ایکس باکس بهتر است یا پلی استیشن؟

ایکس باکس بهتر است یا پلی استیشن؟
زمان مورد نیاز برای مطالعه

انتخاب بین ایکس باکس و پلی استیشن، دغدغه بسیاری از علاقه‌مندان به بازی‌های ویدئویی است. هر دو کنسول مزایا و معایب خاص خود را دارند و انتخاب نهایی به سلیقه و نیازهای شما بستگی دارد. وبسایت سورس کامپیوتر توانسته با جمع­آوری اطلاعات فراوان و در اختیار گذاشتن آن پاسخ به این پرسش را تا حد زیادی آسان کند! در این مقاله به بررسی و مقایسه این دو کنسول می‌پردازیم تا به شما در انتخاب بهتر کمک کنیم. با ما تا انتهای متن همراهی کنید.

مقایسه ایکس باکس با پلی استیشن

برای مشتاقان دنیای بازی‌های کامپیوتری، پاسخ به این پرسش که ایکس باکس چیست؟ و ایکس باکس بهتر است یا پلی استیشن 5، و انتخاب نهایی بین این دو محصول تکنولوژی بی­شک آسان نیست. اما اگر بخواهیم با نگاهی کارشناسی، به بررسی تفاوت­ های بین این تولیدات بپردازیم، در نهایت خواهیم توانست به این پرسش که ایکس باکس بهتر است یا پلی استیشن؟ و انتخاب کدامیک با الزامات ما سازگارتر است پاسخگو باشیم.

این دو محصول را از نظر مشخصات فنی می­توان در موارد زیر بررسی کرد:

  • پردازنده: AMD Zen 2 با 8 هسته و فرکانس 3.5 گیگاهرتز
  • پردازنده گرافیکی: AMD RDNA 2 با 10.3 ترافلاپس
  • حافظه رم: 16 گیگابایت GDDR6
  • حافظه ذخیره‌سازی: 825 گیگابایت SSD

Xbox Series X نیز با مشخصات فنی زیر تولید می­شود:

  • پردازنده: AMD Zen 2 با 8 هسته و فرکانس 3.8 گیگاهرتز
  • پردازنده گرافیکی: AMD RDNA 2 با 12 ترافلاپس
  • حافظه رم: 16 گیگابایت GDDR6
  • حافظه ذخیره‌سازی: 1 ترابایت SSD

همانطور که مشاهده می‌کنید، در مقایسه اینکه ایکس باکس بهتر است یا پلی استیشن؟ دیده می­شود که ایکس باکس سری ایکس از نظر پردازنده و پردازنده گرافیکی قدری قوی‌تر از PS5 است. همچنین در این مورد که ایکس باکس سری ایکس بهتر است یا ps5؟ باید گفت حافظه ذخیره‌سازی ایکس باکس سری ایکس نیز بیشتر از PS5 است. با این حال، لازم به یادآوری است که PS5 قیمت ارزان‌تری نسبت به ایکس باکس دارد. موردی که در مقایسه PS5 با Xbox series x و برای پاسخ به اینکه ایکس باکس بهتر است یا پلی استیشن؟ بسیا مهم و تاثیرگذار است.

ایکس باکس بهتر است یا پلی استیشن

مقایسه بازی‌ها در ایکس باکس و پلی استیشن

یکی از مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب کنسول، بازی‌های آن است. هر دو کنسول ایکس باکس و پلی استیشن، مجموعه بازی‌های انحصاری قوی دارند.

بازی‌های انحصاری PS5:

  • مرد عنکبوتی: مایلز مورالس: (Spider-Man: Miles Morales) دنباله‌ای بر بازی محبوب مرد عنکبوتی است که در آن شما در نقش مایلز مورالس، دوست و شاگرد پیتر پارکر، بازی می‌کنید.
  • افق ۲: غرب ممنوعه: (Horizon II: Forbidden West) دنباله‌ای بر بازی افق صفر طلوع است که در آن شما به دنیایی پساآخرالزمانی سفر می‌کنید و با ماشین‌های غول‌پیکر و خطرناک روبرو می‌شوید.
  • گران توریسمو ۷: (Gran Turismo 7) جدیدترین نسخه از سری بازی‌های مسابقه‌ای محبوب گرن توریسمو است که با گرافیک و گیم‌پلی خیره‌کننده خود شما را به دنیای اتومبیل‌رانی می‌برد.
  • خدای جنگ: رگنراک: (God of War Ragnarok) دنباله‌ای بر بازی محبوب خدای جنگ است که در آن کریتوس و پسرش آترئوس به سفری پرمخاطره در دنیای نورس می‌روند.
  • بازگشت: (Returnal) یک بازی تیراندازی سوم شخص roguelike است که در آن شما در سیاره‌ای اسرارآمیز گیر افتاده‌اید و باید با موجودات فضایی خطرناک مبارزه کنید.

