کامل‌ترین لیست بهترین مودم روتر ADSL خانگی مناسب با بودجه شما

کامل‌ترین لیست بهترین مودم روتر ADSL خانگی مناسب با بودجه شما
زمان مورد نیاز برای مطالعه
با توجه به جزئیات موجود در مودم ها، انتخاب بهترین گزینه کمی دشوار است، به همین دلیل در این مقاله لیست بهترین مودم روترهای ADSL موجود در بازار را برای خرید بهتر خدمت شما ارائه کردیم.

تحقیق قبل از خرید شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک خرید خوب باشد. به‌ویژه برای وسایلی که انتخاب اشتباه می‌تواند ضرر مالی فراوانی را برای شما به همراه داشته باشد. مودم روتر ADSL از آن دست مواردی است که قبل از آن باید حتما یک راهنمای خرید مودم مطمئن را مطالعه کنید، زیرا در صورت عدم آگاهی نمی‌توانید خریدی مطابق با نیاز و خواسته خود داشته باشید. امروز در این مقاله تصمیم گرفتیم که با بررسی تمامی جوانب شما را در خرید بهتر مودم روتر ADSL خانگی همراهی کنیم. پیشنهاد می‌کنیم تا با صرف 15 دقیقه از زمان ارزشمند خود، همراه ما باشید. لازم به ذکر است که این مقاله با توجه به نیاز مخاطبین و با مشورت متخصصین فنی تجهیزات شبکه سورس کامپیوتر برای شما مخاطبین عزیز تولید شده است.

همین ابتدای کار براساس تجربه حاصل شده موضوعی که اشاره به آن می‌تواند تصورات درستی در شما ایجاد کند، بدون شک تفاوت مودم و روتر خواهد بود که قدم ابتدایی برای خرید مودم به شمار می‌رود.

آشنایی با بهترین مودم روتر ADSL خانگی


با توجه به گره خوردن روز افزون زندگی ما به فضای اینترنت، مانند آموزش‌های مجازی که این روز‌ها نقل مجالس شده یا حتی خریدهای اینترنتی و موارد دیگر که در بطن زندگی روزمره ما وجود دارند؛ نیاز به اینترنت پرسرعت در خانه بیش از پیش حس می‌شود. این موضوع که سرعت اینترنت خانگی بیشتر از سرعت اینترنت در تلفن‌های همراه است بر هیچ چشمی پوشیده نیست؛ به همین دلیل روز به روز شاهد رشد امار خرید و فروش مودم‌ های ADSL خانگی هستیم. اما این موضوع که در هنگام خرید مودم کمی سردرگمی سراغ شما بیاید، کاملا طبیعی است، پس همراه ما باشید تا لیست بهترین مودم روتر ADSL خانگی را با هم بررسی کنیم. اما قبل از اینکه سر اصل مطلب برویم؛ بهتر است که کمی بیشتر با ساختار مودم و انواع آن آشنا شویم.


مودم چیست و انواع آن


مودم که نام آن از واژه Modulator و demodulator گرفته شده کارایی دارد که با نام آن یعنی دموله کردن سیگنال‌ها متفاوت است. در واقع مودم دستگاهی یا سخت‌افزاری است که وظیفه آن دریافت و تبدیل داده‌ها است. کار اصلی مودم دریافت داده‌هایی است که از طرف شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت، مانند اپراتورهای تلفن همراه یا شرکت‌های مخابراتی ارائه دهنده اینترنت (ISP) دریافت و به داده‌هایی تبدیل می‌کند که برای دستگاه‌هایی همچون تلفن همراه، لپ تاپ‌ها، کنسول‌های بازی و دیگر دستگاه‌ها یا تجهیزات شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته که ورای هر تفاوتی مودم ایرانسل و مودم‌های جیبی به عنوان یکی از پرفروش‌های مدل‌های موجود در بازار شناخته می‌شوند. شما همراه بزرگ سورس کامپیوتر می‌توانید برای خرید بهتر به مقاله‌های بهترین مودم جیبی 4G و 4.5G و بهترین مودم ایرانسل و همچنین به مزایا و کاربرد مودم همراه و وای فای جیبی چیست؟ مراجعه کنید.


