تنظیم مودم D-LINK+مراحل کانفیگ مودم دی لینک با تصویر

تنظیم مودم D-LINK+مراحل کانفیگ مودم دی لینک با تصویر
زمان مورد نیاز برای مطالعه

مراحل تنظیم مودم D LINK

یکی دیگر از برندهای برتر حوزه تجهیزات شبکه D-LINK است. برخی این برند را با Tp-LINK اشتباه می‌گیرند که دلیل آن شکل نوشتاری و لوگو تقریبا مشابه است. البته که نباید از میزان فروش بیشتر برند دی لینک چشم پوشی کنیم؛ ولی در هر حال هر دو این برند‌ها از جمله برندهای معروف و پرفروش در زمینه مودم و تجهیزات شبکه هستند. اما موضوع اصلی که لازم است به آن بپردازیم، نحوه تنظیمات مودم DLINK است. مراحل تنظیمات مودم DLINK به نسبت تنظیمات مودم تی پی لینک تفاوت آن‌چنانی ندارد و فقط تفاوت جزئی در رابط کاربری وجود دارد.

سوالات پرتکرار و مطالب پیشنهادی

نحوه تنظیم مودم DLINK

در ابتدا باید کابل تلفن خود را به اسپلیتر و کابلی که از اسپلیتر خارج می‌شود را به پشت مودم خود متصل کنید. وظیفه اسپلیتر با توجه به روش و شکل ساخت به گونه‌ای است که مانع وجود نویزها در هنگام مکالمه می‌شود. حال نوبت به اتصال مودم به کامپیوتر، لپ‌تاپ یا ... به واسطه کابل LAN است. در اتصال این دو به یک‌دیگر  اینترنتی وجود ندارد و در این شرایط باید تنظیمات مودم D LINK صورت گیرد.

مرحله اول برای تنظیمات مودم

در ابتدا باید کد 192.168.1.1 را در محل مشخص شده مطابق تصویر در مرورگر وارد کنید.

ورود به تنظیمات مودم d'link

مرحله دوم

پس از ورود کد بالا  وارد مرحله بعد خواهید شد؛ در این مرحله باید دو کد Username  و Password را وارد کنید. نام کاربری و رمز عبور به صورت پیش‌فرض admin خواهد بود و شما بعد از وارد کردن آن لازم دارید تا رمز خود را برای جلوگیری از هک شدن و مباحث امنیتی تغییر دهید.

مرحله سوم Setup Wizard

پس از وارد شدن به صفحه تنظیمات مودم D-link طبق تصویر زیر در ستون چپ روی بخش Wizard بزنید و در ادامه بر روی Setup کلیک کنید تا با قسمت Wizard روبرو شوید. در پایان بر روی Setup Wizard بزنید تا نصب شروع شود.

مرحله چهارم خلاصه‌ای از مراحل کلی

در این مرحله به صورت کلی شش مرحله‌ای که برای تنظیمات مودم dlink پیش روی دارید به شما نمایش داده می‌شود، در این مرحله با انتخاب گزینه Next وارد مرحله بعد می‌شوید.

آموزش تنظیمات مودم دی لینک

مرحله پنجم، تغییر رمز ورود

در این مرحله شما می‌بایست رمز ورود خود را برای افزایش امنیت تعویض کنید. در بخش اول رمز پیشفرض که admin بود، در بخش دوم رمز جدید و در بخش سوم باید تکرار رمز جدید را وارد کنید.

تنظیمات مودم دی لینک

در مرحله شش تایم زون را مشخص کنید

پس از تایید رمز و انتخاب گزینه next شما وارد مرحله بعد خواهید شد. در این مرحله باید تایم زون خود را اگر ساکن ایران هستید؛ تهران انتخاب کنید.

تنظیمات مودم d-link

مرحله هفتم، تکمیل اطلاعات

یکی از مهمترین تنظیمات مودم dlink بخش تکمیل اطلاعات است. در این بخش شما اطلاعاتی که برای شروع به کار دستگاه لازم است را وارد کنید برای هر کدام از اطلاعات کافیست موارد زیر را در محل های مورد نظر قرار دهید.

تنظیم مودم d-link

نام کشور: ایران

ISP: Other

Protocol: PPPOE

Connection type: LLC

در این قسمت برای وارد کردن کد ADSL نیاز به تماس با شرکت ارائه دهنده خدمات دارید. در انتهای همین مرحله لازم دارید تا برای اتصال به اینترنت کد‌های دریافتی از ارائه دهنده اینترنت را در این قسمت را دریافت کنید.

مرحله هشتم انتخاب رمز

اما در این قسمت به عنوان آخرین بخش تنظیمات مودم DLINK لازم است تا نام مودم خود یا همان SSID را انتخاب کنید. همچنین برای امنیت بیشتر لازم است تا در قسمت Security level گزینه WPA2 را انتخاب کنید. در بخش visibility status برای دیده شدن وای فای شما در لیست وای فای گزینه Visible را انتخاب کنیدو در پایان روی دکمه Next بزنید.

مرحله آخر تنظیم مودم d-link

مرحله نهم، تایید نهایی

در این محله لازم است تا برای تایید تمامی اطلاعات وارد شده که در تصویر مشاهده می‌کنید، گزینه Apply را بزنید.

برای آشنایی با قیمت مودم تی پی لینک و خرید به صفحه مودم تی پی لینک بروید.

 

دیدگاه ها