بازی‌های انحصاری Xbox Series X:

بازی‌های انحصاری Xbox Series X:

  • حماسه سِنوا: هل‌بلید ۲ / Senua's Saga: Hellblade 2 دنباله‌ای بر بازی محبوب هل‌بلید است که در آن شما در نقش سِنوا، یک جنگجوی سلتیک که از بیماری روانی رنج می‌برد، به سفری پرمخاطره در دنیای اساطیر نورس می‌روید.
  • فورزا موتوراسپرت ۸ / Forza Motorsport 8 جدیدترین نسخه از سری بازی‌های مسابقه‌ای محبوب فورزا موتوراسپرت است که با گرافیک و گیم‌پلی خیره‌کننده خود شما را به دنیای اتومبیل‌رانی می‌برد.
  • هیلو اینفینیت / Halo Infinite جدیدترین نسخه از سری بازی‌های محبوب هیلو است که در آن شما در نقش مستر چیف به نبرد با دشمنان بشریت، به‌ویژه گروهی موسوم به The Banished می‌روید.
  • وضعیت اضمحلال ۳ / State of Decay 3 ادامه بازی محبوب وضعیت اضمحلال ۲ است که در آن شما باید در دنیایی پساآخرالزمانی که توسط زامبی‌ها تسخیر شده است، به رهبری گروهی از بازماندگان، برای بقا تلاش کنید.
  • تاکتیک‌های گرز / Gears Tactics یک بازی استراتژی نوبتی است که در آن شما باید در نقش گروهی از سربازان گرز به نبرد با دشمنان، به‌ویژه ملخ‌های Locust، بروید.
  • The Ascent یک بازی نقش‌آفرینی ایزومتریک در دنیایی سایبرپانکی است که در آن شما باید در نقش یک کارمند پیمانی در رده‌های پایین شرکت Ascent Corporation، برای بقا و ارتقا تلاش کنید.
  • Ori and the Will of the Wisp دنباله‌ای بر بازی محبوب Ori and the Blind Forest که در آن شما در نقش Ori، یک روح جنگلی، به سفری پرمخاطره در دنیایی فانتزی می‌روید!

انتخاب بین این بازی‌ها تا حد زیادی به سلیقه شما بستگی دارد. اگر به دنبال بازی‌های اکشن و ماجراجویی هستید، PS5 گزینه‌های بهتری دارد. اما اگر به بازی‌های تیراندازی و مسابقه‌ای علاقه‌مند هستید، این بازی‌ها بهترین بازی های ایکس باکس سری اس محسوب می‌شوند و در نتیجه ایکس باکس سری ایکس انتخاب مناسب‌تری است.

علاوه بر بازی‌های انحصاری، هر دو کنسول به شما امکان می‌دهند تا بازی‌های نسل قبلی را نیز بازی کنید. PS5 با اکثر بازی‌های PS4 سازگار بوده و ایکس باکس سری ایکس نیز با تمام بازی‌های ایکس باکس وان و برخی از بازی‌های Xbox 360 سازگار است.

هر دو کنسول ایکس باکس و پلی استیشن، خدمات آنلاین اشتراکی ارائه می‌دهند که به شما امکان می‌دهد به صورت آنلاین بازی کنید، بازی‌های رایگان دریافت کنید و از تخفیف‌های ویژه بهره‌مند شوید.

ایکس باکس بهتر است یا پلی استیشن

سخن آخر

در نهایت و با همه توضیحات بیان شده، باز هم این که بگوییم ایکس باکس بهتر است یا پلی استیشن؟ واقعا کار آسانی نیست. هر دو کنسول مزایا و معایب خاص خود را دارند و انتخاب نهایی به سلیقه و نیازهای شما بستگی دارد.

در هر صورت نکاتی که باید قبل از خرید کنسول در نظر بگیرید تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا ایکس باکس بهتر است یا پلی استیشن؟ شامل موارد زیادی است که بودجه مورد نظر و قیمت هر کنسول، نوع بازی­های مورد علاقه و اینکه آیا به بازی­های آنلاین علاقمند هستید یا خیر و مواردی از این قبیل را شامل می­شود. همچنین انتخاب نوع طراحی بین دستگاه­های ایکس باکس و پلی استیشن از دیگر مواردی است که در زمان این انتخاب در نظر گرفته شود.

دیدگاه ها