مثلا یک دستگاه ADSL که در قسمت انواع مودم به آن اشاره می‌کنیم، داده‌ها و اطلاعات مربوط به اتصال را از طریق کابل تلفن (RJ-11) دریافت و پس از تطبیق آن‌ها با پیکربندی انجام شده روی مودم، بستر اینترنت را فراهم می سازد. پس همانطور که از نام مودم پیداست، کارایی این دستگاه هیچ ارتباطی به نام آن ندارد؛ و این نام صرفا به دلیل نام تاریخی دستگاهی است که امروز تبدیل به مودم شده؛ اما مودم‌ها به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می‌شوند.
مودم‌های داخلی: مودم‌های داخلی همان مودم‌هایی هستند که در دستگاه‌های شما مانند تلفن همراه، لپ‌تاپ و کنسول‌های بازی وجود دارند. این مودم‌ها به صورت کاملا یک‌پارچه با چیپ جداگانه درون دستگاه‌ شما را به اپراتور‌های موجود متصل می‌کند.
مودم‌های خارجی: این مودم‌ها که در این مقاله می‌خواهیم در مورد آن‌ها صحبت کنیم، در اصل مودم‌هایی هستند که اینترنت را در اختیار سایر دستگاه‌ها قرار می‌دهند. مودم‌های خارجی به دسته‌بندی‌های زیر تقسیم می‌شوند.


مودم‌های ADSL


مودم‌های ADSL که امروز می‌خواهیم در مورد آن‌ها صحبت کنیم، یکی از پرطرفدارترین مودم‌های موجود در بازار است که عموما در خانه یا شرکت‌ها از آن استفاده می‌شود. مودم‌های ADSL با استفاده از پورت تلفن یا همان RJ_11 به شبکه مخابراتی متصل می‌شود و از همین طریق به سرویس دهنده‌های اینترنت یا ISP متصل و بعد از تایید پیکربندی، شرایط لازم برای اتصال به اینترنت را ایجاد می‌کند. در مدل‌های ADSL انتقال داده‌ها از دو طریق سیمی با بهره‌گیری از از پورت LAN (RJ-45) و یا وایرلس (WIFI) است.


مودم‌های VDSL


VDSL که به دلیل عدم پشتیبانی مناسب مدتی است که دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، شباهت زیادی به مودم‌های ADSL دارد. این مودم‌ها به وسیله فیبر نوری ISPها را منتقل می‌کنند، به همین دلیل سرعت بیشتر در ارائه و پهنای باند بیشتری دارند.اما همان‌طور که گفتیم، به دلیل عدم پشتیبانی کافی از یاد رفته است.


مودم‌های وایمکس (WIMAX)


وایمکس که احتمالا نام آن به واسطه مبین‌ نت و اینترنت وایمکس ایرانسل بارها شنیده شده، در سال 2001 معرفی شد و تبدیل به اولین مودم موجود در بازار ایران شد که نیاز به خط تلفن نداشت. این مدل که بعدها مدل WIMAX2 آن معرفی شد، بعد از روی کار آمدن اینترنت 4G و قیمت بالایی که داشت از یاد‌‌ها رفت. البته که نباید از این موضوع چشم‌پوشی کنیم که WIMAX2 شباهت زیادی به TD-LTE دارد که در مورد آن صحبت خواهیم کرد.


مودم‌های 3G/4G LTE


در این نوع مودم‌ها نحوه اتصال کاربران به اینترنت در مودم‌های 3G/4G به وسیله سرویس دهی موبایل و بی‌سیم انجام می‌شود. در این نوع مودم‌ها اپراتورها با قرار دادن با قرار دادن چند ایستگاه فرستنده امواج BTS بسترهای لازم برای اتصال به اینترنت‌های نسل 3 و 4 را فراهم می‌کنند. به صورت خلاصه وار تفاوت این دو شبکه صرفا در پهنای باند آن‌ها خلاصه می‌شود.


مودم‌های TD-LTE


مودم‌های LTE 4G فناوری مورد نظر را در دستگاه‌های قابل حمل و همراه ارائه می‎‌دهند که می‌توان از این طریق به گوشی‌های هوشمند نوین و مودم‌های اختصاصی اشاره کرد. اما فناوری TD-LTE در حقیقت نسخه‌ای ثابت از فناوری LTE به شمار می‌رود و فقط با بهره‌گیری از مودم‌های اختصاصی قابل استفاده است. فناوری TD-LTE توسط باند فرکانس 20 مگاهرتز ارسال و دریافت می‌شود.
مواردی که در مورد انواع مودم در مورد آن توضیح دادیم، به صورت خلاصه‌وار خدمت شما ارائه شد. اگر هنوز برای خرید بهترین مودم با توجه به نیاز‌های خود به نتیجه نهایی نرسیدید، پیشنهاد می‌کنیم که برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله راهنمای خرید مودم که در آن به صورت کامل تمامی موارد را بررسی کردیم، مراجعه کنید.

