مودم دی لینک بهتره یا تی پی لینک؟+مقایسه دی لینک و تی پی لینک

مودم دی لینک بهتره یا تی پی لینک؟+مقایسه دی لینک و تی پی لینک
زمان مورد نیاز برای مطالعه

در عصر ارتباطات، بهره‌مندی از اینترنت پرسرعت و با کیفیت حرف اول را می‌زند. یکی از مهم‌ترین ابزارها برای دسترسی به اینترنتی پرسرعت و با کیفیت، مودم‌ها هستند. اگر به دنبال خرید یکی از انواع مودم باشید، حتما با نام‌های مودم D-link و مودم TP-link برخورد کرده‌اید. احتمالا این سوال پیش می‌آید که tp link چیست یا d-link چیست و چه ویژگی‌هایی دارند؟


خرید مودم تری جی (3g) و مودم فور جی (4g) از فروشگاه سورس کامپیوتر

مقایسه مودم های دی لینک و تی پی لینک

دو نمونه از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین برندهای ارائه دهنده مودم‌ها و اکسس‌ پوینت‌ها در بازار شبکه ایران، شرکت‌های D-link و TP-link هستند. مودم‌های تولید شده توسط این شرکت‌ها، هر یک ویژگی‌های منحصر به فرد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود را دارند. یکی از سوالات اساسی هر فردی که به دنبال خرید مودم است این خواهد بود که: مودم تی پی لینک بهتره یا مودم دی لینک؟ در ادامه قصد داریم به تفکیک به بررسی ویژگی‌های اصلی هر یک از این برندها و تفاوت و مقایسه مودم دی لینک و تی پی لینک بپردازیم.

  • سرعت:

یکی از اساسی‌ترین پارامترهای ما، در انتخاب مودم، داشتن سرعتی مطلوب است. در واقع داشتن سرعت آپلود و دانلود معقول، به عنوان یکی از انگیزه‌های اصلی کاربران برای خرید یک مودم به شمار می رود.

مودم‌های تی پی لینک، یکی از پر سرعت‌ترین مودم‌های موجود در بازار به شمار می‌روند. به طور مثال، یکی از مودم‌های این خانواده، در پهنای باند 2.4 گیگاهرتز قادر است سرعتی معادل 450 مگابایت بر ثانیه ارائه دهد؛ از طرفی در پهنای باند 5 گیگاهرتز نیز سرعت آپلود و دانلود این مودم برابر است با 1300 مگابایت است که می توان گفت با چنین سرعتی، در کارهای منبع محور، کمترین تاخیر و بافرینگ را تجربه خواهید کرد.

مودم‌های دی لینک، قادرند در پهنای باند 2.4 گیگاهرتز، سرعتی برابر با 500 مگابایت بر ثانیه ارائه دهند. در پهنای باند 5 گیگاهرتز، سرعت این مودم‌ها به نهایتا 900 مگابایت بر ثانیه خواهد رسید. در واقع یکی از نکاتی که به عنوان فرق مودم تی پی لینک و دی لینک شناخته می‌شود، سرعت پایین‌‌تر مودم‌های دی لینک نسبت به مودم‌های تی پی لینک است البته باید به خاطر داشته باشیم که به وسیله همین سرعت نیز شما  به راحتی می توانید کارهای روزمره خود را انجام دهید. اما اگر به دلایلی نیاز به سرعت بالاتر دارید می‌توانید از مودم‌های تی پی لینک استفاده کنید.

  • ظرفیت مودم:

ظرفیت مودم، به معنای تعداد دستگاه‌هایی است که می‌توانند به صورت همزمان به آن متصل شوند. این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا میکند که قصد تهیه مودم برای شرکت یا اداره را داشته باشید. مودم‌های تی پی لینک و دی لینک، بسته به مدل‌های آن، قادرند ظرفیت‌های متفاوتی ارائه بدهند. البته لازم به ذکر است، بررسی‌ها نشان داده است، هر دوی این مودم‌ها، ظرفیت‌های خوبی ارائه می‌دهند. برخی از مودم‌های تی پی لینک، با توجه به چهار هسته‌ای بودن میتوانند تا 50 دستگاه را به صورت همزمان و بدون افت کیفیت و سرعت اینترنت، تحت پوشش قرار دهند. در این مورد، تفاوت سخت افزاری مودم دی لینک و تی پی لینک مشهود نیست و هر یک قادرند بنا به مدل‌های متفاوت، ظرفیت‌های متفاوتی را ارائه دهند.

