم رو به رو شده‌اید؛ در ابتدا با تیم پشتیبانی اپراتور ارائه دهنده اینترنت تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید که بررسی کنند که علت قطع شدن مودم و اینترنت شما از سوی اپراتور است یا از سوی شماست. اگر به شما اعلام شد که این مشکل از سمت اپراتور است، به‌طور مثال علت قطع و وصل شدن انواع وای فای مخابرات یا مودم ایرانسل از سمت اپراتورهای مربوطه است، در این موارد باید کمی صبر کنید تا مشکل برطرف شود؛ اما در صورتی که مشکل از سمت شما است می‌تواند یکی از دلایلی که در ادامه به شما عزیزان توضیح خواهیم داد، مشکل قطعی مودم از سوی شما باشد.


علت روشن نشدن چراغ اینترنت مودم و سایر چراغ‌ها+راه حل


خرابی سیم‌های مودم

یکی از دلایل و علت قطع و وصل شدن مودم خرابی سیم‌های مودم است. در این خصوص اولین موردی که باید مورد بررسی قرار دهید، وضعیت سلامت و اتصال صحیح سیم‌های مودم است. خرابی سیم‌های مودم یکی از علت‌ها و دلیل قطع و وصل شدن مکرر مودم است. گاها قطعی در سیم اتصال برق مودم و یا سیمی‌که به خط تلفن شما متصل می‌شود ممکن است موجب قطعی اینترنت و مودم شما گردد. در ابتدا سیم شارژر مودم را بررسی کنید؛ اگر به درستی متصل شده بود و مشکلی از طرف کابل اتصالی برق وجود نداشت، با تعویض نمودن سیم‌های اتصال به خط تلفن سیم‌های مودم را مورد بررسی قرار دهید. در صورتی خرابی تنها راه برای حل این مشکل تعویض سیم‌های مودم است.

مشکلات مودم

قرارگیری مودم در جای مناسب

در برخی موارد کاربران مودم را در گوشه و یا در پشت و زیر میز قرار می‌دهند. عزیزان مودم نیز یک وسیله برقی است که می‌تواند براثر قرار گرفتن در محل نامناسب و در جای گرم دچار مشکل شود. قرار دادن مودم در محیط‌های بسته و گرم یکی از مواردی است که می‌تواند شما را با قطعی اینترنت و مودم رو به رو کند. در صورتی که مودم خود را در محیط بسته‌ای قرار داده‌اید؛ بهتر است مودم را از آن محیط بسته خارج کرده و آن را در فضایی باز قرار دهید.

انجام این کار نه تنها از قطع و وصل شدن اینترنت شما جلوگیری می‌کند بلکه باعث افزایش آنتن دهی در مودم نیز می‌شود. همچنین قرار دادن مودم در محیط‌های بسته علاوه بر اینکه یکی از دلایل قطعی مودم است، می‌تواند منجر به خرابی زودتر مودم شما شود و با قرار دادن مودم در فضای باز شما از خرابی مودم خود نیز جلوگیری می‌کنید و مودم شما مدت زمان بیشتری را برای شما کار خواهد کرد.


همچنین بخوانید:


قطع شدن مودم هنگام زنگ خوردن تلفن

یکی از مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید این است که در زمان زنگ خوردن تلفن منزل یا محیط کار شما مودم قطع می‌شود. در این حالت باید از وسیله‌ای به اسم اسپلیتر استفاده کنید. این وسیله که یک نویز گیر است این امکان را به شما می‌دهد که همزمان با استفاده از تلفن از اینترنت نیز استفاده کنید. در صورت عدم استفاده از اسپلیتر یا مودم شما قطع می‌شود و در صورت وصل بودن، روی صدای تلفن نویز زیادی وجود خواهد داشت. پس اگر برای اینترنت از خط تلفنی استفاده می‌کنید که ممکن است با آن تماس گرفته شود حتماً از یک اسپلیتر استفاده کنید.

خرابی خط تلفن

در برخی موارد ممکن است خط تلفن شما به مشکل خورده باشد اگر هر کدام از موارد گفته شده دلیل قطع و وصلی مودم شما نباشد، احتمال خرابی خط تلفن نیز وجود دارد. در این حالت پس از اینکه با اپراتور تماس گرفته شد و موارد گفته شده بررسی شد و اگر اپراتور اعلام مشکل از سمت شما کرد؛ در این حالت شما می‌توانید با شماره تلفن ۲۰۱۱۷ که سامانه خرابی تلفن ثابت کشوری است، تماس بگیرید. پس از تماس با این سامانه مأموران سازمان مخابرات برای تعمیر و رفع مشکل خط شما اقدام خواهند کرد؛ اما پیش از تماس با سامانه خرابی خط روشی که در قسمت بعد به شما خواهیم گفت را نیز انجام دهید؛ شاید مشکل شما با آخرین روش، حل شود.

خاموش و روشن شدن مودم

راهکار آخر برای رفع قطع و وصل شدن مودم

در آخرین مرحله به شما توصیه می‌کنیم یک‌بار مودم خود را ریست کنید. با ریست کردن مودم شما تنظیمات مودم را به حالت تنظیمات کارخانه بازگردانی می‌کنید و این مورد می‌تواند به قطعی مودم کمک کند. در صورتی که قطعی مودم به دلیل تغییراتی باشد که شما بر روی مودم اعمال کرده‌اید با ریست کردن مودم مشکل شما حل می‌شود. تنها نکته‌ای که در خصوص ریست کردن مودم باید به آن توجه داشته باشید این است که شما نیاز به وارد کردن نام کاربری و رمز هستید.

سخن پایانی

اگر شما هم با مشکل قطع و وصل مکرر مودم مواجه هستید و یا با مشکل قطع شدن مودم بعد از چند دقیقه از اتصال آن مواجه شده‌اید؛ ما در سورس کامپیوتر در این مقاله دلایل قطعی مودم را مورد بررسی قرار دادیم و به سوال شما که چرا اینترنت مودم قطع و وصل میشه؟ به‌طور کامل پاسخ دادیم. پس از بررسی علت قطع و وصل شدن مودم در هر قسمت روش‌هایی را برای حل مشکل قطعی مکرر مودم به شما عزیزان معرفی کردیم. پس اگر با قطعی مودم مواجه شده‌اید می‌توانید از روش‌های بالا برای درست کردن این مشکل و بررسی علت قطعی مودم استفاده نمایید.

از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما عزیزان سپاسگزاریم.

  • تاریخ: یکشنبه 30 آبان 1400 - 16:31
  • نویسنده: hdmteam
  • صفحه: مقالات
دیدگاه ها