سوالات متداول


بهترین مودم روتر خانگی باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟


اما یکی از مواردی که در خرید مودم باید به آن توجه ویژه داشته باشید، بدون شک خصوصیات مودم روتر adsl است. شما برای انتخاب بهترین مودم adsl نیاز دارید تا با خصوصیات کلی مودم آشنا شوید و بررسی کنید که هر کدام از مواردی که در زیر نام می‌بریم؛ تا چه حد به بودجه و نیاز شما نزدیک هستند.


پورت LAN در مودم


یکی از موارد بسیار مهم که در خرید مودم ADSL خانگی باید به آن توجه ویژه داشته باشید؛ پورت مودم است. اگر بخواهیم به صورت خلاصه‌وار پورت‌های LAN صحبت کنیم، می‌توانیم به همین موضوع بسنده کنیم که در بازار فعلی و آن‌چه که برای شما دردسترس است، مودم‌‌های تک الی چهار پورت هستند. مودم‌های تک پورت برای یک اتصال کافی است، ولی اگر به دنبال اتصال دستگاه‌های بیشتر هستید؛ مودم‌های 4 پورت را به شما معرفی می‌کنیم.


نکته: LAN به معنا Local Area Network است؛ یعنی اتصالات شبکه محلی، در حالی که WAN به معنا Wide Area Network است. شناخته‌ شده‌ترین سیستم WAN شبکه اینترنت است.

همانطور که در بالا اشاره کردیم، برای درک بهتر این موضوع پیشنهاد می‌کنیم که به مقاله راهنمای خرید مودم مراجعه کنید.


تعداد آنتن در مودم‌های ADSL


یکی دیگر از موارد مهم و تاثیرگذار در مودم‌ روتر ADSL که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید، تعداد آنتن‌های موجود در آن است. بدیهی است که تعداد آنتن بالاتر، سرعت بهتر و کیفیت بهتری را به شما ارائه می‌دهد. برای مثال مودم روتر با آنتن سرعت بیشتری را به شما ارائه می‌دهد. اگر قصد خرید مودم روتر ADSL خانگی را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که هزینه زیادی نکنید و به یک مودم ADSL بی‌سیم تک آنتن بسنده کنید؛ زیرا همین مودم تک آنتن نیاز‌های شما را برآورده می‌کند.


قدرت آنتن‌دهی مودم


قدرت سیگنال دهی یک مودم وای فای بستگی به آنتن آن دارد. واحد اندازگیری این میزان دسی بل یا (DB) است. سازندگان با استفاده از دو روش واحد گزاری DBD وDB، میزان اثر بخشی یک آنتن را بررسی می‌کنند. DBD دسی بل‌هایی هستند که برای اندازه‌گیری میزان قدرت آنتن‌های دو قطبی اندازگیری می‌شوند. بیشتر آنتن‌های وای فای از DBD به عنوان استاندارد اندازه گیری استفاده می‌شوند.


پهنای باند چیست؟


عموما پهنای باند را هم معنی با سرعت اینترنت می‌دانند، ولی اگر بخواهیم کمی تخصصی‌تر در مورد این موضوع صحبت کنیم، در واقع این دو با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند، در اصل پهنای باند به میزان اطلاعاتی است که در 1 ثانیه ارسال می‌شود. اطلاعات ارسال شده به صورت بیت ذخیره می‌شوند و به همین دلیل پهنای باند بر وزن و اندازه‌گیری مگابیت برثانیه است. مثلا 50 مگابایت برثانیه که معادل با 50 میلیون بیت است.


نکته: مگابیت واحد استاندارد اندازه‌گیری پهنای باند برای شبکه‌های پهن باند است، در حالی که اینترنت سرعتی بیشتر، یعنی سرعتی بروزن گیگا بیت برثانیه را انتقال می‌دهد.