  • قدرت آنتن دهی و میزان پوشش دهی:

یکی دیگر از سوالات اساسی افراد در حین خرید مودم adsl، تفاوت مودم دی لینک و تی پی لینک، در قدرت آنتن‌دهی و میزان پوشش‌دهی است. بدون شک، شما هم با مشکل آنتن دهی و قطعی اینترنت با دور شدن از مودم یا عدم آنتن‌دهی در بخش‌های مشخصی از منزل یا محل کار روبرو شده‌اید. شرکت‌های دی لینک و تی پی لینک، با علم به این موضوع، مودم‌هایی را با چند آنتن، طراحی و روانه بازار کرده‌اند که میتوانید بر اساس مساحت محل مدنظرتان، نسبت به تهیه آن‌ها اقدام نمایید. البته مودم‌های دی لینک، به لحاظ میزان پوشش‌دهی، در سال‌های اخیر، مورد توجه کاربران قرار گرفته‌اند. این مودم‌ها با توجه به کارگیری فناوری، MU-MIMO، قادرند اتصالی سریع و بدون تضعیف سیگنال را برایتان مهیا کنند.

قدرت آنتن دهی مودم دی لینک و تی پی لینک

  • امنیت:

از آنجایی که مودم‌ها، در واقع پلی برای انتقال اطلاعات هستند؛ حفظ امنیت آن‌ها به معنی حفظ امنیت اطلاعات ما است. علاوه بر این، باید مطمئن شد که کاربران غیرمجاز از سرویس خریداری شده ما، بهره نمی برند. مودم‌های دی لینک، از یک اپلیکیشن، برای مدیریت و امنیت مودم‌های خود بهره می برند که امکان تعریف شبکه مهمان خاص با دسترسی‌های مشخص را برای کاربران فراهم میکند. شرکت تی پی لینک نیز امنیت مودم‌های خود را از طریق استاندارهای بسیار پیشرفته رمزگذاری بی‌سیم، تامین میکند. شاید بتوان این مورد را به عنوان یک تفاوت مودم دی لینک و تی پی لینک دانست. هر دوی آن‌ها قادرند امنیت مودم را تضمین کنند اما امکان تعریف دسترسی و کاربر مهمان، از نکاتی است که بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است.


آیا می دانید تنظیمات مودم tp link چگونه است؟

  • لوازم جانبی اضافی:

لوازم جانبی اضافه، در واقع به امکاناتی گفته می‌شود که مازاد بر کارکرد اصلی و وظیفه مودم، بر روی آن طراحی و قرار داده شده است. از این مورد نمی توان به عنوان اصلی‌ترین فرق مودم دی لینک و تی پی لینک، نام برد؛ چرا که هر دوی این برندها، امکانات تقریبا مشابهی در اختیار کاربران خود قرار میدهند.

اپلیکیشنی که دی لینک و تی پی لینک برای مدیریت مودم  و شخصی سازی امکانات آن‌ در اختیار کاربران قرار میدهند یکی از ویژگی‌هایی است که سبب محبوبیت بیشتر محصولات این شرکت‌ها، نسبت به سایر برندهای موجود در بازار شده است. به وسیله این مودم‌ها و اپلیکیشن مربوطه، به راحت  می توان مصرف اینترنت خود را مدیریت کرد، در کارکرد روتر وقفه ایجاد کرده و یا محتواهای ناخواسته را مسدود و یا محدود نمود.

  • تعداد پورت:

روی مودم‌ها، معمولا شاهد دو دسته از پورت‌های فیزیکی هستیم که با نام‌هایRJ11 و RJ45 شناخته میشوند. پورت RJ11 برای برقراری تماس‌های تلفنی مبتنی بر وب، Voip، اتصال مستقیم تلفن ثابت به مودم و اینترنت مورد استفاده قرار میگیرد. پورت‌های RJ45 که برای اتصال کابل‌های LAN و اترنت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تعداد پورت‌های روی مودم، فارغ از اینکه چه برندی هستند، به مدل مودم موردنظرتان بستگی دارد و نمی توان از آن به عنوان فرق سخت افزاری مودم تی پی لینک و دی لینک نام برد.