تفاوت میان ADSL و ADSL2 و ADSL2+


ADSL


ADSL یک فناوری خط با پهنای باند ثابت است که گونه‌ای از DSL به حساب می‌رود. این شبکه با دسترسی پرسرعت روی شبکه مسی به شکل موازی با خط تلفن قرار می گیرد. سرعت ADSL از 1 الی 20 مگابیت برثانیه، متفاوت است.


ADSL 2


این شبکه مدلی پرسرعت‌تر از ADSL است که می‌تواند پهنای باند بیشتری ارائه دهد. این نوع شبکه براساس روش مدولاسیون سرعت دانلود ۱۲ مگابیت برثانیه و سرعت آپلود ۱ مگابیت برثانیه ارائه می‌دهد.


ADSL2+


این شبکه در سال 2003 معرفی شد و می‌تواند به واسطه همان کابل‌های مسی، ظرفیت باند بیشتر در حدود 24 مگابایت برثانیه را ارئه دهد.

آشنایی با برترین برند‌های تولید کننده مودم ADSL


TP-Link


tp link چیست؟ تی پی لینک در سال 1996 توسط دو برادر که می‌خواستند کارت شبکه‌ای که تولید کرده‌اند را به بازار عرضه‌ کنند، در کشور چین تاسیس شد. نام این برند برمبنای اختراع الکساندر گراهامبل یعنی "پیوند جفت پیچ خورده یا زوج بهم تابیده" نام‌گذاری شد. در حال حاضر TP-Link در حال تبدیل شدن به یکی از 3 برند برتر تجهیزات شبکه است که در حوزه تولیدات وایرلس، ADSL، سوئیچ، روتر، دوربین‌های IP، پاورلاین، پرینت سرور، مبدل‌های رسانه‌ای و آداپتور‌های شبکه‌ای فعال است. پس اگر پسوند چین شما را در خرید محصولات این برند دلسرد کرده، باید بگوییم که خیالتان راحت. شما همراه گرامی می‌توانید با مراجعه به بخش محصولات، از قیمت مودم تی پی لینک مطلع شوید. 


D-Link


پی‌ریزی این شرکت تایوانی در سال 1986 رقم خورد ولی در سال 1994 نام خود را به دی لینک تغییر داد، این شرکت تایوانی که از پیشگامان حوزه تجهیزات شبکه است به واسط تولیدات محصولات بسیار با کیفیت همچون: تولیدات وایرلس، ADSL، سوئیچ، روتر، دوربین‌های IP، پاورلاین، پرینت سرور، مبدل‌های رسانه‌ای و آداپتور‌های شبکه‌ای فعال از برند‌های پیشگام و با کیفیت در این زمینه تبدیل شده است.


U.TEL


برخلاف دو مورد دیگر که ساخت کشورهای پیشرفته آسیایی بودند، این برند یک شرکت موفق ایرانی است که در سال 1380 فعالیت خود را شروع کرد و بعد از گذشت چهار سال از فعالیت خود، اولین مودم خود را تولید کرد و در حال حاضر یکی از تولید کنندگان مودم ADSL خانگی است. این شرکت معتبر ایرانی با تولید محصولاتی همچون انواع مودم‌های وایرلس، روتر، مودم بی‌سیم با قابلیت پشتیبانی از VSDL و ADSL هستند. این شرکت دارای تاییده و مجوزسازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و مخابرات ایران است، پس می‌توانید درصورت تمایل به برند‌های ایرانی هم اعتماد کنید.


شناخت بیشتر مودم روتر ADSL خانگی


یکی از موارد بسیار مهم که در خرید ما می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد، شناخت مودم روتر است. بسیاری از افراد که برای خریدی مطمئن، سورس کامپیوتر را انتخاب می‌کنند، نیاز خود را نمی‌دانند و تنها متر و معیاری که دارند، بودجه است. بهتر است کمی تخصصی‌تر به این موضوع بپردازیم. تصور کنید که شما برای شرکت یا منزل خود قصد خرید یک مودم روتر ADSL خانگی دارید. در این حالت باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید، مثلا متراژ محیط، حداکثر افرادی که می‌خواهند به مودم متصل شوند، بودجه و ... که می‌توانند در خرید شما تاثیرگذار باشند.


مودم روتر یا مودم و روتر؟ بسیاری از افراد که قصد خرید مودم روتر ADSL خانگی دارند، دقیقا نمی‌دانند مودم می‌خواهند یا روتر؛ برای مثال افرادی که به دنبال وسیله‌ای برای اتصال به اینترنت هستند با این تصور که ما مودم می‌خواهیم، برای خرید به بازار مراجعه می‌کنند. اما نکته‌ای که باید به آن توجه ویژه داشت، این است که در واقع این افراد به دنبال مودم روتر ADSL هستند. اما تفاوت مودم و روتر را نمی‌دانند و این موضوع برای آن‌ها عجیب است که باید به‌جای خرید مودم، یک مودم روتر برای کسب‌وکار، دفتر یا منزل خود تهیه کنند.
اما اگر بخواهیم کمی تخصصی‌تر ولی کوتاه به موضوع تفاوت مودم و روتر نگاهی داشته باشیم، می‌توانیم به همین تفاوت بسنده کنیم که وظیفه مودم اتصال به اینترنت است، در حالی که وظیفه روتر مسیریابی است. با توجه به خصوصیات و وظایف ذکر شده شما برای محل مورد نظر، خواهد یک شرکت بزرگ باشد یا یک کافه که تعداد زیادی از میهمانان از مودم استفاده می‌کنند و یا حتی منزل، به یک مودم روتر نیاز دارید؛ مودم برای اتصال به اینترنت و روتر برای مسیریابی برای اتصال به اینترنت؛ در واقع اگر بخواهیم ساده‌تر بگوییم، مودم نقش خودرو و روتر نقش مسیر را برای رسیدن به مقصد ایفا می‌کند. پس بیایید به توافق برسیم که اگر قصد خرید بهترین مودم ADSL را دارید، باید یک مودم روتر ADSL خریداری کنید. اما برویم سر موضوع اصلی که معرفی بهترین مودم روتر ADSL خانگی است.


آشنایی با لیست بهترین مودم روتر ADSL خانگی


روتر بی‌سیم LTE دی-لینک مدل DWR-M921


این روتر دارای یک درگاه برای نصب سیم‌کارت است که می‌توانید از آن برای قرار دادن سیم‌کارت تمامی اپراتورها استفاده کنید. نکته‌ای که در این مدل روتر حائز اهمیت است و می‌بایست به ان توجه ویژه داشته باشید، وجود 4 پورت LAN است که می‌توانید به وسیله این چهار درگاه، برای اتصال با سیم درگاه‌ها به شبکه بی‌سیم استفاده کرد. البته که پورت خروجی WAN این دستگاه باعث می‌شود تا شما خیالتان از نظر اتصال به اینترنت آسوده باشد (این دریافت می‌تواند یک اینترنت پهن باند باشد که به واسطه آنتن‌های P2P به یکدیگر متصل شوند. این دستگاه دارای 4 آنتن است که دو عدد از این آنتن‌ها برای اتصال 4G و 3G و دو عدد دیگر برای اتصال WIFI تعبیه شده است. نکته آخر که در توضیحات این دستگاه می‌توان بیان کرد، منبع تغذیه این دستگاه است که یک آداپتور 12 ولت با شدت جریان 1.5 آمپر می‌باشد.


مشخصات روتر بی‌سیم LTE دی-لینک مدل DWR-M921


  • • نوع اتصال این موم روتر: بی‌سیم و باسیم
    • رابطه‌ها: یک عدد شیار سیم کارت، پورت USB، LAN RJ-45 و WAN/LAN RJ-45 و یک اتصال WIFI
    • شبکه‌ای قابل پشتیبانی: 3G, 4G, TD-LTE
    • کلید‌ها: کلید‌ پاور و کلید ریست به همراه کلید WPS
    • سرعت داده این برند: در حالت HT20 برابر با 144 مگابایت و در حالت HT40 برابر با 300 مگابیت بر ثانیه

نتیجه
با توجه به مواردی که در بالا گفته شد، این مودم برای مصارف بالا و همچنین شرکت‌ها، دفاتر و رستوان‌های بزرگ انتخاب ایده‌آلی است و خیال شما را تا چندین سال از داشتن اینترنت پرسرعت، راحت می‌کند.