  • نوع اتصال:

مودم‌ها به لحاظ اتصال به شبکه به دو دسته خانگی و همراه تقسیم‌بندی می‌شوند. مودم خانگی adsl و مودم خانگی vdsl از طریق یک کابل تلفن به اینترنت متصل می‌شوند. مودم‌های همراه اما از طریق سیم کارت به اینترنت متصل میشوند. همچنین به لحاظ نوع اتصال کاربر به این مودم‌ها، میتوان آن‌ها را به دو دسته با سیم و بدون سیم تقسیم‌بندی کرد. مودم‌های دی لینک و تی پی لینک، هر دو، در انواع مختلف با سیم و بدون سیم، با امکانات متفاوت، در بازار موجود هستند؛ بنابراین نمی توان آن‌ها را به عنوان تفاوت مودم دی لینک و تی پی لینک محسوب کرد.

  • تک باند یا دو باند:

مودم‌های دوبانده، از استاندارد N WIFI و فرکانس 5 گیگاهرتز پشتیبانی میکنند که به معنای سرعت بالاتر و عدم کاهش سرعت و کیفیت اینترنت در صورت اتصال همزمان چندین دستگاه است. اگر شما هم اهل بازی و یا فیلم و سریال آنلاین هستید، استفاده از مودم‌های دوبانده لذت بازی و یا تماشای فیلم و سریال را چندبرابر میکند. تنها عیبی که میتوان برای مودم‌های دوبانده ذکر کرد، کاهش برد سیگنال در محیط‌های دارای موانع زیاد مانند دیوار است. شرکت‌های دی لینک و تی پی لینک، هر دو مودم‌های دوبانده و تک بانده‌ای با کیفیت مناسب، طراحی و تولید کرده و به بازار عرضه کرده‌اند.

  • سری مودم:

سری مودم، در واقع بیانگر خانواده‌ای از مودم‌های برند مربوطه هستند که با ویژگی‌های متفاوت و بنابر نیاز کاربر طراحی و تولید شده‌اند. هم شرکت دی لینک و هم شرکت تی پی لینک، مودم‌های خود را در چند خانواده به بازار ارائه کرده‌اند.

  • پشتیبانی از قابلیت wps:

قابلیت WPS، یک استاندارد برای حفظ امنیت شبکه وای فای است که ارتباط سریع‌تر دستگاه‌های بی‌سیم مانند پرینتر و … را با مودم یا روتر برقرار میکنند. برای اجرای این قابلیت، به شبکه‌هایی نیاز داریم که از استاندارد WPA یا WPA2 پشتیبانی می کنند. نمیتوان در این مورد به تفاوت مودم دی لینک و تی پی لینک اشاره کرد، چرا که مودم‌های هر دوی این برند‌ها از این امکان پشتیبانی میکنند.

بیشتر بخوانید:

مودم دی لینک بخریم یا مودم تی پی لینک؟

اگر شما هم به دنبال تهیه مودم هستید و بین خرید دی لینک یا تی پی لینک دو به شک هستیدو نمی‌دانید مودم دی لینک بهتره یا تی پی لینک باید بگوییم، هر دوی این مودم‌ها، امکانات و ویژگی‌های منحصر به فرد دارند و برای داشتن انتخابی درست، کافی است نیازمندی‌هایتان را بررسی کنید. در واقع بهتر است پیش از اقدام به خرید، بررسی کنید که انتظار شما از یک مودم چیست و در نهایت با توجه به توضیحات ارائه شده در سطرهای بالاتر، خریدی هوشمندانه داشته باشید. در مسیر تکمیل کردن پروسه خریدتان، فراموش نکنید، یکی از مهمترین قدم‌ها، خرید از فروشگاهی معتبر است که قادر باشد علاوه بر ارائه کالا با قیمتی مناسب و پشتیبانی مطلوب، کالای با کیفیت ارائه دهد.

فروشگاه اینترنتی سورس کامپیوتر، به عنوان منبع معتبر فروش انواع کالاهای دیجیتال، از جمله انواع مودم‌های دی لینک و تی پی لینک، به علت خرید و فروش بدون واسطه کالاها، همواره مناسب‌ترین قیمت را ارائه می‌دهد؛ علاوه بر این، ارائه پشتیبانی 24 ساعته و ضمانت اصالت کالا از دیگر امکانات این فروشگاه محسوب میشود.

  • تاریخ: یکشنبه 8 اسفند 1400 - 10:53
  • نویسنده: hdmteam
  • صفحه: مقالات
دیدگاه ها