مودم روتر بی‌سیم خانگی تی پی لینک مدل TD-W8961


این مودم که یک مودم ADSL2+ است با دارا بودن چهار پورت خروجی از پرفروش‌ترین مودم‌های بازار است. این مودم که با توجه به قیمتی که دارد از بهترین گزینه‌ها برای مصارف خانگی و استفاده در شرکت‌ها و محل‌های نسبتا کوچک است، با دارا بود 4 پورت خروجی (RJ-45) است. برای اتصال به صورت با سیم و دو عدد آنتن برای اتصال بی‌سیم و یک پورت (RJ-11) برای اتصال تلفن بهره می‌برد.
این محصول ترکیبی از یک مودم ADSL2+، یک روتر بی‎‌سیم و یک اکسس پوینت بی‌سیم است؛ البته که به دلیل کیفیت بالا دارای سطح سوم استاندارد‌ها، یعنی سری N هم بهره می‌برد، با توجه به این سطح از استاندارد بدیهی است که باید توقع سرعت 300 مگابایت برثانیه‌ای را از این مودم داشت. ما با توجه به توصیه‌ها و تجارب تیم فنی سورس کامپیوتر، این مودم را با خیال راحت به منازل، دفاتر کوچک و افرادی که طرفدار بازی آنلاین هستند، پیشنهاد می‌کنیم.


نکته: تنها تفاوت این محصول با W8961ND صرفا در آنتن‌های این دو دستگاه است. در مدلی که نام بردیم آنتن‌ها کاملا ثابت هستند، اما در مدل W8961 آنتن‌ها کاملا متغیر هستند.


مشخصات مودم روتر بی‌سیم خانگی تی پی لینک مدل TD-W8961


• تعداد پورت اترنت RJ-45: 4 عدد
• تعداد پورت RJ-11: یک عدد
• تعداد آنتن: 2 عدد
• گواهی نامه‌ها: CE، FCC، ROHS
• کلید‌ها: کلید‌ پاور و کلید ریست به همراه کلید WPS


نتیجه
با توجه به خصوصیات این مدل، اگر قصد استفاده از این مدل را در خانه، محل کار و یا اتصال به جهت انجام بازی آنلاین را دارید، بابت حسن سلیقه شما به جهت خرید این مدل، تبریک می‌گوییم.


مودم روتر N300 بی‌سیم ADSL2+ دی لینک مدل DSL-124


یکی از برترین مودم روتر ADSL که می‌توانید با قیمتی مناسب از مجموعه سورس کامپیوتر خریداری کنید، بدون شک مدل 124-DSL است. این مودم که برخلاف بسیاری از مودم‌های موجود در بازار ظاهری شیک و زیبا دارد و از نظر ظاهری شبیه به مودم روتر‌های رده بالا است، با دارا بودن 4 پورت LAN این امکان را دارد که 4 ابزار را از طریق سیم به آن متصل کرد. این مودم روتر ADSL خانگی به واسطه 2 آنتنی که دارد، نیازهای یک خانه، دفتری کوچک و یک گیمر را برای بازی آنلاین به طور کامل برطرف کند.


با توجه به خصوصیات و امکانات مناسبی که این مودم دارد؛ مانند محدوده فرکانس، امنیت شبکه، امکانات نرم افزاری و مواردی از جمله پشتیبانی از IP76 و محدوده قیمتی می‌توانیم به جرات بگوییم که این مودم روتر ADSL خانگی، یکی از بهترین مودم ADSL خانگی است که می‌توانید خریداری کنید. البته با مراجعه به بخش مودم و روتر سایت سورس کامپیوتر، پیشنهاد می‌کنیم که به الباقی مودم‌ های ADSL سر بزنید، پیشنهاد می‌کنیم اگر در هر لحظه از خرید خود یا انتخاب سوالی ذهن شما را مشغول کرد، از مشاورین سورس کامپیوتر کمک بگیرید.

خصوصیات اصلی مودم مودم روتر N300 بی‌سیم ADSL2+ دی لینک مدل DSL-124


  • • یک پورت اترنت RJ-11 LAN
    • چهار عدد پورت اترنت RJ-45 LAN
    • سرعت انتقال بالا مطابق با استاندارد 802.11G
    • فرکانس قابل پشتیبانی برابر با 2.4 گیگاهرتز


نتیجه
با توجه به دو آنتن قدرتمند، استانداردهای ایمنی و پورت‌های خروجی WAN و LAN استفاده از این روتر مودم می‌تواند انتخاب حساب شده‌ای باشد.

مودم روتر ADSL 2 PLUS بی سیم یوتل مدل A154


همان‌طور که در بالا به این موضوع اشاره کردیم، یوتل یک برند 100% ایرانی است که کیفیتی مثال زدنی در این زمینه دارد و اگر اغراق نباشد هم رده برند‌های مطرح اروپایی است. از خصوصیات مهم این برند، می‌توانیم به مواردی همچون سرعت بالا 24 مگابیت در ثانیه اشاره کنیم. همچنین این مودم باکیفیت توانایی ایجاد شبکه بی‌سیم یا سرعت انتقال 150 مگابیت در ثانیه را دارد. این دستگاه هم با توجه به خصوصیاتی که در این قسمت به آن‌ها بیشتر اشاره می‌کنیم، و به دلیل دارا بودن یک آنتن صرفا برای منازل کوچک و استفاده‌های خانگی مناسب است. در کل اگر مصرف شما از مودم روتر بی سیم یوتل مدل A154 بالا نیست، این مودم می‌تواند در لیست بهترین مودم روتر ADSL خانگی قرار بگیرد.


مهمترین خصوصیات مودم روتر ADSL 2 PLUS بی سیم یوتل مدل A154


  • • ابعاد این مدل از برند یوتل برابر با 108*146*29 است.
    • یک پورت اترنت RJ-11 LAN
    • چهار عدد پورت اتنرنت RJ-45 LAN
    • سرعت انتقال اطلاعات برابر با 24 mbps است.
    • کلید‌ پاور و کلید ریست به همراه کلید WPS
    • تعداد آنتن یک عدد
    • قدرت آنتن برابر با 5dbi


نتیجه
با توجه به قیمت و این موضوع که این مودم روتر یک آنتن دارد، اگر شما از مودمی که قصد خرید آن را دارید، توقع آن‌چنانی ندارید. می‌توانید برای سالیان طولانی روی کارایی این مودم روتر ایرانی حساب ویژه باز کنید.


مودم روتر دی لینک مدل 2877AL


اگر به دنبال خرید یک مودم ADSL2+ برای شرکت، کافه و یا منزل خود هستید، پیشنهاد ما به شما مودم روتر 3 آنتن دی لینک مدل 2877AL است. این مودم که به دلیل تکنولوژی ابری دی لینک تمامی نیازهای شما را بدون هیچ‌گونه کم‌ و کاستی برآورده می‌کند. مودم روتر ADSL2 بی سیم AC با عملکرد در دو باند فرکانسی و 4 پورت شبکه با سرعت 750 مگابیت بر ثانیه و پوشش دهی بالا است. ترکیب قابلیت‌های یک مودم ADSL2 و یک روتر قوی، دستگاه بسیار قدرتمندی را برای اشتراک‌گذاری اینترنت در شبکه به‌وجود آورده است. با استفاده از سرویس شبکه ابری My D-Link کنترل و مدیریت دستگاه از راه دور امکان‌پذیر خواهد بود.


مهمترین خصوصیات مودم روتر دی لینک مدل 2877AL


  • • ابعاد این مدل از مودم دی لینک برابر با 198*146*54 خواهد بود.
    • یک پورت اترنت RJ-11 LAN
    • چهار عدد پورت اتنرنت RJ-45 LAN
    • یک عدد پورت اترنت RJ-45 WAN
    • سرعت انتقال اطلاعات 750 مگابیت برثانیه خواهد بود.
    • کلید‌ پاور و کلید ریست به همراه کلید WPS، دکمه استفاده از باند 24 گیگا هرتز

نتیجه

 با توجه به موارد و خصوصیات ارائه شده در مورد این مودم، اگر مواردی که ذکر کردیم با نیاز شما مطابقت دارد، نیازی به تحقیق نیست. این مودم با توجه به امکانات قدرتمندی که دارد، به ویژه حالت ابری دی لینک، تمامی نیازهای شما را برطرف می‌کند.


نتیجه گیری
خرید مودم یکی از مواردی است که قبل از آن باید حتما تحقیقات کافی داشته باشید تا دقیقا برمبنا نیاز خود خرید کنید. در این مقاله به بررسی موارد زیادی که می‌تواند کیفیت و کارایی مودم را مشخص کند، پرداختیم البته که اگر اطلاعات ارائه شده در این زمینه به سوالاتی که در ذهن دارید، پاسخ کامل نداد، می‌توانید با مراجعه به سایر مقالات سورس کامپیوتر که با مشورت متخصصین این حوزه برای شما تالیف شده، نیازهای خود را برطرف کنید.

دیدگاه ها